Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Kvůli Aničce se policisté zajímali i o kmetiněveského vraha

Kriminalisté při vyšetřování případu devítileté Aničky prověřovali i možnost, že by s jejím zmizením měl co do činění vrah z Kmetiněvsi. Policisté zkoumali i další podobné útoky na děti za posledních několik let.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Standa.Trn

Toto policajtům schvaluji.

Kmětiněveský vrah nemůže sedět za svoji vraždu v Kětiněvsi, tak ať sedí za něco jiného. Našít na něj nějakou vraždu kde není šance na vypátrání pachatele a za ni ho odsoudit. Nevinně zavřený nebude, tak když existuje zákon který znemožňuje odsoudit vraha, tak třeba ho obejít.

A co dělat kdyby se skutečný pachatel někdy našel? No tak mohou sedět dva a mohou sedět spolu na jedné cele, to přece náš stát unese.

Navíc je tady ještě jedna výhoda anebo možnost. Obviněním je umožněno zveřejnit fotku a jméno nezletilého vraha a obejít tím tzv. "náhubkový zákon". Možná obvinění neobstolí ale už veřejnost může znát novou identitu vraha, fotku, bydliště a tak dál. To je přece dobrý nápad.

0/0
16.4.2011 7:25

skrbling

Kvapila nemám rád

Udělal si z toho nešťastného kmetiněveského případu politickou trafiku a sází na ten nejprimitivnější populismus. Jsem moc rád, že v senátních volbách totálně pohořel.

0/0
15.4.2011 11:26

zdeseny obcan

Re: Kvapila nemám rád

Pravda pravdouci. Dokud volne behajici sadisticky psychopat neublizi vam nebo vasim znamym tak je to primitivni populismus.

0/0
15.4.2011 22:01

modern725

:--)

Tohle je už docela humorné. To zase redaktorům došli tragédie. Tak proč tedy nevykopat Aničku z hrobečku a nenahodit ovečkám něco k hýkání. A na závěr článku nechybí vyjádření rozdurděného davu místních, kteří věří, že parchant byl viníkem i tady ... Jo, je to nejdůvěryhodnější zpravodajství. Bééé.

0/0
15.4.2011 10:52

kOBLICH

Re: :--)

Tak proč sem lezeš?

0/0
15.4.2011 11:30

Zná ho někdo? Ne? Pak je to on!

Re: :--)

Tragédie došly a když se ti to nelíbí, tak podobné články nečti a nekomentuj. :-) Jak jednoduché.;-D

0/0
15.4.2011 14:41

Standa.Trn

Re: :--)

Já to považuji za rozumné. Roman Prokopec, vrah z Kmětiněvsi nebyl potrestán za vraždu v Kmětiněvsi, tak si může jít posedět za Aničku, když jejího vraha není, tak může přece podědit jeho místo. Považoval bych to za spravedlivé a nerýpal do toho jak v případě Kájínka. Ten sice svatý nebyl ale své zločiny (krádeže a loupeže) už odseděl, vražda mu prokázána fakt nebyla, jenže Kmětiněveskému vrahovi Prokopcovi jeho vražda prokázána byla, tak by zasloužil tu čest zdědit celu po Kájínkovi.

0/0
16.4.2011 7:32

Amálie

Tak a je to tady - to se dalo čekat!

 Vrah a deviant z Kmetiněvsi, který jako nezletilý brutálně zavraždil a zneužil malou holku, si nejen běhá volně po svobodě, a to pod změněnou identitou a bez záznamu v trestním rejstříku, ale navíc údajně "přestal docházet na pravidelné prohlídky a brát léky zmírňující jeho deviaci". Tímto se z něj stává odjištěná mina a vážná hrozba pro ostatní. Jak dlouho budeme mít tak b l b é zákony, které něco takového umožňují? Dokud takovýhle sadistický úchyl nezavraždí dítě nějakého potentáta?;-ORv

0/0
15.4.2011 10:15

sampis

Re: Tak a je to tady - to se dalo čekat!

