Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Zákaz alkoholu stále platí. I když body zmizely, zůstaly pokuty

Řidičům, kteří mají za to, že budou moci po změně silničního zákona usednout za volant s 0,3 promile alkoholu v krvi, aniž by jim hrozil postih, se může jízda pořádně prodražit. Novela sice za takový přestupek ruší tři trestné body, pokutu od 2,5 tisíce do 20 tisíc korun ale klidně dostat můžete. Dál hrozí i odebrání řidičáku minimálně na půl roku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Antonín, topič

Jedno je jisté

Je jenom několik málo zemí na světě, kde ještě zákonodárci nepochopili, že nulová hranice je prostě blbost. A k tomu ještě dcman, aby to bylo komplet.

0/0
9.5.2011 10:46

medved.m

"Limit, o kterém mluví, platí už více než rok."

Mám takovej dojem, že ten "limit" - tedy přirozená hladina alkoholu v dechu, aniž člověk vypil i kapku alkoholu - platil i dříve ;-D

To jen idnes se domnívá, že fyziologické pochody se dají nějak občurávat?

0/0
8.5.2011 23:03

Oerteplur

Tak se zkuste zamyslet, proč už je to jen za peníze

a nikoliv za body. No protože státním úředníkům a policii přece nejde o vybírání peněz ale především o zdraví občanů ! ;-D

0/0
7.5.2011 11:33

Fůdce Skřehtálek Bartowy

To je sice pěkné

ale pravidlo "Alkohol za volant nepatří"  vzalo za své . ;-(;-(;-(

0/0
7.5.2011 10:56

warell

Re: To je sice pěkné

ne pouze eliminovaly chybu přístroje a přirozenou tvorbu alk.v těle. do 0,24%.

0/0
7.5.2011 14:43

warell

Re: To je sice pěkné

0,24promile;-D

0/0
7.5.2011 14:44

sámvelkýmao

no

bral bych 3 stupně: 0 - 0,5 promile a nic jsem neproved-jedu dál.05 - 1promile-dál pojedeš až vystřízlivíš,+pokuta 50000.více jak 1 promile-doživotní zákaz řízení a mega pokuty................

0/0
7.5.2011 10:36

allie13

Re: souhlas

to zní rozumně, jen tu první hranici bych upravila na tu 0,3, to je opravdu dostatečné.R^

0/0
8.5.2011 1:48

Seventh son of a seventh son

Se nám tady nějak pomíchaly dvě debaty...

1. Je v pořádku tolerovat "jedno" před jízdou? - Můj názor: NE.

2. Je v pořádku buzerovat řidiče na základě naměřené hodnoty v rozsahu, který měřicí přístroj neumí měřit? - NE.

0/0
7.5.2011 10:27

net.Xtreme bojuje s eXtrémismem

Pár faktů

1) I abstinent může dosáhnout 0,2 promile, naprosto každý má nějaký alkohol v krvi a nulová tolerance postihuje i jeho

2) Malé množství alkoholu může (a nemusí, je to individuální) mít i pozitivní vliv na řidiče, ať už jde o to, že si uvědomuje, že se napil a dává si větší pozor, nebo je o něco uvolněnější, tak docela často vycházejí řidiči s hladinou alkoholu do 0,5 promile lépe než ti, kteří se nenapili vůbec a ti ,kteří se napili více. Ale ano, jsou i tací, které negativně ovlivní i velmi malé množství alkoholu a is 0,3 promile jsou o chlup nebezpečnější, než za střízliva, třeba jsou body určeny pro ně a dostanou je jen tak mimochodem i ostatní...

Každopádně nechápu, proč na základě bodu jedna nejsme pokutováni preventivně, vybralo by se více a ušetřilo za kontroly, třeba by se to mohlo přišít k daním za pohonné hmoty.

0/0
7.5.2011 10:18

dcman

Re: Pár faktů

Mohl bych dostat konkrétní zdroje, odkud vycházíte v případě toho, že řidič který požil alkohol jede bezpečněji? To je nesmysl do nebe volající.

0/0
7.5.2011 10:22

net.Xtreme bojuje s eXtrémismem

Re: Pár faktů

V nějaké studii jsem to četl, každopádně skoro všude se shodují na tom ,že pozorovatelné zhoršení je patrné od 0,5 promile.

0/0
7.5.2011 10:30

dcman

Re: Pár faktů

Pozorovatelné zhoršení a zpomalení reakcí je již od 0,2 promile. Takovou studii jsem zase viděl já a dokonce na vlastní oči (v rámci studia na vysoké škole).

