Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Rusko se chystá na porcování Arktidy, na sever už vysílá vojáky

Ruské zájmy v arktické oblasti začne už letos hájit speciální vojenská jednotka. Zdejší region totiž už možná do dvaceti let čekají tahanice o obrovské zásoby ropy a zemního plynu a Moskva nehodlá nic podcenit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

grey003

Lepší kolíkovat na svém území

než humanitárně bombardovat cizí území. Jistě, takové septické bombardování, z výšky a nadhledu, je více fotogenické, bez krve a utrhaných údů, ale to kolíkování se dá lépe pomlouvat. ;-)

0/0
13.4.2011 23:43

CML po malé opravě

Někteří se angažuje v Lybii a někdo si zase kolíkuje Arktidu

bez té černé břečky skrátka nelze žít ;-D

0/0
7.4.2011 16:50

Terrek

2030

...aha, takže z oteplováním se počítá, nevěřil bych jak může být skleníkový efekt užitečný, když se nad tím zamyslím, emisní povolenky jsou mi k smíchu ...

0/0
7.4.2011 15:58

krizi

arktický pluk a 8.000 vojaku

8.000 je spise sila jedne brigady, neni to na pluk  trochu moc?

0/0
7.4.2011 10:59

waaroo

hmm

a nebudeme mit potom vetsi problem nez, ze budeme mit vetsi zasoby ropy? :-)

0/0
7.4.2011 10:34

neandrtálec

Kompletně roztát ledy, kompletně roztát ledy ...

... a byly jste se zeptat odborníků ???

:-)

0/0
7.4.2011 7:41

Rodnok

Re: Kompletně roztát ledy, kompletně roztát ledy ...

Ženský, no, nezeptaj se Klause ani Kremlíka.

0/0
7.4.2011 12:18

Antonín, topič

oOOO____OOOo

"Nejvyšší ruské velení nyní pečlivě plánuje strategii a vytyčuje jednotce cíle. Speciální zimní oblečení a další vybavení pro více než osm tisíc vojáků je už dávno objednáno."

--

OK, tak hlavní cíl, objednat oblečení, je splněn, a další cíle nestojí za zmínku.

0/0
7.4.2011 7:13

zorro-v-cechach

Mocenské zájmy

Hm, to jsou mi podivné okolnosti... na jednu stranu všichni brojí a bojují proti globálnímu oteplování a tání ledovců, na druhou stranu se nemohou dočkat, až ledy roztají, aby se přicucli k ropě. Asi lepší než bombardovat jiné státy a odhánět je od kohoutků pod rouškou nastolování demokracie.:-P

0/0
7.4.2011 3:59

Sladek

Tak na tohle bych si nevsadil!

"Podle amerických expertů by arktické ledy mohly

kompletně roztát už do roku 2030.";-D;-D;-D

0/0
7.4.2011 0:18

Rodnok

Re: Tak na tohle bych si nevsadil!

No vidíš, ty, Klaus a další plkalové byste si na to nevsadili a všechny státy kolem Arktidy se na to připravují..

0/0
7.4.2011 0:24

Sladek

Re: Tak na tohle bych si nevsadil!

Vzdyt oni na to taky nevsazeji, chytroline.

0/0
7.4.2011 0:58

woodward bob

Re: Tak na tohle bych si nevsadil!

takže tam to vojsko vyslali, protože se chtějí dát na pirátství a přepadat ze zálohy nevinné ledoborce? :-P

0/0
7.4.2011 1:18

milan79

Re: Tak na tohle bych si nevsadil!

