Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Policie podezírá řidičku tramvaje, že zavinila amputaci nohy seniora

Řidička tramvaje číslo 17 je podezřelá, že zavinila čtvrteční těžké zranění seniora v Ostravě-Zábřehu. Muže při nastupování přivřely dveře a při rozjezdu soupravy se dostal pod kola, která mu amputovala nohu a podle některých informací i ruku. Policie zahájila úkony trestního řízení.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Sidonie_11

Proč nikde neuvádějí,

o které dveře se jednalo, ve kterých byl pán přivřený? Kdyby to byly dveře u prvního vozu, by pak zřejmě byla chyba na straně řidičky). Být to však dveře druhého vozu, kam už může i se zpětným zrcátkem těžko vidět, tak je to chyba pána. Pokud vím, tak osoby mj. špatně pohyblivé mají nastupovat dveřmi u řidiče právě proto, aby řidič viděl, že ještě ve dveřích někdo je. Pokud pán vystupoval posledními dveřmi zadního vozu (jak to často vídám třeba v Brně), tak to prostě řidička neměla šanci vidět.

A k tomu zabezpečení proti jízdě s nedovřenými dveřmi - někde jsem četla, že je tam tolerance nedovření nějak na 5cm, takže pokud mu tam zůstala ruka a ta guma na dveřích mu prostě sevřela zápěstí, tak bych se nedivila, kdyby to bylo do těch 5 cm a šalina se mohla rozjet...

0/0
22.4.2011 15:40

klávesnice ejč pí

nedovření dveří se má signalizovat na řídicím pultu řidiče

navíc by se ozval i vřeštivý zvuk, kdyby bylo vše v tramvaji v pořádku

0/0
22.4.2011 13:05

Zabr-Ali Mubarak

Re: nedovření dveří se má signalizovat na řídicím pultu řidiče

Je možné, že dveře se zavřely a zůstal přivřený kus oděvu, když už muž byl venku.

0/0
22.4.2011 13:15

u.boat

Re: nedovření dveří se má signalizovat na řídicím pultu řidiče

vřeštivý zvuk se asi ozýval, ale vně tramvaje....

0/0
22.4.2011 15:20

huh

No, ve skutečnosti ho zabila

V tomto věku...

0/0
22.4.2011 13:01

TT777

A co dělali ostatní cestující?

takže tramvaj mu tam zkřípla ruku a ještěho pak pár metrů táhla? Stiskl někdo z cestujících signalizaci řidiči? Nebo jen klasiciky česky nečině čuměli?

0/0
22.4.2011 12:01

Atheist10

Re: A co dělali ostatní cestující?

Sice vite prd o tom jak se to stalo, ale se zavery jste hned hotov. Ano, cestujici mackali signalizaci, coz bylo bez odezvy, takze zmackli zachranou brzdu. :-/

0/0
22.4.2011 12:06

TT777

Re: A co dělali ostatní cestující?

tak proc se tu furt rozebira jestli za to ridicka muze, jestli ho mohla videt atd.? 100% ANO

0/0
22.4.2011 12:13

Leinad

Re: A co dělali ostatní cestující?

Signalizaci mačkám, když chci aby řidič počkal při výstupu(náklad/kočárek), je mi špatně, nastal menší problém(rozbité okno, houmelesák spící v tram)... při větším průšvihu zmáčknu nouzovou brzdu rovnou. :-/

0/0
22.4.2011 14:13

houba_

Re: A co dělali ostatní cestující?

ridicka po par metrech zastavila takze zcela jiste nekdo siganlizoval nebo nekdo neco delal

ale to jsi asi nechtel vedet, to neni tak skandalni, ze ty cechu

0/0
22.4.2011 12:12

kebab

Re: A co dělali ostatní cestující?

Zavření dveří (skřípnutí ruky) a rozjetí tramvaje (táhání zraněného několik metrů) - to mohlo celé trvat jen pár sekund než se zareaguje a neštěstí je na světě.

0/0
22.4.2011 12:27

BranMakMorn

hm

jak tu resite ty cidla, ohldne poznani zavrenych dveri, tak to jeslti na starych funguje tak nevim, protoze minimalne v praze z jsem jel pakrat salinou co mela za jizdy uplne otevrene dvere

0/0
22.4.2011 11:01

opportunity

Re: hm

V Praze šaliny nejezdí.

0/0
22.4.2011 11:28

Jaco007

Ach ta slovní spojení...

jestli se podle autora článku odbavovala, tak se ani nedivím že se nepodívla nebo přehlédla....

