Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Podívejte se, jak se razí metro. Tonda už za 11 dnů prorazil 12 metrů

Když projedete přes pražský Vypich, uvidíte, jak se do země noří přes sto metrů dlouhý kolos Tonda. Tedy razící stroj, který kutá prodloužený úsek trasy metra A z Dejvické na Petřiny. V podzemí už "vyhrabal" za jedenáct dnů 12 metrů tunelu. Celý úsek z Dejvic do Motola má být hotov v roce 2014.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

littlelioncz

plánek "současného" stavu??

Ten plánek nadepsaný "Současný stav" mi moc aktuální nepřijde, když konečná "C" je Ládví a ne Letňany... Otázkou pak je, jak celý plánek koresponduje se současným plánem výstavby...

0/0
27.4.2011 7:35

hbf

Re: plánek "současného" stavu??

C končí v Letňanech: http://jrportal.dpp.cz/jrportal/LineList.aspx?mi=3&t=1

0/0
27.4.2011 12:10

Adlytolk

Re: plánek "současného" stavu??

Letňany jsou konečná už 3 roky skoro přesně. Evidentně zcela v obraze..... ;-D

0/0
28.4.2011 16:42

Paxt

Opět nesmyslné značení stanic?

Podle vizualizace stanic na nové trati bude jejich značení stejně nesmyslné jako na všech dosavadních. Kdy už si projektanti konečně uvědomí, že název stanice je důležitý pro cestujícího sedícího ve voze, který v jakési stanici právě zastavil, a že by tedy měl být viditelný především zevnitř, a to z kteréhokoli okna? To znamená, že se nápis musí opakovat ve vzdálenostech odpovídajících rozteči oken a ve velikosti jen takové, aby se dal z okna celý jedním pohledem přečíst. Současná podoba je dobrá leda k informování cestujících na nástupišti, ale ti snad proboha věděli už nahoře, do které stanice sestupují? Že by nikdo z těch našich architektů nikdy neviděl třeba londýnské metro?

0/0
26.4.2011 19:23

petr.n_22

Re: Opět nesmyslné značení stanic?

Dispaly u stropu vagónu neznáš, hlášení neslyšíš ?

0/0
26.4.2011 19:48

horší než komunisti

Re: Opět nesmyslné značení stanic?

no i v tom je trochu problém, protože ve stanici displej ukazuje konečnou a hlášení často neni slyšet přes hluk

0/0
28.4.2011 12:48

tx999

Re: Opět nesmyslné značení stanic?

A k cemu jsou ve vozech reproduktory a displeje? A pokud se presto bojite, ze byste mohl prejet, staci si stanice pocitat.

0/0
26.4.2011 23:02

popizu

Re: Opět nesmyslné značení stanic?

1,2,3,Koliště...:-P

0/0
27.4.2011 1:07

Adalbert Kolínský

Re: Opět nesmyslné značení stanic?

;-DR^

0/0
27.4.2011 6:38

Lino Inventura

Za socíku se používal razící štít označovaný jako LK 30 C

byl neuvěřitelně výkonnej- znáte ho všichni, že ?

0/0
26.4.2011 18:04

AdamW

Petřín

Ten text v mapce asi nepsal autor, a asi žádný pražák. Stanice metra na Petříně ... asi u rozhledny s přestupem na lanovku ;-)

0/0
26.4.2011 17:55

Komisar-durrex

Re: Petřín

;-D Hmmm to aby se ta rozhledna ještě přestěhovala na Petřiny :-D

0/0
27.4.2011 5:40

Rudla01

Uzavřeme sázky,

kolikrát se jim to někde propadne?

0/0
26.4.2011 17:23

Rudla01

Re: Uzavřeme sázky,

Já typuji 2x

0/0
26.4.2011 17:23

veskawesi

jasne, haha

opravdu povedeny vtipek, jenze. Blanka je tak 3 sirsi nez roura pro metro a vede blíž pod povrchem.

kdezto tohle bude rourka, kterou muze razit Tonda. To u Blanky neslo.

A az bude Blanka hotova, bude to technicky div, na ktery budem vsichni pysni a ze  se jim propadlo kus travniku si nikdo pamatovat nebude.

Ostatne nebyt novin, nikdo by o propadu nevedel a byl by klid (ono se taky nic nestalo, proste jen komplikace, ktera je bezna pri kazde stavbe)

0/0
26.4.2011 17:45

petr.n_22

Re: jasne, haha

No nevím, podívete se do Švícar nebo Rakouska...

0/0
26.4.2011 19:50

-drb-

Re: jasne, haha

Ve Švýcarech kopou v mnohametrové navážce neznámého složení? Zkuste někdy srovnávat srovnatelné - kopat souvislou skálu je jednodušší než projít sypkou navážkou, která mění konzistenci každých pár metrů.

0/0
27.4.2011 10:09

horší než komunisti

Re: jasne, haha

ale to si tady měli zjistit už předtím, je jen náhoda že se tam někdo nemohl propadnout

0/0
28.4.2011 12:50

Von der Tann

hezký PR článek

a 20 miliard za zmršený projekt zaplatí ovčané..Rv

0/0
26.4.2011 17:01

Taisun

Re: hezký PR článek

I ty ovčane!

