Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Byla to hrozná bezmoc, vzpomíná matka na hledání ztracených dětí

Tu noc matce osmiletého Ondřeje a čtyřleté Natálky nebylo dvakrát dobře. Po náročné sobotní směně v Makru si potřebovala trošku přispat. Když se probudila, její děti si nehrály v pokojíčku, jak bývalo o víkendu zvykem. Vyběhla ven. Ondřeje ani Natálku nikde neviděla.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

radnice

Opět klasická hyena

Proč jste nevyzpovídali matku v době, kdy děti ještě nenašli ? Mělo by to určitě u senzacechtivých čtenářů větší ohlas. Kdeže noinářská etika jest. Gneska se noviny pasou především na neštěstí druhých jako hyeny !!!

0/0
24.4.2011 9:53

opportunity

Re: Opět klasická hyena

Hyeny by ji právě vyzpovídaly v době hledání.

0/0
24.4.2011 15:15

Antiblb

"Její submisivní manžel

postává ve dveřích se skloněnou hlavou". Dobrý reportér jistě nemohl zaměnit submisivitu s pocitem studu a viny, který ten chlap možná cítí a nestojí o hovor.

Proč jste nepodali oficiální zprávu, že se děti ztratili a po krušných chvilkách napětí byli šťastně nalezeny k radosti obou rodičů i policistů, kteří nechtěli další Aničky?

Proč ryjete jako divá prasata v soukromí lidí? Jste nechutní a stále více se blížíte bulváru a prodejnému plátku na míru objednavatelům článků. Jen tak dál!

0/0
24.4.2011 9:30

Anton Semjonovič Makarenko

Re: "Její submisivní manžel

R^

0/0
24.4.2011 9:36

Patrik33

Re: "Její submisivní manžel

Souhlasím s Vámi, že slova o submisivním manželovi jsou nehorázná. Paní redachtórka Karásková, která článek psala, si takové hodnocení měla odpustit, nic jí do toho není.

0/0
24.4.2011 9:53

opportunity

Re: "Její submisivní manžel

Já z toho měla pocit, že redaktorku ignoruje.

0/0
24.4.2011 15:08

sn63

NEVÍM

Asi jsem byla nenormální ale já pouštěla dceru ven od 3 let kdy si dala vysvětlit že nesmí lést po výškách. Byla na zahradě 20arů která přechazela volně do lesa . Hlídal jí vždy pes který se od ní nehnul ani na chvilku . Na zapískání přišli oba.

0/0
24.4.2011 8:27

kocourek96

Re: NEVÍM

A matinka mezi pískáním dělala co?:-/

0/0
24.4.2011 8:52

hermína

Re: NEVÍM

nikdy jste neslyšel o tom, že opravdu není ani potřeba a hlavně ani možné každou minutu pobývat s dítětem? A taky to docela brzdí jejich vývoj. Někdo zvládne být chvíli sám ve třech letech, někdo až v pěti, to rodiče odhadnou. Nepustíte samotné ve třech na zahradu, ve čtyřech k sousedům a v šesti letech bude dítě do školy chodit jak ? I když ho odvedete až tam, ve škole je spousta chvil, kdy nejsou pod přímým dohledem a taky to musí zvládat.

Já si myslím, že rodiče si klidně můžou udělat čas a prostor na souložení, kávu, povídání s kamarádkou i televizní seriál. Zdánlivé supermatky, které dělají vše pro dítě, se spíš mění ve frustrované fúrie popřípadě unavené zoufalky s onde zmiňovaným laktačním slovníkem.

0/0
24.4.2011 9:16

opportunity

Re: NEVÍM

Dítě není koule na noze. Že se nezeptáš, co dělal otec?

0/0
24.4.2011 15:10

Patrik33

Hlavně že se děti našly

Hlavně že se děti našly v pořádku. Nemyslím si, že tam nutně musí být přímá souvislost s hádkami rodičů. Některé děti jsou velmi podnikavé. Před lety sousedův 5-letý chlapec takto odešel i s tříletou sestrou v neděli brzo ráno z bytu, když rodiče spali, aby jí ukázal mašinky na nádraží. Chytili je až nádražáci v nádražní hale. Byl březen, děti měli na sobě pyžamka, na ně nezapnuté bundy, jedno tepláky, jedno mělo čepici, obě v bačkůrkách. Jeli autobusem MHD (4 stanice na nádraží) a lidi jim ještě pomáhaly nastoupit! Tím zmátli i řidiče, který se domníval, že jedou s dospělými. Policie přivedla nespokojené děti domů ("my nechceme domů, neviděli jsme mašinky") a rodiče probudila. Všichni v baráku s malými dětmi jsme pak na noc zamykali dveře do bytu a klíče ukrývali na nedostupná místa.

