Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Klaus nechápe roli Ústavního soudu, míní Rychetský

Ústavní soud má především hlídat parlament a nemá stát mimo politiku, domnívá se jeho předseda Pavel Rychetský. Dodal, že prezident Václav Klaus a ostatní kritici Ústavního soudu nepochopili roli této instituce.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Marťan

Kdo tvoří zákony?

Myslel jsem, že v tomto Kocourkové existuje nějaký volenýb zákonodárný orgán, který se nazývá Parlament a má dvě komory: Poslaneckou sněmovnu a Senát. Tak dí Ústava.

Pak je tu ještě parta jmenovaných a neodvolatelných vykladačů zákonů, která si říká Ústavní soud, a dovoluje si měnit a rušit to, co přijali zákonodárci. A jejich nejznámější kauzy jsou téměř vždy o penězích. Zásadně si počínají tak, aby tomuto státu hodně škodili. Upravují si platy podle svého, odmítají šetřit, když na plýtvání stát nemá. Je ale zajímavé, že vyslovených nesmyslů v zákonech a omezování státní suverenity od EU si ÚS nevšímá...

Parlament by měl vážně zauvažovat o zrušení ÚS nebo o podstatném omezení jeho pravomocí! To se mu ale asi nepovede, protože takový zákon by jistě ÚS zase zrušil - takže máme bludný kruh, kde volený Parlament sice přijímá zákony, ale nemá zaručeno, že budou platit.

Takže, kdo tu v tomto státě vlastně vládne?

0/0
2.5.2011 16:15

interstellar wind

Re: Kdo tvoří zákony?

vrat se na zakladni skolu a zopakuj si hodiny obcanske nauky, kde je vysvetlen system 3 piliru moci - zakonodarne, vykonne a soudni. A taky duvod, proc existuji. Kdyby pred 2.SV existoval ustavni soud, tak by Hitler u moci nemohl delat co delal.

0/0
2.5.2011 17:19

SpinnDoc

Doporucuji kritikum US, aby si o principu fungovani US

neco precetli. Wiki je docela dobre napsana.

http://cs.wikipedia.org/wiki/%C3%9Astavn%C3%AD_soud_%C4%8Cesk%C3%A9_republiky

Take si precete treba rozhodnuti US za posledni rok VCETNE zduvodneni (ta jsou totiz velmi dulezita). Pak pochopite, ze US neni soud jako ostatni.

[>-]

0/0
2.5.2011 9:21

godays

Re: Doporucuji kritikum US, aby si o principu fungovani US

R^

0/0
2.5.2011 11:51

E.M.R. verze 1.4

Klaus nechápe více věcí

např. nadstranickost prezidentského úřadu nebo jak se chovat při státních návštěvách - Chile

0/0
2.5.2011 6:59

godays

Re: Klaus nechápe více věcí

R^

0/0
2.5.2011 11:51

error404_is_back

copak Klause

ještě někdo bere vážně? :-o Karikatura

0/0
1.5.2011 23:40

franto

vládne ćssd

I když to nevypadá vpodstatě nám teď vládne ČSSD skrze Ústavní soud (předsedou je bývalý senátor za ČSSD), odbory (např. lékařské) napojené na ČSSD, Senát v moci ČSSD a Kraje v moci ČSSD. Vláda neprosadí nic, ani kdyby se na hlavu stavěla :-)

0/0
1.5.2011 22:26

mbau

Re: vládne ćssd

je to zajímavé, když byl senát jiné barvy a kraje ovládala ODS a vládla za pomoci přeběhlíků i státu, tak ti to zřejmě nevadilo. když dochází ke změně je to špatné;-D

0/0
2.5.2011 6:54

Tryskomys Muf

Re: vládne ćssd

Neblábol, a začni používat mozek k přemýšlení. 8-oRv

0/0
2.5.2011 11:54

Luis99

haha

Aha takže Ústavní soud si může dělat, co chce? Ústavní soud musel přijmout všechny zákony o solární energetice a na nich se mu nic divného nezdálo? Za to Rychetský žádnou odpovědnost nenese? Ještě že je máme ty ochránce české demokracie.

0/0
1.5.2011 22:19

franp9am

Re: haha

Ustavni soud zadne zakony neprijima. Dokonca ani sam od sebe nic nerusi, jenom pote, co si nekdo stezuje. Pote, co ma nekdo pocit, ze se mu nedostava jeho ustavnich prav, muze se obratit na US a ten k tomu vyda sve stanovisko. Nic vic, nic min.

0/0
1.5.2011 23:03

Luis99

Re: haha

Ústavní soud má především hlídat parlament a nemá stát mimo politiku, domnívá se jeho předseda Pavel Rychetský. Dodal, že prezident Václav Klaus a ostatní kritici Ústavního soudu nepochopili roli této instituce.

