- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Já si myslím, že bychom se měli více orientovat na originalitu dětí, než na uniformování a škatulkování, že ten, kdo neumí stát na jedné noze není úplně "ready" pro školu.. Vždyť je to úplná blbost. Nehledě na to, že už nyní škola sama o sobě uniformuje děti, které se každé vyvíjí v něčem jiném různým tempem. Prostě teď se naučíš vyjmenovaná slova a basta! Nezájem, že bys maloval nebo hrál na něco jak bůh, byl super sportovec, kdybychom nejdřív rozvíjeli tvé talenty. A k těm ostatním věcem bys taky došel, protože bys časem nechtěl být zaostalý za ostatními... Já bych navrhoval minimálně do 3.třídy se snažit rozvíjet talenty dětí, preferovat to, co jim jde a k ostatnímu je nutit jen zlehka, spíše nějak motivovat (podívej, Anička umí to a to, chceš to taky zkusit? třeba ti s tím pomůže...).
Myslím si to samé, a jsem rád, že to dokázal někdo takto srozumitelně definovat i zde. Když jsem si článek přečetl, okamžitě jsem si vybavil to množství outsiderů, v nichž ale ve skutečnosti dřímá konkrétní talent, který přesahuje dispozice všech ostatních dohromady. A pak také - jak v důsledku "génia" nějakého úředníka v nich ten talent zase umlátíme mokrým hadrem jen proto, že se nevyjadřují a se světem nekomunikují na základě těch povinných, často přitom ale falešných norem, společenských zákonitostí a vzdělávacích pravidel.
To co píšete je nesmysl, rozvoj talentů je mimoškolní záležitost. škola je tu proto, aby garantovala státem určenou kvalitu a kvantitu znalostí. Škola nikdy nebude schopna suplovat povinnosti rodiny.
Presne. Skola ma poskytnout akulturacni a vzdelavaci zaklad pro vsechny. A kdyz v nekom rozpozna talent, tak vyrozumet rodice (kdyby si nevsimli) a doporucit treba prechod na skolu s nejakym specifickym zamerenim.
Jako teorie dobrý, ale fakticky píšete nesmysly. Talent nebo originalita je nástavba - stát na jedné noze nebo si trefit prstem na nos je základ, který je společný všem mentálně neretardovaným lidem. Existují vývojové etapy, které máme v genech a probíhají u všech více méně stejně jen s drobnými odchylkami - a právě těch se týkají ony požadavky. Že dítě umí stát na jedné noze znamená, že už má hotové nervové spoje zajišťující koordinaci končetin. Talent a originalita je až v tom, jestli bude lépe koordinovat nohy a hrát fotbal, nebo ruku a vládnout štětcem nebo smyčcem.
On je potřeba i ten "hloupý" dril - zvětšuje se s ním mozková kapacita využitelná právě pro individuální talenty. Vyjmenovaná slova nejsou důležitá ani tak sama o sobě, jako jejich vliv na rozvoj kapacity paměti - která se bude hodit třeba talentovanému zpěvákovi, kterému nebude nic platné rozvíjet božský hlas, když si nebude schopný zapamatovat jednoduchý text.