Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Student sestavil ekologický parní motor, jednou by mohl zásobovat byt

Vytvořit ekologickou alternativu a konkurovat velkým firmám. I to je cíl sedmnáctiletého Davida Koláře, který sestrojil parní motor. Jeho projekt nazvaný Ekologická parní elektrocentrála s přehledem zvítězil v sedmém ročníku soutěže Enersol.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

bitkar

ucitel

ale nutno ocenit toho ucitele, ze se do toho pustil taky a pomohl studentovi. Ze rozviji jeho talent apod. Ze se na nej nevykaslal. Ze diky nemu mam studentik spoustu dalsi motivace a treba jednou vyvine neco uzitecnyho. Chapete, co chci rict, ze jo.

0/0
2.5.2011 10:47

Amanita phalloides erectus

Re: ucitel

jistě pane učiteli.

0/0
2.5.2011 10:52

Antonín, topič

Re: ucitel

Vždyť má pravdu!!!

0/0
2.5.2011 16:10

Amanita phalloides erectus

Re: ucitel

však s ním souhlasím !!!

0/0
2.5.2011 20:17

Antonín, topič

---

Hm. Studenti střední školy s přehledem vyhrávají tvořivostní soutěž s parním strojem. To je vidět, kam to školství směřuje. Držím palce při tom solárním ohřevu a následném ukládání energie třeba v podmínkách Jižního Města. Taky držím palce při té konkurenci velkým firmám :-)

0/0
2.5.2011 10:36

pletiplot

Parní stroj

Vždyť je to úplně normální parní stroj, který frčel před dvěma sty lety. Jediná změna je, že kotel není na uhlí, ale na cokoliv "ekologického" - solární ohřev, pálení slámy, palení klimaskeptiků a jiných kacířů atd. Jediná obdivuhodná věc je, že ho vzkřísil ze smetiště dějin.

0/0
1.5.2011 21:22

barb.udo

Ještě tu chybí oblíbené auto na stlačený vzduch ...

0/0
1.5.2011 15:49

Rudolf z Deywitz

Re: Ještě tu chybí oblíbené auto na stlačený vzduch ...

Ano.

http://www.autonavzduch.cz/

0/0
1.5.2011 16:04

JaB

Re: Ještě tu chybí oblíbené auto na stlačený vzduch ...

JaB  - taková a podobná díla, jako o autě na stlačený vzduch lze hodnotit jen jako přehlídku fantastů. I kdyby si ti pánové dané tam  firmy oblékli sebelepší žakety, tak pořád nemohou tak říkajíc uplést z ničeho bič. Jestli se provozem  5 kW motoru kompresoru myslí nabití vzduchových  nádrží  za 4 hodiny, pak mám v nich uloženo jen 20 kWh energie. S tou prý ujedu za 10 hod  200 až 300 km. Jestli dnešní auto má motor potřebný k trochu slušné jízdě 50 kW, tak těch 20 kWh co mám v nádržích energeticky spotřebuji asi za půl hodiny jízdy. Tedy technické hodnoty udávané tou firmou je obyčejný podvod. Navíc, víte jaké jsou ceny tlakových nádob s uhlíkovými vlákny k vůli pevnosti ? Data té firmy jsou z roku 2008, ale dodnes žádná auta na vzduch nejezdí - proč ?  Navíc, už dávno měli horníci v dolech lokomotivy na vzduch na táhání vozíků s uhlím, které jely po kelejničkách, ovšem jejich tlakové ( ocelové ) nádoby byly tak těžké, že by se v os. autě ani neuvezly. 

0/0
2.5.2011 16:03

petr_12345

ekologický parní motor vyrobím jen ekologickým pazourkem!

:-)

0/0
1.5.2011 12:30

dislektik-idnes si na mě zasedla

nevím jestli se to chytne ale všechna čest pro 17 letého

studenta a jeho kolektiv R^

0/0
1.5.2011 12:02

barb.udo

Re: nevím jestli se to chytne ale všechna čest pro 17 letého

... a nějakého modeláře jste někdy viděl?

