Diskuze

Nové stanice metra na lince A změní tvář Prahy a ulehčí Dejvicím

Nové stanice metra na trase A se podepíší na svém okolí. S rokem 2014 na Veleslavíně vznikne autobusový terminál a kanceláře. U stanice Červený Vrch by zas mělo stát obchodní centrum. Obnoví se zde i park a přibude stromů.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

kenx

25. 4. 2011 15:03
nadpis

Nadpis článku také mohl být "Už víme, proč se prodlužuje linka A do Motola". Nemohu se zbavit dojmu, že nad promyšlenou dopravní strategií řešení současných problémů města zvítězily zájmy developerů a jejich politických spřízněnců.

0 0
možnosti

grandemi

24. 4. 2011 15:51
Stavby

Tento týden jsem jel 4x kolem těchto monstrózních stavenišť.

Vidět tam však dělníka je asi tak pravděpodobné jako v Perlovce potkat pannu. :-)

0 0
možnosti

Anton Semjonovič Makarenko

25. 4. 2011 7:05
Re: Stavby

Napadlo tě, že se třeba pracuje uvnitř tunelů, duševní gigante?

0 0
možnosti

Pavel Bored

24. 4. 2011 13:49
Hurá

Konečně metro do Motola. Chápu odborníky a "odborníky", kteří do toho rejpou, ale dopravě to uleví a konečně jsou další přemnožené oblasti propojené. Nemocnice má být méně důležitá než dopravní obsluha obchoďáku? No to snad nemyslíte vážně.

Nevím, co tady pořád někdo šije do Letňan, ale jo, momentálně končí v polích místo pod obchoďákem, kde by to asi měla řada lidí radši, ale vzpomeňte si, kdo tu původní stanici přeložil. Za pár let bude okolo metra spousta budov, nepochybně i nový obchoďák a bude klid. Co Zličín? Pamatuje si vůbec někdo, jak to vypadalo na Zličíně, když se otevřela stanice metra? A dneska už nikdo necekne, pochopitelně. Skoro celou trasou Céčka jezdím denně až do Letňan a nepřijde mi to ani zdaleka nevytížené. Přestaňte už tady sobecky preferovat svojí trasu, svoje autobusy a myslete na lidi, kteří stokrát radši pojedou metrem než tramvají nebo busem v zácpě v Praze 6. Radši nové stanice metra než vyhazovat prachy za omyly českých ministrů atd.

0 0
možnosti

Rodnok

24. 4. 2011 14:03
Re: Hurá

U toho metra "v polích" u Letňan má být hlavně dopravní terminál, spousta autobusů. To by asi museli zbourat centrum Letňan, aby se to vešlo tam. A už vidím ten řev od konkurence "Praha zaplatila prodloužení metra o 2 km kvůli Tescu", kdyby končilo pod ním.

0 0
možnosti

SuperTrooper

23. 4. 2011 22:06
Je to k pláči, ale....

...bohužel nelze než konstatovat, že plánování sítě metra mělo za minulého režimu o několik řádů vyšší kvalitu než dnes: s čestnou výjimkou úseku Holešovice - Kobylisy (který i tak zůstal jen torzem původního záměru) jsou všechno ostatní jen zrůdné apendixy, které mají všechny myslitelné nevýhody: Nízká přepravní poptávka si záhy vynutí pásmový provoz, ale pusté stanice musejí být osvětleny, obsazeny etc., takže spokojeně polykají peníze z provozního rozpočtu, aniž by za ně přinášely odpovídající užitek. Místo aby se s povrchovou MHD doplňovaly, konkurují jí (v "ideálním" případě přetínají hned několik přepravních proudů), takže vynucené redukce v povrchovém provozu zasáhnou i rozsáhlé přilehlé oblasti - nebo se vyhazují peníze za dublovaný provoz. Nejstrašnější je, že ty zbůhdarma vyražené a vyhloubené tunely spolehlivě blokují některé směry rozvoje metra v budoucnosti.

