Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Čína pranýřuje USA: jsou prolezlé kriminalitou a porušují lidská práva

Americká společnost je prolezlá kriminalitou, chudobou a rasovou a sexuální diskriminací. Tak vypadají závěry čínské vlády, která vydala kritickou zprávu o USA. Peking tak zareagoval na obvinění Spojených států, že Čína porušuje lidská práva.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Sprintujici.stonozka

Sranda

0/0
12.4.2011 20:00

brekebrekeke

tj kritika srovnatelna s tim

ze se hroch prohlasi za gazelu.cina si dovoluje

0/0
12.4.2011 19:54

sám velký Adonaj

Re: tj kritika srovnatelna s tim

a voni to emeričani nedělaj? 8-o

0/0
12.4.2011 19:55

Onlykid.hologram.4

...

;-D

0/0
12.4.2011 9:54

brekebrekeke

Re: ...

R^ tak nejak ;-)

0/0
12.4.2011 16:25

nenovak

Svoboda

V USA je míra svobody vyšší než v Evropě. Je to svoboda založená na odpovědnosti každého jednotlivce za svůj osud. Pokud v USA padneš obrazně řečeno na hubu, nikdo Ti nepomůže - měl ses proti tomu padnutí na hubu pojistit v době, kdys byl při síle. Proto je v USA více žebráků a větší kriminalita než v Evropě. Současná Evropa si předsevzala, že nikoho nenechá padnout na hubu a jako každá dobrá myšlenka se zvrhlaa dopadlo to tak, že jedni dělají a druzí se bez vynaložení jakékoliv námahy jen vezou, přičemž všichni mají stejnou životní úroveň. Pojetí svobody v USA je sice krutější ale určitě spravedlivější a hlavně morálnější, protože nepřipouští morální relativismus ve smyslu, že nic není úplně bílé ani černé, a že pravda je vždy někde uprostřed, což v Evropě často vyúsťuje v závěr, že vrah a zavražděný jsou na tom morálně stejně.

0/0
12.4.2011 9:01

Hrustic

Re: Svoboda

S timhle souhlasim a jeste dodam, ze to americke pojeti je tim padem zivotaschopnejsi ...

0/0
12.4.2011 16:55

reinkarnace Děda Vševěda

pravdu maji oba

0/0
12.4.2011 7:47

brekebrekeke

Re: pravdu maji oba

to teda nemaji

0/0
12.4.2011 16:26

kandaharista

paráda

Ještě zapomněli chudákům Amíkům nabídnout politický azyl:-) Už vidím ty davy zbídačovaných amerických menšin, ale i bílých, trpících kriminalitou, jak jezdí na kocábkách do Země zaslíbené;-D To je vždycky nejlepší odpověď na to, kde je hůř, protože "nohama" se hlasuje nejupřímněji.

0/0
12.4.2011 7:24

falda

Re: paráda

A vy si myslíte, že z USA lidé neodcházejí? Právě zrovna v Pekingu jedna taková komunita, nespokojená s politikou USA, údajně žije.

0/0
12.4.2011 16:21

duhacenzor2

Rudá

Cína je opravdu "arbitr" posuzovat kohokoli dle lidských práv;-D;-D;-D

0/0
11.4.2011 17:41

Rubik1

Re: Rudá

To hlavní zmíněné se ale vůbec netýká lidských práv jako takových.

0/0
11.4.2011 23:45

biggles

USA tahá za delší konec provazu

v této soutěži o větší počet poprav a vězněných osob mají američané výhodu, neboť mají

o jednu politickou stranu víc než Čína,

                                             mají jich teda 2x tolik,

                                                                    nebo o 50% víc...

                                                                              kdyžtak ;-)

0/0
11.4.2011 15:13

Plác

Jeden o voze, druhý o koze

Tak musí zákonitě vypadat každý dialog o lidských právech mezi Číňanem a Američanem. V čínském pojetí má tento pojem určitý reálný význam, jak ho chápe normální myslící bytost nezpitomělá propagandou. V americkém pojetí pojem lidská práva žádný význam již dávno nemá. Je to jen zvětralá výplň propagandistických blábolů, používaná zcela univerzálně. Díky této "univerzalitě" může americký politik konstruovat apologetické věty jako třeba "V Libyi jde především o lidská práva" nebo "Duší americké zahraniční politiky je ochrana lidských práv".