0/0
24.4.2011 8:11

sirinx

Ano.

Mi rodice byli taky hrozne nezodpovedni. Sice se nerozvedli a ani se nehadali, ale mira dozoru nad mou osobou byla tristne nizka! Jako ctyr- az petileta jsem chodila sama ven, nikam strasne daleko (jakkoli mi nektere vylety "az do te ulice u kostela" prisly tehdy jako neuveritelne dobrodruzstvi :-), ale zcela pravidelne. Minimalne od druhe tridy me take nutili jezdit samotnou MHD a kdyz mi ujel autobus, musela jsem pak jit treba i dva kilometry pesky!

Z hruzostrasnych udalosti, ktere se mi v tom strasne nebezpecnem svete udaly, si pamatuju zejmena pad z prolezacky, pri kterem jsem si nastipla nohu a musela jsem se domu dokulhat (age 5) a drzkopad do zmrleho rybnika na sanich, kdy jsem si - sic! - vyrazila dech (age 6).

Tezce me to poznamenalo fyzicky a zejmena psychicky a dodnes lituji, ze na nasi rodinu sousedi nezavolali socialku.

0/0
24.4.2011 4:25

jezdci apokalypsy

Re: Ano.

Počet sexuálního obtěžování nebo dokonce znásilnění a vražd dětí je konstantní. Počet úchylů ve společnosti (stejně jako blbců) je neměnný. Na to listopad 89 neměl vliv. Mění se pouze otevřenost s jakou se o určitých věcech mluví.

Takže jste měla štěstí. Několik Vašich vrstevníků má hrůzný zážitek, který si s sebou nese celý život a třeba o tom nikdo ani neví.....

0/0
24.4.2011 5:39

doktor_bota

Re: Ano.

Počet sexuálních napadení dětí neznámým deviantem je ale nižší, než podle odhadů deviantem známým, tzn. někým z rodiny, či "spolehlivým přítelem"...

0/0
24.4.2011 5:54

jezdci apokalypsy

Re: Ano.

Takže 4leté dítě se může pohybovat samo po Praze, protože možné napadení cizím deviantem je menší než, že to udělá někdo z rodiny nebo známých?

0/0
24.4.2011 6:17

doktor_bota

Re: Ano.

Nic podobného jsem nenapsal ani náznakem. Je vždy na rodičích, jak své děti zabezpečí, tzn. jak posoudí, zda může být prcek sám doma / na zahradě / před zahradou / "u té ulice u kostela", rozhodně ale není vhodné dítě doprovázet na každém kroku jen proto, protože po světě běhají devianti.

0/0
24.4.2011 7:34

Jana11

Re: Ano.

Ono záleží hodně na velikosti obce. A pravdou je, že dřív byli lidi o dost všímavější (aspoň co říkají rodiče malých dětí) a bylo výrazně méně aut.

Mě táta do školy v první třídě vodíval, zpátky mě kus vodila družinářka, dál jsem chodila sama (už jen kousek - asi 5 minut). Od druhé třídy jsem chodila sama (a chodila do družiny jen do tří, jako většina dětí). Škola byla cca 20 minut pěšky (o něčem jako MHD jsem slyšela fámy, ale nikdy nic takového nebylo). Jediné, kdy jsme chodily společně se sestrami, bylo z hudebky, když to bylo už večer za tmy (v zimě).

Pravdou je, že rodiče se až v naší dospělosti dozvěděli, co všechno jsme různě vyváděly. Když se něco stalo, tak se to taky ututlalo a uhladilo (teda, pokud to šlo :-) ). Na druhou stranu veškeré větší úrazy, které si pamatuji, se staly buď doma, kousek od domu nebo na pozemku školy.

Od sedmé třídy jsem chodila v Brně na hvězdárnu a to mě poznamenalo dosud - jsem zvyklá se v noci kolem sebe koukat, co se kde děje a být opatrná.

0/0
24.4.2011 8:30

oldiess

Re: Ano.

nezoufejte, ta psychika se dá pořád ještě napravit, zkuste se pro začátek zbavit toho ejdže;-D

0/0
24.4.2011 9:08

Jerry Fletcher

Re: Ano.

Taky jsem zaznamenal, že nás autorka zapomněla zpravit, kdy se naučila English. ;-D Ale třeba to nepovažuje za úraz. ;-D

0/0
24.4.2011 9:22

oldiess

Re: Ano.

