- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
"Teď mi projel vlak otevřenýma šraňkama..."
Bohužel, podobné poruchy neobvyklé nejsou, spíše jsou na dením pořádku. Ostatně ono při těch tisících přejezdů je pochopitelné, že občas nesvítí světla (prasklá žárovka) jindy se holt zasekne závora. Horší je, že celé situaci ještě napomáhají sběrači barevných kovů, s těmi je třeba něco dělat.
To už jsem párkrát viděl, ne tedy dvě závory, ale když jedna ze čtyř zůstala nahoře. Ten mechanismus závory se občas porouchá, důležité je, že svítí červená světla, ty jsou pro řidiče rozhodující. Kolikrát se naopak stane, že se kvůli poruše závory rozsvítí červená světla, aniž by jel vlak. Tak je to obvykle zařízeno, aby se to při poruše přepnulo do bezpečnější stavu.
Já viděl 3x jet vlak na bílé světlo. 2x z toho o tom věděl, jel pomalu a houkal. Jednou jel normálně.
v dany moment jsem jel kolem autem a videl jsem svitit svetla a jeste navic auto ktere na ty cervena svetla prejelo prejezd
...
Je zajímavé, že drážní inspekce tvrdí něco jiného než strojvedoucí. Pokaždé, když je průšvih na přejezdu se vyjádří drážní inspekce v tom duchu. Vždy je na vině řidič, nikdy ne technika na straně železnic. Já jsem před třemi lety viděl projet vlak přejezdem, aniž by byly dole závory. Naštěstí jsem byl tak 100 m před přejezdem (mezi Vsetínem a Val. Mezem).
Myslím, že Drážní inspekce nemá důvod stát na straně dopravce (České dráhy) ani na straně provozovatele té techniky (Správa železniční dopravní cesty). Drážní inspekce nemá s těmito firmami nic společného, je to státní orgán a kontroluje třeba i tramvajáky.
Jestli svitila na prejezdu cervena, tak je jedno, jestli byly zavory nahore, dole a nebo jestli tam vubec byly. Prejezd s cervenymi svetly je vzdy craneny a uzavreny a nesmi se na nej vjizdet.
za svou neloajalitu vůči čd. Každý přece ví, že vždycky když se stane nějaká nehoda na přejezdu, může za ní řidič!
To nebyla nehoda, ale porucha. Nebo tam snad nekdo do nekoho narazil ?
možná by se našel v nejbližší výkupně barevných kovů...
Vzhledem k tomu, že určující jsou blikající červená světla, tak se nedá říct, že by přejezdové zabezpečovací zařízení nefungovalo. Závory jsou pouze doplňkové. Čili taková PHOF...
to je fakt, ale zase strojvůdce zastavit musel, fakt nemohl předpokládat, co bude dál. Očividně na zabezepečovačce bylo něco špatně...