Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Na právě otevřeném koridoru z Plzně do Chebu vykolejil vlak

Hned v první den provozu železničního koridoru z Plzně do Chebu vykolejil na nové trati v neděli ráno vlak. K nehodě došlo ve Stříbře krátce před sedmou hodinou ranní. Na výhybce se mimo trať dostal poslední vagón. Nikomu z cestujících se nic nestalo. Do odvolání je zavedená náhradní autobusová doprava.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

lrkfa

Mluvčí Halla to je ten proslulý manažer z ŘSD

co nahrával tunelařům?

0/0
2.5.2011 7:40

jmhad

ale tohle není tak neobvyklé

šetřil jsem několik nehod,kdy po nově opraveném železničním vršku - tzv. podbitém ,některý vagónek vykolejil. Ona ta trať,když je čerstvě zhutněná,my říkáme podbitá /štěrk se natluče pod pražce/,je někde více tuhá než má být a když na to vjede starší a taky tuhý podvozek,tak holt nadskočí a vyskočí.Ale to je věc tzv. viz major,kterou nikdo nedokáže odhadnout.A s oblibou se to stává na výhybce.My jsme na takové události se dívali stejně,jako když kamión vjede do výtluku na silnici a lehne.A toho je trochu více.:-)

0/0
1.5.2011 19:04

krkavec běžné velikosti

Re: ale tohle není tak neobvyklé

možná vis major

0/0
1.5.2011 19:42

vlasta78

Re: ale tohle není tak neobvyklé

nastesti se pri te neuveritelne rychlosti na koridoru nikomu nic nestalo, ted je tam prumerna rychlost asi 70km/h ne? *ja vim, ze rejpu, ale kdyz je to smesne, miliardy korun vyhozeny na trat, kde vlaky ujedou vzdalenost 106km za 1a1/2 hod*...

0/0
1.5.2011 19:53

bkv

Re: ale tohle není tak neobvyklé

Takže by bylo lepší dalších x miliard přihodit a postavit min. z Pňovan do Plané trať v nové stopě.

0/0
1.5.2011 20:00

vlasta78

Re: ale tohle není tak neobvyklé

no bud meli tu trat udelat tak, aby se z Plzne do Chebu se zastavkami ve Stribre, Plane a Mariankach dostal vlak do 50 minut a nebo tu trat zrusit a prachy investovat do lepsich cest a jezdit busem...

0/0
2.5.2011 16:17

tarten

Re: ale tohle není tak neobvyklé

No on ten Cheb je docela díra, co by za mnohonásobek peněz nestála. To ať si ty miliardy ušetří raději nejdřív na vysokorychlostní trať Praha-Brno.

0/0
3.5.2011 9:32

bkv

Re: ale tohle není tak neobvyklé

Na tomto místě proběhla oprava cca před rokem a půl.

0/0
1.5.2011 19:57

Qesospi Cobigan

Proč se dneska říká trati u nás koridor?

Jel jsem kdysi TGV - tak to byl koridor, to jo. Ale tohle na fotkách je normální elektrifikovaná trať, ne?

0/0
1.5.2011 15:49

Leinad

Re: Proč se dneska říká trati u nás koridor?

Může tamtudy projet nákladní vlak? (=Jsou-li na trase tunely, tak mají průřez o trošičku větší, než v metru?)  Unesou ty koleje něco? => Je to koridor dle SŽDC.

0/0
1.5.2011 16:21

tarten

Re: Proč se dneska říká trati u nás koridor?

Chytré, asi jako byste se ptal po dokončení třeba úseku Pražského okruhu, jestli tam budou moct nákladní auta. Řekne vám něco, když vám někdo odpoví, že to snese zatížení D3 nebo D4?

0/0
2.5.2011 17:31

Poborskiii

Re: Proč se dneska říká trati u nás koridor?

A proč by se nemohlo některým vybraným tratím říkat koridor, viz citace ze slovníku cizích slov: "koridor: důležitá dopravní spojnice, trasa; území kolem této trasy". Naše vláda stanovila čtyři takovéto železniční trasy a nazývá je tranzitní železniční koridory. Bez ohledu na to, jestli je ta trasa všude elektrifikovaná či ne, jestli má jednu kolej nebo dvě nebo víc, jestli se tam jezdí 100 nebo 160, těmi to parametry se ten pojem koridor nedefinuje.

0/0
1.5.2011 19:42

PIsa.lek

Re: Proč se dneska říká trati u nás koridor?

Si nejdřív zjisti, co to slovo znamená, a pak to zkus znovu a lépe.

0/0
1.5.2011 23:34

Dawemaster

Re: Proč se dneska říká trati u nás koridor?

R^R^R^;-D;-D

0/0
2.5.2011 7:05

Leinad

Re: Proč se dneska říká trati u nás koridor?

Definice se dají udělat různé. Definice "mohla by tamtudy probíhat tranzitní doprava a parta hic si to odhlasuje" je celkem hezká, ale trochu k ničemu. Neelekrifikovaná jednokolejka s 30 km/h, bez tunelů, hlavně že spojuje okresní města.

