Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Student měl problémy ve škole, jeho tělo našli příbuzní v lese

Smutným výsledkem skončilo pátraní po dvacetiletém mladíkovi z Dobronína na Jihlavsku. Ten v pátek večer po hádce s rodiči odešel z domova. Jeho tělo našli až v neděli ráno chlapcovi příbuzní. Hoch neměl být kvůli pětce z matematiky připuštěn k maturitě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Vedoucí kolotoče

Des a hruza z manualni prace.

Dnesni mladi (zasluhou rodicu zejmena) maji doslova hruzu z toho, ze by nedejboze se museli zivit rukama. Kazdy proto chce dite na vysokou skolu, rodice nezajima, ze nakonec stejne absolvent zustane na uradu prace, protoze ten kolotoc je u vysokoskolaku absolventu porad stejny: "Prijdete za zamestnavatelem, ten chce praxi, ale vy praxi nemate, protoze jste jeste nikdy predtim nepracovali...". Nakonec vysokoskolak v deziluzi konci na miste pro stredoskolaka, a chudak stredoskolak konci na miste pomocne sily uplne nekde jinde. Pritom je v zemi nedostatek klempiru, pokryvacu, instalateru, strojaru, elektrikaru a ti si vydelavaji dnes paradni penize, o kterych se vysokoskolakum ani nezda. Des a hruza z manualni prace. Lide radeji budou delat za minimalku, jen aby to bylo v kanclu a nemuselo se makat manualne na sichtovne. Zaciname se v tomto priblizovat Americe, kde college znamena vsechno (i kdyz je potom clovek bez prace) a remeslo je "low profile". I proto tak Amerika dnes tak vypada.

0/0
10.5.2011 13:40

:,(

Pochybuji

že jste znali jeho, jeho rodinu, jeho učitele. Nikdo nemůže říct jak to bylo, co se mu honilo hlavou, tak se aspoň zdržte dementních komentářů. Čest jeho památce ;-(

0/0
10.5.2011 13:10

Tereza Brožová

Re: Pochybuji

Jsem v absolutním šoku, jak někdo, kdo Martina, jeho rodinu a jeho vyučující neznal, může trousit kecy typu "špatní rodiče", "špatný učitel", "stejně by takhle jednou skončil". Je mi z vás opravdu špatně, jste k politováníhodni.;-O Kdyby nešlo o člověka, kterého jsem osobně znala a kterého chci bránit, vůbec bych se k takovým ubohostem nevyjadřovala. Chtělo by to trochu taktnosti a epmatie.

0/0
10.5.2011 21:52

kostej_

Re: Pochybuji

Podle vás to bylo jak?

0/0
12.5.2011 1:47

Lapan

Leknutím sotva dýchám,

protože téměř totožná událost se stala na gymnáziu,když sem měla asi rok před maturitou, tak se jeden student ze čtvého ročníku zastřelil z úplně totožných důvodů a také proto,že měl strach ze svého tyranského otce - snad proto se zastřelïl jeho zbraní, doma a našla ho jeho sestra. A přitom šlo o tak bezvadného kluka, pak bylo velmi těžké procházet kolem jeho fotografiie a svíček ve vstupní hale gymnázia prostě na to nelze zapomenout.;-(

0/0
10.5.2011 11:51

majky.d

Paní učitelnica matematikářka

by se měla chytat za hlavu.. Taky jsme měli kravku na ZŠ, protivnou, nepřejícnou, která žáky schazovala.. Oproti tomu na SŠ to byla správná baba, která jezdila s náma na výlety a pomáhala žákum, kteří matiku nezvládali a viděla aspoň snahu..  Tento kluk to řešil po svém, asi nebyl tak psychicky zdatný, měl to řešit jinak..

0/0
10.5.2011 11:48

Philosopher

Návrh

Myslím, že by se dsikuse k takovéto konkrétní lidské tragedii snad ani neměla otvírat...

Upřímnou soustrast rodině.

0/0
10.5.2011 11:15

svarak_z_krabicaku_reborned

Re: Návrh

Souhlas.

0/0
10.5.2011 12:04

Smrť

:-(

Kluku nešťastná, copak se mizerná známka, spojená s komplikací (copak se to nešlo doučit a odmaturovat později?), řeší sebevraždou? No tak bys nešel na vysokou, nebyl by z Tebe raketový inženýr, to přece neznamená, že bys i tak nemohl prožít kvalitní, spokojený život...