;-D;-DR^

0/0
7.4.2011 10:45

Jack Aspirin

BU BU BU, prijde ruskej medved

a sezere vas !;-D;-D

0/0
6.4.2011 23:28

Hardox

Rusku ,jako krestanske mocnosti fandim

nastesti jsou US komunisti pred financnim krachem, takze ta zednarska luza nebude schopna Rusku branit.R^R^R^

0/0
6.4.2011 23:06

birth defect

Re: Rusku ,jako krestanske mocnosti fandim

krach je jen naoko pro lidi, vyvolat strach, zvysit dane a na to musi byt duvod...ted uz nejde o penize, je to horsi.koukni o prispevek nize...:-/

0/0
6.4.2011 23:07

birth defect

Re: Rusku ,jako krestanske mocnosti fandim

dane ne ze by je potrebovali, potrebuji lidem sebrat prostredky aby se balio strechy nad hlavami, makali a nebreptali.z americanu udelaji behem chvile otroky, zavedou VAT 20% a budou radi kdyz si nacpou pupky

0/0
6.4.2011 23:08

Hardox

Re: Rusku ,jako krestanske mocnosti fandim

souhlasim, ale ti zednarsti lotri sami vetsinou ziji v USA, takze je ceka nejspis obcanska valka - a te ani oni neujdou . A pokud se tyka toho otroctvi - 90 procent Americanu uz je otroky ted.;-)

Ja jsem byval vzdy amerikanofil, byl jsem tak vychovan, az ted vidim co jsou USA zac - a vzdy byly. I bolsevickou revoluci v v Rusku financovali tyhle zrudy. Snad tam vladne samotny satan, jinak si to nedovedu vysvetlit.

0/0
6.4.2011 23:26

Hardox

Re: Rusku ,jako krestanske mocnosti fandim

opr. financovaly

0/0
6.4.2011 23:27

prasivy pes Muki

Re: Rusku ,jako krestanske mocnosti fandim

R^

0/0
7.4.2011 2:07

birth defect

Yemen- plne ulice lidi beze zbrani, zabery v TV (Fox) ,

U.S. administrativa prohlasila ze se vzmohla Yemenska Al-Kajda, vsechny ty ulice a namesti jsou plne bojovniku Al-Kajdy a je potreba rezimu pomoci a povstani potlacit vojensky nebot to primo ohrozuje narodni bezpecnost USA 8-o8-o

komu jeste nedoslo jaka hra se hraje tak at strci hlavu fasistum jeste hloubeji 

Doufam ze Rus s Cinanem ten povl zaslapou do zeme ted hned

0/0
6.4.2011 22:25

Rodogon

Re: Yemen- plne ulice lidi beze zbrani, zabery v TV (Fox) ,

Bude zajímavý zjistit jak na to budou reagovat naši vymývači mozků - masové sdělovací prostředky! Hrůza koukat na !veřejnoprávní" televizi jako hnusnou propagandu tam dnes dávaj! Filtrování informací, vypichování co sehodí a tajení ostatního a permanentní  štvanice na ty co se nelíbí určitým kruhům, které tenhle spektákl maj na povel - hnus ....

0/0
6.4.2011 22:31

birth defect

Re: Yemen- plne ulice lidi beze zbrani, zabery v TV (Fox) ,

klasika..."nepovedeny utok" 2 al-kajdisty na dopravni letadlo, pry v patek, priznali se, propusteni z guantanama v 2007 , natocili propagacni video teroristu takze "je jasne" ze se k reeslu vratili...clanky jak jinak nez bez diskuze aby si lidi nemohli napsat ze guantanamo nemohlo byt zavreno protoze jde o statem placene vycvikove stredisko svrhavacu rezimu...na yemen neni treba rezoluce osn, yemenska vlada pozadala usa o pomoc pri potirani terorismu a povolila bombardovani i tomahawky ..tak vetsi zumpu jsem jeste nevidel

0/0
6.4.2011 23:05

Hardox

Re: Yemen- plne ulice lidi beze zbrani, zabery v TV (Fox) ,

tak tohle nejsou zadni fasisti, to byla dost nepodarena, resp. nepresna metafora. Jsou to neomarxisti, vetsinou zednari a clenove zidovske lobby v USA.