0/0
1.5.2011 14:58

michal II

Re: nevím jestli se to chytne ale všechna čest pro 17 letého

No, ja jeste nevidel modelare, ktery by si vyrobil k eru vlastni motor. Nebo jsou i taci?

0/0
1.5.2011 19:11

barb.udo

Re: nevím jestli se to chytne ale všechna čest pro 17 letého

... samosebou ...

... parníky s parními stroji ...

... dokonce letadla s proudovými motory ...

0/0
1.5.2011 19:38

mamlas

no konecne!

gratuluji Davidu Kolarovi a stejne tak i Petru Sedemu.

doporucuji http://parostroje.wz.cz/

jinak podle me idealni ekologicky system je kombinace solary + parni stroj + baterie.. menice jsou drahe ale daji se pouzita napriklad menice do kamionu ktere stoji zlomek ceny a maji dostatecny vykon...

0/0
1.5.2011 11:50

hafusak2

Re: no konecne!

Díky za ten odkaz, je fakt dobrý.R^

0/0
1.5.2011 12:12

JaB

Re: no konecne!

JaB  --proboha hafusáku, ten odkaz že je dobrý ? Viděl jsem to, vždyť to je střet z bláznem

0/0
1.5.2011 13:06

hafusak2

Re: no konecne!

Ovšem nelze mu upřít originalitu - té si vždy cením nejvíc.

0/0
1.5.2011 14:03

vransen

Re: no konecne!

Lidi, to ja fakt moták, to snad ani není pravda! Cituju "... technické parametry nemá většinou smysl uvádět. Většina lidí tomu stejně nerozumí a jenom otravují. Ten kdo ví o co jde, ten se zase nic nového nedozví ..." No bodejť by tam něco psal, když to stojí za starou belu.

0/0
1.5.2011 13:13

dracekvo

pro plácali

Pro ty co tady plácají o parním stroji. Tak je studie, že, kdyby se nezastavil vývoj parního stroje, tak by dnes jeho účínnost byla schodná s účinností spalovacích motorů. Teď jen záleží, čím tam topit, aby bylo nejméně bordelu.

0/0
1.5.2011 11:24

barb.udo

Re: pro plácali

... Vy jste těch studií moc nestudoval, co?

0/0
1.5.2011 11:46

pletiplot

Re: pro plácali

To je pravda jen částečně. Problém by při vyšších rychlostech, tam už parní stroj nestíhal. Možná kdyby někdo vynalezl něco jako převodovku pro parní stroj, ale diesel byl prostě výkonější a úspornější. O elektrice ani nemluvě. Ale možná se parní stroj vrátí, až vyleze cena ropy na 400USD. Mazat se bude lněným olejem.

0/0
1.5.2011 21:26

pat.ton

Typičtí Češi.

Sami by něco takového postavit nedokázali, ale kritizovat umějí všichni.

Nejde ani tak o to, že objevil už objevené, jako o to že měl chuť se do toho pustit a že to v jeho letech dokázal.

Je mi milejší takovýto mladík než stovky odborníků co by bez internetu nedali ani Archimédův zákon nebo Pythagorovu větu.:-P

0/0
1.5.2011 10:32

barb.udo

Re: Typičtí Češi.

... vážení přátele, ano ...

... dnešní průmyslovák dokázal to, co řemeslník před 150 lety ...

0/0
1.5.2011 11:31

vransen

Re: Typičtí Češi.

Podívej, že ty tu Pythagorovu větu nebo Archimedův zákon nedáváš, neznamená, že tady není spousta lidí, kteří se s tím ve svojí práci běžně setkávájí. Mimochodem, z hlediska konstrukce parních strojů jsou tebou uváděné principy stejně irelevantní.

0/0
1.5.2011 13:18

Thorough

Re: Typičtí Češi.

Vidím že se potrefená husa ozvala :))

0/0
1.5.2011 13:28

vransen

Re: Typičtí Češi.

