Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Žena si zlomila ruku v obchodním centru, bolestného se nedomohla

Žena, která uklouzla v obchodním centru Plaza Plzeň a zlomila si ruku, žádala o bolestné marně. Pojišťovna, u níž je nákupní centrum pojištěno, tvrdí, že Plaza zavinění odmítá. Podlahy prý ošetřovalo dostatečně.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Antonín, topič

Cedule

"Pozor mokrá podlaha" jsou čirý alibismus. Buď se po tom dá chodit, nebo ne. To je jako cedule "Pozor, padá omítka" - tak jako když vám padne šutrák na hlavu, tak vám majitel objektu řekne "byla tam cedule, tak co ještě chcete?" Nebo cedule "Pozor, propadá se podlaha"

0/0
13.4.2011 12:50

belair.07

***

Plně s paní cítím. Dát slinutou a broušenou dlažbu do vchodu mohl navrhnout jenom imbecil. O deset metrů dál je dlažba už hrubá. V zimě jsem tam také dostal "smyk" a trhnul si tzv. s hákem. Celý týden jsem zobal růžové kamarády abych to v práci vydržel. Jak se hájí, že uklízí každých dvacet minut je úsměvné. Jediné opatření bylo, že tam dávali na zem kartony. Obchoďáku za miliardu fakt ty kartony sluší. Pokud se chce někdo pobavit, tak ať si tam v dešti nebo sněhu dá u vchodu pauzu deset minut. Myslím, že těch rozzuřených větrných mlýnů uvidí nespočet. Byl jsem také mezi nimi. 

0/0
12.4.2011 17:39

Liška13

Re: ***

ono v prosinci udržet jakoukoliv podlahu u vstupu mokrou je poměrně dost nemožné....proto tam nejspíš dávají ty cedule.

0/0
12.4.2011 18:56

belair.07

Re: ***

To samozřejmě, ale plzeňská Plaza má v tomto výhodu v podobě "vhodné" dlažby. Jiný obchoďák  v dané lokalitě ji nemůže předmětným povrchem konkurovat a cedule nepotřebují.

0/0
12.4.2011 20:15

Liška13

Re: ***

já jsem tam párkrát byla a neuklouzla jsem ani jednou, tak těžko říct.....hlavně kdyby to tak strašně klouzalo, tak by tam asi byly dost hromadné pády, a to jsem tedy nějak nepostřehla.

0/0
26.4.2011 13:16

Antonín, topič

Re: ***

Udržet podlahu suchou není nutné, pokud je jí koberec.

0/0
13.4.2011 12:47

pimosak

...

Jestli se to paní stalo tak, jak popsala, tak je mi ji opravdu líto. Ovšem těžko říct. Z vlastních zkušeností z obchodů a restaurací vím, že drtivá většina lidí všechny nápisy a upozornění naprosto ignoruje a nevšímá si jich. Navíc, pokud to začala řešit až po týdnu, tak se není čemu divit, že ji OC nechce nic dát. Jedna holčina u nás v práci se připravovala na směnu a najednou ji najdu ležet na zemi. Ptám se jestli uklouzla či něco podobného a ona že ne, že má delší dobu problém z kolenem a že ji to občas zlobí. Ok poslal jsem ji domů. A za pár dní mi na stole ležel papír na proplacení pracovního úrazu, že prý uklouzla...

0/0
12.4.2011 17:05

hanibi

2 Finrod Felagund

V CR se obchodnici nemusi snazit a v danem pripade platit bolestne ze sveho. Nikdo to neocekava (viz debata nize) a nikdo si na takoveho obchodnika nebude ukazovat prstem, pokud to neudela, protoze takova je naprosta vetsina. Stejne zakaznik nakonec znovu prileze, protoze nema alternativu. Ale pravdou je, ze mame to, co chceme a co si zaslouzime. Dost casto me to napada i v souvislosti se soucasnou politickou krizi. Ty nechutnosti jsou jen odrazem stavu spolecnosti. PS. Ja jsem v Australii.

0/0
12.4.2011 13:54

Finrod Felagund

Re: 2 Finrod Felagund

Máte pravdu... I když po pravdě je mi občas dost smutno, když vidím 1) lidi, kteří by šli podvádět kdykoliv se jim naskytne možnost, 2) lidi, kteří automaticky předpokládají, že jakmile bude aspoň minimální možnost systém zneužít, to udělají.

0/0
12.4.2011 14:01

m6a6r6a

Re: 2 Finrod Felagund

No a neni predmetem sporu v teto diskusi fakt, ze ta pani z clanku muze spadat prave do skupiny lidi popsanych vasim bodem 2) (a vlastne i 1))?

0/0
12.4.2011 14:16

Antonín, topič

Re: 2 Finrod Felagund

Vy byste si zlomil ruku kvůli CZK 4800?