0/0
27.4.2011 8:29

rytíř Smyl Flek z Nohavic

!

Tak tomu říkám rychlost.

0/0
26.4.2011 15:18

Chytrakz hospody

Re: !

Já taky. 1 m za den, to máme 365 metrů za rok a 3,5 km za 10 let. No takhle rychle se nestavělo metro ani za komačů v sedmdesátejch letech;-D

0/0
26.4.2011 15:52

ichta

Re: !

Tady to zas nekdo necet :)

0/0
26.4.2011 15:58

davnopryc

Re: !

dale pisi: Zanedlouho budeme tímto strojem schopni razit patnáct metrů za den.

0/0
27.4.2011 4:55

k.fuksa

Re: !

Nejdřív si ten článek přečti a pak kecej!

0/0
26.4.2011 16:12

davnopryc

Re: !

kazdy muze kecat co chce = svoboda slova.  :-)

0/0
27.4.2011 4:29

lopee

Plán plní skoro již na Dobešových 120%.

Budou odměny.;-D

0/0
26.4.2011 14:54

username

zakruhovat?

Všiml jsem si, že co do dopravy se tu objevují chytří lidé - vysvětlete mi, když jde propojit trasa A a B u té plánované odbočky Motol|Řepy v roce 2015, proč takto nejde zakruhovat i trasa B s trasou C (někde třeba prosek|Vysočanská), případně C a A (Skalka | Háje), případně i C | B dole (Smíchovské nádraží | Kačerov) a A|B mezi Hostivař | Černý most

Když by se takto trasy zakruhovaly, tak by enormně poklesl provoz na nejvytíženějších místech - Můstek, Muzem, Florenc - lidé by nemuseli jezdit přes ně, ale když by to bylo blíž, jezdili by z druhé strany (což by odhadem bylo tak 30% jízd, což by ulevilo i těm trasám jako celku, protože vesměs špičky bývají masivnější v jednom směru - ráno všichni do centra, večer z centra).

A myslím, že by to ulevilo více, než trasa D, přitom by se vesměs jednalo velmi krátké úseky (1 stanice), takže by to bylo i výrazně levnější. A velmi dobře by to kopírovalo i velká sídliště.

Je nějaký kruciální problém, proč to nejde?

0/0
26.4.2011 14:47

jsem z Marsu

Re: zakruhovat?

Nevím proč to nejde, ale moc bych si přála odlehčit I.P. Pavlova, a podle toho plánu se mi zdá, že se to nezlepší a přibudou problémy na Náměstí Míru. Tramvaj plná z Nám. Míru bude ještě plnější na I.P.P.... ;-€

0/0
26.4.2011 15:03

Korby

Re: zakruhovat?

Okruh kolem centra a spojeni vsech tras, je nejlogictejsi varianta! Bohuzel, ani politici, ani developeri by z toho moc nemeli, takze proste ne, no:((

Pritom by to mohla byt i hodne levna varianta...okoli stavajicich betonovych silnicnich tepen neni mozne vyuzit, kopnout tam metro, neb udelat pouze nadzemni tubus by bylo za 1/3 cenu...

0/0
26.4.2011 15:19

tmx

Re: zakruhovat?

No problémy bych viděl v tom, že trasy jsou autonomní a mají každá jiné systémy. Další problém je, že vzhledem k převýšení si nedokážu představit, jak propojit třeba Prosek a Vysočanskou, to by bylo spíš na lanovku. A posledním problémem dle mého je, že množství lidí, které by chtělo jet třeba ze Skalky na Chodov je malé, aby se vyplatilo jim stavět úsek metra místo stávajícího busu, nehledě na to, že v okrajových částech je provoz dost malý, takže větší význam by měla vnitřní okružní trasa zhruba Dejvická, Strahov, Smíchov, Budějovická, Strašnická, Vysočanská, Holešovice, Dejvická.

0/0
26.4.2011 15:33

mr. Young

Re: zakruhovat?

S tím Prosekem a Vysočanskou by byl problém. Jinak máte pravdu. Toto řešení je ve městech s rozvinutější sítí metra obvyklé. U nás by tomu tak jednou měl být také. Konkrétně trasa E by měla vypadat skoro přesně jak říkáte. Napište si do googlu "metro mapa budoucnost" a můžete se pokochat plánem. Nemusím asi říkat, že trasa E není zrovna na pořadu dne...

0/0
26.4.2011 15:50

Žába.kuňk.pao

Re: zakruhovat?

E a všechno ostatní bude... Do roku 2075... To už budeme všichni čichat ke kytkám zespod :-(

0/0
26.4.2011 16:04

pepca z depca

Re: zakruhovat?

zdar

k zakruhovani:

http://praha6ztracitvar.cz/clanky/prodlouzeni-metra-a-opravdu-dobry-projekt (2. obrazek)

je nekdejsi projekt Metrostavu z roku 1987, kdy kruhovou trasu kolem centra

navrhovali. schvalne srovnejte s trasou Blanky :-o

0/0
26.4.2011 21:38

horší než komunisti

Re: zakruhovat?

nejsou prachy, za komančů by to už dávno jelo

0/0
28.4.2011 12:53





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.