0/0
7.5.2011 10:32

Seventh son of a seventh son

Re: Pár faktů

Znáte ten vtip... Potkají se dva kamarádi a jeden říká: Ty voe.. Když vidím, jakej já jsem inženýr, tak mám strach jít k doktorovi... :o)

0/0
7.5.2011 10:33

dcman

Re: Pár faktů

Souběžně s právy jsem studoval Policejní akademii v Praze (jako civilní student). Zde jsem dělal se spolužákem experiment k jeho diplomové práci na téma "Vliv alkoholu na řidiče motorových vozidel".

0/0
7.5.2011 10:35

Seventh son of a seventh son

Re: Pár faktů

Šmarjá... Dobře, lepší právník a policajt není...

Pane advokáte... V případě našeho práva a jeho vymahatelnosti je každý z nás právní analfabet...Ale debata se nám zvrhla poněkud jiným směrem. Nedělám si ambice být lepším právníkem než vy. Dostatečně jste mi vysvětlil, že jsem úplná nula... Přesto proti mému názoru, který jsem tu původně ventiloval nic nemůžete namítnout.

0/0
7.5.2011 10:39

dcman

Re: Pár faktů

Kolikrát ještě tento příspěvek zkopírujete? Pokud se vzhledem k vláknu níže v něčem pletu, tak napište v čem a opravte mě. Napsal jste, že jsou obecně všechny naměřené hodnoty do 0,3 promile napadnutelné. Nenapsal jste však ani právní institut napadení. Napsal jste jeden z institutů, který se používá před zahájením řízení. Jakmile dojdou argumenty, tak přichází urážky - to jste předvedl krásně.

0/0
7.5.2011 10:44

Seventh son of a seventh son

Re: Pár faktů

Ten jsem tady dal znovu pro vás, abychom mohli pokračovat... Jaké urážky? Vy se tady chlubíte svým vzděláním a svou neomylností a já vás jen uznávám!

0/0
7.5.2011 10:47

Seventh son of a seventh son

Re: Pár faktů

Tak a pan právník je pryč... Právní názor na původní mé téma jsem se nedozvěděl, ale jsem o něco chytřejší... Vím, že jsem právnická nula. :-)

0/0
7.5.2011 11:04

allie13

Re: Pár faktů

R^ ;-D;-D;-D

0/0
8.5.2011 1:49

stagger

CO UDĚLÁ POLICIE KDYŽ UKÁŽE MĚŘÁK DO 0,3??

myslím, že nic, pokud jsem nic nepil a tom trvám, jdu na odběr krve, ta už ukáže 0,2( za tu 0,5-0,75 hodiny něco tělo odbourá) a ve finále ani pokuta, akorát buzerace

0/0
7.5.2011 10:16

Seventh son of a seventh son

Re: CO UDĚLÁ POLICIE KDYŽ UKÁŽE MĚŘÁK DO 0,3??

Ano, o tom celou dobu mluvím - viz moje příspěvky níže.

0/0
7.5.2011 10:16

net.Xtreme bojuje s eXtrémismem

Re: CO UDĚLÁ POLICIE KDYŽ UKÁŽE MĚŘÁK DO 0,3??

pokud ukáže měřák 0,2, tak bys měl platit pokutu, přijde mi to, jako méně než 0,3 a trest začíná na pokutě 2500, ne?

0/0
7.5.2011 10:19

stagger

Re: CO UDĚLÁ POLICIE KDYŽ UKÁŽE MĚŘÁK DO 0,3??

nebzdu platit nic protože jsem nic nepil, svoje neprůkázné číslíčka si můžou někam strčit.Museli by dokázat nějakým svědkem, že jsem pil. jinak by to u soudu projeli

0/0
7.5.2011 10:22

dcman

Re: CO UDĚLÁ POLICIE KDYŽ UKÁŽE MĚŘÁK DO 0,3??

Velký omyl. Dokazování zde spočívá na naměřené hodnotě. Jinak nevím, o jakém soudu mluvíte? O NSS v rámci správního soudnictví? Přestupky se projednávají před komisemi, ne před soudy.

0/0
7.5.2011 10:34

Seventh son of a seventh son

Re: CO UDĚLÁ POLICIE KDYŽ UKÁŽE MĚŘÁK DO 0,3??

A jsme zpět u toho. Je v pořádku, že dokazování spočívá na naměřené hodnotě v rozsahu, kterou přístroj (metoda) neumí změřit?

0/0
7.5.2011 10:42

stagger

Re: CO UDĚLÁ POLICIE KDYŽ UKÁŽE MĚŘÁK DO 0,3??

