Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

V Třemošné proklínají nový obchvat za miliardu. Jen přenesl hluk jinam

Obyvatelé nových domků v okrajových ulicích Třemošné na Plzeňsku proklínají nedávno otevřený silniční obchvat obce. Nová silnice je v těchto místech asi na šest metrů vysokém náspu. Hluk z rychle jedoucích aut se bez jakýchkoli zábran tříští o jejich domy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Mářa

lidská blbost?

milý přátelé,o obchvatu se mluví už řadu let a všichni jsme věděl,i že ta situace jednou nastane a obchvat zde bude.a právě podle toho byla i cena těchto pozemků,všichni o tom věděli,a právě proto si zde nemuseli stavět taková honosná sídla že? :-).co na to říct,jejich blbost a za tu se platí že..my ostatní jsme samozřejmě rádi,že se třemošné ulevilo a konečně nestojíte půlhodiny na přechodu :-);-D

0/0
6.5.2011 5:41

(registrac)

Koukám na katastr nemovitostí .....

..... a třičtvrtě lidí v oné řadě dvojdomků mají plzeňskou adresu, takže jestli jsou opravdu papaláši nevím, ale každopádně že jsou z Plzně je pravda. Mimochodem kamarád tam měl kupovat pozemek asi před čtyřmi lety a odradila ho prý podezřele nízká cena pozemků, prý cca 5x levnější než jinde ve stejné vzdálenosti od Plzně.

0/0
30.4.2011 16:24

Dr. Fe(2)

Koukám na ortofomapu z roku 2002 .....

.... a ta čtvrť stěžovatelů v té době ještě nestála. Přitom to že obchvat povede tudy je známo nejméně 30 let. Holt komu není shůry dáno, ten si pořídí domek u obchvatu a pak si stěžuje ...... Rv To opravdu zůstává rozum stát.

0/0
28.4.2011 21:44

MiraM

Z mého pohledu

Byl jsem odrazován od jakékoli reakce, ani tak bych nebyl schopen na vše reagovat. Přesto jsem rád, že o našem problému i leckdo zapřemýšlí, a to je dobře. Dle reakcí jsou komentáře spíše vůči nám zlé, ale takoví asi globálně jsme. Jsem dotčená osoba a tak dokáži zodpovědět některé Vaše dotazy. Pozemky jsme rozhodně nekupovali za půl darma, tedy pokud vám cca dvanáct stovek za metr nepřipadá za babku  (zaplacený pozemek + zaplacení inženýrských sítí). Nejsem papaláš z Plzně, nevím, zda by si vybrali právě naše dvojdomky v Třemošné. Takové bydlení mi vyhovuje více než byt na sídlišti, avšak s hypotékou na dlouho. Trochu běhám a lesy v tomto okolí až k Boleveckým rybníkům mám rád. A tak mně ani obchvat v blízkosti neodradil (byly tři varianty). Po vytvoření hlukové studie autorizovanou firmou jsem nabyl přesvědčení, že pro svou ochranu musím něco udělat. Víc než bojovat za uvedenou protihlukovou stěnu či protihlukový val nám nezbývá. Ať máte hezký den a ať se Vám vše daří.

0/0
28.4.2011 7:43

Mouchard revival

Re: Z mého pohledu

a o stavbě obchvatu jsi věděl, když jste to kupovali? pak to nechápu...

0/0
28.4.2011 7:46

Antonín, topič

Re: Z mého pohledu

Já jsem z Brna, takže nemohu posoudit cenovou mapu okolí Plzně. Pokud ovšem měla být vybudována protihluková bariéra a nestalo se tak, je samozřejmě správné se domáhat spravedlnosti.R^

0/0
28.4.2011 8:28

dami

Obchvat Třemošné

Již od počátku sedmdesátých let minulého století je součástí obce Třemošná i obec Záluží.

