Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Žena v Brně vkročila pod tramvaj, v kritickém stavu leží v nemocnici

Těžká zranění utrpěla žena, když ji v úterý v Brně srazila tramvaj. Podle mluvčí dopravního podniku šla chodkyně na červenou. Záchranka ženu ve vážném stavu převezla do Fakultní nemocnice.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

huggate

PS

Nemluve o tom, jak na Mendlaku, kdyz zustane auto na kolejich a salina prijizdi, tak zacne ridic saliny na nej vyzvanet jak silenej. Pokud se to stane saline, a zustane v ceste autum, i kdyz jela na cervenou salina, tak je vsechno v poradku???

Ale jinak jsem nad miru spokojen se sluzbami IDS-JMK a DPMB ;-D;-D;-D

0/0
3.5.2011 17:29

PIsa.lek

Re: PS

POkud to nevíš, tak ta auta tam zůstanou, protože poruší jedno z důležitých ustanovení Zákona o provozu na pozemních komunikací, totiž že řidič nesmí vjet do křižovatky, pokud nemá jistotu, že ji bud moci plynule opustit. To nedodržuje spoustra řidičů a tím citelně snižují propustnost křižovatek nejen pro MHD (která v tu chvíli veze desítky až stovky lidí), ale i pro ostatní auta (protože když tam zůstanou viset, tak překažejí v kolizním směru).

0/0
3.5.2011 17:43

Scarlett O Hara

Re: PS

Asi to v autoškole neprobíral...:-/

0/0
3.5.2011 22:38

lithium

Re: PS

mimochodem toto ustanovení nedodržují ani šaliňáci a nejlepší je, když si na mendláku dávají přednost a šalina zůstane stát v křižovatce směrem z křížové do mendláku (nejlépe ta super dlouhá ...) už se mi to stalo několikrát, jsem stál na semaforu od výstavní a na moji zelenou tam ještě stála a mohl jsem jet až na druhou.. Jinak chodcům, co chodí na červenou to přeju, pokutu nedostanou, ty dostávají jen řidiči, tak je to snad jedinej trest a ponaučení ... Za volantem strávím denně spoustu hodin a to přebíhání na červenou je velice častý a někdy dost riskantní ..

0/0
4.5.2011 3:41

PIsa.lek

Re: PS

No vidíš, a já zase denně jako cestující zažívám situaci, kdy kvůli nezodpovědným řidičům musí na další "zelenou" čekat šalina. "Drubný rozdíl" je jen v tom, že v "tvém" případě to postihne obvykle pár řidičů, zatímco v "mém" třeba 100 i více lidí. (tradičně třeba dole na Jugoslávské). A to nemluvím o vjíždění řidičů na koleje při koloně, kde pak "dobrák" zůstane viset raz dva a strašně se diví, že se ho šalinář snaží "vyzvonit" (Cejl, Milady Horákové a řada dalších míst).  

0/0
4.5.2011 9:18

jupikjupik

Re: PS

nechte auto v garazi, usetrite cas, penize, nervy.....

0/0
4.5.2011 9:31

Barmann

Re: PS

docela bych doporučil, nastudovat si drážní předpisy, zejména D1, kterými se provoz tramvají řídí. Tam je vysvětleno pro laika nesmyslné zastavování tramvají. Konkrétně na Mendlově náměstí zákaz míjení a tzv přednost na protihrotu ;)

0/0
4.5.2011 12:56

lithium

Re: PS

Co se týká vjíždění řidičů na koleje a do křižovatky, naprosto souhlasím, hromadná doprava je prioritní, protože přepraví cětší množství osob. Nic proti tomu nenamítám a sám tvrdím, že většina řidičů by si měli zopakovat autoškolu, protože nejsou schopni dodržovat základní předpisy. Nebýt vjíždění do křižovatek, když nemůžou projet, byl by provoz plynulejší. To je sice pěkný ty drážní předpisy, ale snad by neměly kolidovat se silničními, nemyslíte? Měli by tak nějak "spolupracovat"

0/0
4.5.2011 19:03

PIsa.lek

Re: PS

Ono se těžko mohou drážní předpisy (které musí být už kvůli fyzikálním zákonům přísnější) přizpůsobovat silničním - jediné skutečně "čisté" řešení by bylo upravit signální plán dané křižovatky na Mendláku tak, aby tento manévr tramvají byl vždy "kryt" červenými ze strany silnice. JEnže to by prodloužilo střídání barev a snížilo propustnost křižovatky vždy (dokud nebudou do řadiče posílány i informace z kolejvocýh obvodů a indukčních smyček), přičemž k tomu popisovanému manévrů dochází jen jednou za čas.