Pokud nesouhlasím se skutkovou podstatou přestupku a rozhodnutím komise(o její schopnosti rozhodovat mám taky pochybnosti) tak musí rozhodovat NSS?? Počítám, že ten rozhodne tak akorát o formálních náležitostech, ale ne o oprávněnosti přestupkového řízení a proto předpokládám, že bych se mohl bránit normálně u civ. soudu.

0/0
7.5.2011 11:10

lolek77

A poměrně úspěšně.

Stačí požádat u přestupkového řízení o sdělení typu měřidla. Policie má nakoupeny krámy, které nejsou certifikovány do 0,24 promile. Pokud Vám naměří do této hranice můžete namítnout, že použité měřidlo není průkazné pro tyto hodnoty a v případě neúspěchu se obrátit na soud. Ten nemůžete prohrát. To je také pravý důvod celého poslaneckého humbuku. Počítají s tím, že zaplatíte. U bodů na vylučovací hranici by jste se mohl třeba více zajímat a zjistit to co píšu;-D

0/0
7.5.2011 13:12

dcman

Absurdita.

Je naprostou absurditou, že se v naší republice řidiči domáhají určité tolerance alkoholu za volantem. Alkohol za volant nepatří a to v jakémkoli množství. Pokud chci pít, tak neřídím. To je však pro některé řidiče příliš těžké pochopit.

I oněch 0,3 promile ovlivní reakce řidiče a mnohdy jde o sekundy. A i ona sekunda může znamenat těžší následek nehody.

0/0
7.5.2011 9:49

Seventh son of a seventh son

Re: Absurdita.

Já osobně se nedomáhám povolení alkoholu za volantem. Ba naopak. Schvaluju přísné tresty! Ale za opravdu prokázané požití alkoholu. Odmítám buzeraci za to (jak jsem už psal níže), že mohu být zcela nespravedlivě trestán na základě číselné hodnoty, kterou neumí přístroj změřit!!!

0/0
7.5.2011 9:56

dcman

Re: Absurdita.

V případě tohoto je možnost odběru a rozboru krve. Nevidím v tom žádný problém.

Jsem si jist, že si mnoho řidičů řeklo, že když tedy 0,3 promile povolili, tak sednou za volant po jedné desítce. A to je přesně problém, na který se snažím poukázat.

0/0
7.5.2011 9:58

Seventh son of a seventh son

Re: Absurdita.

Jak jsem psal níže - 07.05.2011 10:05 - já v tom problém vidím. Opravdu postrádám logiku v tom, že na základě číselné hodnoty, která je z principu věci (deklarace výrobce - technické možnosti přístroje) nesmyslná, můžu být potrestán.

0/0
7.5.2011 10:09

dam1

Re: Absurdita.

O alkoholu, biologii a bezpecnosti vide, bohuzel, velmi malo na to, abyste byl schopen tyto veci posuzovat. Mozna zrovna mate v tele 0,24 promile alkoholu a ani o tom nevite. Nepil jste, mate uplne normalni reflexy, ale budete platit pokutu, napari vam body a mozna seberou ridicak. A to myslite, ze by bylo spravne?!

0/0
7.5.2011 9:59

dcman

Re: Absurdita.

Pojem "biologická" hladina alkoholu znám. Ta se pohybuje kolem 0,1 promile, málokdy překročí 0,2 promile. A o bezpečnosti toho vím docela hodně, vzhledem k mému oboru. Mluvím o řidičích, co si dají před jízdou po obědě pivo a myslí si, že je to v normě.

0/0
7.5.2011 10:02

Antonín, topič

Re: Absurdita.

Vzhledem ke svému oboru jste slepý papoušek, který jenom odříkává předpisy, které vyplodili naši nijak kvalitní zákonodárci. Česká republika je s nulovou tolerancí velmi řídkou výjimkou a tento stav nemá absolutně žádné biologické opodstatnění.

0/0
9.5.2011 10:44

pavel.n

Re: Absurdita.

to jsou zase hloupé bláboly - jen pro vysvětlenou  - 0,24 může nadýchat i člověk , který nikdy ani náznakem nepožil a od malička pije jen lipový čaj !!!

Kdy už tohle pochopí i prázdné palice psát o něčem , čemu nerozumí !!!

Asi chcete vědět , jak je to možné - laicky řečeno  - přístroj reaguje na množství určitých látek obsažené v dechu - ty jsou odvislé od stavu trávení , množství cukru , ovlivnění je u nemocí .....i prosté lehké nachlazení může mít vliv - a pozor - sice přístroj může v dechu naměřit hodnotu 0,2 , ale v krvi není žádný alkohol - je to prostá chemie !!!

