Diskuze

Lesník Schwarzenberg: Šumava je poklad, ze zásahů Stráského mám strach

TOP 09 nesouhlasí s postupem Jana Stráského v Národním parku Šumava. "Mám strach o osud Šumavy," poznamenal šéf strany Karel Schwarzenberg a připomněl, že býval lesníkem. Stráský prý jedná, jako by šlo o hospodářský les a ochrana přírody je upozaděna. Větší vliv by proto měli znovu získat přírodovědci.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

gazda2

2. 8. 2011 15:43
Dříve se říkalo, co komunista to "zemědělec".

Nyní se mi zdá dle příspěvků, co Čech to "odborník" na Šumavu. Myslím že jeden Stráský už tam stačil. Nicméně připadá mi, že pouze pan Schwarzenberg, ač  lesník ví , že  ideologická ekologická hesla a našprtané učebnice lesnictví opravdu na Šumavě nestačí. Všem "odborníkům" doporučuji výlet buď na německou stranu Šumavy a nebo do Jizerek a na Ještědský hřeben. Jizerky se někde kácely a někde ne. Ty nekácené lesy jsou nyní po cca 20 letech evidentně zdravější a stabilnější než vykácené a zalesněné holiny. Ještědský hřeben je příkladem většinově hospodářského přístupu k lesu. Dohromady je to škola přístupů pro ekology i lesníky. Doporučuji všem ohnivým diskutérům výlet do hor.

0 0
možnosti

pingu1

27. 7. 2011 14:32
..jo moudrost se nenajde na ceste...

..ta se dedi z pokoleni na pokoleni...:-P

1 0
možnosti

gazda2

2. 8. 2011 15:32
Re: ..jo moudrost se nenajde na ceste...

Takových lidí jako je pan Schwarzenberk by mělo být zejména "tam nahoře" víc. Většinou se tam derou samí matláci či zlodějíčci a podle toho to u nás vypadá.

0 0
možnosti

lipno

12. 6. 2011 3:58
Není to tentýž Stráský,

který prosadil rozhodčí doložku zvýhoďnující Diag Human?

0 0
možnosti

zabcensora

26. 4. 2011 22:34
Many...

Re: Historie.. a kolik jsi toho usel ,ujel.. nebo si lital v helikoptere..;-)

26.04.2011 16:42 zabcensora Nahlásit příspěvek vlákno reagovat

0 0
možnosti

zabcensora

26. 4. 2011 22:27
..nekdo ma snahu porucit vetru a desti

..i dvacet roku po padu vlady jedne strany.. probuh ,co s tim mekkym drevem chcete delat,

sazet to donekonecna a

cekat na  novou kalamitu..:-/ je3nom proto ,ze nejakej papalas dostal vsimne...

0 0
možnosti

pavel.61.

26. 4. 2011 22:22
tak nám to drancování Šumavy "ekologičtí" aktivisté

zase prodloužili. (v "zásahových" zónách se kácet napadené stromy musí a tak si těžaři přijdou na své. Čím větší rozšíření kůrovce tím více napadených zdravých stromů. Však také Hhutí tuze dobře platí. )

0 0
možnosti

milmil

26. 4. 2011 19:48
Má pravdu

hlavně je to dobrá práce Duhy. Jinak pár obrázku z Respektu: http://fertek.blog.respekt.ihned.cz/c1-51664250-zajima-vas-kde-se-ma-na-sumave-kacet-podivejte-se-na-nove-fotky

0 0
možnosti

paja93

28. 4. 2011 12:00
Re: Má pravdu

Sice jsem k různým uskupením typu Duha hodně skeptická, ale tento článek na blogu skvěle všechno shrnuje R^ 

0 0
možnosti

DrID

26. 4. 2011 19:42
Obrovský souhlas!!!

Stráský mne velice děsí, můj rod pochází ze Šumavy a zcela souhlasím s p. Schwarzenbergem R^ Na druhé straně hranic si rezervací jinak váží a zrovna tak tam nikdo nezabíjí šelmy a dravé ptáky jako ti maniaci převlečení za myslivce u nás !!A stromy radostně rostou a od kůrovce je klid. Ach jo, zajeďte si na Velký Javor a rozhlédněte se jak to vypadá u sousedů a jak je u nás...a nejde jen o lesy.

0 0
možnosti

Bivoj.cz

26. 4. 2011 17:08
Knýže se už vzbudil

to není možná, Paroubek říkal že už spí ve stoje.Dle aktuálnosti asi spal tak 14 dní ;-D;-D;-D

0 0
možnosti

Thomas27

26. 4. 2011 17:08
Souhlas pane Schwarzenbergu !!!

Ačkoliv nejsem žádnej "zelenej", kníže má pravdu. Kůrovec nejde řešit tak, že se vykácí kus lesa (udělat z něj pouhý hospodářský statek) a bude se doufat, že kůrovec nepřeskočí dál. Tohle musí Šumava zvládnout sama. Kácení bude nahrávat akorát další korupci a při nejmenším podivným zakázkám. A že by to pomohlo, v to můžou jen doufat... A rozdíl mezi kácením motorovkou a těžkou technikou? Jaký je v tom rozdíl? To snad dotyční taky nemyslí vážně. A ten konec, to pan Stráský zase nedomyslel. Teď se budou dělat posudky a návrhy, jestli se kácení vyplatí nebo ne? Dyť to je holý nesmysl. Zaprvé, bude to stát příliš peněz a času a stejně se situace nikam nepohne. Zadruhé, největším příkladem praxe je druhá část Šumavy (německá). Tam si příroda s kůrovcem poradila téměř sama a nyní už se obnovují i oblasti, které byly dříve napadeny kůrovcem. Jaký jiný vzor by ČR chtěla? Proč to nejde i u nás? To by se do toho asi nesměl připojit lidský faktor, lobbing a korupce...

0 0
možnosti

net.Xtreme bojuje s eXtrémismem

26. 4. 2011 17:09
Re: Souhlas pane Schwarzenbergu !!!

les není jen o stromech a těžká technika nadělá dost "paseku" kudy projede.

0 0
možnosti