0/0
11.4.2011 13:30

kenzo

Re: Jeden o voze, druhý o koze

R^

0/0
11.4.2011 14:17

Ajetak

Re: Jeden o voze, druhý o koze

kdyby jste nechytračil... ani bych se nedivil, kdyby si takový řadový čínský dělník nebo kritik režimu musel sousloví "lidská práva" vyhledat ve slovníku

0/0
11.4.2011 14:54

kenzo

Re: Jeden o voze, druhý o koze

Pokud myslíte to pokrytecké a zvrácené pojetí lidských práv, které se tak úspěšně uchytilo i v posdemokratické Evropě, tak není ani moc co hledat ve slovníku! Přičteme-li destruktivní multikulturní neomarxismus a politickou korektnost není ani důvod to hledat ve slovníku!!

0/0
11.4.2011 14:57

Isaac Rokosowski

Re: Jeden o voze, druhý o koze

No vidíte a tady na to můžete alepsoň nadávat a víte co, v USA taky můžete ;-) Lidé jako Vy by potřebovali dovolenou v ráji jako je N. Korea, ta Čína atd. Rv

0/0
12.4.2011 15:16

falda

Re: Jeden o voze, druhý o koze

Čína je pro dovolené jednou z nejvyhledávanějších zemí, pokud o tom nevíte. Jistě, ne mezi Čechy.

0/0
12.4.2011 16:24

falda

Re: Jeden o voze, druhý o koze

Nevím, co víte o čínských dělnících, ale rád by připomněl, že Amerika má dost chabé morální právo hodnotit dodržování lidských práv jinde ve světě, když sama vyrostla na jejich potlačování. Nebo snad o osudech Ameriky, zvláště Severní v čele s USA, rozhodují původní Američané?

0/0
12.4.2011 16:29

Vsetín 1

Kdo je kdo ?

Kdo neustále kritizuje celý svět a doma má binec jako v tanku ?. Kdo střílí a bombarduje všude možně ve světě  a ještě vyskakuje ?  Čína nebo USA .  ;-D;-D

0/0
11.4.2011 13:26

kenzo

Re: Kdo je kdo ?

Pochopitelně vnitřně se rozkládající tzv. liberální intervencionisté, u kterých však dnes začíná převažovat ambice, nad upadajícími možnostmi!

http://www.presseurop.eu/cs/content/article/574731-libye-posledni-zasah-mocnosti

0/0
11.4.2011 14:44

Hrustic

Cinska reakce

je samozrejme smesna a krecovita - tohle by naznacovalo, ze "rezim" uz mele z posledniho ...

"Davam bolsevikovi rok, maximalne dva"  :-)

0/0
11.4.2011 13:11

kenzo

Re: Cinska reakce

To jistě! To je reálnější spíše rozpad bankrotářského EUrosvazu, či bankrot zdiskreditovaných US!;-D

http://www.patria.cz/Zpravodajstvi/1738140/cina-a-zapad-kdy-se-pokojny-vzestup-zmeni-v-otevrenou-konfrontaci.html

0/0
11.4.2011 14:11

Hrustic

Re: Cinska reakce

Ja ale nemluvim o ekonomice - tam samozrejme Cina roste, protoze si narozdil od zapadniho sveta muze dovolit drasticke zachazeni s lidmi a krajinou. Cine hrozi nebezpeci zevnitr - proto se tak paranoidne brani.

Evrosajuzu uz neverim od te doby, kdy vyhodil miliardy do Recka a kdyz vidim jak ho nici bordel s dotacemi.

Amerika doufam vydrzi - to je i v nasem zajmu!

0/0
11.4.2011 14:26

kenzo

Re: Cinska reakce

A jste o tom vnitřním nebezpečí tak přesvědčen? Je otázkou, zda-li to není spíše zbožné přání Západu, jaký vývoj by si v Číně představoval! Čína nejsou arabské díry!