Jasně! Se nemůžu dočkat, až nám tady rozvedete, jak se při konstrukci parního stroje využívá Archimedův zákon nebo Pythagorova věta ;-D;-D;-D

0/0
1.5.2011 20:22

kulisák

Tato myšlenka je stará 100 let

Pohánět parní stroj a vyrábět  elektřinu je naprostý základ. Proč by jsme dnes měli topit pod kotlem, když stačí dát na střechu obytného domu solární panely a přebytečnou energii cpát do akumulátorů. To je klasický ostrovní systém. Ale je potřeba uznat, že student je velmi nadaný a třeba časem opravdu najde způsob jak zásobovat levnou energii.

0/0
1.5.2011 8:40

barb.udo

Re: Tato myšlenka je stará 100 let

... jo, třeba vynalezne turbínu na vodu z vodovodu ... ;-)

0/0
1.5.2011 8:43

serz I.

...

My máme pááárnííí stroj, úúúžasnééé síly zdroj! Njatatááá!

Jinak je to totální <!>ovinaRv

0/0
1.5.2011 1:26

Homer _2

V čem spočívá ta "EKOLOGIČNOST"?

V tom, že se tím strojem neporžene ročně nekolik litrů oleje (který se beztak dá lehce měnit a recyklovat), nebo v omračujíčí jednociferné účinnosti parního stroje?

Takže když pro STEJNOU PRÁCI použiji třeba místo 100 litrů paliva (dnes běžné účinnosti strojů) rovnou1000 litrů paliva pro parostroj, ale zároveň ušetřím litr oleje tak jsem EKOLOGICKÝ?

Hmmmmmmmmmmmmmm... Asi mi něco uniká. Nebo ne mě, ale autorovi tohoto "článku".

0/0
1.5.2011 0:58

vransen

Re: V čem spočívá ta "EKOLOGIČNOST"?

Čistě teoreticky by šlo odpadním teplem v zimních měsících vytápět. V praxi by to bylo ale technicky značně komplikované.

0/0
1.5.2011 8:34

barb.udo

Re: V čem spočívá ta "EKOLOGIČNOST"?

... mladý ekolog asi netuší, že mazání vodou se běžně používá po desítky let ...

... u čerpadel například ...

0/0
1.5.2011 8:41

Konstrukter

ekologický?

Jako sorry, ale parní motory jsou nyní používány v minimálním měřítku proto, že jsou dávno překonané. Nechápu jaké by měl mít tento motor využití. Když budu chtít vyrobit elektřinu ze slunce tak si dám na střechu fotovoltaiku a nebudu vyrábět páru a tou pak pohánět parní motor a tím následně dynamo.... Takže podle mě je to pěkná hračka, ale praktické využití 0.

0/0
30.4.2011 23:36

CorpusDortus

Re: ekologický?

Minimalnim meritku ?

Povez nam tedy jeste - jak si myslis, ze se vyrabi elektrina v tepelnych nebo atomovych elektrarnach ?;-D

0/0
1.5.2011 7:21

barb.udo

Re: ekologický?

... jednočinným jednopístem na mokrou páru?

0/0
1.5.2011 8:25

Konstrukter

Re: ekologický?

že by pomocí parní turbíny?

0/0
1.5.2011 8:39

1888

Na hodinu prirodopisu

v pate tride jsem kdysi prinesl vlastnorucne vyrobenou turbinu. Uz jsem myslel ze jsem king, kdyz tu spoluzak vybalil detskou    parni lokomotivu predvalecne vyroby. Zatopil pod kotlem suchym lihem a za chvilku  stroj makal jako dabel.  Skladatel Antonin Dvorak, znamy milovnik lokomotiv, kdyby to videl, tak slozi odu na detskou lokomotivu.

0/0
30.4.2011 23:24

mpixel

no já myslím že 95% toho propanbutanu

se propálí na ohřev vody a její přeměnu na páru. max 5% se přemění na prác.

Zase v té domácnosti by pak mohlo být v zimě tropické klima :-P

0/0
30.4.2011 22:26

Thorough

Re: no já myslím že 95% toho propanbutanu

Jak jsi přišel na to, že by se měl spalovat propanbutan? Ty sis to vymyslel?