;-D

0/0
24.4.2011 9:48

ted61

Re: Ano.

jen umět česky že? nebo chcete udělat dojem? ubohé!

0/0
24.4.2011 15:02

Toranoko

Re: Ano.

Ja si taky hravala na ulici s detma z baraku - na silnici pod okny. Tak dvakrat do tydne tam parkoval jeden nakladat, a cca ctyrikrat do tydne projelo auto (viditelne z velke dalky, bo je to jednosmerka)

Dneska tam parkuji osobaky po obou stranach, aut projede deset za ctvrt hodiny a bojim se tam pomalu prechazet i ja, protoze kvuli tem parkujicim autum se z toho stala naprosto neprehledna dzungle...

Takze asi tak, je jisty, ze zadny dalsi deti si tam samy nejspis hrat nebudou (a to nejsem extra stara, vlastni deti jeste nemam...) Kdybych tam dneska s detma bydlela, nemela bych je kam pustit samotne - protoze i pristupova silnice do parku, kde byl driv zakaz vjezdu, je dneska normalne prujezdna.. me osobne to fakt vadi, protoze zastavam nazor, ze mit skupinu vrstevniku bez dozoru dospelych psychickemu zdravi deti rozhodne prospiva daleko vic, nez kdyz jim neustale nekdo stoji za p*deli.. no, jak to budu casem resit, fakt jeste nevim

0/0
24.4.2011 23:56

terezav

pochybení rodičů - jednoznačně

...jinak děti jsou vnímavé velmi, a to ještě než se naučí mluvit; je nutno také vzít v úvahu to, že některé děti jsou o něco citlivější než ty ostatní; každopádně vylíčený příběh ukazuje na nezvládání situace; nepřipadá mi vůbec vhodné, aby v Praze osmileté dítě cestovalo samo (kluk zná cestu k tetě, tzn. že tam nejel sám poprvé, schvaluje to tedy matka); rodina mi příjde narušená, nevím nevím...dětí je mi každopádně líto a divím se, že to matka tak otevřeně prezentuje; jinak by mě zajímalo, co tak špatného jí manžel provádí, když ona sama uvažuje o rozvodu s tak malými dětmi; jestli je to jeho laxnost, co jí k tomu přivádí, tak si myslím, že on laxní byl vždy a mít s člověkem, který mi povahově nevyhovuje dvě děti je více než nezodpovědné; teď matka myslí na sebe, ale vůbec nemslí na děti; nebo jim snad otec ubližuje? z toho všeho to nevypadá

0/0
23.4.2011 23:41

hermionka

Re: pochybení rodičů - jednoznačně

z ceho usuzujete ze jel predtim sam?? mohl jet 100× s matkou a po stoprvni teprve sam. myslite ze za tech 100 spolecnych jizd by se trasu nenaucil? v 8 letech?

0/0
24.4.2011 0:01

ja_je_nekdo_jiny

Re: pochybení rodičů - jednoznačně

Na osmiletém dítěti, které cestuje samo hromadnou dopravou, nic špatného nevidím. Hodně dětí chodí od třetí třídy do jazykové základní školy, tam je obvykle nutno dojíždět. Dělat z dětí hlupáčky, na které je třeba ve dne v noci dohlížet a udělovat jim příkazy, nevede k ničemu dobrému. S dětmi je nutné mluvit a stále jim všechno upřímně a po pravdě vysvětlovat. Pak z nich rostou samostatní a zodpovědní lidé. Mám to v praxi vyzkoušeno.

0/0
24.4.2011 0:28

fitzie

Re: pochybení rodičů - jednoznačně

¨na vesnicích a menších městech běžně musí jezdit MHD už prvňáci. dcerka měla dojíždějících spolužaček několik.

0/0
24.4.2011 7:19

hermína

Re: pochybení rodičů - jednoznačně

kdybste nebydlela v té zlé nebezpečne Praze, musela byste třeba od první třídy dojíždět autobusem do města a tam jít bez mámy jen s ostatními dětmi do školy. A těžko by vás vodila máma, ta by dělala v JZD od 6hod a na první třídu by možná vyjednala změnu pracovní doby, aby dítě aspoň odvedla na autobus.

A koukněte na reakce pod článkem o muži, jehož žena nepracuje a "kazí" mu dítě. Všichni svorně posílají matky do práce od tří let dítěte, aby se doma neflákaly a nebyly líné.

