Diskuze

Pochopit vtip, obout se, mít nápady. Dobeš sepsal, co má zvládnout předškolák

Chytnout míč, napsat své jméno, zachytit hlavní myšlenku příběhu. Příklad dovedností, které by měl zvládat předškolák. Ministerstvo školství se rozhodlo sepsat, co všechno by se děti měly naučit v mateřské školce. Seznam dovedností má mimo jiné pomoct v bezproblémovém přechodu do první třídy.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

r.o.m.a.n.

8. 5. 2011 10:39
Mě se to nelíbí...

Já si myslím, že bychom se měli více orientovat na originalitu dětí, než na uniformování a škatulkování, že ten, kdo neumí stát na jedné noze není úplně "ready" pro školu.. Vždyť je to úplná blbost. Nehledě na to, že už nyní škola sama o sobě uniformuje děti, které se každé vyvíjí v něčem jiném různým tempem. Prostě teď se naučíš vyjmenovaná slova a basta! Nezájem, že bys maloval nebo hrál na něco jak bůh, byl super sportovec, kdybychom nejdřív rozvíjeli tvé talenty. A k těm ostatním věcem bys taky došel, protože bys časem nechtěl být zaostalý za ostatními... Já bych navrhoval minimálně do 3.třídy se snažit rozvíjet talenty dětí, preferovat to, co jim jde a k ostatnímu je nutit jen zlehka, spíše nějak motivovat (podívej, Anička umí to a to, chceš to taky zkusit? třeba ti s tím pomůže...).

0 0
možnosti

veeger_x

8. 5. 2011 13:33
Re: Mě se to nelíbí...

R^ Myslím si to samé, a jsem rád, že to dokázal někdo takto srozumitelně definovat i zde. Když jsem si článek přečetl, okamžitě jsem si vybavil to množství outsiderů, v nichž ale ve skutečnosti dřímá konkrétní talent, který přesahuje dispozice všech ostatních dohromady. A pak také - jak v důsledku "génia" nějakého úředníka v nich ten talent zase umlátíme mokrým hadrem jen proto, že se nevyjadřují a se světem nekomunikují na základě těch povinných, často přitom ale falešných norem, společenských zákonitostí a vzdělávacích pravidel.

0 0
možnosti

jacksax

8. 5. 2011 14:39
Re: Mě se to nelíbí...

To co píšete je nesmysl, rozvoj talentů je mimoškolní záležitost. škola je tu proto, aby garantovala státem určenou kvalitu a kvantitu znalostí. Škola nikdy nebude schopna suplovat povinnosti rodiny.

0 0
možnosti

Fai Rodis

8. 5. 2011 17:06
Re: Mě se to nelíbí...

Presne. Skola ma poskytnout akulturacni a vzdelavaci zaklad pro vsechny. A kdyz v nekom rozpozna talent, tak vyrozumet rodice (kdyby si nevsimli) a doporucit treba prechod na skolu s nejakym specifickym zamerenim.

0 0
možnosti

sphagnum

8. 5. 2011 22:45
Re: Mě se to nelíbí...

Jako teorie dobrý, ale fakticky píšete nesmysly. Talent nebo originalita je nástavba - stát na jedné noze nebo si trefit prstem na nos je základ, který je společný všem mentálně neretardovaným lidem. Existují vývojové etapy, které máme v genech a probíhají u všech více méně stejně jen s drobnými odchylkami - a právě těch se týkají ony požadavky. Že dítě umí stát na jedné noze znamená, že už má hotové nervové spoje zajišťující koordinaci končetin. Talent a originalita je až v tom, jestli bude lépe koordinovat nohy a hrát fotbal, nebo ruku a vládnout štětcem nebo smyčcem.

On je potřeba i ten "hloupý" dril - zvětšuje se s ním mozková kapacita využitelná právě pro individuální talenty. Vyjmenovaná slova nejsou důležitá ani tak sama o sobě, jako jejich vliv na rozvoj kapacity paměti - která se bude hodit třeba talentovanému zpěvákovi, kterému nebude nic platné rozvíjet božský hlas, když si nebude schopný zapamatovat jednoduchý text.

0 0
možnosti