0/0
13.4.2011 12:51

Leinad

No a?

1) Pročpak byla nehoda nahlášená až tak pozdě? Že by se někdo bál, že teorie, která byla na kameře, zněla jinak, než řečená teorie o neoznačené kluzké podlaze?

2) Obchoďák by to mohl zaplatit ze svého, i když o tom občas v daňovém systému pochybuji ("komu a proč si dal těch 5 000,-Kč? Přiznej se, to je tvůj osobní účet....") - ale nezaplatil. Já se mu nedivím, byla by to dobrá reklama, ale jsou i jiné marketingové strategie.

0/0
12.4.2011 13:38

Liška13

Re: No a?

dobrá reklama? Něco jako zaplatíme, i když nic neprokážete? :o)

0/0
12.4.2011 18:57

kapitan_karotka

Ad debata nizi

Naprosto kazdy si muze spocitat, jake jsou naroky na ukladani dat z bezpecnostnich kamer. Paklize by to bylo cernobila kamera s naprosto zakladnim barevnym (odstiny sedi) rozsahem tak vam naroky na jednu kameru vyjdou takto: 32x800x600x12 - pocet barev krat rozliseni krat pocet snimku za vterinu krat cas po ktery je zaznam veden. Pri deseti takovych kamerach, se za den dostanete na neco kolem 50gb. Pri stovce kamer to uz je 500gb....takze dozadovat se toho, aby OC drzelo zaznam z kamer TYDEN a dele je naprosto mimo realitu.

0/0
12.4.2011 13:07

Finrod Felagund

Re: Ad debata nizi

Zodpovědná firma nechá ukládat každou událost, která je něčím výjimečná - například to, že si tam někdo zlomil nohu. To se dozvěděli přeci bezprostředně poté, ne? Tehdy to přemazané nebylo. Zákon jim to nejspíš nepředepisuje, ale je to zodpovědný přístup, který teď mohl pomoci, pokud má OC pravdu. Pokud ovšem nemá OC pravdu, pak se nedivím, že se záznam ztratil.

0/0
12.4.2011 13:11

Leinad

Re: Ad debata nizi

Paní nahlásila událost později.

0/0
12.4.2011 13:16

kapitan_karotka

Re: Ad debata nizi

pani oznamila udalost az tyden po incidentu.

0/0
12.4.2011 13:19

Don_Alex

Re: Ad debata nizi

ty už jsi u těch tulípánů ztratil naprosto veškeré zbytky objektivity ne? prostě jsi se rozhodl, že víš nejlíp, co se tam stalo a chudáček paní nemůže vůbec za nic a zlý OC jí dělá jenom naschvály....

0/0
12.4.2011 13:30

venenum

déle než týden ?

Proč taková prodleva mezi úrazem a nahlášením ?

Co to bylo za zlomeninu ? Kdyby byla komplikovaná, asi by bylo vyžadováno vyšší odškodnění.

0/0
12.4.2011 12:47

Leinad

Re: déle než týden ?

Protože ke zlomenině nemuselo dojít v OC?

0/0
12.4.2011 13:17

luban12

Je to jen otázka času,

 kdy lidé budou žalovat "Mekáč" protože ztloustli po jejich "Hambáčích" ,výrobci lihovin budou žalováni za to,že kvůli jejich alkoholu havarovali atd..Nakonec na tom budou nejlépe ti co nic nedělají, někteří z nich si ale budou stěžovat na to,že peníze které dostávají z našich daní jim stačí sotva na jeden večer u hracího automatu.8-o

0/0
12.4.2011 12:47

Leinad

Re: Je to jen otázka času,

I soudci a advokáti si budou vymýšlet důvod svého pracovního místa podobně, jako všichni státní zaměstnanci. "Stloustl po sežrání hambáče" není o nic divnější, než "musím poslat orazítkovanej papír do vedlejšího města. Píšu ho na počítači, ale zaplatím si kurýra" nebo "abcd test ze státní maturity se musí vyhodnocovat centrálně."

Jinak pokud v OC byla past na mamuty, tak s odškodněním souhlasím. Já akorát po počkání celý týden (na smazání kamerového záznamu) dámě nevěřím.

0/0
12.4.2011 13:26

kapitan_karotka

Je to klasika

Na jedne strane stoji mala, ublizena zakaznice a na druze zla velka firma. Viditim to kazdy den. Pracuji v druhem nejvetsim ceskem ISP. Se zkz mame ve smlouve napsano, ze pred nahlasenim poruchu MUSI restartovat koncova zarizeni. Naprosto kazdy den se najde nekdo, kdo to proste neudela a necha si poslat technika. Ac je clovek dopredu upozornovan, ze se bude jednat o placeny vyjezd, vzdycyk se potom silene divi, proc po nich nekdo chce penize. Todle je uplne to same.