0/0
5.5.2011 11:05

lithium

Re: PS

Co se týká vjíždění řidičů na koleje a do křižovatky, naprosto souhlasím, hromadná doprava je prioritní, protože přepraví cětší množství osob. Nic proti tomu nenamítám a sám tvrdím, že většina řidičů by si měli zopakovat autoškolu, protože nejsou schopni dodržovat základní předpisy. Nebýt vjíždění do křižovatek, když nemůžou projet, byl by provoz plynulejší. To je sice pěkný ty drážní předpisy, ale snad by neměly kolidovat se silničními, nemyslíte? Měli by tak nějak "spolupracovat"

0/0
4.5.2011 20:17

lithium

Re: PS

tak ten opakovanej příspěvek je omyl - refresh ....

0/0
4.5.2011 20:18

tx999

Re: PS

Pri odbocovani doleva si ridic do krizovatky najet pochopitelne smi. Jestli muze najet i na koleje, je otazkou, ale obecne bych rekl, ze najede-li tam v okamziku, kdy jeste neni zadna tramvaj v dohledu, je to v poradku.

0/0
5.5.2011 9:42

PIsa.lek

Re: PS

Odbočování vlevo samozřejmě ano, ale problém je v tom, že uprostřed zůstanou stát i řidiči,kteří jedou rovně (řidič odbočující vlevo má mnohem větší pravděpodobnost, že než naskočí kolizní - většinou kolmý - směr, tak bude moci křižovatku opustit).

A pokud jde o to stání na kolejích, je to sporné - ona totiž ta tramvaj může dojt ješt předtím, než ten vlevo odbočující bude mít volno, takže musí zastavit, a ve chvíli, kdy odbočující řidič dokončí manévrt a koleje uvolní, tak bude mít už tramvaj "stůj". A když se to takhle stane během špičky na několika křižovatkách během jedné jízdy, tak jsou jízdní doby a přestupy na další spoje kde, Jasánek??

0/0
5.5.2011 9:59

huggate

Jen tak mimo...

Kdyz byly Velikonoce, tak DPMB omezil frekvenci spoju kvuli prazdninam, ale nezajimal se o to, ze i tak jsou lidi, a spoje byli preplneny. Komentuji to tim, ze dotace dostavaji pouze na urcite osobokilometry.

A kdyz prvniho maje byla uzavrena ulice Cejl, a kdyz jsou uzavreny dalsi ulice v case konani dalsich demonstraci, tak taky nejezdi zadne prostredky MHD. Tak by me zajimalo, kam se ztraci ty dotace dane na urcity pocet osobokilometru...

To kdyz je demonstrace, a nic nejezdi, tak to jde nekomu do kapsy, anebo jsem vic zvedav, nez bych mel byt, jako "poslusny" obcan, ktery drzi pusu a krok? Dekuji za vysvetleni :-)

0/0
3.5.2011 17:28

PIsa.lek

Re: Jen tak mimo...

Dotace se neztrácejí nikam - ony totiž nejsou přidělovány na každý den zvlášť, ale na celý rok. Takže pokud by byly nějaké ušetřené peníze za 1. 5. (za čtvrtek a pátek před Velikonocemi ne - tam se s tím počítalo předem), tak se využijí například na provoz NAD při nějakém dlouhodobějším zablokováním trati nehodou, výpadkem proudu apod.

Navíc není pravda, že v době pochodu a demonstrace tramvaje nejezdily. Ty, co mají pravidelnou trasu přes Cejl (2, 4, 9) jely většinou přes Milady Horákové s výjimkou doby, kdy tam pochodovali radikolové (což bylo cca 2 hodiny). Ani po tuto dobu ovšem nepřestaly linky s trasováním přes Celj a přes Milady Horákové jezdit, pouze v tomto úseku měly náhradní trasy (většinou delší - protože nemohly využít smyčku Malinovského náměstí) a navíc tam, kde to šlo, jezdila NAD - čili je otázka, jestli se vůbec něco ušetřilo, nebo spíš vše stále víc (nutno započítat i větší počet dispečerů ve službě, více řidíčů záložních autobusů atd.

Ještě něco nejasného?

