Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Rychlík projel přejezdem, závory byly nahoře. Trať na Německo stála

Neobvyklá závada na čas zastavila ve středu odpoledne provoz na trati u Ústí nad Labem. Jedním z přejezdů projel rychlík, ale závory zůstaly nahoře. Naštěstí v tu chvíli na přejezdu nebylo žádné auto.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Svoboda je otroctví

Kamil Patka, vechtr ve službě.

"Teď mi projel vlak otevřenýma šraňkama..."

0/0
14.4.2011 6:09

wrah

Neobvyklá?

Bohužel, podobné poruchy neobvyklé nejsou, spíše jsou na dením pořádku. Ostatně ono při těch tisících přejezdů je pochopitelné, že občas nesvítí světla (prasklá žárovka) jindy se holt zasekne závora. Horší je, že celé situaci ještě napomáhají sběrači barevných kovů, s těmi je třeba něco dělat.

0/0
14.4.2011 2:41

Poborskiii

rozhodující jsou světla

To už jsem párkrát viděl, ne tedy dvě závory, ale když jedna ze čtyř zůstala nahoře. Ten mechanismus závory se občas porouchá, důležité je, že svítí červená světla, ty jsou pro řidiče rozhodující. Kolikrát se naopak stane, že se kvůli poruše závory rozsvítí červená světla, aniž by jel vlak. Tak je to obvykle zařízeno, aby se to při poruše přepnulo do bezpečnější stavu.

0/0
14.4.2011 1:38

pvl1

Re: rozhodující jsou světla

Já viděl 3x jet vlak na bílé světlo. 2x z toho o tom věděl, jel pomalu a houkal. Jednou jel normálně.

0/0
14.4.2011 8:29

jaaja

svetla svitila

v dany moment jsem jel kolem autem a videl jsem svitit svetla a jeste navic auto ktere na ty cervena svetla prejelo prejezd

0/0
13.4.2011 22:30

Vedoucí kolotoče bez koček

Asi ukradli kabel jen na jedne strane koleji, no...

... ;-D

0/0
13.4.2011 22:01

hurkadavid

drážní inspekce tvrdí

Je zajímavé, že drážní inspekce tvrdí něco jiného než strojvedoucí. Pokaždé, když je průšvih na přejezdu se vyjádří drážní inspekce v tom duchu. Vždy je na vině řidič, nikdy ne technika na straně železnic. Já jsem před třemi lety viděl projet vlak přejezdem, aniž by byly dole závory. Naštěstí jsem byl tak 100 m před přejezdem (mezi Vsetínem a Val. Mezem).

0/0
13.4.2011 20:33

Péťa.

Re: drážní inspekce tvrdí

Myslím, že Drážní inspekce nemá důvod stát na straně dopravce (České dráhy) ani na straně provozovatele té techniky (Správa železniční dopravní cesty). Drážní inspekce nemá s těmito firmami nic společného, je to státní orgán a kontroluje třeba i tramvajáky.

0/0
13.4.2011 22:45

pvl1

Re: drážní inspekce tvrdí

Jenže přiznání chyb na železnici by stát hodně stálo. Takže inspekce musí nají, co je potřeba.

0/0
14.4.2011 8:26

136N

Re: drážní inspekce tvrdí

Znám ten přejezd velmi dobře , a bylo by mi záhadou jak by strojvedoucí viděl blikače zda jsou v provozu či ne .8-o

0/0
23.4.2011 17:59

rafol

Zavory

Jestli svitila na prejezdu cervena, tak je jedno, jestli byly zavory nahore, dole a nebo jestli tam vubec byly. Prejezd s cervenymi svetly je vzdy craneny a uzavreny a nesmi se na nej vjizdet.

0/0
13.4.2011 19:51

kostej_

Re: Zavory

Červená světla jsou z vlaku vidět?