Ten přístroj totiž neměří alkohol ale acetyláty - ale to už je na jinou diskusi !

0/0
7.5.2011 10:02

dcman

Re: Absurdita.

Urážky jsou to, na co se zmůžete? Hladiny 0,3 promile není možno dosáhnout požitím lipového čaje, to říkejte někomu jinému.

0/0
7.5.2011 10:05

dam1

Re: Absurdita.

Tvrdi-li nekdo stale veci odporujici prokazanym skutecnostem, nemuze se divit, ze na nej ostatni nejsou hodni :-)

0/0
7.5.2011 10:09

dcman

Re: Absurdita.

Kdo prokázal opak mého postoje k věci? Rozhodně neberu jako prokázaný opak to, že to někdo napíše v diskusi na iDnes.

0/0
7.5.2011 10:11

pavel.n

Re: Absurdita.

tak jednoduše - než zase budeš psát tyhle svoje moudra prostuduj si něco o přístroji na měření , biologii , chemii , kalibraci a statistiku a pak tady něco piš - to že si jenom myslíš že něco víš ještě neznamená  , že musíš mít automaticky pravdu - jo - a už se nehádej .......

0/0
7.5.2011 10:15

dcman

Re: Absurdita.

Vážený pane, o kalibraci vím, stejně tak o principu měření. Vypadá to, že budete jeden z lidí, kteří zajásali, jelikož si bude moci dát "beztrestně" pivo před jízdou. Slušný řidič však nehledá výmluvy (lipový čaj a podobně) a nesedá za volant po požití alkoholického nápoje.

0/0
7.5.2011 10:17

pavel.n

Re: Absurdita.

koukám , že to nehodláš pochopit - tedy - zapoj myšlení a něco si přečti - myslím , že se dožiješ mnoha překvapení !!!

0/0
8.5.2011 12:06

roby

no a jak dlouho

mají tyto nové pitomosti platit? Stojí to vůbec za rozčilování?

0/0
7.5.2011 9:39

Seventh son of a seventh son

Já stejně fiurt nerozumím tomu...

... jak mě můžou trestat za nějaké číslo do 0,3 na přístroji, který má od výrobce deklarováno, že do 0,3 neumí měřit... To snad jde jen u nás...

0/0
7.5.2011 9:31

roby

Re: Já stejně fiurt nerozumím tomu...

pokud nesouhlasíte s výsledkem takového měření, můžete si nechat stanovit množství alkoholu krevním rozborem

0/0
7.5.2011 9:34

Seventh son of a seventh son

Re: Já stejně fiurt nerozumím tomu...

To bych taky samozřejmě udělal! Ale otázka je proč bych se měl nechat odvážet na krev, když jsem nic nepil na základě toho, že v zákoně je nějaké číslo, které nejde změřit???

Jde mi o základní logiku celé této šaškárny!

0/0
7.5.2011 9:39

roby

Re: Já stejně fiurt nerozumím tomu...

no ano, já  souhlasím s vámi a nikoliv s tímto stupidním předpisem. Jen jsem tuto možnost zmínil, nechválím ji

0/0
7.5.2011 9:42

Seventh son of a seventh son

Re: Já stejně fiurt nerozumím tomu...

A mimochodem i rozbor krve se zjištěnou hodnotou do 0,3 je neprůkazný a dá se právně napadnout!

0/0
7.5.2011 9:40

dcman

Re: Já stejně fiurt nerozumím tomu...

Jak se dá konkrétně napadnout? Ze které účinné legislativy ono "napadení" vychází?

Rozbor krve je průkazný a jak ve trestním řízení, tak i v řízení před přestupkovou komisí (správním řízení) brán jako důkazní prostředek.

0/0
7.5.2011 9:56

Seventh son of a seventh son

Re: Já stejně fiurt nerozumím tomu...

Pane, pokud si dáte práci a najdete si dokumentaci k principu rozboru krve plynovou chromatografií, zjistíte, že výsledek profesionálního rozboru do 0,3 je tak nepřesný, že je právně napadnutelný. Proto, pokud si dáte další práci zjistíte, že v podstatě veškerá trestní i přestupková řízení, ve kterých figurují hodnoty do 0,3 dopadnou odložením. Jen kvůli tomu číslu, které se ukáže na měřáku, který neumí v daném rozsahu měřit strávíte příjemné hodiny po rozborech krve, podáváním vysvětlování...

0/0
7.5.2011 10:05





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.