Napsal blvár a PČR to popřela.

0/0
15.4.2011 10:19

Zná ho někdo? Ne? Pak je to on!

Re: Tak a je to tady - to se dalo čekat!

Co popřela? Že nebyl propuštěn? ;-D

0/0
15.4.2011 14:42

AAA2

Re: Tak a je to tady - to se dalo čekat!

soucasne zakony uz nic takoveho neumoznuji. bohuzel je jaksi nelze aplikovat zpetne.

0/0
15.4.2011 10:24

_cyrano

Re: Tak a je to tady - to se dalo čekat!

Odjištěná mina by se z něj možná stala v případě, že by opravdu přestal docházet na ambulantní léčbu. Zatím o tom jen spekulují média, protože to někde někdo řekl. A to s tím potentátem (fuj, odpornější slovo Vás nenapadlo?) jste myslela vážně? Pokud ano, nezávidím Vám svět, v němž žijete.

0/0
15.4.2011 11:29

Králík z klobouku

Re: Tak a je to tady - to se dalo čekat!

Kde bereš tu jistotu, že  nejsi nebezpečnější než on?

0/0
15.4.2011 13:05

felson

Re: Tak a je to tady - to se dalo čekat!

Právě tento případ vedl k návrhu zákona, který to má změnit.

http://www.psp.cz/sqw/historie.sqw?o=6&t=275

0/0
15.4.2011 13:44

Deratizátor vulgo Krysařík

A je ticho po pěšině.

Podezřelý se oběsil za podezřelých okolností a policie případ odložila. Takže kdo to vlastně spáchal?8-o

0/0
15.4.2011 10:02

OBČAN NIKOLIV OVČAN

Re: A je ticho po pěšině.

Chlapče, je to prosté. Mohl bys to pochopit i ty.

PČR případ uzavřela a poslala ho na státní zastupitelství.

0/0
15.4.2011 10:05

Deratizátor vulgo Krysařík

Re: A je ticho po pěšině.

Milý Ovčane, prostí se spokojí s takovým vysvětlením. ;-)

0/0
15.4.2011 10:07

OBČAN NIKOLIV OVČAN

Re: A je ticho po pěšině.

Drahoušku, úkony v trestním řízení jsou pevně dané.

Pokud si státní zástupce bude myslet, že Tomek Aničku nezavraždil, případ vrátí PČR. ;-)

0/0
15.4.2011 10:11

timothyleary

Re: A je ticho po pěšině.

Žel ono to vypadá,že si opravdu všichni zodpovědní myslí,že to T. udělal.Žel to vypadá,že si to jen myslí,ale neví to.

0/0
15.4.2011 10:15

kOBLICH

Re: A je ticho po pěšině.

Jo, to on si státní zástupce určitě bude přidělávat práci kvůli jednomu mrtvému děcku :-/

0/0
15.4.2011 11:34

timothyleary

Re: A je ticho po pěšině.

Výsledky z ohledání oděvů A. jsem nikde neviděl,na těle nebylo nic nalezeno.Doufám,že policie ví co dělá,protože jinak ten vrah běhá mezi Vašima dětma.

0/0
15.4.2011 10:13

Deratizátor vulgo Krysařík

Re: A je ticho po pěšině.

Já si to myslím také. Jenom někteří "ovčané" slepě věří tomu, co jim novináři naservírují na bulvárním tácku.

0/0
15.4.2011 10:18

Amálie

Re: A je ticho po pěšině.

Nebyl by sám - vrah z Kmetiněvsi mezi nimi taky běhá. A kdo ví, kolik dalších propuštěných nebo potenciálních vrahů.

0/0
15.4.2011 10:18

sampis

Re: A je ticho po pěšině.

Běhat může, tím nikumou neubližuje. Rodiče zavraždí násobně více dětí, než saďouři.

