Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Heger chystá změny pro pojišťovny i nemocnice, pacienty chce šetřit

Ministr zdravotnictví Leoš Heger představil první reformní zákon, který mu ve středu schválila vláda. Novela upravuje regulační poplatek za den v nemocnici ze 60 korun na stovku. Ruší také zákaz připlácení na nadstandardní péči.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

hugous

Zajímalo by mně proč se užívá termín poplatek

za návštěvu lékaře a né poplatek za ošetření lékařem.

0/0
8.4.2011 10:11

Walldstein

Re: Zajímalo by mně proč se užívá termín poplatek

to je jednoduché...kdyby se tomu říkalo "Poplatek za ošetření lékařem." tak by se dal vykazovat pouze v případě že ho lékař bude vyšetřovat. Což se občas neděje..

0/0
8.4.2011 10:23

L/Z

Po zaplacení poplatku dostaneme stvrzenku.

Ale proč není rozepsaná? Jako u každé jiné uhrazené služby. Charakter této diskuze je dán tím, že netušíme, kolik náš pobyt v nemocnici odčerpal ze zdravotního pojištění. Ale kdyby nám za ten poplatek pan ministr, prostřednictvím svých zaměstnanců - lékařů, po každé ukončené hospitalizaci předložil vyúčtování:                                                           ->  dílčích služeb

->  jejich celkový součet v Kč (pro většinu z nás neskutečně vysokou)

->  POSKYTNUTOU SLEVU (kolem 99 %)

->  částku k úhradě ve výši: počet dní hospitalizace krát 100 Kč,

tak by dosáhl efektů a úspor rozepsaných na:            http://lezatka.blog.idnes.cz/c/183721/                                             Ale "psí hlas do nebe nedoletí".

0/0
8.4.2011 8:35

Walldstein

Re: Po zaplacení poplatku dostaneme stvrzenku.

tobě přijde 100kč za den hospitalizace hodně?Vem si, že každý den co ležíš v nemocnici stojí až několik tisíc denně! Odběry krve nejsou zadarmo, prádlo na posteli se taky samo nevypere, jídlo se nereplikuje na sesterně, nemocnice nemá svojí vlastní elektrárnu atd...ta stovka je úplnej prd z pohledu spoluúčasti pacienta na FINANCOVÁNÍ ZDRAVOTNÍ PÉČE které se mu dostává!

Poplatek v ambulanci 30/90kč je doslova výsměch..Vem si, že základní interní vyšetření stojí cca 900-1200kč! a to mluvíme o úplném základním vyšetření..

0/0
8.4.2011 10:32

L/Z

Re: Po zaplacení poplatku dostaneme stvrzenku.

Z první Vaší věty jsem usoudil, Walldsteine, že jste si odkaz neotevřel. Jinak byste zjistil, že jsme za jedno.

To máte jako s tím ukradeným psem ve Švejkovi. Když blogeři nečtou odkazy, tak mohu psát návrhy na změnu pořád dokola

0/0
8.4.2011 11:00

odal.sieg

Poplatky ve zdravotnictvi

Jsou smesny. Za par drobnejch pece, strava, vsechno. Co ma rikat hazardni hrac? Do casina tagem za 300, limuzinou za 2500, piti sice zdarma, ale klidne vas tam stahnou o 100K za vecer. A stezujem si? Ne, protoze to neni o penezich, ale o charakteru a urovni.

0/0
7.4.2011 18:41

brekebrekeke

Re: Poplatky ve zdravotnictvi

Smesne poplatky? Neplati lidi nahodou dan? A ptas se, kde je ta dan zvana zdravotni pojisteni? Ze by v kasach stran, v tom lepsim pripade?