0/0
10.5.2011 9:30

cunami

Re: :-(

Tohle spíš mělo patřit jeho rodičům. Ono totiž často za takové zoufalé činy sebevražda za neudělanou maturity nebo špatné vysvědčení může tlak v rodině. Pochybuju, že kdyby se rodiče o tohle starali přiměřeně tak, že by to udělal. Málokdo je tak natěšený na maturitu.

0/0
10.5.2011 9:55

majky.d

Re: :-(

přesně tak... R^

0/0
10.5.2011 11:49

RacekChechtavy

když si vzpomenu na svoje léta na gymnáziu

kdy jsem měl s odřenejma ušima 4 snad ze všeho krom zeměpisu a dějepisu, a to z toho prostého důvodu, že se mi nechtělo učit, neb byla spousta užitečnějších zábav, nechápu proč tady všichni tak ehemntně polemizujete nad tím jestli měl nebo neměl na gympl. Troufám si tvrdit, že na průmyslovce, obchodce nebo i učńáku by na tom byl úplně stejně. Bohužel byl spíš asi citlivější osobnost, a nueunesl situaci (můžu se jen dohadovat, že rodičům o problémech se známkama něco nakecával, protože na špatné známky reagovali přehnaně, bohužel te´d musel s pravdou ven..)

0/0
10.5.2011 9:18

špekoun

svádět to na vyučující je podlost

ten student měl problémy i v jiných předmětech. leda, že by si na něj zasedl celý učitelský sbor. S tímto tvrzením dnes ovšem přichází do škol mnoho rodičů a slepě tomu věří. Jak jsou jenom hloupí.

0/0
10.5.2011 9:12

špekoun

nj měl se více učit a méně pařit

:-)

0/0
10.5.2011 9:05

Pan_Tau

Nechci soudit,

ale když občas kolem mě vidím, jak rodiče tlačí svoje děti mermomocí na gympl/střední/vysokou, i když některé z těch dětí na to evidentně nemají, tak je mi až nevolno. Přitom by z nich mohli být třeba šikovní soustružníci, frézaři, automechanici, ale pro mnoho rodičů (a i zdejších diskutujících) už jen názvy těchto (a obecně všech dělnických) profesí zní pejorativně. Přece jejich syn/dcera nebude SOCKA!!! A takto to občas končí...

.

Škoda mladého kluka, který měl celý život před sebou. Rodiče ať si šáhnou do svědomí, zda při výchově a svých touhách na dokonalé dítě někde nepochybili...

0/0
10.5.2011 8:06

referentka

Re: Nechci soudit,

...to máš těžký, co když klučina na gympl měl bez problémů, ale zcela regulérně kašlal na učení?...a zcela obyčejně  rodičům vadila představa čtyř zbytečně proflákaných let, děsila je představa  pracovního trhu se základním vzděláním, vadila  jim docela obyčejně lenost potomka a když se nakonec dozvěděli, že nebude připuštěn k maturitě, tak se prostě rozvztekali...no a synek  si řekl "...já Vám ukážu..." - no a ukázal...myslím, že v tom hráli roli emoce jak na jedné, tak na druhé straně...rodiče teď už ví...syn ne...že by odmaturoval po prázdninách, že ze dvou měsíců navíc se nestříli, že nic není důležitější  než žít...:-/...upřimnou soustrast rodině a pro ostatní ponaučení...

0/0
10.5.2011 8:22

kandaharista

Re: Nechci soudit,

No právě, ale lenost, resp. míra píle a houževnatosti je možná ještě důležitější předpoklad pro studia, než inteligence (u té stačí i průměr). Takže, pokud vím, že syn/dcera je lempl (a to prostě ve 14 letech jeho věku vědět musím), tak ho nedávám na gympl, který má smysl jen tehdy, jestliže se pokračuje na VŠ nebo aspoň na VOŠ. VŠ student - to je hlavně o soustředění, paměti a ochotě proležet v knížkách celé dny.

Pokud na to dítě nemá (a může být sebeinteligentnější), tak ať jde někam, kde je to víc o praxi než o teorii a pak může mít práci, při které se budou víc cenit praktické dovednosti, než ochota se neustále vzdělávat a pracovat na sobě. A může to být klidně i hodně atraktivní flek!

Suma sumarum - do svědomí by si měli sáhnout rodiče, protože ratolesti možná zbytečně zadělali na problémy, které nakonec řešila bohužel takto...

0/0
10.5.2011 8:31

referentka

Re: Nechci soudit,

...to je samé coby kdyby...co když kluk byl od první třídy jedničkář, chtěl!!! jít na gympl, co když první dva ročníky se učil, umí se učit, chce se učit, co když se ve třeťáku něco zvrtne - první láska, první problém s učením, puberta, neshody s rodiči, problém s kantorem - cokoliv a on se zabejčí a přestane se učit...logicky rodiče chtějí, aby šprtal, protože "na to má"...děcko na to kašle, a vyvrcholí to nepřipuštěním k matuře...a přitom jak rodiče, tak kantoři jak kluk ví, že má hlavu na studium, že "jenom" teď prostě blbne, ale věří, ho "to" přejde....co teď?