0/0
15.4.2011 10:20

alicia

:o(

Jak je možné že se pedofilní vrah vůbec dostane na svobodu? !! ;-€ 

0/0
15.4.2011 9:59

lucinecka

Re: :o(

Protože jsou špatné zákony. Poslanci se místo pilné práce špehují a vymýšlí jak si přihrát státní zakázky. Tak proto.

0/0
15.4.2011 10:08

Amálie

Re: :o(

R^

0/0
15.4.2011 10:19

Dita_1

Re: :o(

Jen bych chtěla poznamenat, že násilníků je mezi pedofily minimum. Lidé zneužívající a vraždící děti jsou v naprosté většině případů sadisticky založení jedinci, pro něž je jediným kritériem výběru bezbrannost oběti.

A co se týče Vašeho dotazu: dle mého názoru selhal systém, lidé tohoto typu by měli být buď pod trvalým dozorem, ambulantní léčba by měla být podmíněná kastrací. Mně osobně to připadá jako férový výběr.

0/0
15.4.2011 10:11

sampis

Re: :o(

Mě nějak uniká, co si porád všichni slibujete od té kastrace.

0/0
15.4.2011 10:14

Deratizátor vulgo Krysařík

Re: :o(

Děvčata holt mají pocit, že tím něco dokáží. A nebo je to důsledek nějakého komplexu z mládí. Těžko říct.:-/

0/0
15.4.2011 10:20

Dita_1

Re: :o(

Nezlobte se, ale tohle je naprosto neadekvátní reakce. Možná byste ještě mohl přidat závist penisu, aby to bylo komplet ;-)

Pacient by měl mít samozřejmě na vybranou, prostředků ke snižování agresivity a impulsivity je povícero.

0/0
15.4.2011 10:26

Deratizátor vulgo Krysařík

Re: :o(

Vidíte, to mě nenapadlo. Na tu závist Vámi uvedeného, jsem asi zapoměl.:-/

0/0
15.4.2011 10:28

Dita_1

Re: :o(

Snížení hladiny testosteronu?

Rozhodně nevolám po plošné kastraci každého delikventa, nicméně co s takovýmhle člověkem? Je doživotní internace lepším řešením? Popravdě, já nevím...

0/0
15.4.2011 10:22

sampis

Re: :o(

Znovu, co si od toho slibujete? ČR je jednou z posledních zemí, kde se kastrace praktikuje. Ostatní civilizované zěmě od ní upustili, protože její vliv je sporný.

0/0
15.4.2011 10:24

Dita_1

Re: :o(

O tom sporném účinku vím. Podstoupení kastrace by mělo být zcela dobrovolné.

Otázkou nicméně zůstává, jak nakládat dejme tomu s oligofrenními sadisty s nekrofilními sklony, u nichž je velká pravděpodobnost recidivy.

0/0
15.4.2011 10:29

sampis

Re: :o(

Doživotní detence, nikoliv kriminál. Jinak mi není jasné, proč to oddělovat. Jakýkoliv sadismus s vysokou poravděpodobností recidivy by měl být v detenci. Nejen nekrosadismus.

0/0
15.4.2011 10:32

Dita_1

Re: :o(

Na tom kiminále se zcela shodneme.

Chtěla jsem uvést co nejkřiklavější případ, samozřejmě "pouhý" sadismus s vysokou pravděpodobností recidivy jako důvod zcela postačí. 

K tomu případu z Kmetiněvsi: co myslíte, bylo rozumné nechat vše na ambulantní léčbě?

0/0
15.4.2011 10:36

sampis

Re: :o(

Rozhodně to bylo zákonné, tedy spravedlivé. Právo a zákon nelze ohýbat, tak jak se momentálně hodí.

Druhou otázkou je, jaká je míra nebezpečí, že to zopakuje. Nulová není, ale jak vysoká? Může ten člověk pak žít plnohodnotně? Bohužel, psychiatrie je prakticky na počátku své éry a neumí odpoěvět na tyto otázky. Což ale není důvod k internaci postižených.