0/0
22.4.2011 10:46

houba_

nesmely dotaz

jak se muze tramvajak presvedcit, zda jsou volne nastupni/vystupni prostory u vsech dveri, zejmena pak ve druhem voze soupravy? a zejmena pak u techto starych tramvaji, kde tramvajak vidi vlastne jen dopredu?

napadlo nekoho, ze mozna za to nemuze ani cestujici ani tramvajacka, ale treba technicka zavada (signalizace nedovreni dveri)? zatim vidim, ze policie setri, ale diskuse je plna soudcu, kteri vedi zcela presne co a jak se stalo

0/0
22.4.2011 9:28

Vasco 75

Re: nesmely dotaz

Říká vám něco pojem zpětné zrcátko?

0/0
22.4.2011 9:39

0xf

Re: nesmely dotaz

sedel uz jste v tramvaji typu t3 na miste ridice? pak by jste se tak hloupe neptal... kazdopadne tam mel zahrat system nedovrenych dveri

0/0
22.4.2011 9:49

houba_

Re: nesmely dotaz

ano ten pojem znam, i to technicke zarizeno

myslite jako ze by ve zpetnem zrcatku byly videt nastupni prostory i u zadniho vozu tramvaje? pokud ano, pak velmi omezene.

0/0
22.4.2011 9:51

pedr64

Re: nesmely dotaz

pokud dobře vidím, tak má šalina vnější zrcátko, tedy prostor vně vozu vidět je a tedy i to, když je někdo přivřený ve dveřích celým tělem

0/0
22.4.2011 9:55

milan79

Re: nesmely dotaz

Není šance, nevím jak je to na této zastávce protože Ostravu neznám, ale jak znám některé zastávky MHD a jaká na nich je při výstupech a nástupech občas tlačenice tak není šance přes ty lidi pořádně k zadnímu vozu vidět... takže řidička nemusel i když se do zrcátka dívala jak divá vidět, že tam někomu zůstala ruka nebo noha, systém ji nehlásil nedovřené dveře tak se rozjela, čekat (opět říkám na některých zastávkách) až na přechodu blikne zelená pro chodce a můstek se vyprázdní aby pořádně viděla na všechny dveře nemůže, protože by ji po pár zastávkách lidi vevnitř zlinčovali, že trať kterou normálně jedou deset minut jedou najednou půl hodiny...

0/0
22.4.2011 10:52

opportunity

Re: nesmely dotaz

Je to zastávka zcela přehledná, na mostě, s nástupními ostrůvky, které přecházejí v zelený pás oddělující koleje od silnice. Většinou tam ani není moc lidí.

0/0
22.4.2011 11:30

milan79

Re: nesmely dotaz

Tak pak to vidět měla...

0/0
22.4.2011 12:05

Antonín, topič

Re: nesmely dotaz

No tak to vidíte špatně.

0/0
22.4.2011 10:52

Kidkid

Re: nesmely dotaz

Nejsem z Ostravy, ale z Plzně. Tramvaje typu T3 tady jezdí taky. A pokud nejsou zavřené všechny dveře, tak se řidič nerozjede. Mnohokrát jsem viděl, jak řidič vystoupil a šel do druhého vozu dveře zavřít ručně. Takže asi nefungoval blokovací systém.

0/0
22.4.2011 11:20

houba_

Re: nesmely dotaz

všeznalost některých je až zarážející

0/0
22.4.2011 11:53

Aro

Verbální lynčování

Tak řidička je PODEZŘELÁ, řidička se ASI nepřesvědčila? ... ale zde na diskuzním fóru je pěkně vidět že se to bere jako fakt a rozsudek padl. Někdy si říkám že by možná media fakt neměly mít právo komentovat nedošetřené/neověřené události.

0/0
22.4.2011 9:15

Lapan

Re: Verbální lynčování

Já to tedy beru s rezervou i když sem na tom jednou taky byla podobně v autobuse,ale jen,protože byl napranej po střechu a já si stoupla na jedný volný kousíneček místa na schodech těsně za zadními dveřmi a hned sem měla nožičku zavřeniu ve dveřích a bolelo to strašlivě a tak sem zařvala,ale řidičm nic přez ten dav neviděl ani neslyšel - naštěstí dav pomohl i když ze mě měl legraci, noha to tak přežila jen se škrábancem.  Prostě dokud se vše neprošetří tak je na jakékoliv závěry brzo. A jinak mi ta situace tak trochu nevhodně připoměla povídku pánů Šimka a Grossmana "Moje první jízda tramvají" a situaci s tí pánem co žádal "POLOVIČNÍ" jízdenku s tím,že "ručičku a nožičku má uskřípnutý venku" tím nechci zlehčovat situaci toho pána jen cituji z té povídky.