Uvedení obchvatu do provozu rozdělilo tyto obce na dvě části. Tyto části obce Třemošná jsou spojené pouze křižovatkou smrti a lávkou (na cestě mezi kulturním domem v Záluží přes novou čtvrť "Vrchy"), která ústí nedaleko fotbalového hřiště v Třemošné.

Obec Záluží byla do doby otevření obchvatu docela poklidná. Zlomový den 18.4.,kdy byl obchvat otevřený provozu motorových vozidel, zničil zcela klid občanů, kteří bydlí jak v přímé blízkosti křižovatky smrti, tak občanů v lokalitě

Loužek i Vrchy, neboť příšerný hluk z obchvatu se šíří celým údolím Třemošenky od časného rána a vrcholí v době mezi patnáctou a devatenáctou hodinou.  Hluk je navíc umocňován pravidelnými nárazy buď nájezdového prahu na most nebo snad uvolněnými kanály.

Nabídne obec, či investor obyčejným lidem nějaké důstojné řešení? Nebo na  lidech záleží jenom při volbách?

0/0
27.4.2011 21:32

Antonín, topič

Re: Obchvat Třemošné

Přejme si tedy, aby se politici mávnutím kouzelného proutku změnili ze zkorumpovaných egoistů na moudré správce společných věcí a pak budou peníze i na tzv. švýcarský model: nestaví se obchvaty, ale tranzitní doprava se svede do tunelu pod obcí. Nikdo neprská, hluk zmizí, alle sind zufrieden. U některých obcí jde doslova o pár metrů (na rozdíl od mnohakilometrových obchvatů.

0/0
28.4.2011 8:31

Wiesner

Pro šéfadmina diskusí

p. Dvořáku, píšete, že mažete neslušné a nekultivované příspěvky. Asi to tak není. Nazývat lidi havětí, bez toho, aniž bych o nich něco věděl, je přinejmenším neslušné. Vím, že hloupým a  závistivým lidem přístup do diskuze nezamezíte, ale příspěvěk herbiraffa z 26.4., 22:03 hod, který si dal asi o pivo více než měl, zkuste vymazat. Třeba už vystřízlivěl a teď ho to mrzí...

P.S. kde je pravda ohledně obchvatu úplně nevím, nějaký lidi z Lipovky taky nemusim, ale spousta z nich má k papalášům daleko a nejen pro sebe a Lipovku, ale i pro obec něco dělají. Ale to asi závistivci typu herbiraffa nevidí a vidět nechtí...

0/0
27.4.2011 10:10

PLSFS

Re: Pro šéfadmina diskusí

Souhlasim s tebou - viz moje reakce na toho blba. Mimochodem - aby zase nedoslo k nejasnostem - nemam s danym problemem nastesti nic spolecneho, nijak se mne to netyka a bydlim uplne jinde, ale zkratka nesnasim idioty ;-€

0/0
27.4.2011 10:58

herbiraff

Re: Pro šéfadmina diskusí

Nejprve si zkus zjistit informace a pak něcco kdákej. Ano píši kdákej, pač jednoznačně zde kdákáš. Brečíš zde u redakce a prosíš o spravedlnost. Třemošná, tedy ta tradiční Třemošná, čekala na obchvat desítky let. Náplavy, které se postavily kolem nyní najednou zbrojí proti obchvatu, aniž by sin uvědomili, že celý plán obchvatu tenkrát nekalklulovat s tím, že v této lokalitě někdo bude bydlet. Nejhorší však je, že všichni v Lipovce to věděli, že ten obchvat tam bude a přesto tam šli bydlet. Dokonce za to platili horentní sumy. Takže bych Vám doporučil, aby jste si nejprve prošel postupy, které se této stavby týkají a pak zde začal teprve něco řešit. Do Třemošné jsem byl možná 1000x a tento stav velice dobře znám. U Vás si však myslím, že se zde pouze zastáváte někoho z dotčené lokality a tudíž Váš názor beru jako směs nesmyslů.

