Diskuze

Fukušima se dostala na stupnici nebezpečí na úroveň Černobylu

Japonská komise pro jadernou bezpečnost zvýšila závažnost fukušimské havárie z pátého na sedmý stupeň. Ten dosud patřil jen Černobylu. Zároveň ale uvedla, že z poškozených reaktorů v elektrárně unikla jen desetina toho, co v roce 1986 z Černobylu.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

jordan23

13. 4. 2011 13:04
Není to zase nějaký nesmysl od oDnesu???

630 tisíc terabecquerelů, a to po dobu několika hodin...... ale uvedla, že nynější hodnoty se pohybují pod hranicí jednoho terabecquerelu.

To se ti hodnoty změnily 630 tisíckrát??? Z 630000 na 1? Není to nějaký moc velký pokles!

0 0
možnosti

Stoura

13. 4. 2011 22:20
Re: Není to zase nějaký nesmysl od oDnesu???

Vykřičník má znamenat, že skutečně není?

0 0
možnosti

jordan23

13. 4. 2011 12:58
Není to zase nějaký nesmysl od Idnesu???

630 tisíc terabecquerelů, a to po dobu několika hodin...... ale uvedla, že nynější hodnoty se pohybují pod hranicí jednoho terabecquerelu.

To se ti hodnoty změnily 630 tisíckrát??? Z 630000 na 1? Není to nějaký moc velký pokles!

0 0
možnosti

Antonín, topič

13. 4. 2011 9:20
Odhad rizika!

Zapomeňte na FMEA, zapomeňte na risk management. Češi ví, jak na to:

>>>Pokud esxistují záznamy o vlně 30m, tak asi 30m, ne?<<<

;-D;-D;-D

0 0
možnosti

ekspertyza

12. 4. 2011 20:39
já osobně s atomovou energií nesouhlasím

protože když se stane nějaký průšvih, stojí to zpravidla za to, což je dáno i podstatou tohoto centralizovaného zdroje elektřiny. Postavit to tak, aby se eliminovala všechna rizika havárie buďto nejde, anebo by to bylo nerentabilní. Když si najdete všechny havárie stupně 5 a více, pak můžete průměrně každých 10 let čekat někde nějakou vážnou nehodu. Co s vyhořelým palivem taky nevíme. Musí se to částečně zálohovat v uhlí, v ČR např. musí běžet nepřetržitě záloha 1000 MW za největší zdroj připojený do sítě, což je blok Temelína. Zbývá jediná výhoda a tou je stabilní provoz, ale ani tady to není žádná výhra, viz. neplánované prodlužování odstávek v Temelíně., využitelnost ročního časového fondu je horko těžko na 70%. Cena elektřiny při zvážení nákladů na odstraňování škod havárií asi taky nebude zrovna argument. Nakonec atomová energie nemá od 2. světové války rovna dobrou PR. Tak mi vysvětlete, proč bych se tu měl za atomovou energii bít do krve, když je to takovej hnus nebezpečnej?

0 0
možnosti

Sonny21

13. 4. 2011 8:57
Re: já osobně s atomovou energií nesouhlasím

A máš nějaký jiný návrh jak pokrýt spotřebu ČR aniž bysme museli nakupovat elektřinu??? A nepiš prosímtě fotovoltaika, protože to se ukáže že nevíš která páčka.... Mimochodem, doufám že ČEZ dostaví Temelín a Bursíkovcům a podobným "zeleným" odzvoní, protože to je katastrofa co tady někteří plácají... Jinak, 1kWh z dukovan či Temelína se pohybuje okolo 1,2 Kč, pokud umíš počítat tak Ti vyjde že jsou dávno zaplacené....

0 0
možnosti

vransen

12. 4. 2011 16:20
Šance pro konstruktéra Stepandixe.

Ještě ti dám jednu šanci - a protože se zdá, že si ani nedokážeš dohledat ani základní fakta, trochu ti to předžvýkám. V roce 1896 zasáhlo prefekturu Iwate (prakticky sousední k Fukušimě) zemětřesení o síle 8,5 stupňů s následnou vlnou blížící se 40ti metrům (Specielně pro tebe - ani tady se nejednalo o dva na sobě nezávislé jevy). Počet obětí byl srovnatelný s posledním zemětřesením

  A teď jednoduchá otázka - jaké faktory je nutno zohlednit při projektování jaderné elektrárny v dané lokalitě. Má se počítat s vlnou 10m, 12m a nebo se na ty vlny úplně vybodneš, protože by to bylo prodražilo stavbu?

0 0
možnosti

stepandix

12. 4. 2011 16:34
Re: Šance pro konstruktéra Stepandixe.

Asi nechápeš psaný text, který jsem ti napsal v minulém příspěvku ale to nevadí já ti to zoopakuju. Ta tvoje vlna + zemětřesení se zanese do vyhodnocení rizik na elektrárnu. Z toho vypadne výsledek, což v jejich případě znamenalo menší vlnu tsunami. Ta se zohlednila při projektu elektrárny. Projekt šel přes všechny potřebné schvalovací procesy, které k tomu asi neměli připomínky, nebo měli a projekt se předělal ale nakonec to skončilo tak jak to je dnes postavené. To jest na tsunami mnohem menší než přišla.

Všechny faktory tedy byli zohledněny, jak historie, tak ekonomické hledisko.

Pokud se nepletu dnes se pravděpodobnostní hodnocení rizika dělá o dva až tři řády přesněji, než se to dělalo v oněch 60. letech kdy projekt této elektrárny začínal. 

0 0
možnosti

zabcensora

12. 4. 2011 15:47
..smekam kloubouk nad mistni diskusni kulturou

;-D

0 0
možnosti

zabcensora

12. 4. 2011 15:43
..hnedka se cejtim lip...

.. to je jasny ,nikde jinde nejni tak dobra nalejvarna jako tady...;-D

0 0
možnosti

stepandix

12. 4. 2011 15:30
Co to?

Uředníkům padla a šli domů...takže hysterie opadla...

0 0
možnosti

vransen

12. 4. 2011 15:32
Re: Co to?

Už ses doučil tu kombinaci zatížení?

0 0
možnosti

Manstein

12. 4. 2011 14:44
Par cisel

Cernobyl (stupen 7) : 5200 PBq + zamoreni terenu vyhorelym palivem

Majak (stupen 6) : 740 PBq + zamoreni 20000km2 terenu vyhorelym palivem

Windscale (stupen 5) : cca 13 PBq + kontaminace okolniho terenu

TMI2 (stupen 5) : 480 PBq, ale jen asi 0.0005 PBq jodu, ostatni kratkodobe izotopy mely zanedbatelny vliv

Fukushima : odhad NISA 370 PBq, odhad NSC 630 PBq

0 0
možnosti

IARK - BAN za králíčka.

12. 4. 2011 14:49
Re: Par cisel

taky stupne nejsou podle hodnot zareni, takze to, ze ma stejny stupen jako cernobyl jeste neznamena, ze ma stejne zareni, ale bohuzel novinari maji stejne vzdelani jako "ekologiste" (ekologiste v uvozovkach, protoze vetsine jde jen o niceni prirody clovekem a alternativnima zdroji energie)

0 0
možnosti

Svítící velryba

12. 4. 2011 14:34
Tak na jakou vlnu to měli projektovat v 6 letech ?

Na 20 metrů ? a co když přijde 25 ?

0 0
možnosti

Svítící velryba

12. 4. 2011 14:36
Re: Tak na jakou vlnu to měli projektovat v 6 letech ?

60 letech

0 0
možnosti