Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Kritizovaná ústava přejmenovává Maďarsko a žádá boha, aby žehnal Maďarům

Maďarští poslanci budou v pondělí hlasovat o nové ústavě. Opozice, aktivisté a mezinárodní pozorovatelé ji kritizují kvůli sporným formulacím, nacionalistickému a romantickému tónu. Ústava se odvolává na Boha i svatoštěpánskou korunu a mění také oficiální název země.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

prasivy pes Muki

Buh a narod nema v Evropsle unii misto

R^

0/0
18.4.2011 16:52

prasivy pes Muki

Re: Buh a narod nema v Evropsle unii misto

Evropske:-P

0/0
18.4.2011 16:52

Hairy_ass

Re: Buh a narod nema v Evropsle unii misto

v případě boha souhlasím.

0/0
18.4.2011 17:34

Durika

Re: Buh a narod nema v Evropsle unii misto

To vyplynulo z coho?

0/0
19.4.2011 9:11

hrabě Artstetten

Moc hezká ústava - doufám, že projde.

Poslední dobou začínám přehodnocovat svůj dosavadní nepříliš pozitivní postoj k Maďarům a začínám jim fandit. Tedy - v tomto jim fandím na sto procent. R^

0/0
18.4.2011 15:34

Tomáš22

jako Alláh?

A jaký bůh, vždyť jich je na světě tolik, který je ten správný, může mi to někdo vysvětlit? ;-D;-D

0/0
18.4.2011 10:48

Amanita phalloides erectus

Re: jako Alláh?

Alláh Magyar !!!

0/0
18.4.2011 12:20

Pláteník

Re: jako Alláh?

;-D;-D

0/0
19.4.2011 10:47

hrabě Artstetten

Re: jako Alláh?

Alláh tedy rozhodně ne.

Je jen jeden živý a pravý Bůh - Bůh ve třech osobách - Otec, Syn a Duch Svatý. Ostatní bohové jsou buď démoni nebo výmysly.

0/0
18.4.2011 15:38

quagaar

Re: jako Alláh?

shodnem se aspoň na tom, že Bůh, Alláh a Jehova jsou jedna entita?

0/0
18.4.2011 15:41

hrabě Artstetten

Re: jako Alláh?

Nejsou. Talmudisté se od pravého Boha separovali sami lpěním na Staré smlouvě, která již byla naplněna příchodem Mesiáše a o muslimech už snad vůbec netřeba diskutovat. Byť si populární buddhokatolík Halík tvrdí něco jiného. ;-)

0/0
18.4.2011 16:46

quagaar

Re: jako Alláh?

Čili ty tvrdíš, že ve Starém zákonu se sděluje věřícím jiný bůh, než v nové smlouvě? Nebo se shodnem na tom, že Jehova a Bůh jsou jedna a ta samá entita? O Alláhovi nemluvě.

0/0
19.4.2011 10:46

Hairy_ass

Re: jako Alláh?

Jasně, tenhle je ten správný, ale ostatní jsou výmysly, stejně to ale vidí třeba právě muslimové...měl byste se léčit, když věříte na pohádkové bytosti. ;-D

0/0
18.4.2011 17:33

barb.udo

Re: jako Alláh?

... tak kolik jich teda je?

0/0
19.4.2011 9:14

Hairy_ass

Nevím, co mají pořád s tím jedním Bohem?

Proč se v nějaké ústavě třeba nedočteme: "Neviditelný růžový jednorožče, žehnej té a té zemi!"

Nějaký monoteistický bůh pastevců z 15. století př. n. l. (původně egyptský kult za faraona Achnatona), na kterého později konvertovali i Římané a beduíni z Arábie není o nic reálnější. ;-D

vis: http://cs.wikipedia.org/wiki/Neviditeln%C3%BD_r%C5%AF%C5%BEov%C3%BD_jednoro%C5%BEec

0/0
18.4.2011 10:32

Petr Kubík

Mně ta ústava připadá v pořádku.

0/0
18.4.2011 10:16

Amanita phalloides erectus

Re: Mně ta ústava připadá v pořádku.

ígen

0/0
18.4.2011 10:35

Trabant Combi

Boh žehnaj Amerike

A Boh žehnaj Maďarom !;-D

Poviem Vám ten sa narobí,či to všetko stihne?;-O

0/0
18.4.2011 9:01

nenovak

Nic pobuřujícího nevidím

Základním zájmem slovenského státu má být zájem slovenského národa, základním zájmem maďarského státu má být zájem maďarského národa. Tak je to přece správné a logické. Nechceš-li být neloyální státu, jehož jsi občanem, máš garantované právo svůj majetek prodat a za tyto peníze si zajistit bydlení ve státě, jemuž loyální být chceš. Hra na to, že jsme všichni občané, a že vlastně něco jako český národ neexistuje, a že jeho zájem tak nemůže být vzat v potaz, je slepou uličkou.