0/0
28.4.2011 7:51

oko21

Re: Pro šéfadmina diskusí

Herbiraffe, ty jsi úplně mimo. Reaguj na to, co je psáno ve článcích nebo si to tvé duševní blití opust a piš jinam. Děkujeme

0/0
28.4.2011 13:52

Mouchard revival

...

včera jsem si to projel a je to v pohodě, akorát ty novostavby po pravé straně mohly být trochu dál, kazí to výhled z auta do krajiny...

0/0
27.4.2011 9:09

miromax

Re: ...

zřejmě i křik z domků doléhá na cestu...

0/0
27.4.2011 9:41

Betula pandula

Re: ...

:-)R^

0/0
27.4.2011 9:48

Mouchard revival

Re: ...

ano i bouchání dveřmi je nepříjemné...

0/0
27.4.2011 14:32

herbiraff

hmm snobové

Tak snobská čtvrt u Plzně si stěžuje. Jděte se podívat, kdo tam bydlí. Papaláši z Plzně a všelijaká havet a ted si stěžuji chudáčci, že ve svém krásném a bezpeném obydlí slyší zvuk aut?. At se jdou podívat třeba na Nepomuckou, kde jsou baráky deset metrů od silnice, nebo na jiných tazích v Plzni. Jedná se o lidi, kteří musí mít naprosto vše dokonalý. Divím se, že si rovnou nepostavili baráček někde na Marsu. Tam by měli určitě klid...

0/0
26.4.2011 22:03

(registrac)

Re: hmm snobové

A teď jim navíc drasticky klesla cena pozemků a nemovitostí. Na takovém místě barák už neprodají, nebo za pakatel.

0/0
26.4.2011 22:41

Antonín, topič

Re: hmm snobové

Ta cena snad klesla už dávno -  s územním rozhodnutím o výstavbě obchvatu. Obyvatelné nových domků zřejmě pozemky kupovali již s tím, že obchvat tudy povede.

0/0
27.4.2011 9:16

vladivostock

Re: hmm snobové

Nevím, jestli se někomu se zdá pakatel cca 4,5 mil., za který bylo prodáno hned několik domků u obchvatu v době, kdy silnice byla nedlouho před dokončením. A ráda bych taky potkala nějakého toho papaláše, jsem v LIpovce každý den a pořád na žádného ne a ne narazit:-))

0/0
27.4.2011 15:39

Antonín, topič

Re: hmm snobové

Pakatel to není, ale je to zřejmě cena odpovídající domku u dokončované silnice. Když někdo kupuje dům, tak si snad aspoň zjistí aktuální stav výstavby v okolí, pokud už rezignuje na studium územního plánu...

0/0
28.4.2011 8:32

PLSFS

Re: hmm snobové

Tak nezavid a postav si taky snobsky barak - pokud teda mas na vic nez psat do konferenci o "haveti". Ty experte.

0/0
27.4.2011 8:46

špekoun

Re: hmm snobové

Copak, šlápl ti na bebíčko viď;-D

0/0
27.4.2011 9:32

PLSFS

Re: hmm snobové

Ne - nemam s tim nic spolecneho, bydlim uplne jinde, jen mam jakousi vzitou averzi vuci idiotum ;-)

0/0
27.4.2011 10:55

herbiraff

Re: hmm snobové

A já zase vůči blbům;-D

0/0
28.4.2011 7:46

barb.udo

To, že les hlukově neizoluje není pravda ...

... pokud by ta silnice byla na úrovni okolního terénu, nebyl by problém ...

... ale pokud si ji postavili na kopeček, aby byla dobře slyšet ...

0/0
26.4.2011 14:51

špekoun

Proč si nepostavili domy jinde?

To, že tam bude obchvat bylo známo 20 let, jak se správně v článku píše. Mohli ten satelit co tam je vybudovat jinde.

0/0
26.4.2011 14:16

jdobry

Re: Proč si nepostavili domy jinde?

Jeste dele nez 20 let. V 80. letech nebyla znama presna trasa, ale tohle kriticke misto je kousek od konce, kde neni prostor na jinou variantu. Muj dedecek me na prochazce lesem ukazoval uz kolem r 1982-4 kudy to povede a nespletl se o vic nez par metru.