0/0
10.5.2011 8:36

dino_na_idnes

Re: Nechci soudit,

Tak pokud by byl od první třídy jedničkář a první dva ročníky gymplu by dal s tomu odpovídajícími výsledky, tak by ve čtvrťáku kouli z matiky fakt nedostal, to je prostě nemožné, leda by ji aktivně dostat chtěl. Ovšem pak by se kvůli tomu asi těžko zabíjel... A pokud přece jen ano, tak mu snad nezbývá než gratulovat k dosažení svého cíle. :-/

0/0
10.5.2011 13:49

chudacek.blbecek

Re: Nechci soudit,

Sebevražda natruc není moc obvyklá. Spíš se bál tlaku okolí a byl ze své situace nešťastnej.

0/0
10.5.2011 8:54

Calinda

Re: Nechci soudit,

Přesně jak píšete, nesuďte. Rodinu neznáte, takže o tom nevíte vůbec nic. Možná na něj rodiče tlačili, ale možná byla doma jen naprosto normální hádka kvůli špatným známkám, neboť kluk místo učení raději pařil a rodiče a školu považoval za "vopruz". Těžko říct. To by už člověk pak nesměl dětem říct vůbec nic ve strachu, aby si náhoudou nesáhly na život.  Každopádně trochu labilnější byl, neboť člověk neukončí život kvůli takové "prkotině", zvlášť v jeho věku, kdy už má snad rozum a známky nejsou všechno, i když třeba rodiče tvrdí něco jiného.

0/0
10.5.2011 11:19

zabine20

Re: Nechci soudit,

Jak můžete vědět, že kluk raději pařil, nebo že to všechno pro něj byl "vopruz".... Máte to někde napsané..? Spíš tenhle Váš názor je "vopruz" !

0/0
10.5.2011 12:49

mmmm1

Napsat o člověku ....

-který se dostal do 4. ročníku, že na to neměl.....  možná nato měl učit. přijít už v 1. a druháku... a ne týden před maturitou....    zařezávání ve 4. ročníku mluví více o učitel.  než o žácích.... a změna maturit během studia... to je jak měnit smlouvy  z5tně.....   ale v tomhle státě celkem běžné...

0/0
10.5.2011 7:57

referentka

Re: Napsat o člověku ....

..to máš těžký...souhlasím s těmi státními maturitami...určitě na 100% i více (:-))...nikde není psáno, jaký to byl klučina...jestli kašlal na učení, neprojevil snahu se něco doučit, třeba provokoval, nevím, tak prostě kantorovi ruply nervy a řekl si, že prostě "odsud-posud" a zarazil mu běžný termín maturity...ale na druhou stranu jsem přesvědčena, že v září by kluk odmaturoval a byl by klid...klučina budí dojem rozmazleného fracka, který nezvládl možná první stresovou záležitost a řešil ji hystericky...:-/...a bez přemýšlení...

0/0
10.5.2011 8:25

0xf

Re: Napsat o člověku ....

Nedelejte z toho vedu prvni pokusy se statnima maturama tu byly uz nekdy pred 12 lety a ja je jeste zazil takze zadna novinka. Podle toho co zatim vyslo tak ta obtiznost neni kdovijak velka. Mimochodem kdyz jsem byl ja na stredni tak mi zmenili v 2 obor. Takze jsem delal docela dost rozdilovych zkousek a td... A maturu jsem udelal v pohode. Mimochodem maturita v ceskem podani neni nic obtizneho a do nejakeho profesionalniho stadia ma sakra daleko. Co by jste rekl treba vzdelavacimu "kurzu" u siemense. Tento kurz vyjde v prepoctu na nejakych 250 000... pokud ho nedate tak vetsina firem chce ty penize spatky... to je teprva sranda.

0/0
10.5.2011 8:58

0xf

...

ja jen nechapu ze dneska se ti studaci hned ze vseho hrouti... nejsou ani za mak psychicky odolni... jestli to nebude tou mamankovsou vychovou... kdy dokonce i na prijimacky na VS spoustu studentu doprovazej rodice. Ale jinak je to samo tragedie pro rodinu. A chapu jak na tom spatne ted musi byt... takze uprimnou soustrast.

0/0
10.5.2011 9:01

vaikiv

Re: Napsat o člověku ....