0/0
2.5.2011 19:17

tarten

Re: Proč se dneska říká trati u nás koridor?

To s tím TGV byla spíš vysokorychlostní trať než tranzitní koridor. Ano, koridor je normální elektrifikovaná trať, jen trochu moderně pojatá, a přestavbou se vlastně doplnila údržba, na kterou desítky let nebyly peníze. Jak v kolejích, tak v zabezpečovacím zařízení.

0/0
3.5.2011 9:36

PájaZítra

to jsou věci...

koridor a jenom jednokolejnej? neplete si někdo pojmy s dojmy?

0/0
1.5.2011 14:05

Leinad

Re: to jsou věci...

Taky jsem se divil. Ale jak píše 01.05.2011 14:21 Poborskiii, důležité je, jestli po tom může jet těžší nákladní vlak.

0/0
1.5.2011 14:45

Poborskiii

Re: to jsou věci...

ČR se připojila k mezinárodním dohodám AGC a AGTC o mezinárodních železničních magistrálách (koridorech) a trasách. Prioritně se musí splnit ty parametry požadované pro nákladní dopravu (zjednodušeně: únosnost 22,5 tuny na nápravu a průjezdný průřez vyhovující velkým kontejnerům), u osobní dopravy se sleduje zvýšení rychlosti až na 160 km/h, ale jen tam, kde je to technicky proveditelné a kde se dají očekávat takové přepravní toky, že se ty prostředky vynaložené na zvýšení rychlosti vyplatí, ta dohoda to umožňuje. U úseku Plzeň - Cheb stát došel k tomu, že se to nevyplatí.

0/0
1.5.2011 15:03

kaksikymmenta

Re: to jsou věci...

Výborně, sám bych to nenapsal líp. Jste železničář? :-)

0/0
2.5.2011 8:30

slušný pravičák

Česká kvalita

0/0
1.5.2011 13:48

Dawemaster

Re: Česká kvalita

Ale no tak... Rv

0/0
2.5.2011 7:05

Berti19

Re: Česká kvalita

Vůz byl vyroben v DDR, ty česká kvalito

0/0
2.5.2011 10:10

Nostromo1975

ALE

to musí být bezpečná trať že ;-(?

0/0
1.5.2011 13:24

tarten

Re: ALE

Rozhodně bezpečnější než dálnice.

http://plzen.idnes.cz/clanek.asp?c=A110502_080403_plzen-zpravy_hro

0/0
3.5.2011 12:07

Leinad

ČD (spolu)viníkem

Pokud to byla vada na podvozku, tak je to jasné.

Pokud to však byla vada kolejí, tak kolik asi tak budou ČD chtít od SŽDC? Nechají si ČD zaplatit zpoždění všech vlaků v oblasti a náhradní autobusy, aby si SŽDC všimli své chybky?

0/0
1.5.2011 13:19

Rubik1

Re: ČD (spolu)viníkem

Já tomu rozumím tak, že stopy naznačují spíše první možnost, tedy že to byla vada na podvozku.

0/0
1.5.2011 16:12

krizi

"vlak stojí totiž pod silničním mostem na příjezdu do Plzně"

Ale podle fotografii stoji vlak na volne trati.

0/0
1.5.2011 13:13

danny47

Re: "vlak stojí totiž pod silničním mostem na příjezdu do Plzně"

Musíš věřit vlastním očím a ne písmenkům, které na web umístí pisálkové z NEJlepčío zpravodajského serveru v ČR..... To víš, ty křišťálový lupy to nějak zvohejbávaj...

0/0
1.5.2011 15:56

trasprd

Koridor?

Nechci být šťoura, ale pod pojmem koridor bych si teda jednokolejnou trať nepředstavil...

0/0
1.5.2011 12:43

pletiplot

Re: Koridor?

Naprostý souhlas.

0/0
1.5.2011 13:03

Leinad

Re: Koridor?

No jo, jenže to by SŽDC neměla nazývat koridorem vše, kde je papírově povolená rychlost 120km/h (ale i tak se tam při rozjezdu staré lokomotivní soupravy vykolejí.)

0/0
1.5.2011 13:03

Poborskiii

Re: Koridor?

Ale houby, státem jsou definovány čtyři tranzitní železniční koridory, což je síť vybraných železničních tratí sloužící především k tranzitní mezistátní dopravě. Ty koridory musejí splňovat určité parametry transevropských sítí, rychlost je pouze jeden z parametrů a ne ten hlavní. Nikde není stanoveno, že koridor musí mít rychlost 160 km/h.

0/0
1.5.2011 13:28

Leinad

Re: Koridor?

A co je tedy to hlavní? Že se tam dá dojet z města do jiného města? A co tramvajová trať Liberec-Jablonec, proč ta není koridor?

0/0
1.5.2011 13:55

Poborskiii

Re: Koridor?