0/0
22.4.2011 9:28

Vasco 75

Nechápu,

proč v dnešní technicky vyspělé době nejsou dveře tramvají povinně vybaveny blokací rozjezdu na základě nedovřených dveří. Buď mechanickými koncovými spínači nebo elektronickými čidly. Stejně tak, jako je tomu u výtahů.

0/0
22.4.2011 9:12

Tomaseq

Re: Nechápu,

Všechny tramvaje jsou tímto systémem vybaveny. Buď nastal technický problém, nebo dotyčné dveře byly špatně nastaveny, to znamená, že byly špatně nastaveny čidla tohoto systému. Pokud se do dveří přivře předmět o malém průměru, blokovací systém ho nezaznamená a dveře se zavřou. Řidičovi zhasnou kontrolky a tramvaj se může rozjet. Pak už záleží na řidiči, jestli se přesvědčí o tom jestli někdo vysí ve dveřích nebo ne...

0/0
22.4.2011 10:25

chekov

Re: Nechápu,

jak staré jsou ty tramvaje, o kterých je řeč?

0/0
22.4.2011 10:27

Lord Helma

Re: Nechápu,

Jsou vybaveny blokací, ale ne všechny, jen renovované, a tady buď byla vyřazena z činnosti (moc těch tramvají v Ostravě nemáme) už ve vozovně a nebo to byl starý vergl před vyřazením či renovací. A od řidiče opravdu není na ty zadní dveře vidět, půdorys tramvaje tam trochu uhýbá dovnitř.

A ta blokace je fakt na prášky, stačí občas, aby se dveře pohly v zatáčce a už to brzdí. Už jsem zažil, jak řidič ve waně zaaretoval dveře vyhýbkovou tyčí, abychom dojeli aspoň do porubské vozovny.

0/0
22.4.2011 11:05

net.Xtreme bojuje s eXtrémismem

Na jednu stranu se řidička musí přesvědčit

na druhou stranu je tu zvukové a světelné znamení a docela často vídám lidi nastupovat i po jeho zaznění, leckdy dobíhají a doskakují (asi to nebude případ toho seniora, nevím) na poslední chvíli, což je jaksi jejich chyba, kdyby to byl podobný případ, tak řidiče zakázat řízení a seniorovi nechat uhradit náklady za zdržení provozu...

0/0
22.4.2011 8:45

net.Xtreme bojuje s eXtrémismem

Re: Na jednu stranu se řidička musí přesvědčit

článek se změnil, podstata mého příspěvku je stejná...

0/0
22.4.2011 8:47

villík

Nezměnil ! Na začátku článku nastupoval ....

... na konci vystupoval,  Takže je to úplně jasné.

Jinak, nevím jak kde, ale u nás se v autobusech MHD shromažďují a žvaní u dveří adolescenti s ruksaky, kteří nejen že nevystupují, ale překážejí při vystupování a navíc znemožňují řidiči, aby dobře viděl na prostor dveří.... a na malér je zaděláno....

0/0
22.4.2011 9:07

milan79

Re: Na jednu stranu se řidička musí přesvědčit

můžu jenom souhlasit... R^R^

0/0
22.4.2011 8:48

Tomaseq

Re: Na jednu stranu se řidička musí přesvědčit

Také bych tu zmínil, že řidič má zapnout zvukovou a světelnou signalizaci až po dokončení nástupu a výstupu cestujících. Tzn. že pokud nevidí nikoho nastupovat a vystupovat. V některých vozidlech je automatické zavírání dveří. Zmáčkne tlačítko: automaticky se zapne bzučák a po pár sekundách se dveře zavřou. Toto nelze přerušit. Pokud řidič zmáčkne tlačítko a všimne si, že někdo dobíhá, dveře se automaticky zavřou. Jediná možnost je znovu je otevřit.