0/0
24.4.2011 9:22

síma25

Fotka

Je zajímavé, že matka dětí odmítla zveřejnit své příjmení i tvář, ale klidně dá k dispozici plnou podobu svých dětí... Pro úchyláky jednoznačný signál: "Děti z rodiny, kterou už delší dobu sleduje sociálka a které utekly z domu - kluk víckrát - nebude složité nalákat na lízátko..." Mmch, to o tom sledování sociálkou - pokud jde o normální rodinu, kde se dva rozumní dospělí rozhodnou jít od sebe, není standardem, aby na ně dohlížela nějaká pracovnice, takže zas až tak svatí asi nebyli, jak se snaží teď vypadat...

0/0
23.4.2011 22:25

Picolik

Dobře

že se děti našly. Dneska jsem byl se sedmiletým synem na hřišti. Přišel k nám kluk(měl mokré asi počůrané kalhoty) a že si bude hrát s námi. Ptal jsem se ho kolik mu je let a kde má rodiče. Říkal že jsou mu 4 a maminka že prý luxuje. Na hřišti nikdo jiný dospělý nebyl. Chvíli si s námi hrál pak někam odešel a zase se vrátil. Opravdu jsem přemýšlel že zavolám policii. Asi po půl hodině se objevila jeho matka a odvedla si ho. Péče o děti mne u některých dětí opravdu udivuje, a to podotýkám že matka i kluk patřili zjevně k většinové populaci...:-P

0/0
23.4.2011 20:56

opportunity

Re: Dobře

Péče o dítě i o domácnost byla zjevně jen na ní. Někdo si to prostě neumí zorganizovat a poslat s dítětem manžela ven. Jsi ještě pořád výjimka.

0/0
23.4.2011 21:29

jezdci apokalypsy

Re: Dobře

To je snad normální, že se otec stará o dítě. U nás doma to taky tak provozujem. :-)

Nenormální mi přijde pustit 4leté dítě samotné ven..... I kdyby byla matka samoživitelka a nestíhala já nevím jak, tak nemůže pustit takhle malé dítě samotné ven. ;-€

0/0
23.4.2011 21:35

hermína

Re: Dobře

dneska se asi děti samotné nepouští, ale my se setřenicí v tomhle věku už sami na chvilku chodily. na konec ulice (klidná okrajová čtvrt) a zpátky s kočárkem a panenkou, ohlásit se na dvoře, že jsem celé a vyprosit si druhý "výlet". na hřiště nebo k potoku se staršíma dětma. později totéž na kole. nebo jsme si alespoň hrály na písku za domem.

pokud maminka vidí na pískoviště z okna v bezpečné čtvrti a dítě je spolehlivě vycvičené, nebránila bych tomu tolik.

0/0
23.4.2011 21:56

Toranoko

Re: Dobře

taky mam takovou zkusenost, hrali jsme si pod okny... mamka jednou za chvilku vykoukla z okna a zkontrolovala nas.

0/0
24.4.2011 23:59

dual_tip2

Re: Dobře

mno ... taky to mohla byt matka bez manzela, mozna se budete divit, ale i to se stava.

jsem rozvedenej, presto nemam potrebu nasazovat na vsechny zensky. nekdy to maji tezky. nekdy to zas tezky delaji druhejm. takhle pres interentovy diskuse je chytrej kazdej.

a mimochodem ... ten clanek je psanej hnusne tendencne. "submisivni manzel" atd ... kam na tyhle fraze chodej? to jako odhadujou jen tak jednim vokem?

0/0
23.4.2011 21:43

Rubik1

Re: Dobře

Preavda. klidně to může být tak, že manžel je toleratní a nechce se hádat a chce udržet rodinu pohromadě a manželka je hádavá a netolerantní. I to může působit dojmem, že manžel je submisivní. V jiném vztahu se může chovat úplně jinak. Souhlasím, že tak, jak se o něm vyjadřuje reportérka, je přinejmenším nevhodné.

0/0
23.4.2011 21:52

21sparhawk

Re: Dobře

On je bohužel celý článek psán hrozně jednostranně a bohužel tím je i pravda zkreslená.Otec se k tomu nechce vyjadřovat,protože to vidí jinak.A jako vždy je pravda někde mezi.

0/0
23.4.2011 23:49

opportunity

Re: Dobře

Já vím, a proto právě chápu, že ta matka nemůže zvládnout všechno. Třeba dala dítě spát do jednoho pokoje a luxovala v druhém, a dítě si odešlo. Co já vím.