0/0
7.4.2011 19:02

dimple

Re: Poplatky ve zdravotnictvi

úroveň uvažování vyjadřuje už ten tvůj nick

0/0
7.4.2011 19:05

HrubesaMares

Re: Poplatky ve zdravotnictvi

Souhlas, navsteva nemocnice je taky hazard...a s daleko vyssi sazkou. Akorat malokdo hraje dobrovolne...ovsem plati to vsichni.Rv

0/0
7.4.2011 22:15

Walldstein

Re: Poplatky ve zdravotnictvi

Málokdo hraje dobrovolně.... LoL tak tohle mě opravdu rozesmálo...nezlobte si nikdo na mě, ale já dělám na akutním interním příjmu a ze 30ti lidí co tam přijdou je tam pouze 5 nedobrovlolně!!!Nebo snad podle vás je nedobrovolná návštěva nemocnice i třeba takovýto připad: 20 let, ve 4 odpoledne teplota 38,2°C, v 18:30 volá RZS a už se veze do nemocnice... Na dotaz jestli užil nějaké léky, jako paralen je odpověď ne, a po přeměření teploty v ambulanci má 37,5°C... Tohle je nedobrovolné? tohle je jen ukázka zneužití jednak RZS a jednak zbytečné navyšování nákladů nemocnice a tím pádem snižovaní finančních prostředků na jiné věci, jako jsou rekonstrukce a platy zaměstnanců, či nákup materiálu...

0/0
8.4.2011 10:41

hugous

Re: Poplatky ve zdravotnictvi

Proto si říká HAZARDNÍ.

0/0
8.4.2011 10:06

frap

Takže

člověk někde dopolene uklouzne na náledí, křupne mu v koleni, nemůže se na nohu pořádně postavit a tak jeho první cesta povede k obvodnímu lékaři a ne na chirurgickou ambulanci, aby neplatil 200,- CZK ?? Takže nejdříve se dobelhat k praktikovi  za 30 ,-CZK a pak hurá belhání podruhé na tu chirurcickou ambulanci, dalších 30,- CZK , kam ho stejně praktik pošle..

Panenko skákavá, to vymysleli lidi s titulem ???

0/0
7.4.2011 18:31

Wabo

Re: Takže

Jasně. Protože praktik ví, že člověk se měl belhat na ortopedickou ambulanci a na chirurgické by otravoval zbytečně.

Budete se divit, ale ve světě vám řada pojišťoven vůbec nedovolí, abyste ke specialistovi chodil rovnou sám, bez poslání praktikem. A pokud vám to dovolí, tak za dražší sazby pojistného. Pravidelně, dlouhodobě, ať k lékaři chodíte, nebo ne. Což vyjde mnohem dráže, než vyšší jednorázový poplatek jen v případech, kdy na přímou návštěvu specialisty opravdu dojde.  

0/0
8.4.2011 8:21

Walldstein

Re: Takže

Autor článku zapomněl na to, že jako dopoučení se dá považovat i parere od RZS...navíc, když sebou někde fláknete na chodníku a nebudete se moct ani postavit tak si stejně tu záchraku zavoláte..ale to je jedno...protože lidi stejně polezou do nemocnic bez doporučení ikdyby to mělo stát 5000...

Osobně mě pobavila zkušenost mé sestřenky, které žije a dělá ve švédsku...Tam to funguje už roky...bez doporučení tam do nemocnice lezou jen turisti a platěj jako mourovatý...Švédi si napřed seženou doporučení a až potom tam jdou...

0/0
8.4.2011 10:53

brekebrekeke

SciFi

0/0
7.4.2011 18:28

E.M.R. verze 1.4

Hegře už to zabal , za chvíli to budeš muset stejně předat

Rathovi !

0/0
7.4.2011 18:27

mirekzelen

Re: Hegře už to zabal , za chvíli to budeš muset stejně předat

R^R^

0/0
7.4.2011 22:30

zupan

Co takhle

zrušit veškeré poplatky. Chybějí peníze, zvyšte odvody. Jak muze osamele zijici clovek s prijmem 9700 Kc platit 6000 za byt a přitom poplatky v nemocnici, když tam skončí, nebo poplatky lékaři a za léky. Zdravotní péče by měla být na základě solidarity a ne kapitálu, protože většina lidí jej nemá. To co navrhujete je sprostá lumpárna prvního řádu. Zřejmě na to nemáte, zorganizovat zdravotnictví tak, aby fungovalo lépe, nežli dříve. Třeba, doplňkové léčivo pro žilní choroby Detralex tedy budeme platit v plné výši, nebo si jej prostě nedopřejeme a dříve odejdeme. To je váš cíl. Celkem humání, že? 