0/0
1.5.2011 11:04

pletiplot

Re: no já myslím že 95% toho propanbutanu

V článku to tam bylo.

0/0
1.5.2011 21:29

Charles_Davy

Slečna Voglová píše pěkné ptákoviny (:-

Někdy je i poslední dubnový den apríl ;-D

0/0
30.4.2011 21:37

vransen

Článek je absolutní hloupost!

  Je samozřejmě velmi potěšující, že parta kluků má tyhle zájmy a místo vysedávání u fejsbůku se prostě zajímá. O to víc překvapující je, když dokážou něco takového sestavit.

  Fakta v článku jsou ale zavádějící. Nedovedu si představit využití tohoto stroje v domácnosti, protože to prostě žádné využití nemá. Ohledně mazání pístu parou jsem taky dost skeptický. Kolik pracovních cyklů to snese, než se to definitivně kousne? Článek navíc silně podceňuje možnosti dnešních technologií a invenci současných konstruktérů. Nejsou všichni tak hloupí, jako průměrný novinář...

0/0
30.4.2011 20:33

wrah

Re: Článek je absolutní hloupost!

Ano, je určitě fajn, když má parta kluků nějakou zálibu a snaží se sestavit něco užitečného. B) pouze předpokládám, neviděl jsem.. Ale co se týká onoho mazání parou, tak bych to viděl na úmyslný, malý únik páry. Takže se materiál válce a pístu vlastně nikdy ani nedotkne, takže teoreticky může pracovat nekonečný počet cyklů. Horší je to s převodem pohybu pístu na rotaci, ale tam by to teoreticky mohla řešit nějaká supertvrdá ocel, možná potažená teflonem. Ono jde asi také o to, jaký to má výkon. Převést KW nebo dva je snadné, ale při stovkách KW už má ten spoj onačejší zatížení a nároky. Ale i tohle by se mělo dát relativně snano zařídit, prostě po pěti letech vyměníte díl 15 a 16.

0/0
30.4.2011 20:55

vransen

Re: Článek je absolutní hloupost!

No tak jednoduché to samozřejmě není. Tlak páry, která koná práci, je tak velký, že uniká i malou skulinou. To, co unikne, samozřejmě práci nekoná, což je při nijak výrazné účinnosti pístu docela problém. Hračky se tím pohánět asi dají, stroje ale sotva.

0/0
30.4.2011 22:04

Antonín, topič

Re: Článek je absolutní hloupost!

Záleží na uložení pístu. I spalovací motory mají různě těsné písty. Málo těsný píst pak propouští dané množství plynů do klikovky, ale zase má lehčí chod.

0/0
2.5.2011 10:43

Homer _2

Re: Článek je absolutní hloupost!

Otázkou zůstává, proč tyhle "hi-tech" fičury roubovat na jakýsi parostroj s účinností 5%, když ty samé fičury lze aplikovat i na jiné spalovací motory které mají účinnost 30-40%???

Osobně bych raději řešil posun účinnosti z řekněme 40% na 42% než abych vylepšoval 5% na 5.5%... No ne?

0/0
1.5.2011 1:01

vransen

Re: Článek je absolutní hloupost!

Na žádný spalovací motor to samozřejmě nasadit nejde.

- Netěsný píst je obrovský problém táhnoucí výkon dolů (i u páry).

- Princip dieselgenerátoru je dlouhodobě znám, vzhledem k malé učinnosti ve srovnání s jinými technologiemi se používá ale jenom jako záložní zdroj.

0/0
1.5.2011 13:28

Antonín, topič

Re: Článek je absolutní hloupost!

Mně by zajímalo, kde jste došel na ten netěsný píst. Asi ve Fukušimě, že?

0/0
2.5.2011 16:10

barb.udo

Vyrobit parní stroj by měl umět každý řemeslník z oboru ...

... student by měl umět vypočítat a doložit, proč k ničemu nebude ...

0/0
30.4.2011 19:39





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.