0/0
3.5.2011 18:00

lindiska

Re: Jen tak mimo...

Vážený pane, v tomto případě jste měl opravdu raději držet "pusu a krok" jako poslušný občan. Protože to, co tady plácáte, jsou blbosti. Nejprve si zjistěte reálie a potom na někoho plivejte špínu. Všichni zaměstnanci DPMB, kteří kvůli pochodu radikálů museli jít mimořádně do práce, by vám za vaše poplivání určitě poděkovali. České blbosti zdar! Linda Škrancová

0/0
3.5.2011 18:53

Smrť

Komu není rady,

až se ucho utrhne...

0/0
3.5.2011 17:00

andilek.c

zaujalo - nemocnice

Dle clanku pani odvezli do FN Brno, predpokladam tedy Bohunice...proc ji tahli pres cele mesto, kdyz Urazovka je za rohem?

0/0
3.5.2011 16:37

senad

Re: zaujalo - nemocnice

Odpověď je prostá - u takových stavů je indikován transport na urgentní příjem KARIM FN Brno.

0/0
3.5.2011 18:14

FerdaMravenecaBroukPytlik

není to náhodou zastávka M. Horákové?

Ona je v Brně zastávka 28. října? To co ukazujou na mapě, to snad vždycky bylo Milady Horákové nebo se pletu?

0/0
3.5.2011 16:02

FerdaMravenecaBroukPytlik

Re: není to náhodou zastávka M. Horákové?

Tak to je opravdu zastávka nám. 28. října. Ptal jsem se teď několika lidí a každý si taky myslel, že je to zastávka Milady Horákové. Budu se muset projet po 20 letech taky někdy šalinou, už se mě to plete.

0/0
3.5.2011 16:09

PIsa.lek

Re: není to náhodou zastávka M. Horákové?

To se tedy skutečně pleteš a dost zásadně - zastávky u řižovatek se až na výjimky jmenují podle ulic KOLMÝCH na trať (viz třeba Česká).

0/0
3.5.2011 17:45

FerdaMravenecaBroukPytlik

Re: není to náhodou zastávka M. Horákové?

Právě proto mě to zmátlo, protože nám.28. října na Milady Horákové vůbec nenavazuje, je až o kus dál za rohem - -na jednu stranu je to Drobného a na druhou Příkop.R^

0/0
3.5.2011 17:50

PIsa.lek

Re: není to náhodou zastávka M. Horákové?

Další omyl (tvůj) - ten "krček", co vede z rohu Kudelovy ke křižovatce, NENÍ Drobného, ale náměstí 28. října (i podle číslování domů).

0/0
3.5.2011 18:05

PIsa.lek

Re: není to náhodou zastávka M. Horákové?

Ono totiž snad dokonce platí pravidlo, že pokud nějaká ulice přechází v náměstí, tak byť ta ulice pokračuje na konci náměstí dál, tak už se musí jmenovat jinak (prostě ulice by neměla být přerušena nějakým jiným "názvem") Je to vidět třeba na trase od nádraží směrem do Krpole - jakmile Divadelní "přeruší" Maliňák, dál už pokračuje Rooseveltova, jakmile tu "přeruší" Moravák, je z ní rázem Lidická. To stejné v žabinách - končí Horova, je tam Burianovo náměstí (kterého při jízdě směrem do Komína po pravé straně ani nevšimeš :-)) a z něj (ve směru "pokračující Horovy") jde Minská. A těch příkladů by se našala ještě spousta, i když netvrdím, že je to to pravidlo dodrženo úplně všude - nemám čas koukat do mapy).

0/0
3.5.2011 18:18

bx777desta

no ono ani neni celkem moc co vypravovat

schovali sme se v jedny takovy neprehledny zatacce ... R^

0/0
3.5.2011 16:00

barabura

lidská blbost

Tuhle situaci asi opravdu nikdy nepochopim. To jsou opravdu lidi tak tupí, že už se ani neumějí rozhlídnout. Chudák tramvaják.

0/0
3.5.2011 15:29

bx777desta

Re: lidská blbost

udajne prej mela ta zenska navato ... tak asi pak se vse vysvetluje

0/0
3.5.2011 15:56

holes4

přechod

nějak nechápu, proč šaliny nemusí dávat přednost chodcům na přechodech. (ikdyž tohle nebyl pravděpodobně tento případ) 

0/0
3.5.2011 14:37

Concrete_Donkey

Re: přechod

Protoze kolejove vozidlo nema moznost nikam uhnout a ma nekolikanasobne delsi brzdnou drahu nez automobil.