0/0
7.4.2011 17:41

odal.sieg

Re: Co takhle

Co spis nez prosit schopnejsi o solidaritu zanyslet se nad tim, co za cloveka bere jen 9700 a pritom ma byt za 6000?

0/0
7.4.2011 18:00

zupan

Re: Co takhle

Penzista, s poslednimi prijmy 31000 cisteho, asi posledních 10 let, v garzonce+proud+telefon+adsl. Pracoval vice jak 46 let a platil radne vsechny dane. Ono te to take ceka. Ty uz budes pripraveny a nasetris si. Nam rikali, ze nas ve stari zabezpeci, to take udelali. Od komunistickeho platu jsi moc nenasetril.

0/0
7.4.2011 18:08

raciodek

Neuplne informace

Zpráva na idnes my přijde neúplná - nikde neni rozebráno jakým způsobem se mají zvětšit práva pacienta. Ale každopádně jsem nejdřív pro zvýšení efektivity a potlačení korupce, zvyšování poplatků přinese akorát do kapes ...

0/0
7.4.2011 17:39

Walldstein

Re: Neuplne informace

eh...práva pacientů vláda nijak neovlivní...protože práva pacientů jsou dány "Evropskou chartou práv pacientů a seniorů" viz: http://www.homolka.cz/public/data/charta_prav_senioru.PDF

0/0
8.4.2011 10:58

odal.sieg

Reforma zdravotnictvi

By mela zacit otazkou: Je potreba lecit z penez vybranych na pojistnem lidi, kteri nemaji pro spolecnost uzitek? Zejmena u tech, kteri ho ani nikdy nemeli si tim nejsem jisty.

0/0
7.4.2011 17:32

zupan

Re: Reforma zdravotnictvi

To příliš zjednodušujete. Zdravotnictví by mělo fungovat na principu solidarity. Není nutné vyžadovat peníze po tom, kdo je nemá. Co když takový člověk onemocní nakažlivou chorobou, řekněme syfilisem. To by jste jej neléčil a nechal jej šířit dál?

0/0
7.4.2011 18:00

Leftism and censorship killer

Re: Reforma zdravotnictvi

ale nemůžeš chtít aby operace co de udělat kudlou za 100tis byla zadarmo i robotem za 250tis...

0/0
7.4.2011 18:06

zupan

Re: Reforma zdravotnictvi

To jsou primery. Nekomu se udela kudlou, treba tomu, co nechodi do prace a robotem tomu, kdo ma byt driv fit. Vzdy jde rozhodnout na zaklede nejakych vstupnich parametru. Prumer je potom 175 000 pokud se nepletu. Muzes to rozvadet dal, nebo s tim jako ministr neco delat. Treba aby postupem doby, byli vsichni operovani robotem. A jako odbornik budes vedet, kde jsou nejvetsi naklady. Zcela zrejme u leku a leciv a ne u operaci. Tech se v pomeru k beznym onemocnenim tolik nedela, i kdyz se ti zda, ze cenove je to jinde. Kolik pristrojove techniky bylo zbytecne nakoupeno, protoze nebyli odbornici pro jeji poziti, zrušily se celá oddělení a nemocnice a jinak se všeobecně mrhalo?

0/0
7.4.2011 18:16

badodmrtvereky

Re: Reforma zdravotnictvi

No to si měly špitály a pojišťovny včetně pojišťoven o MZ nemluvě uvědomit před nákupem těchto robotů.Jejich nepoužívání vyjde podstatně dráž.Nadstndarti si mohou jezdit na operace do USA.,protože jak je vidět ve VV a ODS mají peněz dost.