Jinými slovy, neznám ten případ natolik, tedy současný stav nemocného, abych si vůbec udělal obrázek, zda to bylo, či nebylo rozumné.

0/0
15.4.2011 10:40

Dita_1

Re: :o(

Souhlasím s tím, že podobné případy s sebou nesou mnoho (nejen etických) otázek.

Co se týká posouzení nebezpečnosti, tak bych ho taky nepovažovala za bernou minci. Vyhodnocování rizik je zatíženo lidským faktorem, a navíc nelze nijak posoudit dalších x faktorů, které do života dotyčného zasáhnou. To je pouhé konstatování, nikoli přitakání k preventivnímu držení pod zámkem do konce života.

PS: Diskutovat s Vámi je radost :-)

0/0
15.4.2011 10:53

sampis

Re: :o(

To ps: si mnozí nemyslí ;-))

0/0
15.4.2011 11:03

Wabo

:o(((((

Ano, v té době to bylo zákonné. Podle současných zákonů už by to zákonné nebylo.

Dávat rovnítko mezi "spravedlnost" a "zákonnost" se už vymstilo stovkám milionů lidí v mnoha zemích. Spravedlnost je koncept založený na souladu s morálními, etickými hodnotami společnosti, nikoliv na souladu s existujícími zákony. ´Zákony zemí chránících korupci a korupčníky jsou přece spravedlivé. Zákony chránící vybrané společenské skupiny jsou přece spravedlivé. Ministerstva spravedlnosti a zákonodárci by se také mohli vykašlat na změny zákonů - ty stávající jsou přece spravedlivé´. Vše, co prováděli nacisté, bylo v souladu se zákony jejich Říše. Opravdu pro to použijete slovo "spravedlivé"?  :((

 

0/0
15.4.2011 11:27

sampis

Re: :o(((((

Nedávat rovnítko mezi spravedlnost a zákonost je jen municí pro nácky, komunisty a vyznavače lynče. Zbytek příspěvku je jen demagogie.

0/0
15.4.2011 11:39

Dita_1

Re: :o(((((

Ke vztahu spravedlnosti a zákonů se vyjadřovat nebudu, necítím se v tomhle směru kompetentní. Nicméně si myslím, že pořád lepší nedokonalý zákon (vztaženo na naše současné podmínky), než aby vzal "spravedlnost" do rukou "lid".

0/0
15.4.2011 12:00

modrý králík

Re: :o(

Holkám podobný zákrok provést nejde, proto je tak vzrušuje.

0/0
15.4.2011 10:39

Dita_1

Re: :o(

Nějaké projekce?

0/0
15.4.2011 10:46

modrý králík

Re: :o(

To bych čekal spíše od některé zástupkyně dámského pohlaví

0/0
15.4.2011 10:47

Standa.Trn

Re: :o(

Od kastrace si slibuji to, že devivant bude bez kulí. Součást trestu a určitá prevence. Eunuch už přece jenom nemá tak veliké nutkání.

0/0
16.4.2011 7:36

sampis

Re: :o(

O kom konkrétně mluvíte?

0/0
15.4.2011 10:13

AAA2

Re: :o(

protoze mu nebylo jeste ani 15.

0/0
15.4.2011 10:25

Standa.Trn

Re: :o(

Romanovi Prokopcovi sice ještě nebylo 15 ale byl schopen vraždit a tedy byl schopen trestu. Ten trest by měl odsedět. Když ne za to, tak za něco jiného.Takže na něj něco našít se mi jeví jako dobrý nápad.

Policajt si tak zvýší objasněnost ale nic nebrání po skutečném vrahovi pátrat dál. Zatím může Roman sedět než ho někdo vystřídá ale měl by sedět doživotně.

0/0
16.4.2011 7:43





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.