Tak co tím pádem chtěl Rychetský říct? Reaguji na to, že základní funkcí Ústavního soudu je hlídat parlament. Parlament nijak nehlídá ani nijak hlídat nemůže a ani to není v jeho schopnostech, takže co tím tedy chtěl Rychetský říct?

0/0
1.5.2011 23:37

Salamo

Re: haha

Když nemáš ani elementární pojetí, kdy se může ÚS k něčemu vyjádřit, tak raději nic nepiš.

0/0
1.5.2011 23:18

sabrak

Klaus hlavně nechápe, že se nemá krást a

že by měli platit staré smlouvy a ne se měnit podle libovůle politiků, tak jak může pochopit roli soudu? Na jeho omluvu platí jedině to, že z politiků u nás není sám.

0/0
1.5.2011 21:58

josef.szdimera

To už je Jakl s Hájkem

v bojové pohotovosti. To to R. schytá.

0/0
1.5.2011 21:39

luban12

Je to divné

Poslanci schválí zákon a ÚS jej může nechat vejít v platnost a nebo třeba pod něčím vlivem jej zrušit.Takže kdo u nás o všech nových zákonech rozhoduje? ÚS nechá,nebo nenechá projít zákony,rozhoduje o výši svých platů, není přes něj žádná vyšší instance,nikomu nepodléhá , je neodvolatelný,neomylný a jeho členové jsou nepostižitelní.Takže o prezidentovi,vládě,senátu,parlamentu a o všech  občanech rozhoduje všemocný ÚS.;-(

0/0
1.5.2011 21:16

guang

Re: Je to divné

ano, je to přesně tak, jak píšete. Bohužel.:-/

0/0
1.5.2011 22:06

Parcival

Re: Je to divné

Nikoli, to je velice nepřesné.

0/0
1.5.2011 22:43

guang

Re: Je to divné

A v čem přesně ale nevíte, že? Nene, je to velmi přesný popis. Bohužel.:-/

0/0
1.5.2011 23:49

franp9am

Re: Je to divné

US zadne zakony neprijima. O svych platech take nerozhoduje -- kdyz zamitl zakon na znizeni platu soudcu, tykalo se to beznych soudcu -- ustavni soudci jsou v jine kategorii a jich se to netykalo -- ale o tom luza casto nevi.

0/0
1.5.2011 23:05

prchz

Já zase nechápu.....

Já zase nechápu co to máme za ústavu a ústavní soud. Co ústavní soudce, to názor a pochopitelně politický. Kauzy se rozhodují často v poměru 8:7 nebo 7:8 a tak jeden hlas rozhoduje o miliardách korun z kapes občanů nebo o tom zda budou volby nebo nebudou. Něco je špatně - ústava, soud - nejspíše obojí.

0/0
1.5.2011 21:13

guang

Re: Já zase nechápu.....

Opravdu. Něco je tady špatně...:-/

0/0
1.5.2011 22:08

franp9am

Re: Já zase nechápu.....

nuz jiste by se ti vic libilo, kdyby se hlasovalo jako kdysi: 99% hlasu pro ksc. Diskuze a ruzne nazory je neco, co ohrozuje Tve "jistoty", vid

0/0
1.5.2011 23:06

Tryskomys Muf

Re: Já zase nechápu.....

Pomer 7:8 je jen o tom, zda existuje pravidlo, ze se schvaluje prostou vetsinou nebo treba tripetinovou. Ze se ti to nezda, je jen tvuj problem. 8-o

0/0
2.5.2011 11:45

cocococ

Jsem volič ODS, ale US ČR je nutno třeba ctít

Zav 200 let si žádný prezident USA nedovolil kritizovat frozhodnutí NS USA. Egocentrista a narcis nikdy nepochopí, co je právo a co je právní stát. On si totiž myslí, že stát je on sám.   

0/0
1.5.2011 20:04

guang

Re: Jsem volič ODS, ale US ČR je nutno třeba ctít

Svatá prostoto! Bohužel i něco takového má zřejmě volební právo...:-/

0/0
1.5.2011 22:09

Tryskomys Muf

Re: Jsem volič ODS, ale US ČR je nutno třeba ctít

Konstatuji, že Vaše sebekritika je zcela na místě. R^:-)

0/0
2.5.2011 11:47

Luis99

Re: Jsem volič ODS, ale US ČR je nutno třeba ctít

Kdyby složení a rozhodnutí Ústavního soudu v česku byly podobné, jako je tomu v USA a nekritizoval by ho nikdo. Problém není ve funkci Ústavního soudu, ale jen a jen v lidech a rozhodnutích, která naprosto nedávají smysl a nemají jakýkoliv základ.