Hlavní je průjezdný průřez a únosnost podle dohody AGTC. Ohled je u koridorů brán především na nákladní dopravu, osobní jde až v druhém sledu. Nákladní dopravě postačuje rychlost 120 km/h.

0/0
1.5.2011 14:21

PIsa.lek

Re: Koridor?

A proč ty nejsi intelignetní?

0/0
1.5.2011 23:35

píšucochci

ZMATKY V ČD

jestli si Kozolupy a Horní Kozolupy popletla jen autorka článku tak se nic moc neděje.Ovšem jestli to popletl zástupce čd je to průšvih!Pokud vím tak do Horních Kozolup koleje nevedou,Jestli je to pravda tak musí cestující šlapat pěšky 3km na zastávku do Cebivy-která leží na jiné trati.lokálkou pak pokračovat do Pňovan

0/0
1.5.2011 12:25

Leinad

Re: ZMATKY V ČD

Že kecá tisková mluvčí je její věc. Když jí to baví a když ji kraje za to platěj (tím, že neudělaj ani konkurz, aby dráhy museli dát naoko levnější místokm, než Jančura.)

Kdyby ste slyšel ty generátory náhodného hlášení (které já znám z Prahy - Vršovic) - vlak přijede na 3. nástupiště, ...je přpraven k odjezdu, poté "zmizí" z informačních tabulí. ... 20 minut poté(pouhých 25 minut po pravidelném odjezdu) je ohlášeno, že má zpoždění. Jelikož někdo chtěl vidět sprintující dav s kufry a kočárky (jiný důvod mně nenapadá)  tak při hlášení o dalších deset minut později nestrefili číslo hlášeného nástupiště(hlášeno první nástupiště, dav tam dojde, souprava fyzicky přijede na třetí, ohlášeno třetí, dav se vrací.)

0/0
1.5.2011 15:06

Jakov Michajlovič Sverdlov

Kdyby jezdil Jančura, tak by se tohle nestalo.

No, jo. Zase Černá Díra. RvRvRv

Jančura by byl levnější a jezdil by lepšími vagony.

0/0
1.5.2011 11:36

JPNB

Re: Kdyby jezdil Jančura, tak by se tohle nestalo.

Jasně a když to byla záváda na výhybce to by taky jakýkoliv dopravce ovlivnil? Zejména dopravce který už pár let tvrdí již brzy vyjedu a zatím má asi tři lokomotivy a vozy žádné?

0/0
1.5.2011 11:38

Jakov Michajlovič Sverdlov

Re: Kdyby jezdil Jančura, tak by se tohle nestalo.

Jančura by měl nejen pořádné vlaky, ale i koleje a výhybky.

0/0
1.5.2011 11:45

danny47

Re: Kdyby jezdil Jančura, tak by se tohle nestalo.

A co mubrání, aby si postavil vlastní soukromou DFOKONALOU železniční trať..  ;-) ? :-P

0/0
1.5.2011 12:14

Jakov Michajlovič Sverdlov

Re: Kdyby jezdil Jančura, tak by se tohle nestalo.

Nepřátelské politické prostředí, které ho nechce pustit na železnici.

Však si taky stěžuje u EK.

0/0
1.5.2011 12:15

danny47

Re: Kdyby jezdil Jančura, tak by se tohle nestalo.

No já se ptám, co mu bnrání v tom POSTAVIT si vlastní DOKONALOU dráhu (tj. koleje), o které tak básníš ....  ne že ho někdo údajně nechce puustit na koleje, keré patří někomui jinému

0/0
1.5.2011 12:18

Dr. Fe(1)

Re: Kdyby jezdil Jančura, tak by se tohle nestalo.

A čo si predstavujete pod takým pojmom "irónie", Kefalín ?

0/0
1.5.2011 12:21

Dr. Fe(1)

Re: Kdyby jezdil Jančura, tak by se tohle nestalo.

Neber už ty drogy, působí devastujícím způsobem na intelekt. Sleduji tě už delší dobu a projevuje se to čím dál tím víc.

0/0
1.5.2011 12:17

Dr. Fe(1)

Re: Kdyby jezdil Jančura, tak by se tohle nestalo.

Kdo to je ten Jan Čura ?

0/0
1.5.2011 12:15

wercza

Re: Kdyby jezdil Jančura, tak by se tohle nestalo.

No jistě!!! A když bude někde závada, Jančura to přeletí!!!!

0/0
1.5.2011 13:03

Leinad

Re: Kdyby jezdil Jančura, tak by se tohle nestalo.

Blbost, tohle Jančura nikde neříkal. Rv

Hlavní, co chtěl byly fair konkurzy. Možná, že by konkurz vyhráli ČD, ale byly by levnější, než když mají smluvy bez konkurzů.

0/0
1.5.2011 14:49

tarten

Re: Kdyby jezdil Jančura, tak by se tohle nestalo.

Jančurismus je nějaké nové náboženství? jinou logiku to nemá.

0/0
2.5.2011 17:25





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.