0/0
18.4.2011 8:41

stag333

Slovensko

No jo, do ústavy si může dát každý stát co chce. Třeba Slováci se odkazují na odkaz Velké Moravy, přitom se jednalo pouze o oblast, kterou Velká Morava nějaký čas okupovala. A dále k cyrylo-metodějskému duchovnímu dědictví, ačkoliv jsou katolíci a používají latinku. ;-D

0/0
18.4.2011 8:22

pepaz

Bohemian Magyar

to ze madari nerozlisuji mezi Madarskem a Uhry, je totez jako my nedelame rozdil mezi Bohmisch a Tschechisch - Bohemian -Czech., Rikame jen Cechy a hotovo. Je to proto, aby nazev zeme a naroda byl jedno a to same slovo. Aby si nahodou nekdo, jako napriklad cesky hovorici mensina v Hornich Uhrach nemyslela, ze je tam doma (to je vtip-pro mazace)

0/0
18.4.2011 7:16

pepaz

Re: Bohemian Magyar

a vite jak se jmenuji Uhersti Sudetaci? Slovaci. Akorat ze se jim diky sikovne politice Cechu podarilo dosahnout samostatnosti. Meli by nam na veky libat nohy pred tim nez dostanou Madarske ustavni pozehnani. haha;-D

0/0
18.4.2011 7:26

Trabant Combi

Re: Bohemian Magyar

Malo to len jednu chybu,že sme to nespravili už o 20 rokov skôr,boli by sme podstatne ďalej.;-D

Ja zasa viem ako sa volajú českí sudeťáci.;-D

0/0
18.4.2011 8:59

Josef Zelený

Re: Bohemian Magyar

Mělo to být již v roce1945. Po válce se Československo již nemělo obnovit a měli jsme zabránit i tomu masovému stěhování jistého etnika ze SLovenska do Čech a na Moravu.

0/0
18.4.2011 10:22

To je bomba

Re: Bohemian Magyar

jenže, to by drahý pane Slovensko bylo mezi poraženými státy a platilo by poválečné reparace. To asi dnešním Hejslovákům nedochází.

0/0
18.4.2011 16:05

Durika

Re: Bohemian Magyar

Slovakom sa nepodarilo ziskat samostatnost pomocou Cechov. Uhorsko sa proste rozpadlo v ramci historickeho procesu, pretoze Madari vcas nepochopili, ze madarsky narod, ktory tvoril podla  scitania z  roku 1787 iba  29% obyvatelov Uhorska, si nemoze v modernej dobe uzurpovat vsetku politicku moc. A neodclenilo sa len Slovensko v spolupraci s nejakymi Cechmi ale cely stat sa rozletel na 5 kusov.

To, ze Cesi boli jedina moznost Slovakov patri k vasej mytologii. Uz v roku 1895 Srbi, Slovaci a Rumuni vytvorili koaliciu, ktora mala _zachovat_ Uhorsko. A aj po vzniku 1. CSR existovalo v slovenskej politike vyznamne promadarske kridlo este aj v ramci Hlinkovej slovenskej ludovej strany.

Pre Slovakov bolo v r. 1918 uplne v poriadku zostat sucastou Uhorska ak by boli presvedceni, ze budu garantovane ich prava. Nakoniec taku oficialnu ponuku aj mali od grofa Karolyho (predsedu Madarskej narodnej rady) kde sa im zaroven ospravedlnil za spachane krivdy, ale Slovaci sa uz len zdvorilo podakovali.

0/0
19.4.2011 9:37

fouly

Chudák bůh,

všechny národy se budou modlit aby zrovna jim požehnal! Koho si asi vybere?

0/0
18.4.2011 1:14

999

Re: Chudák bůh,

A že by dotyčný mohl mít požehnání pro VŠECHNY národy (citace z Bible), pro každý jednotlivě, tě nenapadlo? Mohlo by to být tím, že není chudák, ale bohatý: "bohatý" je od slova "bůh".

0/0
18.4.2011 2:19

Billy77

Nadpis budí dojem, že to kritizují všichni Maďaři

ale oni to kritizují jen gayové a "aktivisti".. to se dá nakonec o všem napsat, že je to "kritizovaný" někým. Skvělá levičácká propaganda iDnes, čmuk

0/0
17.4.2011 22:31

danny47

Nějak nechápu....

Nějak z toho článku nechápu, co se mi má na té nové maďarské ústavě nelíbit....

Ale možná to bude proto, že nejsem žádný multi-kulti aktývista.... ani se mne netýká zákaz, nebo tedy neuvedení, manželství mezi dvěma ... (co tam napsat, aby to mutli-kulti cenzor nepovažoval za urážlivé, neslušné nebo jak to píšou...)

0/0
17.4.2011 21:59

Skeptik Pavel

Re: Nějak nechápu....

No ale, třebas preambule naší ústavy je krapet mimo realitu.... "věrni všem dobrým tradicím dávné státnosti zemí Koruny české i státnosti i

československé". Až elity této země (ovšem, jestli nějaké vůbec máme) delegované občany obnoví samosprávu

zemí, které po staletí určovaly strukturu Koruny České, a zruší stupidní

krajský systém, pak bude vskutku věrna výše uvedeným  tradicím. Tož

tak.