0/0
7.4.2011 19:09

odal.sieg

Re: Reforma zdravotnictvi

Takove je mozne napriklad povinne umistit do pracovne lecebneho arealu, kde by si lecbu odpracovali. Nevidim duvod, proc by z mojeho ci vaseho pojisteni (neresim, ze platim asi desetinasobek) meli lecit nakyho bezdeka, co si zhuntoval zdravi pitim ironu.

0/0
7.4.2011 18:12

zupan

Re: Reforma zdravotnictvi

Pokud bude tolik nemocnych s priznaky ktere popisujes, i to co navrhujes je reseni. Bohužel kdo je sem pustil? Nebo kdo je vychoval, ze jsou takoví? Pustila je sem vladni garnitura pod rouskou demokracie, aby jim dali svoje hlasy. Z tou výchovou je to horší - lidé v honbě za penězi přehlížejí i funkci rodiny. Proč vlastně spolu žijí jako rodina. Proč je zde tolik rozvodů? A proč podporovat výhodami nefunkční rodiny? Proč tu nepůsobí více stát, církev a humanitarni organizace?

0/0
7.4.2011 18:23

odal.sieg

Re: Reforma zdravotnictvi

Respektuji, ze I kdyz nejste v nejlepsi situaci, jste zrejme slusny clovek a neprejete vsem bohatym ty nejhorsi nemoci, jaky jsem tu zazil vcera. Vpodstate mam rodice v podobne financni situaci, ale koupil jsem jim dum a pravidelne je podporuji jak financne, tak nakupem zajezdu, domaci elektroniky apod. Proc vam nepomuzou ti, ktere jste s laskou vychoval?

0/0
7.4.2011 18:34

12mmmm12

Pacienty chce šetřit zvýšením poplatků?

;-D;-D;-D;-D;-D

0/0
7.4.2011 17:32

zupan

Re: Pacienty chce šetřit zvýšením poplatků?

On se špatně vyjádřil, pacientů ubude pokud budou vyšší poplatky.

0/0
7.4.2011 17:52

odborar

Bombastické prohlášení Hegera.....

Zatím vidím jen zvýšení nemocničního poplatku a znemožnění přechodu pacienta k jiné pojišťovně. No moc toho opravdu není, obojí je negativní pro pacienta. Jeden lék bez úhrady to už bylo za Julinka. To není reforma, opakování starých opatření !!

0/0
7.4.2011 17:07

Mihulka

Re: Bombastické prohlášení Hegera.....

zvvýšení poplatku nic nevyřeší - jdou do kapes nemocnicím, s péčí o pacienta to nemá nic společného. Dostáváte dokad o zaplacení? aby bylo dohledatelné, co jste zaplatili?????8-o

0/0
7.4.2011 17:28

zupan

Re: Bombastické prohlášení Hegera.....

U našeho obvoďáka to mají sestřičky na kafe a dortíky. Udělají si vždycky pauzičku, my čekáme a ony baští. Ale potvrzení jsem nikdy nedostal. Ani nesmytelné razítko na prdelku, že jsem zaplatil. Někdy i zapomenu.

0/0
7.4.2011 18:03

Wabo

Re: Bombastické prohlášení Hegera.....

V článku se říká, že poplatky přestanou jít zařízením do kapsy jako teď, tj. jako dýžko, ale dostanou o ně méně od pojišťoven. Vy jste ten článek nečetl, že?

0/0
8.4.2011 8:25

a co má být

Toto

Toto je již

jen labutí píseň.

Copak si myslí, že i když vláda toto přežije, tak mu to Senát a PS schválí. A pak tu jsou ještě lidi, tedy generální stávka. Tak co tu vlastně představuje?Rv

0/0
7.4.2011 16:56

hugous

Proč pan ministr nezavede povinnost lékařů a zdr. zařízení

Mít v čekárnách (když už se bez nich lékaři neobejdou) formuláře, kde by pacient napsal svoje subjektivní potíže a tyto by v kopii musel lékař podepsat. Dalo by se tím vyhnout sporům, kdy lékař může tvrdit, že na to či ono si pacient nestěžoval. Proto byl léčen na zcela něco jiného. A tak si svoji smrt zavinil sám.