0/0
24.4.2011 15:14

terezav

Re: Dobře

aha, tak vy budete luxovat a kvůli tomu pošlete dítě na písek? to je trochu zvláštní; čtyřleté dítě bez dohledu je jak neřízená střela; je spíš problém v tom, že dítě je jednoduchý si udělat, ale to, že potřebuje maminku a tatínka už řadě lidem nedochází; otázka je jestli opravdu luxovala nebo si udělala s manželem intimní chvilku, že? ale to na veřejnosti jistě říkat nebude; chudák dítě, ještě navíc počůrané

0/0
23.4.2011 23:45

jjona

Re: Dobře

At uz to bylo jak to bylo, 4 lete dite samo  venku  nema co delat, v dnesni dobe uz tuplem. Nevite, odkud pojede auto,deti jsou zvidave a rict jim, nechod na druhou stranu, kde jezdi auta..je jako jdi tam. Souhlasim s vami, radsi budu mit bordel na koberci a vyluxuju treba po veceri, nez tohle.

0/0
24.4.2011 1:01

Toranoko

Re: Dobře

Ano, to souhlasim.. pokud jim to reknete takhle.. ono to chce komunikovat na rovinu, pak i ctyrlete dite pochopi spoustu veci - jsou samozrejme vyjimky, ale vseobecne myslim, ze chapavost a potencial a samostatnost deti spis podcenujeme...

Staci se podivat do "mene vyspelych zemi", kde se spousta deti dokaze o sebe od pomerne dost utleho veku sama postarat - tim nerikam, ze je v poradku, co se tam deje, ani ze mame deti vypoustet nekontrolovatelne do ulic, jen, ze i velmi male dite ma dost velky potencial

0/0
25.4.2011 0:03

jjona

Re: Dobře

samozrejme, ze dite je chapave, myslim, ze se nepodcenuje potencial, jen nemuzete 4letemu diteti verit. Spadne mu mic na silnici a hned zapomene, ze tam muze jet auto..to se stava i starsim detem v zapalu hrani. Je to proste dokazane =) V tomhle veku se dite hodne uci, ale jak rikam,verit mu na 100 nejde, tedy myslim, na to, aby bylo nekde ponechano nekde na sidlisti bez dohledu.

0/0
25.4.2011 18:59

Xladi

Re: Dobře

Mé neteři je 8 a přijde mi že sama nesmí udělat krok vždy jí někdo hlídá, ale dopustit aby tak malé děti sami odjeli bez vědomí rodičů je drsné zvlášť v době kdy je svět plný úchylů. Někteří lidé své děti dostatečně nehlídají a tím to úchylákům ulehčují vždyť pokud rodiče nemají vždy čas mohou se domluvit s rodiči jiných dětí pokud se znají a vzájemně si vypomoct. Pokud se matka nedokáže o své děti postarat nemá si je pořizovat nechtěných dětí jsou bohužel spousty a jejich špatná a nedostatečná výchova se projeví vždy.

0/0
24.4.2011 8:01

Jana11

Re: Dobře

Jak to tak čtu - chvála za to, že jsme měli barák, pískoviště na zahradě a tudíž nás tam mohli rodiče pustit, aniž by se o nás báli a mohly jsme si hrát dosytosti bez toho, že by nám dospěláci seděli za zadkem, nudili se a hlídali každý náš krok.

A je dost možné, že ta maminka taky vyrůstala v domě nebo na vesnici a neuvědomila si, že když je to v paneláku a je tam pískoviště přímo pod okny, je to stejně jinak než kdyby to bylo pískoviště u nich na zahradě u domu.

0/0
24.4.2011 8:42

Mýval

Re: Dobře

nerada bych se kohokoli zastavala, nebo zas nekoho odsuzovala. ALe. Ja sama jsem velmi uzkostna matka, vubec clovek. Mam obavy o deti i manzela. V hlave si dokazi vykonstruovat vselico. Na druhou stranu, vzpomenu-li si na sebe - tak se nedalo odhadnout co udelam. byla jsem ctvrte dite, mama se o nas urcite starala nadstandartne. Ale uhlidat me byl kolikrat nadlidsky ukol. Sama si vzpominam, kdy jsem nastoupila do autobusu , ktery mel zastavku u vjezdu do nasi zahrady , ja si hrala s ostatnimi pod okny kuchyne, kde mama varila. Uvidela jsem autobus a nastoupila do nej, ze ppjedu za tatou, ktery pracoval o jednu zastavku dal. A to fakt bylo par sekund. Matka zblaznila celou vesnici. A to opravdu nebylo jen jednou, co jsem nejakypodobny kousek vyvedla uz za hodne mala.. Vime proste prd o zivote druhych..

0/0
25.4.2011 6:09





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.