Ano běžná praxe na středních školách. Nechat projít studenta který na to nemá do čtvrtého ročníku, aby byly peníze, a pak před maturitou zaříznout.

0/0
10.5.2011 9:27

xixina

Re: Napsat o člověku ....

Já jsem měla čtyřky z matiky celý 4 roky, učitelka neměla potřebu nám látku vysvětlovat, takže z matiky bylo 15 čtyřek, pár trojek, dvě dvojky a občas i pětka. Makala jsem jak šílenec, dělala úkoly i když jsem je měla celý špatně, nakonec uznala, že jsem matematický troll a dala mi 4, abych mohla k maturitě..

0/0
10.5.2011 10:14

hbf

Re: Napsat o člověku ....

Tak na státní maturitu bych to nesváděl. Jednak ho k maturitě ani nepustili a za další se státní maturity veřejně řeší od roku 1997, takže by to nemělo pro nikoho být žádné překvapení.

0/0
10.5.2011 13:10

mstuc

Mnohdy je za to zodpovědný také učitel

Ona totiž šikana od učitelů a nadržování některým studentům se stále více stupňuje.To je prostě skutečnost.A to ani nepíšu o tom,jak je tohle chování pedagogů mnohdy řízeno podle výše "sponzorského daru škole " poskytnutého rodiči příslušného žáka,nebo studenta.!!!!!!!!

0/0
10.5.2011 7:40

jafava

Spojovat maturitu se sebevraždou?

Špatné známky během studia na gymnáziu a následné nepřipuštění k maturitě je možná traumatizující, ale student je jediný, kdo je za výsledek odpovědný. Ano, může to být ta pověstná "poslední kapka", která člověka vyvede z míry a končí tragédií, ale hledat v tom jediný důvod k sebevraždě je naprostý nesmysl. A svalovat vinu na učitele v jejichž předmětu neprospíval, no to už je opravdu úchylné.

0/0
10.5.2011 7:22

chudacek.blbecek

Re: Spojovat maturitu se sebevraždou?

Můj spolužák se kvůli prospěchu ve škole o sebevraždu pokusil. Ale byl teda mladší, ve dvaceti už by měl člověk mít jiný hodnoty.

0/0
10.5.2011 8:56

mmmm1

Tlak společnosti....

Každý den v tisku čteme, že st. maturitu neudělá tolik a tolik lidí.... maturou se život nehroutí.... No ono jak komu...

otevřete inzeráty ... pomalu na vrátného chtěj 2 jazyky a VŠ...tlak jak hrom....Další články od ministerstva školství : všichni budou mít VŠ.... Musel jsem se smát, když jeden známej chtěl jít dělat udržbáře do nemocnice a ptali se ho jestli umí německy... pak se zeptal na plat, pomalu se rozesmál a šel pryč...,, s tím že kdyby uměl dobře německy , tak se u nich na tu práci ani neptá...  Dělám práci, kterou prý dříve dělali VŠ přitom mám pocit, že by to zvládla i dobře cvičená opice...a jazyk u toho taky nepotřebuju, ale když se vypíše na to místo výběr, tak tam bude požadavek na 2 pomalu se státnicema... si  připadám v tomhle státě jak v Kocourkově :  myslím, že pro konverzaci stačí když to umí šéf... : škoda mladého života a hlavně měl myslet na rodiče než tohle udělal

0/0
10.5.2011 7:09

pouze

FroChro: Na vině je matematika??

FroChro:

Nechápu lidi co viní matematiku. Nechápem lidi co si dovolí tu útočit na rodiče mladíka na základě informací podaných v článku, útočit na lidi kteří se musí v tuto chvíli vyrovnat s jednou z nejhorších situací jaká může v životě přijít. A už vůbec nechápu lidi co tu bezhlavě útočí přímo na obět, jakoby byl jeho život povinností, jako by selhal. Ve skutečnosti jsme to my kdo selhali. Proč soudíte druhé, když o tom nic nevíte? Zamyslete se radši nad sebou, nad tím jakou společnost vytváříme, protože každá sebevražda je naším selháním, selháním společnosti.

0/0
10.5.2011 0:15

DADAnce

Re: FroChro: Na vině je matematika??

Ďakujem. Snáď sme tak veľa nezabudli, abychom potrebovali preklad...

0/0
10.5.2011 0:33

FroChro

Na vine je matematika??