0/0
11.4.2011 14:32

kenzo

Re: Cinska reakce

P.S. A k těm degenerující a pokryteckým US?

http://ekonomika.sme.sk/c/5835147/celkovy-dlh-spojenych-statov-predstavuje-500-percent-hdp.html

Proč 21. století nebude stoletím Číny

http://www.patria.cz/Zpravodajstvi/1675257/proc-21-stoleti-nebude-stoletim-ciny.html

0/0
11.4.2011 14:36

Hrustic

Re: Cinska reakce

Ja osobne jsem a opatreni cinske vlady tomu nasvedcuji = zatykani inteligence, cenzura filmu, internetu a medii ... V Cine ziji stamiliony lidi velmi chudych lidi temer bez prav. Ja osobne jsem videl ten kontrast mezi obrazem Ciny ve skutecnosti a obrazem ve statni televizi a propagandistickych plakatech ... K tom,u zjevna fascinace Cinanu zapadni kulturou ...

Ale treba se mylim ...

0/0
11.4.2011 16:55

falda

Re: Cinska reakce

Necháváte se unášet propagandou. Ti vaši chudí lidé téměř bez práv určitě nejsou z vaší hlavy. Ti, co tam žijí na venkově a které máte zřejmě na mysli, mají sice malé příjmy, ale jsou soběstační. Rozhodně nijak netrpí. Bohatství nejsou jen peníze. Pokud chcete vidět opravdovou bezvýchodnou chudobu, jeďte se podívat třeba do Indie. A s tou cenzurou - mám dojem, že by pomohla i v jiných zemích včetně ČR. Aby se děti neučily např. zabíjet už od kojeneckého věku.

0/0
12.4.2011 16:38

Hrustic

Re: Cinska reakce

Ja tedy rozhodne nejsem natolik uchylny, abych se jedil divat nekam na chudobu. Jsem asi zmasirovany propagandou - na svuj nazor se nezmuzu. Ty stamiliony Cinanu jsou sobestacne (dokud to policko maji), spokojene a hrde na olympiadu a po kontrastnim svete, ktery vidi v TV vubec netouzi. Zivotni prostredi tam vzkveta, protoze kolem letiste a dalnice jsou vysazeny nove stromky.

Uz musim reagovat podrazdene, protoze podbne jsem pred nedavnem videl reagovat zastupkyni cinske ambasady.

Kdyz nekdo vladne zemi plne spokojenych lidi, tak se nemusi niceho bat ...

0/0
12.4.2011 16:53

kenzo

Re: Cinska reakce

Značně připomínáte vymývání mozků kokty Etzlera! Vaše starost o utrpení Číňanů je komická, jako celý Západ sám, který tak nějak nedokáže pochopit, že svět se mění a stává se v mnohém irelevantní a zdiskreditovaný, stejně tak jako jeho péče (páchání dobra) o kterou (o které) se ani nestojí a dnes je spíše jeho degenerativním projevem! Ano, Západ je obdivován za svou velkou kulturní minulost, ale to můžeme obdivovat kdejaký skanzen, nejen oduševnělý a postmoderní Západ na odchodu na smetiště dějin! Přesně naplňujete slova Kishore Mahbubani, děkana singapurské vysoké školy Lee Kwan Yew School of International Affairs, který jasně říká, že Evropa už nechápe „jak moc se pro zbytek světa stává nedůležitou“. To platí nejen o pozvolna upadajícím hospodářském, ale i politickém a ideologickém rozměru Západu.Selektivní výběr dobrého a odmítnutí zdegenerovaného je přirozený evoluční proces při změně civilizační dominance!

0/0
12.4.2011 17:14

Hrustic

Re: Cinska reakce

Kenzo, ty tady velmi dlouze (doknce s citaty)  argumentujes zbytecne, protoze si spletl tema. Ja prece nikdy nikde nevrdil, ze zapad/evropa ma svetlou budoucnost hodnou nasledovani. Ja si myslim pravy opak (hlavne diky EU), ale nebudu tu zavadet jinou diskuzi. Dalsi vec je, ze Ciane (tak jak jsem to pochytil ja a zadna media!) jsou fascinovani zapadem, ale urcite NE jeji historii !! Prave naopak - CocaCola ani David Backham zatim do skanzenu nepatri.

A ze je vetsine Cinanu zije vyborne je mozna pravda - treba se myslim. Potom tedy cinska vlada nema duvod podrazdene reagovat, kdyz se o ne nekdo otre - ma prece drtivou podporu svych lidi a o to jde kazde vlade v prvni rade.