Ty lidi uz v dobe stavby MUSELY vedet kudy to povede.

0/0
26.4.2011 17:01

špekoun

Re: Proč si nepostavili domy jinde?

Přesně, věděli to moc dobře. KOupili za levno pozemky a teď se cukají a celou věc řádně dramatizují. O tom, že by nemohli v noci spát nemůže být řeč, tak hrozné to tam není. Co by měli říkat lidé ve městech

0/0
27.4.2011 9:31

duchodkyne

Protihlukové stěny

se při modernizaci železnice staví skoro VŠUDE. Přitom hluk ze železnice je výrazně nižší. Nasazením moderních vozidel se hluk dále snižuje - navzdory stavu vozového parku Černé Díry k tomu tak jako tak jednou dojde. Navíc hluk je jen občasný, poté nastává opět ticho.

Jak je teda možné, že se na silnici postupuje jinak? Kdyby se na dráze postupovalo stejně, tak se zjistí, že z těch PHS je potřeba polovina ;-€

0/0
26.4.2011 14:00

J.K. 4

Re: Protihlukové stěny

Máte pravdu. Ale třeba jednou bude povinné stavět PHS i kolem silnic. I když to nebude kvůli zdraví lidí, ale kvůli tomu, aby si betonová lobby přišla na další balík. Zatím z toho profitují doktoři a farmaceutické firmy, kravál má na svědomí tolik zdravotních potíží, že byste se asi divil.

0/0
26.4.2011 14:41

luban12

Je jednoduchá řešení.

Mám osobně vyzkoušeno,že stačí okolo plotu vysázet túje. Trvá to sice 3až4 roky než vyrostou,ale zastaví jak hluk,tak prach  a snad i výfukové plyny.Náklady na 30m nepřevýší 1tisíc Kč.

0/0
26.4.2011 12:40

J.K. 4

Re: Je jednoduchá řešení.

V daném případě by před nimi asi musela být ještě několik metrů vysoká zeď. Pak to celé prodat někomu, kdo je nahluchlý a prchat pryč. Jiné přijatelné řešení pro ty lidi asi neexistuje.

0/0
26.4.2011 12:46

špekoun

Re: Je jednoduchá řešení.

Nesmysl, zase tak hrozné to není. Paní evidentně přehání. Řeči jak nemohou spát jsou prostě nesmysly. Co by asi měli říkat lidé ve městech?

0/0
26.4.2011 14:17

J.K. 4

Re: Je jednoduchá řešení.

Víte pane, pak se nedivte tomu, že polovina lidí je zralá na odebrání občanky a pobyt v léčebně. Kravál likviduje celou naši "vyspělou" společnost. Tohle neskončí dobře.

0/0
26.4.2011 14:34

špekoun

Re: Je jednoduchá řešení.

Celá věc se dramatizuje

0/0
27.4.2011 9:30

roedor

Re: Je jednoduchá řešení.

a jako bonus to na zahradě vypadá jak na krchově:-P

0/0
26.4.2011 12:49

TommyCZ

Re: Je jednoduchá řešení.

Nesmis to nechat jako samostatne stromky, ale vysazet 40-50 cm od sebe a nechat to vyrust a zastrihnout do souvisleho ziveho plotu.

0/0
26.4.2011 14:31

hafusak2

Re: Je jednoduchá řešení.

Tůje je běh na dost dlouhou trať, ale mám zkušenost, že stačí obyčejné pletivo prorostlé popínavými neopadavými rostlinami do doby, dokud ty tůje /ale ty se zase dost kradou/ anebo vícekmenné či pokřivené smrčky nevyrostou. Přitom tyhle smrčky, které se nehodí jako vánoční stromky nikdo neukradne a jsou vcelku levné.

0/0
26.4.2011 17:17

villík

Je to hlavně o schválnosti a o blbosti.....