0/0
17.4.2011 22:13

rasta_vesta

Re: Nějak to chápu....

;-D popsal jsi to exaktli ;-DR^;-D

0/0
17.4.2011 22:24

fouly

Re: Nějak nechápu....

Nějak nechápu.....

0/0
18.4.2011 1:11

Wandys1

Maďaři jen pochopili, že se musejí postarat sami o sebe,

myslet na sebe a nikdo jiný to za ně neudělá.   Českou kolonii,  řízenou nastrčenými podvodníky ,nic radostného nečeká.

0/0
17.4.2011 20:40

OskarPokorny

Re: Maďaři jen pochopili, že se musejí postarat sami o sebe,

Ano tak hodně se starají o sebe, že jsou před bankrotem co?

0/0
17.4.2011 20:41

Finrod Felagund

Re: Maďaři jen pochopili, že se musejí postarat sami o sebe,

Ano, proto prosí boha... to je logika. Bůh jim asi dá peníze na zaplacení dluhu vůči EU a IMF... Bůh jak tak koukám má dnes plné ruce práce, Řecko, Portugalsko, Španělsko, Lotyšsko, Irsko...

0/0
17.4.2011 20:42

barb.udo

Re: Maďaři jen pochopili, že se musejí postarat sami o sebe,

... všichni mají otlačená kolena a dluhy až na půdu ...

0/0
17.4.2011 20:45

Isabelle

Re: Maďaři jen pochopili, že se musejí postarat sami o sebe,

kde byl ta buh kdyz zplynovali tu divenku, ktera se mohla podivat, jen potichu, na zeleny strom ...?

0/0
17.4.2011 20:52

barb.udo

Re: Maďaři jen pochopili, že se musejí postarat sami o sebe,

... kostnatá jeho ruka chtivě se třásla ...

... už, už bude moci oči její hodit na krvavý svůj oltář ...

0/0
17.4.2011 21:01

Isabelle

Re: Maďaři jen pochopili, že se musejí postarat sami o sebe,

:-) to jsou pohadky od Erbena ? nebo to bude o lidozroutsvi pernikove chaloupky ?

0/0
17.4.2011 21:07

barb.udo

Re: Maďaři jen pochopili, že se musejí postarat sami o sebe,

... svět je jedna pohádka ...

... po které ze spánku křičí i dospělí ...

0/0
17.4.2011 21:09

Isabelle

Re: Maďaři jen pochopili, že se musejí postarat sami o sebe,

nesouhlasi s tim co jste napsal, ale jste vousacek, ktery ma jen jeden nick ... :-) ... neni nas tady mnoho ...

nashle jindy ... :-)

0/0
17.4.2011 21:16

barb.udo

Re: Maďaři jen pochopili, že se musejí postarat sami o sebe,

... nashle ... jdu do pelechu ...

0/0
17.4.2011 21:18

Isaac Rokosowski

Re: Maďaři jen pochopili, že se musejí postarat sami o sebe,

Kolik  světů jste stvořila Vy, že hodnotíte činy Boha? ;-)

0/0
18.4.2011 12:26

Isabelle

Re: jen pochopili, že se musejí postarat sami o sebe,

nikdy nebyl nikdy nic nestvoril ... ver cemu chces ... :-)

0/0
18.4.2011 15:38

Skeptik Pavel

Re: Maďaři jen pochopili, že se musejí postarat sami o sebe,

Nějak nám začíná Evropa hnědnout. Reakce na eurosocialismus je sice hezká věc a ono "Back to Basics" zdánlivě zní logicky.  Jenže zpětná revize dějin je u Maďarů záležitost.dosti nebezpečná. Jen doufám, že náši národovci nebudou tak čilí.

0/0
17.4.2011 21:35

PořízkovabastaII

Re: Maďaři jen pochopili, že se musejí postarat sami o sebe,

Je asi zbytečný to uvádět do praktický roviny(kór u nás), ale teoreticky. Proč si myslíte že Francouzům, Němcům nebo ostatním cizincům záleží na nějakejch Češích, Slovácích nebo Maďarech? V historii podobný bratříčkování obvykle končí tak, že nás obětují. Z tohodle pohledu se mi snaha Maďarů zdá dost namístě. Protože ono to je nakonec jako v životě, člověk se může doopravdy spolehnout jen a jen na sebe.

0/0
17.4.2011 22:26

jural

Re: Maďaři jen pochopili, že se musejí postarat sami o sebe,

Hm, u Madaru to ma ale dost jine duvody...

0/0
18.4.2011 1:31

PořízkovabastaII

Re: Maďaři jen pochopili, že se musejí postarat sami o sebe,

kterépak?

0/0
18.4.2011 9:30

barb.udo

Můj pes radí ...

... že před lidmi, kteří v dospělém věku věří na Jéžiška (nebo toto předstírají) ...

... je třeba míti se na pozoru ...

0/0
17.4.2011 20:34





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.