0/0
7.4.2011 16:56

skrbling

Re: Proč pan ministr nezavede povinnost lékařů a zdr. zařízení

Slušná blbost.

0/0
7.4.2011 16:58

hugous

Re: Proč pan ministr nezavede povinnost lékařů a zdr. zařízení

Proč blbost, dělá se to tak všude jen se tomu říká OBJEDNÁVKA

0/0
7.4.2011 18:27

zupan

Re: Proč pan ministr nezavede povinnost lékařů a zdr. zařízení

A jak je vyjádří slepec?

0/0
7.4.2011 17:54

Wabo

Re: Proč pan ministr nezavede povinnost lékařů a zdr. zařízení

Už vidím generální stávku za to, "co to po nás ten ministr chce", "zatěžuje pacienta", "přenáší odpovědnost doktora (za sepsání anamnézy) na pacienta"! Lékařům nic nebrání, aby to dělali už teď, ale uvidíte, že velká většina pacientů bude proti.

0/0
8.4.2011 8:28

hugous

Re: Proč pan ministr nezavede povinnost lékařů a zdr. zařízení

Asi máte pravdu ale je to jediná pojistka pro pacienta (zákazníka), že vůbec u lekáře byl a něco chtěl. Jinak si lékař může napsat co se mu zlíbí a taky se mohou doklady stratit. A to že to nedělají už teď je jasná ukázka, že jim to vyhovuje. Neexistuje tím pádem žádná kontrola. A potom je to tvrzení proti tvrzení ale ani to ne, většina lékařů má ještě loajální sestru. A lékař může klidně obírat pojišťovnu i pacienta.

0/0
8.4.2011 9:23

skrbling

Chaotická migrace?

Boha jeho?!? Chaotická migrace, hmm... jinak se tomu také říká trh. Když chaoticky migruju mezi teskem a kauflandem, činím tak právě pro pochybnou honbu za výhodami. Co to taky omezit. Že by si zákazník mohl jen jednou ročně vybrat, v jakém obchodě bude nakupovat. Jistě by se jim také lépe plánovalo. Pro Kristovy rány - a tohle si říká pravicová strana!

0/0
7.4.2011 16:54

Wabo

Re: Chaotická migrace?

A co u životního pojištění, tam vám dovolí, abyste si svou pojistku přenášel každého čtvrt roku jinam, i s nastřádaným pojistným? A co u stavebního spoření (což sice není pojištění a problém je jednodušší, ale v principu stejný)? A co u havarijního? Vy si v Tescu a Kauflandu předpácíte, že vám budou ochotní poskytnout plnění, až k nim přijdete? A když máte sozónní vstupenku do bazénu v Kotěhůlkách, taky chcete, aby vás v půlce sezóny na ni začali pouštět v Horní Lhotě?

Změny zdravotních pojišťoven jen jedenkrát v roce jsou v zemích, které mají více než jednu pojišťovnu, normální. A budete se divit, že ne ve všech zemích s rozvinutým kapitalismem je povolena více než jedna zdravotní pojišťovna.

0/0
8.4.2011 8:34

hňup

měl jsem se líp učit,

to bych věděl, že když za den ve špitále zaplatím vo čtyřicet kč víc, tak ušetřím......

0/0
7.4.2011 16:53

zupan

Re: měl jsem se líp učit,

R^

0/0
7.4.2011 17:44

Neznám špinavé peníze

Co to je za reformu

když se vše zdraží a z pacientů vytáhne nejméně miliarda? Rv

0/0
7.4.2011 16:48

zupan

Re: Co to je za reformu

No ale to je princip reformy. Naštvat pacienta.

0/0
7.4.2011 17:55

HrubesaMares

Nikde v te reforme nevidim

mechanizmus, ktery zaruci, ze se bude lecit efektivne. Laborovani s poplatky funguje presne obracene. A zodpovednost lekaru za zvoleny postup a vykony je zatim taky jenom iluzorni. Takze je dost tezky tomu rikat reforma Rv

0/0
7.4.2011 16:47





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.