0/0
3.5.2011 14:41

Petr Tenzor

Re: přechod

Kdybyste nechodil na zakladce v hodinach fyziky za skolu, tak to vite.

Jinak to opravdu nebyl tento pripad, pokud sla na cervenou. Mozna ze to byla situace, kdy si salina zazada o zmenu svetel a pak auta stoji par vterin ve vsech smerech a na prechodu pro chodce ne a ne naskocit cervena.. takze to nekteri nervove nevydrzi a v pulce prechodu je pak musi vyzvanet ta salina, ktere vlezli do drahy. To ale nic nemeni na tom, ze kdyz uz nekdo prechazi na cervenou, tak se ma rozhlednout...

0/0
3.5.2011 14:44

Petr Tenzor

Re: přechod

oprava: ...na prechodu pro chodce ne a ne naskocit zelena.. :-)

0/0
3.5.2011 14:51

Peťulák2

Re: přechod

Řeknu ti celkem přesně, jaká to byla situace. Jde o dvoupruh pro auta, ostrůvek, koleje, ostrůvek, pruh silnice. Tohle všechno je třeba přejít. A nastává situace, kdy auta už mají červenou, chodci ještě mají červenou a je tam okno pro šalinu, aby mohla projet přes křižovatku do zastávky nebo naopak. Čehož místní nejen jinak barevní zneužívají a běhají už na červenou aut. Tudíž se může stát, že zapomenou, že přes křižovatku ještě musí projet šalina a nezastaví před kolejemi. Samotné se mi to jednou v zamyšlení stalo, naštěstí jsem si to včas uvědomila a na kolejích poklusla, abych neskončila pod šalinou. Ale malí smradi tam poletují i mezi autama, jak se jim to hodí. Spíš je div, že tam toho nebylo víc.

0/0
4.5.2011 9:22

Invandrare

Re: přechod

nejen že to nemá kam uhnout, dokonce to hůř brzdí a má to celkem dost zajímavé zpoždění v reakci (ten stroj).

0/0
3.5.2011 14:45

inkognito79

Re: přechod

a aby vlaky zastavovaly u přejezdů a pouštěly auta, by si nechtěl?  :-)

0/0
3.5.2011 15:09

holes4

Re: přechod

ano, ano,  jistě, děkuji vám všem, už je mně to jasný;-)

0/0
3.5.2011 15:19

Smrť

Re: přechod

Co auta, chodce by měly vlaky pouštět! Pendolino zastavit u každé polničky křižující koleje, aby chodci náhodou nemuseli pár vteřin čekat!!

0/0
3.5.2011 16:56

PIsa.lek

Re: přechod

Obávám se, že pokud nechápeš ani tohle, tak toho nebudeš chápat mnohem víc :-((.

0/0
3.5.2011 17:46

Invandrare

dne 12.4

se mi před zastávkou Nádraží Libeň stala podobná věc. Přímo předemnou udělala z hloučku lidí jedna slečna krok. Dostala to naštěstí z boku tramvaje, takže jsem ji jen odstrčil vedle tramvaje a nespadla mi pod vůz. Nic se s tim nedalo dělat, je to příšernej zážitek a přál bych ho zažít jen těm lidem, kteří naschvál jdou blízko tratě a když na ně řidič zazvoní tak ještě ukazují prostředníček...

0/0
3.5.2011 14:33

síma25

Re: dne 12.4

Chápu, zažila jsem něco podobného, sice s busem, ale taky psycho - v zimě jsem stála na přechodu na červenou, je to k němu trošku z kopečka a z vrchu přicházela slečna. Stála jsem čelem k silnici, neviděla jsem ji. A jak docházela k tomu přechodu, podjely jí nohy na náledí, proletěla těsně kolem mě a jen jsem viděla, jak jí nohy vystřelily na silnici přímo pod kola autobusu. Stál tam hlouček lidí, ale byl to zlomek vteřiny, ten řidič nemohl vůbec nic udělat, stáhnout ji zpátky taky nebylo kdy... Strašlivej masakr, holka k její smůle zůstala při vědomí, samozřejmě strašlivě řvala, čekání na sanitku bylo nekonečný.. Někdy udělají všichni všechno správně a stejně to má špatnej konec...

0/0
3.5.2011 15:22





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.