Toto vše platí i o prodloužení trasy A do Motola. Pomník jedné generace politiků doslova k nezaplacení.

0 0
možnosti

Leinad

23. 4. 2011 22:49
Re: Je to k pláči, ale....

R^

0 0
možnosti

Alex Murphy

23. 4. 2011 21:28
Jsou někde o stavbě nějaké detailnější stránky?

Tak jako jsou třeba weby tunelblanka.cz nebo okruhprahy.cz ??

0 0
možnosti

mr_bodo

23. 4. 2011 21:32
Re: Jsou někde o stavbě nějaké detailnější stránky?

bohužel / bohudík NE. nehodící se škrtněte.

0 0
možnosti

nekdo500

23. 4. 2011 19:38
Konečně

Konečně metro. Praha 6 sice má v některých částech i tramvaje,ale spousta tras je závislá na autobusech. Minulý týden jsem jela z Kafkovy na Vozovnu Střešovice autobusem 15 minut a to je to jedna zastávka, a o kus dál už jsme úplně uvízli a ty kolony rozhodně nejsou vzácné.Do Motola jezdím z Dejvic často a dost lidí v mém okolí také, o nevytíženost se opravdu neobávám, zvláště když jedu ve špičce stoosmdesátkou.

Ještě aby opravdu postavili ta parkoviště,v což mírně nevěřím,a opravdu se Dejvické ulehčí. Pak ještě pořešit příjezd na Dejvickou směrem od Vltavy,kde jsou kolony také téměř denně a budou i po dokončení stavby tramvajové trati, protože zas někdo na úřadě nedomyslel zúžení té silnice.

Snad jediné v čem s odpůrci (nejspíš obyvateli dopravně šťastnějších částí města) souhlasím je ta otázka, zda je opravdu nezbytné stavět další administrativní budovy, ale dokud fungují jako další argument pro metro, tak díky za ně.

A jak správně poznamenal othoma, Dejvická už se načekala dost. :-)

0 0
možnosti

kunta_kinte - konzument psu

23. 4. 2011 19:43
Re: Konečně

Ted jde o to, kolik je dost lidi. Tady u nas na severu zrusili polovinu autobusu, ocekavala se velka vytizenost.. no a uz tu taky mame pasmovej provoz. A to si dovolim rict, ze z holesovic na prosek a letnany jezdi vyrazne vic lidi nez do motola a petrin z dejvicky.

Z motola se stane takove Depo hostivar. Par lidi tam jezdit bude, ale zabila se tim moznost rozumneho prodlouzeni.

0 0
možnosti

kunta_kinte - konzument psu

23. 4. 2011 18:56
0 0
možnosti

CyberVic

23. 4. 2011 18:39
MOTOL vs RUZYNE

...plan prodlouzit trasu metra do Motola opravdu nechapu, snad kilometr odtamtud je trasa B Butovice nebo Zlicin... Napojeni letiste s 10ti milony cestujicich za rok ja snad prioritou vsech, krome taxikarske letistni sebranky... Tam kde stoji ten nesmysl , obchodni centrum sestka, by se dalo udelat zachytne parkoviste pro kladenaky a okolni...

0 0
možnosti

wenous

23. 4. 2011 19:39
Re: MOTOL vs RUZYNE

Tam kde stoji sestka se to jmenuje dlouha mile a tam je planovany nejvetsi prazsky terminal, parkoviste a i velke nadrazi pro regionalni vlaky od kladna, berouna,  slanyho a tak. Ono by stacilo aby se metro dovedlo tam. Odsud uz muzou jezdit shuttle busy bud free nebo za par supu jako jinde v evrope. Ono to metro nevede spatne jen se melo z petrin odklonit na dlouhou mili a netahnout se na ruzyni. Vsechny ostatni stanice jsou v planech dlouhodobe mozna s umistenim kousek jinde

0 0
možnosti