Třeba:  Obecenstvo dávno ví, že Ruzyň bude stavět novou dráhu. Dávno se ví i kde a nad čím budou éra lítat.......

... a tak si v Hostivici postavíme houf domečků přesně v ose dráhy, abysme si pak měli kde stěžovat, že ? ;-)

0/0
26.4.2011 12:26

Mitchell

Re: Je to hlavně o schválnosti a o blbosti.....

No, ony Hostivice mají k ose nově zamýšlené dráhy docela daleko. To tak možná v Jenči.

0/0
26.4.2011 13:10

špekoun

Re: Je to hlavně o schválnosti a o blbosti.....

R^

0/0
26.4.2011 14:18

jordan23

Když jsou lidi hloupí, dobře jim tak!

Tak oni ví, že se tam bude stavět obchvat a stejně si tam postaví baráky. Tak to je snad jejich problém a nechápu, proč nás tím obtěžují. Měli si je postavit jinde.

Jen doufám, že na to nedoplatíme všichni a nebude se případně dostavovat protihluková stěna za státní peníze. Ať se na ni složí ti majitelé domků R^

0/0
26.4.2011 12:14

J.K. 4

Re: Když jsou lidi hloupí, dobře jim tak!

Zajímavé, že silnice za státní peníze vám nevadí. Takže ze státu brát prachy, to jo, ale jen abyste z toho měl prospěch vy a nikdo jiný, že? Velmi ubohé, až primitivní. Rv

0/0
26.4.2011 12:20

vozova.hradba

Re: Když jsou lidi hloupí, dobře jim tak!

Parcely tam byly asi o dost levnejsi nez jinde, ze? Vetsinou jsou i dobre oznacene - tj. ze lezi v ochranne hlukove zone apod. Proc to nekdo kupuje a stavi tam barak, kdyz mu hluk vadi?

0/0
26.4.2011 13:00

J.K. 4

Re: Když jsou lidi hloupí, dobře jim tak!

To byste se musel zeptat těch lidí, jejich jednání samozřejmě neschvaluji. Ale alespoň upozornili na problém, který existuje globálně, přičemž většina poškozených žádnou možnost výběru neměla. Auta zcela zahltila tento svět.

0/0
26.4.2011 13:50

špekoun

Re: Když jsou lidi hloupí, dobře jim tak!

Tito poškození měli na výběr. Postavili domy na levných pozemcích, které jsou blízko obchvatu. A teď se cukaj. Ale podle toho ty pozemky měli cenu.

0/0
26.4.2011 14:19

J.K. 4

Re: Když jsou lidi hloupí, dobře jim tak!

Pokud je to tak, jak píšete, pak jejich stížnosti samozřejmě mají jen minimální váhu a je to hlavně jejich problém. Ačkoli to není důvod, aby hlukové limity mohly být překračovány, pokud se tak skutečně děje.

0/0
26.4.2011 14:43

J.K. 4

V racionálně fungujícím světě

by se u toho obchvatu postavila mýtná brána a každý by přispěl na eliminaci negativních vlivů své motorové mobility. Každý by si tak uvědomil a uhradil skutečné náklady, které jeho vozící se zadek obnáší.

Ono přijít do autocentra, vypláznout na stůl peníze natištěné bankou z ničeho, naplnit nádrž a jezdit, to je snadné. Vůbec to ale nevypovídá o skutečných nákladech státem podporovaného masového automobilismu. Vozit zadky a dělat machry si můžete dovolit jen proto, že spousta z nás za to platí svým zdravým a budoucí generace budou mít problém všechny vámi nasekané dluhy splatit. Zejména, když skutečné vytváření hodnot jsme vypudili do Číny. Pojízdných popelnic se nenajíme. !!

0/0
26.4.2011 11:39

J.K. 4

Re: V racionálně fungujícím světě

Tou mýtnou bránou samozřejmě nemyslím paskvil od Kapsch, aby bylo jasno...

0/0
26.4.2011 11:43





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.