0/0
13.4.2011 19:52

Bery

Re: Zavory

Nekdy ano, vidi to i cestujici z okenka - zalezi totiz v jakem jsou uhlu ke koleji. Ale i kdyby ne, tak to kazdopadne zjistili, kdyz vlak zastavil a k prejezdu dosli. ;-)

0/0
13.4.2011 19:57

kostej_

Re: Zavory

V článku se nepíše, že by zastavil přímo u těch závor, ani, že by strojvůdce říkal, že ty světla svítila. To říká jakýsi inspektor, který u toho vůbec nebyl.

0/0
13.4.2011 20:05

Bery

Re: Zavory

Mno, predpokladam, ze kdyz to hlasil po zastaveni vlaku, tak si i overil stav.

0/0
13.4.2011 21:14

hurkadavid

Re: Zavory

Copak ta červená světla někdo viděl????? Vždyť to řekl inspektor. Ten vždy řekne, že je vše v pořádku. Strojvedoucí vlak zastavil určitě někde daleko, takže už to bylo jinak, než když projížděl.

0/0
13.4.2011 20:36

artaxerxes

Re: Zavory

No máš pravdu v 999 případech z 1000 - ten 1 případ je, že se přejezd opravuje a červená bliká kvůli nefunkčnosti (asi rozpínací kontakt), ale pak tam musí být člověk, který průjezd přes přejezd řídí.

0/0
14.4.2011 0:58

kostej_

strojvůdce bude postaven mimo službu

za svou neloajalitu vůči čd. Každý přece ví, že vždycky když se stane nějaká nehoda na přejezdu, může za ní řidič! :-P

0/0
13.4.2011 19:43

Bery

Re: strojvůdce bude postaven mimo službu

To nebyla nehoda, ale porucha. Nebo tam snad nekdo do nekoho narazil ? :-P

0/0
13.4.2011 19:58

kOBLICH

Re: strojvůdce bude postaven mimo službu

Koukám, že chápání obsahu psaného textu není vaší silnou stránkou. Ale určitě jste skvělý (skvělá) v něčem úplně jiném :-P

0/0
13.4.2011 20:28

selmakockovita

Re: strojvůdce bude postaven mimo službu

Břevna nahoře neznamená, že nešla světla. A ty jsou nejduležitější z pohledu na zabezpečení přejezdu. Ani my, výpravčí nesmíme dát rozkaz k opatrné jízdě pokud zařízení navykazuje poruchu, ale jen nouzový stav. Ten právě většinou vzníká když jdou světla a né břevna

0/0
13.4.2011 23:12

jural

Re: strojvůdce bude postaven mimo službu

Co ma spolecneho CD s zeleznicnim prejezdem? Napoveda: to same, co ma Zluty pan Jancura spolecneho napriklad s mostem na dalnici.

Cili tak.

0/0
13.4.2011 23:23

Italka_z_Francouzske

Napadá mne důvod...

možná by se našel v nejbližší výkupně barevných kovů...

0/0
13.4.2011 19:32

Bery

Re: Napadá mne důvod...

Presne to me taky napadlo jako prvni. ;-D

0/0
13.4.2011 19:58

johnny.age

Zabezpečovací zař.

Vzhledem k tomu, že určující jsou blikající červená světla, tak se nedá říct, že by přejezdové zabezpečovací zařízení nefungovalo. Závory jsou pouze doplňkové. Čili taková PHOF...

0/0
13.4.2011 19:07

Invandrare

Re: Zabezpečovací zař.

to je fakt, ale zase strojvůdce zastavit musel, fakt nemohl předpokládat, co bude dál. Očividně na zabezepečovačce bylo něco špatně...

0/0
13.4.2011 20:25

hurkadavid

Re: Zabezpečovací zař.

V článku se nikde nepíše, že červená světla blikala. To řekl zpětně inspektor.

0/0
13.4.2011 20:38

Bery

Re: Zabezpečovací zař.

Do prijezdu inspektora se vse nechava tak jak je a vlak odjel az po povoleni inspekce, takze to asi byla pravda.