0/0
12.4.2011 12:43

peterudes

Re: Je to klasika

upc? ;-)

0/0
12.4.2011 13:00

kapitan_karotka

Re: Je to klasika

GTS :) UPC ma sice vice zakazniku, ale na pocet trzeb je daleko za nama :)

0/0
12.4.2011 13:03

Leinad

Re: Je to klasika

R^

0/0
12.4.2011 13:21

Titan no.1

Re: Je to klasika

Ani nevíte, kolik znám lidí, kterým když řeknu "restartuj tu krabičku, ke které vede kabel od poskytovatele" tak totálně netuší, co mají udělat. A když jim řeknu, ať vypojí kabel od zásuvky "já se v žádných kabelech hrabat nebudu, ještě něco pokazím"...

0/0
13.4.2011 10:27

milujemadmina

.

ešte by bolo dobré zistiť, či sa skutok nestal v inom nákupnom centre a ona to teraz skúša , že kde z toho neco kápne...

0/0
12.4.2011 12:26

richu.ch

Nejak nechapu ...

ona ta zenska nema pojisteni? Bolestne by ji mela vyplatit jeji pojistovna a pak at si to vymaha u koho chce, jak chce jeji pojistovna sama ... Co se ta zenska vubec bavi s pojistovnou Plazy????

0/0
12.4.2011 12:23

Leinad

Re: Nejak nechapu ...

Výplatu pojištění za vlastní blbost (i havarijní,...) si člověk zaplatí sám. Každá událost mění bonusy a malusy.

0/0
12.4.2011 13:20

Finrod Felagund

To je právě ono

V tom, co předvádějí mnozí diskutující právě spočívá ta východoevropská zhovadilost (vydávaná za pravičáctví) - říct "to zákon, já nic", kdykoliv se něco stane. V civilizovaném světě existuje něco jako společenská zodpovědnost, kterou nemusí ani nikdo přikazovat, ale která se automaticky předpokládá. Tak nějak si říkám, že by nebylo od věci požádat v Bruselu o nějaký program převýchovy starších (35+) obyvatel ČR, aby jim konečně někdo vtloukl do hlavy, jak se v civilizovaném světě chovat. Copak člověk má povinnost s sebou nosit foťák (vlastnit foťák, když už jsme u toho) a v bolestech sepisovat se svědky nějaké prohlášení? Zkrátka majitel veřejných prostor ručí za to, že jsou ve stavu shodném s předpisy a když to poruší, tak platí. Co je na tom špatně?

0/0
12.4.2011 12:05

H0PE1@seznam.cz

Re: To je právě ono

Ano. Správně. A na každým chodníku bude vyvěšený návod (v deseti jazycích), jak po něm správně chodit.

0/0
12.4.2011 12:08

Finrod Felagund

Re: To je právě ono

Nemusí být, ale to těžko vysvětlovat člověku, co má právní povědomí soudruha Urválka. Jednou existuje norma na to, jak to má vypadat, ta norma je v zákoně a pokud se provozovatel nepřizpůsobí, tak ať platí pokutu/odškodnění, nebo ať vůbec neotvírá krám. Pokud vlastníte cokoliv, co je přístupné veřejně, musíte dodržovat určité normy, a to ze zákona. Pokud je Vám zodpovědnost příliš těžká, svůj majetek prodejte někomu, kdo se o to bude umět postarat lépe.

0/0
12.4.2011 12:15

kapitan_karotka

Re: To je právě ono

A jak jste prosim prisel na to, ze provozovatel nakou normu porusil?? Protoze to rika pani, ktera si tam zlomila ruku? Co cekate ze bude rikat?

0/0
12.4.2011 12:38

Finrod Felagund

Re: To je právě ono

Pane, Vy jste ale vůl, že Vám rovno není. Dva scénáře - první: majitel se omluví, dá paní 4800 CZK klidně ze svého, donese jí kytku a vezme k tomu média, aby ukázal, jak je jeho obchod lidumilný, což mu vynese zcela jistě zvýšení tržeb, protože tím se výrazně odliší od jiných podobných center a přiláká to další lidi, ne aby si tam taky zlomili nohu, ale protože budou vědět, že tady mohou počítat s dobrým obchodníkem. Druhý scénář: viz článek, tržby zůstanou stejné, nebo nižší, protože tím dost lidí naštve. Zato mu ale zůstane 4800 CZK. Já být šéfem toho OC, tak těch 4800 fakt klidně dám ze svého, to nejsou dnes vůbec žádné peníze, a tím, že bych to rozmáznul, tak bych na tom mimo jiné i pořádně vydělal. Jenže to právě lidé s východoevropskou mentalitou nechápou. Ti škudlí každou korunu teď a tady bez ohledu na to, co bude. Jako Vy. Zákon je tady opravdu vedlejší.