Nechapem ludi co vinia matematiku. Nechapem ludi co si dovolia utocit tu na mladikovych rodicov na zaklade informacii podanych v clanku, utocit na ludi ktory sa teraz musia vyrovnat s jednou z najhorsich situacii co sa vam mozu v zivote vobec stat. A uz vobec nechapem ludi co tu bezhlavo utocia priamo na obet, akoby bol zivot jeho povinnostou, akoby zlyhal. V skutocnosti sme to ale mi kto zlyhali. Preco sudite druhych, o ktorych nic neviete? Zamyslite sa radsej nad sebou, nad tym aku spolocnost vytvarame, pretoze kazda samovrazda je nasim zlyhanim, zlyhanim spolocnosti.

0/0
10.5.2011 0:02

DADAnce

Re: Na vine je matematika??

R^

0/0
10.5.2011 0:32

192.168.35.1

Re: Na vine je matematika??

A co kazda vrazda? Je tiez vasim zlyhanim, zlyhanim spolocnosti?

0/0
10.5.2011 14:26

TI59

Všichni chtějí mít gympl i když na to nestačí

a tady jsou pak následky .....

0/0
9.5.2011 23:40

Alein

zbytecna smrt

Ach jo, ve dvaceti kvuli prospechu, to je fakt hovadina. Sam si ale pamatuju ty nervy, kdyz jsem delal reparat. Pritom zivot s maturitou nepada.Skoda mladeho zivota, za par mesicu by to bylo uplne jinak

0/0
9.5.2011 22:50

petronias1

hrůza

Ten kluk neměl co dělat na gymplu, jen si zničil život. Doslova.

Já pro sichr šel radši rovnou na průmku, a i přesto jsem pak absolvoval VŠ s červeným diplomem.

0/0
9.5.2011 22:44

student gymnázia jihlava

Nechte ho být!

NEchápu jak tady může někdo psát takový hnusný věci o člověku, kterýho ani neznal! O Martinovi by se mělo mluvit už jenom v dobrém! Kdyby se to stalo někomu, koho znáte, tak byste určitě takhle nereagovali! Nechte ho na pokoji. Čest jeho památce! :-(

0/0
9.5.2011 22:25

hmmm13

Re: Nechte ho být!

přesně tak, NIKDO z vás, co tu píšete ty odporný kecy, jste ho neznal!!!! Je mi z těch vašich příspěvků na zvracení, asi byste se nad sebou měli zamyslet!!! NIKDO z vás nemá právo o něm psát takový uštěpačný řeči!!! Čest jeho památce... Martine, budeš nám moc chybět!!!!! :(

0/0
9.5.2011 22:44

DADAnce

Re: Nechte ho být!

O mrtvých jen dobře... A vy, co tu trousíte ty hodnotící komentáře - pamatujete na dobu, kdy člověk bral všechno o život?  Co se z odstupu zdá jako malá nepříjemnost, bylo osudový: láska, neúspěch, hádka... 

 (Mimochodem, dcera je našlápnutá rupnout z matiky v 6. třídě - no, počítat neumí, ale poslední kapka byla asi karikatura paní matykářky. Ač se děda s červeným diplomem z medicíny chmuří, mě to zase tak nebere. Snažím se jí pomoct, ale strom prostě roste a cesty osudu jsou nevyzpytatelné. Jen kdyby to člověk věděl včas...)

0/0
9.5.2011 23:52

st.1

myslím že za tím není matematika

to je vždy souhra více věcí a pak už jen ta poslední kapka ...

0/0
9.5.2011 21:27

Malchance

Holt...

Holt když rodiče chtěj mít úspěšné děti i bez toho aby brali ohledy na schopnosti dětí, tak to není normální, hlavně když ještě Jihlavský gympl patří mezi nejtěžší v republice (i když to mám jen ze zkušeností známých, já mám jen sousední průmyslovku...)

0/0
9.5.2011 20:50

Carlos01

Matematikářka by měla zažít přesně to,

co ten mladík.

0/0
9.5.2011 20:45

Honza13

Re: Matematikářka by měla zažít přesně to,

Proč?

0/0
9.5.2011 21:20

mmmm1

Re: Matematikářka by měla zažít přesně to,

-protože pokud někoho nechám doplazit až před maturitu a pak  ho zaříznu -mu dám 5, TAK JE TO NORMÁLNÍ ....kr. .....

na matikářky jsem zvláště  vyhraněnej.... zažil jsem pomalu to samé a to sem z matikty nematuroval... vyhrožovala mi 5 a pak mi dala za 3... dala  mi šanci si to opravit a měl jsem štěstí...

0/0
10.5.2011 7:00

obejmi svého censorka za 14,90,-

Re: Matematikářka by měla zažít přesně to,

nežvaň kravinyRv

0/0
9.5.2011 22:20





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.