0/0
12.4.2011 17:40

kenzo

Re: Cinska reakce

P.S. A nezapomínejte, jak to výstižně shrnul australský vládní představitel: "Tohle je národ, který si je vědom minulé velikosti, nedávného ponížení, současných úspěchů a budoucí převahy. A to je mocná kombinace.“ A to se o dnešním odduševnělém, postmoderním a v pokrytectví se topícím, relativistickém a multikulturně rozbředlém Západu již říci nedá!;-D;-D

0/0
11.4.2011 14:40

falda

Re: Cinska reakce

Prosím vás, vy píšete jako kdyby západní svět nezacházel drasticky s krajinou! Že to nepřizná, ještě neznamená, že to nečiní. K největšímu znečištění planety došlo právě hlavně přičiněním tzv. západního světa. Pokud se v otázce ekologie někde něco doopravdy řeší, tak je to, bohužel, až na pár dalších zemí především právě v Číně. To, že podle naší propagandy je každý krok, který Čína učiní, špatný, je věc druhá. Nehkledě k tomu, že za tamním znečišťováním stojí velmi často právě firmy ze Západu.

0/0
12.4.2011 16:45

Hrustic

Re: Cinska reakce

Jiste - vsechno je relativni. V souladu s krajinou tedy ziji uz jen izolovane zbytky indianu. Zapad nicil prirodu pred 100 lety jako Cina dnes. Ale svet uz nezije pred 100 lety. A ze je Cina lidrem v ochrane prirody ?? To jsem asi byl nekde jinde !! Cina se mozna o neco snazi, protoze lidi se zacinaji bourit, ale stromky kolem olympijskych stadionu to nezachrani.

Faldo, zacinam si myslet, ze mas vazne neco spolecneho s ambasadou ...

0/0
12.4.2011 17:07

kenzo

Re: Cinska reakce

Evidentě zhrzený enviromentalista, co stále nerozdýchal enviromentalistické fiasko Evropy v Kodani! ;-D Čína je však v jiné situaci, nežli ideo-politicky vyprázdněná evropská primadona starých časů, topící se v předražených enviromentalisticko-politických nesmyslech (často škodlivějších, než to co svým pokrokářstvím nahrazuje)! A že obyvatelstvo se bouří? No to se bouří a hlavně ještě bude bouřit v Evropě - ze které se stává spolek nekonkurenceschopných bankrotářů, vyžívajících z podstaty s neudržitelným tzv. evropských sociálním (socialistickým) modelem státu! Hlavně nezapomínejte, že Čína se mění a ona nechce zůstat jen špinavou dílnou světa:

http://aktualne.centrum.cz/zahranici/asie-a-pacifik/clanek.phtml?id=695533

0/0
12.4.2011 17:25

Hrustic

Re: Cinska reakce

Co ze jsem ?? "Za prve nevim co to je a za druhe me to urazi" ... :-P

Jak uz jsem psal nize - o Evrope si nedelam iluze a neni to tema diskuze. Zaroven si ale nedelam iluze o dnesni Cine. Ani jsem nepsal nic o tom jaka bude za 30 let. Proste treba jednou budou vlny nelegalnich migrantu cestovat do Asie. Uvidime ...

0/0
12.4.2011 17:51

mojmir vrtoch

tak z komunismu na nacionalismus přešaltující čína

začíná ze své diktátorské sesle poněkud kostrbatě a křečovitě mentorovat v intencích svých hnědorudých vzorů, kteří právě jedinečnou zásluhou usa, zmizeli na hnojišti dějin.

0/0
11.4.2011 12:53

kenzo

Re: tak z komunismu na nacionalismus přešaltující čína

Nacionalismus je věcí přirozenou. To jen stále řidčí, neomarxistický hnědnoucí a černající břečka Západu, prolezlá kriminalitou a nekvalitní populací třetího světa, to nedokáže pochopit - pochopitelně při svém odchodu na hnojiště dějin!;-D

http://www.patria.cz/Zpravodajstvi/1790443/ferguson-rychle-padajici-zapad-cina-zbavujici-se-dolaru-valky-v-arabskem-svete-a-vysoka-inflace.html

0/0
11.4.2011 14:15

Isaac Rokosowski

Re: tak z komunismu na nacionalismus přešaltující čína

;-D R^ výborný vtip

0/0
12.4.2011 15:23

greenalien

rozdíly

Kouzlo je v tom, že zatímco v Americe řeší tyto problémy její vlastní občané, tak v Číně je naopak za řešení té samé problematiky nezřídka vězení.