0/0
12.4.2011 12:42

peterudes

Re: To je právě ono

proč hned nadávat do volů.... vy jste si tak jist svojí pravdou, že prostě pro vás je vůl každý kdo s vámi nesouhlasí? to jste se taktéž naučil v zemi, kde jsou lidi ochotní žalovat jiné za to, že sami uklouznou a je to naprosto v pořádku?

0/0
12.4.2011 12:45

Finrod Felagund

Re: To je právě ono

Vůl je pro mě každý, kdo nechápe zásady civilizovaného soužití, ani když mu je někdo poněkolikáté vysvětlí.

0/0
12.4.2011 12:46

peterudes

Re: To je právě ono

říká člověk, který nadává jiným do volů, protože mají jiný názor ;-D;-D víc se shodit už nemůžete...

0/0
12.4.2011 12:49

kapitan_karotka

Re: To je právě ono

Milej pane, ja vam nenadavam tak se ovladejte a chovejte se stejne. Pokud se OC rozhodne, ze bolestne zaplati v ramci udrzeni dobrych vztahu se zakazniky, tak je to jeho volba. Pokud se rozhodne, ze nic takoveho neudela, je to zase jen jeho volba. Navic, zaplati jednou a bude platit porad. Ocividne nezijete v CR, jinak by vas neco takoveho ani nepadlo.

0/0
12.4.2011 12:45

Liška13

Re: To je právě ono

jde o princip - proč bych měl něco platit, když jsem nic neporušil?

0/0
12.4.2011 12:46

Finrod Felagund

Re: To je právě ono

Například proto, že mi to, že se to rozkřikne, zaplatí těch 4800 mnohonásobně zpátky.

0/0
12.4.2011 12:48

Liška13

Re: To je právě ono

v jaké formě - jako do toho centra si choďte zlomit ruku, oni nic nezkoumaj a rovnou Vám daj prachy? :-o

0/0
12.4.2011 12:50

Don_Alex

Re: To je právě ono

jo a takhle se to taky rozkřikne a takovyhle lháři se tam budou stahovat ze širokýho okolí a všechno si nechat proplácet. Myslím že není nutný dělat z lidí takový voli, jako se to děje třeba v US...

0/0
12.4.2011 12:50

Don_Alex

Re: To je právě ono

neznam jedinyho cloveka, ktery by prestal chodit do obchodaku kvuli tomu, ze si tam nejaka zenska co se neumi obout a neumi chodit MOZNA zlomila ruku....

0/0
12.4.2011 13:32

Leinad

Re: To je právě ono

Já si myslím, že ty scénaře jsou i jiné.

1) Souhlas, ale je to riziko. Další fakt vámi zmiňované mentality jsou i podvody, falešná zranění, zranění, která se stala jinde,....

2) Kdo se naštval?

3) Paní (nebo její doprovod - v článku zmiňovaný článek) nahlásí událost "hned," jelikož existují kamerové záznamy (s popisovanou úmyslně vyrobenou pastí na mamuty), paní dostane zaplaceno.

0/0
12.4.2011 13:45

hanibi

Re: To je právě ono

Obavam se, ze tohle neni jen zalezitost obyvatel 35+. To je v nas ve vsech. Cisnik prinese presolene jidlo a my se neozveme, protoze jsme radi, ze nam vubec nejake jidlo donesl, ze. Obecne plati, ze jsme nespokojeni, ale drzime h*bu a krok a pak si nekde vylevame srdicko, treba na diskuzich iDnes...

0/0
12.4.2011 12:09

hanibi

Re: To je právě ono

Jeste mela zenska stesti, ze ji nedali k nahrade poskozenou dlazbu, ze?

0/0
12.4.2011 12:12

Finrod Felagund

Re: To je právě ono

Proto v té zemi nežiju. Ale pořád ji mám rád a chtěl bych, aby byla jednou taková, jako Nizozemí, kde pobývám, a nevzdávám se naděje, že taková jednou bude, protože taková už kdysi byla. Holt jenom musí vymřít / nebo se převychovat generace, které zkazili komunisti, to je celé... tady "kapitán Karotka" je exemplární příklad normalizačního podvodníčka, co je mu nějaká morálka a zodpovědnost úplně u zadnice.

0/0
12.4.2011 12:13

hanibi

Re: To je právě ono

Jednou takova bude, nebojte. Je dobre, ze muzeme cestovat a zit v zahranici, snad si sebou privezeme zpet do CR i dobre zvyky a uvazovani. Ja jsem optimistka.

0/0
12.4.2011 12:16

mamina2

Re: To je právě ono

Vidíte, mně není pmorálka a zodpovědnost "úplně u prdele" a přesto bych nechtěla, aby se sem dotáhl zvyk žalovat každého za každou blbost, abych na tom vytřískal.

0/0
12.4.2011 12:18





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.