0/0
13.4.2011 21:20

dracekvo

..

Proto se na přejezdu aspoň zběžné rozhlédnu.

0/0
13.4.2011 18:55

kostej_

Re: ..

Proto před přejezdem zastavím a pořádně se rozhlédnu.

0/0
13.4.2011 19:44

Druhý jezdec apokalypsy

Re: ..

Nevím jestli je ti to co platné, když jede rychlík 120 km/h.

0/0
13.4.2011 20:02

Mitchell

Hmm

A kdyby ten rychlík smetl auto, už by mluvčí drah prohlašoval, jak bylo zabezpečovací zařízení v pořádku a fungovalo. Rv

0/0
13.4.2011 18:47

houba_

Re: Hmm

ceske drahy nemaji s prejezdem nic spolecneho

0/0
13.4.2011 19:07

Bery

Re: Hmm

Presne tak, CD se zabezpecenim prejezdu nemaji nic spolecneho. A pokud signalizace fungovala, tak plati, ze prejezd byl zabezpecen. Zavory jsou jen doplnkova ochrana.

0/0
13.4.2011 20:02

old fashioned Vince VIII.

v podstatě je zázrak, že ještě něco

v tomto prohnilém, špinavém, zkorumpovaném a polorozpadlém státečku vůbec  funguje...RvRv

0/0
13.4.2011 18:46

kOBLICH

Re: v podstatě je zázrak, že ještě něco

No to víš, jací občané, taký státeček...R^

0/0
13.4.2011 20:29

JK75

a proč

zastavoval? To nemohl jen nahlásit nejbližšímu výpravčímu a sdělit mu informaci? No  stejně světla jela,takže když si nějaký "řidič" myslí, že dokud nejsou závory dole, tak může vjet na přejezd, je stejně problém jinde. A to u řidiče a ne u přejezdového zabezpečovače.:-/

0/0
13.4.2011 18:37

Vanguard

Re: a proč

Ten konkrétní vlak to projel, provoz zastavili až potom-tak jsem to aspoň pochopil.

0/0
13.4.2011 18:42

Yep

Re: a proč

Připadá mi, že zastavení vlaku bylo jedinou rozumnou alternativou. Strojvedoucí konstatoval závadu a nemohl vědět přesně, s čim se setká na dalším přejezdu. Ostatně, ze své pozice pravděpodobně výstražná světla vidět nemohl. Tím neomouvám nezodpovědné řidiče, jen vyjadřuji můj názor na otázku, proč strojvedoucí vlak zastavil.

0/0
13.4.2011 18:51

houba_

Re: a proč

fira identifikoval zavadu na zabezpecovacim zarizeni, by by blazen, kdyby jel dal

0/0
13.4.2011 19:08

drevak_patlak

Re: a proč

Vzhledem k tomu, že zabezpečení přejezdů a zabezpečení tratě je propojeno (resp. využívá stejnou detekci jízdy vlaků), mohl se také potkat s vlakem. Prostě závada na zabezpečení hrozí potenciálně velkým průserem a zastavit je to první, co je třeba udělat.

0/0
13.4.2011 21:37

papazian

, nebo

Čárka před nebo by neměla být. Jazyk český pláče...

0/0
13.4.2011 18:25

Magiland

Re: , nebo

myslíš ?? nevím nevím ... http://www.korekturacestiny.cz/pavel-tahovsky-bloguje/carka-pred-spojkami-nebo-anebo-ci.htm

0/0
13.4.2011 18:39

Lucinka123456789

Re: , nebo

Pokud jde např. o vylučovací poměr mezi větami hlavními, čárka se před nebo píše.. Máte pravdu, jazyk český pláče.

0/0
13.4.2011 18:42

Lucinka123456789

Re: , nebo

A tady je navíc "nebo i", takže by mělo jít o poměr stupňovací. Také čárka.

0/0
13.4.2011 18:45

rafol

Re: , nebo

R^

0/0
13.4.2011 19:52





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.