Jinak by mě zajímalo, co by odpověděl čínskému ideologovi občan z jihozápadu, na jeho tezi že držení zbraně je problém. ;-)

0/0
11.4.2011 12:49

davnopryc

Nazev clanku: Cina pranyruje USA

a clanek pranyruje Cinu....:-(

0/0
11.4.2011 12:22

visa

Já navrhuji takový pokus

Mohli bychom vyměnit pár tisíc romů - a ti by to jistě přivítali - za stejný počet černochů z Bronxu - a těm by to asi přišlo líto.

Ale pak by se mohlo psát o diskriminaci. Černoši jsou lidé jako my a jistě by si ihned našli práci - to kvůli kreditním kartám - na to oni nedají dopustit.

A v USA mají vísku s indiány - je to kulturní atrakce. A mají tam i vísku s cikány - a tam se indiáni bojí chodit. Řekl mi to soused - prapůvodní obyvatel Ameriky - má to v papírech.

Tak by mne zajímalo, kde více diskriminují rómy - jestli u nás, nebo v USA?

Po té výměně by se ukázalo, kde je pravda. Řekli by to jak rómové, tak černoši. Vsadím boty, že by se k nám rómové vrátili a těm černochům by se nechtělo vracet. Po nabytých zkušenostech z česka by se jim ani nechtělo pracovat;-D

0/0
11.4.2011 12:06

GUG

Nevíte někdo

jestli ta zpráva USA obsahovala i zmláceného Patrika z Krupky nebo další lidi, které cikáni zmlátili nebo jim vyhrožovali smrtí?

0/0
11.4.2011 11:49

Jan9002

Re: Nevíte někdo

Ne! To by byl přece razizmuz!

0/0
11.4.2011 11:51

pomazánkové máslo EUneslučitelné

Zatím je svět ještě v pořádku

Když komunisté mluví o lidských právech, tak přes všechny kotmelce, kterým dění v celém světě prochází, tak je ještě vše ve starých mantinelech.

Mluvit o lidských právech komunistům šlo velice dobře. A ještě lépe jim šlo krást majetek, nahánět lidi do koncentráků, trestat za myšlení, trestat za snahu získat svobodné informace, střílet lidi na hranicích, střílet je pro zábavu...  Takže Čína nám názorně ukazuje, že se neděje vůbec nic nového.

0/0
11.4.2011 11:45

Jan9002

Re: Zatím je svět ještě v pořádku

Máš pravdu, komouše taky nemusím. ALe - nemají USA taky koncentráky? Francie zase zakázala nosit arabkám burky. Připadá mi to stejné, jako když nás za komunistů nutili stříhat si vlasy. Prostě nepořádek mají jak komouši, tak vyspělé "demokratické" společnosti. Na druhé straně je pravda, že teď se mi žije lépe, než za vlády jedné strany.

0/0
11.4.2011 11:50

Isaac Rokosowski

Re: Zatím je svět ještě v pořádku

U Mojše, to je demagogie 8-o Jaký má USA koncentráky prosím? Kde účelovově vyvražďuje nějakou skupinu lidí? Když srovnáváte zákaz burek a "mániček" za komunistů kolik "mániček" za komunistů pořádalo teroristické atentáty, aby Vaše srovnání mělo smysl? Stím nepořádkem máte dozajista pravdu, ale u nás (v západním světě) na ten nepořádek alespoň můžete upozorňovat a něco se sním dějě, na východě nejenže nesmíte upozorňovat, ale hrozí Vám za to i trest ;-)

0/0
12.4.2011 15:43

falda

Re: Zatím je svět ještě v pořádku

Když zabředneme lehce do minulosti, tak například vyvraždili nebo vyhnali většinu původních obyvatel a dovlekli si tam černochy, aby jim otročili. A dnešní "preventivní" války jsou podle vás asi výplodem americké ušlechtilosti. Trochu mi to připomíná "boj za mír" z minulého režimu - s tím rozdílem, že tehdy šlo jen o kecy, zatímco teď v případě USA mluví hlavně zbraně.

0/0
12.4.2011 16:53





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.