0/0
1.5.2011 22:12

mbau

Re: Jsem volič ODS, ale US ČR je nutno třeba ctít

ale ústavní soudce jmenuje president a navrhoval senát

0/0
2.5.2011 6:51

franp9am

Re: Jsem volič ODS, ale US ČR je nutno třeba ctít

Presne tak.

0/0
1.5.2011 23:07

11jaja

s.Rychetský

zase chápe všechno , bývalý předseda bytového družstva a ví všechno !!

0/0
1.5.2011 19:36

lrkfa

A účetní si myslí

že je nejchytřejší !

0/0
1.5.2011 19:38

JanictooN

Re: A účetní si myslí

no účetní nejsem, s p. Rycheckým jsem nikdy nijak nesympatizoval, ale s tím co říkal v OVM naprosto souhlasím.

0/0
1.5.2011 20:01

cocococ

Re: A účetní si myslí

Ty si myslíš, že 11jaja je účetní? To mu hodně fandíš. ;-D;-D

0/0
1.5.2011 20:05

Tryskomys Muf

Re: A účetní si myslí

Možná tím myslel - účetní na veřejných záchodcích. :-)

0/0
2.5.2011 11:49

papazian

Re: s.Rychetský

Každý nějak začínal, kromě toho Klaus toho neví daleko více. A to nemluvím, že byl v zásadě  jen hráčem  tenisu, kde se honil za míčkem a o sportovcích co mají v hlavě jen slámu si myslíme své.

0/0
1.5.2011 21:10

11jaja

Re: s.Rychetský

o proti p. Rychetskému Klaus alespoň pracoval v prognostickém ústavu a napsal docela dost knih a co napsal p. Rychetský !!!!

0/0
1.5.2011 21:15

emil2

Re: s.Rychetský

A co kvalita těch knih? Asi stejná, jako profesorského titulu!

0/0
1.5.2011 22:40

mbau

Re: s.Rychetský

;-DR^;-DR^

0/0
2.5.2011 7:26

ensing999

Ustavni soud je pouze

nastroj KSC jak se castecne udrzet u moci. Druha strana jsou zakony CR, ktere delaji diletanti a kazdej si je vyklada podle sebe, cimz dela z prava hnuj, kterej nema v EU obdoby. US je klasicka justicni mafie, neb rozhoduje jak se jim zachce, viz platy soudcu atd..

0/0
1.5.2011 19:12

godays

Re: Ustavni soud je pouze

soudruhu, ale ty soudce tam jmenoval soudruh Klaus, víš to...?;-)

0/0
1.5.2011 19:15

ensing999

Re: Ustavni soud je pouze

Ne vsechny, soudruhu. Navic nikde nepisu, ze je Klaus nejakej hrdina. Spolecne s veskrnou zruinovali CR na nekolik generaci dopredu, mozna dokonce naporad..Rv

0/0
1.5.2011 20:04

jamesdixon

Re: Ustavni soud je pouze

A to má snad nějaký relevantní význam? Mimochodem, Klaus je váš soudruh? Soudruh je někdo, kdo má se mnou společné myšlenky, společné cíle a společně se mnou sdílí představy, jak je uskutečňovat. Tak to máte s Klausem? 

0/0
1.5.2011 20:13

prchz

Re: Ustavni soud je pouze

No jo! Ale jmenovat mohl jen ty soudce, které mu schválil Senát. A ten mu jich zamítl hodně.

0/0
1.5.2011 21:01

lrkfa

Takže raději k Evropskému soudu!

?

0/0
1.5.2011 19:40

franp9am

Re: Ustavni soud je pouze

Ano, jediny organ v CR, ktery jakz tak funguje -- to se nedivim, ze je grazlum trnem v oku

0/0
1.5.2011 23:09

Tryskomys Muf

Re: Ustavni soud je pouze

Samozřejmě, že rozhodují, jak se jim zachce, a ne jak mafie píská. A je to setsakra dobře.

0/0
2.5.2011 11:52

Bezevlas

Klaus

Klaus vůbec nechápe plno věcí,on vidí demokracii pouze v ekonomice,nebo spíše líbí se mu neomezená svoboda v ekonomice,ostatní principy demokracie se mu až tak moc nelíbí.Jednou nastane čas,kdy se dozvíme,co jsme to měli vlastně za presidenta a řeknu vám,že doufám,že se toho nedožije,protože to bude maso a já nikomu nepřeju nic špatnýho.

0/0
1.5.2011 19:12

cocococ

Re: Klaus

O něm se dá spíše říci, že mimo sebe nechápe už nic.

0/0
1.5.2011 20:06





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.