0/0
22.4.2011 10:28

opportunity

Re: Na jednu stranu se řidička musí přesvědčit

R^R^R^

0/0
22.4.2011 11:31

::Radinn:

za tohle až 4 roky

ale ožralej nebo zdrogovanej řidič, když zavraždí někoho autem dostane třeba jen 16 měsíců 8-o Ať žijí české zákony Rv

0/0
22.4.2011 8:42

Vasco 75

Re: za tohle až 4 roky

je těžké reagovat na někoho, kdo nechápe ani význam slova "až"...:-P

0/0
22.4.2011 9:06

Duke:Nukem

tak to je hrozne,

v jeho veku prezit ty vsechny operace a narkozy bude moc tezke.taky mi takhle v nemocnici zabili otce.Po amputaci nohy za 14 zdnu zjistili,ze je to spatne a sel znovu pod nuz.Z dalsi narkozy se vicemene uz neprobral.Zas nebudu mit klidny den,i tohodle clanku jsem si na to zas vzpomnel..

0/0
22.4.2011 8:24

houba_

Re: tak to je hrozne,

s tim zabili bys asi mel trochu setrit. jen bIb si mysli, ze doktor je kouzelnik, on ale neni a uspech je podminen nejen jeho praci ale i stavem pacienta

0/0
22.4.2011 9:33

Tomaseq

Re: tak to je hrozne,

Rozhodování je problematické: buď si prodloužím život tím, že na tu operaci půjdu a budu riskovat nárkozu a operaci, nebo se budu muset smířit s tím, že tu budu maximálně rok. V tak vysokém věku jsou všechny operace velmi riskantní.

0/0
22.4.2011 10:30

milan79

Přepravní řád

Docela by mě zajímalo jak mohl v Ostravě skončit 84 letý senior takhle... To nečetl přepravní podmínky? - Smluvní přepravní podmínky DP Ostrava - I/3 - "Cestující s omezenou schopností pohybu a orientace nebo cestující na vozíku pro invalidy může do vozidla NASTOUPIT SE SOUHLASEM a VYSTOUPIT S VĚDOMÍM ŘIDIČE." Pochybuji, že v 84 neměl omezenou schopnost pohybu a orientace už taky nebude nic moc... i když se můžu plést...

Ale když nic jiného tak proč se snaží nastoupit když svítí signalizace zavírání dveří... nebo v Ostravě tato signalizace není? Jakmile se rozsvítí světlo nad dveřma tak má z prostoru dveří rychle zmizet a ne se snažit ještě do vozidla nacpat...

0/0
22.4.2011 8:23

baki

Re: Přepravní řád

;-D;-D dobrá sranda. Vy si fakt myslíte, že lidi čtou přepravní řád a pak se ním ještě řídí?

0/0
22.4.2011 8:52

sexueller_belastigungspanda

Re: Přepravní řád

jo, ale to, že si nepřečteš smluvní podmínky, je tvoje chyba. a pak se lidi strašně diví, když zavolají někam na ezotv a podobné číčoviny, a pak jim dojde účet za 10k, protože si třeba nepřečetli, kolik to volání stojí. a jsou i horší věci. smějete se tomu, ale tento článek vám dokazuje, že čtení přepravního řádu a řízení se jím, se občas vyplatí...

0/0
22.4.2011 8:58

baki

Re: Přepravní řád

To jste to trochu nepochopil. Já se směju tomu, že se někdo diví, že lidi neznají přepravní řád. 99% cestujících ho nezná a velká část ani neví, že existuje.

0/0
22.4.2011 9:12

sexueller_belastigungspanda

staří lidé

je jasné, že nedovřená tramvaj prostě jet nemůže, a že si měl řidič dávat větší pozor. ale jistý podíl viny by mohl mít ten nebohý dědula. pro starší lidi je snad už zásada nastupovat v druhém voze co nejdál od řidiče, jako by se snažili dokazovat, že pomoc nepotřebují. ten pak na ně nevidí a zavírá jim dveře před očima. nejednou se mi stalo, že někdo starší a pohybově indisponovaný chtěl z druhého vozu vystoupit, ale než se dobelhal ke dveřím, tramvaj zavřela dveře a rozjela se. anebo k tomu měla minimálně blízko. a pak se strašně diví, jak je to nespravedlivý svět. děduly je mi líto, ale měl si taky dávat větší pozor.

0/0
22.4.2011 7:39

rafol

Re: staří lidé

Bohuzel mas pravdu R^

0/0
22.4.2011 8:32

milan79

Re: staří lidé

přesně, stalo se mu to při vystupování, proč proboha nevystupuje dveřmi u řidiče!!!

0/0
22.4.2011 8:33

Leinad

Re: staří lidé

R^

0/0
22.4.2011 14:00





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.