Takovyhle primer si fasisti snad ani nazaslouzi. ;-)

0/0
6.4.2011 23:30

Milan Milhof

Přiznám se, že mám pro Rusko slabost:

nějakou dobu jsem tam pobýval a ta země i ti lidé mne prostě dostali. Mají svoje vady z nichž bych za nejhorší považoval alkohol, nepořádnost a nedůslednost. Mají ale i svoje přednosti: dobrosrdečnost a umět si pomoci v každé situaci. Je to historicky dáno: kdo si v Rusku nepomohl, ten nepřežil... A v té souvislosti vzpomínám na příhodu před nějakou dobou, když nějaký ruský křižník hlídkující kolem somálských břehů, chytil ty černé spolupracovníky nějaké nevládní organizace, pardon teď se jim říká piráti, na gumovém člunu... Opravdu jim nic neudělali, jen jim zabavili zbraně, posadilil je do toho gumového člunu a poslali zpátky. A představte si, že ty piráty od té doby vůbec nikdo neviděl a problém byl vyřešen! Srovnejte s naprosto směšnou nemohoucností ostatních vojenských plavidel "euroatlantické civilizace", kteří chytnou bandu černých otrhanců, nevědí co s nimi, zavezou je do Evropy, kde jim zařídí kriminál tisíckrát lepší než mají doma a po odpykání "trestu" jim dají asyl!... 

0/0
6.4.2011 22:19

super61

Re: Přiznám se, že mám pro Rusko slabost:

řešil bych to podobně jak rusáci jen bych těm somálcům nedal ten člun.

0/0
6.4.2011 22:25

wrah

Re: Přiznám se, že mám pro Rusko slabost:

Ony piráty již nikdy nikdo neviděl, takže jim ten člun patrně nedali :)

0/0
7.4.2011 7:18

birth defect

Re: Přiznám se, že mám pro Rusko slabost:

R^

0/0
6.4.2011 22:26

LadyLucik

Re: Přiznám se, že mám pro Rusko slabost:

:-)

0/0
6.4.2011 23:28

davnopryc

Re: Přiznám se, že mám pro Rusko slabost:

Jste si jisty ze je nevysadili na breh aby se s nimi nemuseli patlat?  :-)

0/0
7.4.2011 0:44

me2di

Proc porad lest do zadku

nejake velke zemi. Stejne s nama vzdy vy..bou. Pojdme radsi prosazovat nase zajmy. Nekoho kolonizovat, nebo zachranit. Co takhle mit nejaky poradny hory, nebo more.

0/0
6.4.2011 22:08

me2di

Fandim Finum

!

0/0
6.4.2011 22:00

villík

Kdo to říká, že ledy roztajou do r. 2030?

0/0
6.4.2011 21:57

Milan Milhof

Rusko si počíná naprosto racionálně

a nepotřebuje lhát že ochraňuje nějaké civilisty jako USA nebo NATO v Jugoslávii nebo teď v Libyi. Hlupáci blábolící o jakési ruské expanzi apod.ať si uvědomí, že Rusko je obklíčeno USA základnami ne naopak a že Rusko v posledních 30 letech neprovedlo žádné napadení cizí země jako provedly USA/NATO v Jugoslávii, Iraku, Afghanistanu a teď v Libyi. Rusům je dnes co závidět Putina i Medveděva - srovnejte je s českými vládními ušňupanci... Ano, jako mladíček jsem byl jsem hluboce rozhořčen na SSSR v 1968 a na komunisty. Spousta věcí nebyla, nemohlo se volně cestovat. To je všechno pravda a byla to tupost komunistů, kteří vládli pomocí primitivů, kterým dali moc. Dnes vidím, že dnešní režim je daleko zákeřnější, daleko víc vymývá mozky a spěje k tomu, aby se etablovala úzká skupina kamarádů-pijavic na státních penězovodech a z ostatních udělali ovce které si ponechají k posluze a které jim budou sypat do koryt... To je podstata dnešní "lžidemokracie"

0/0
6.4.2011 21:37

birth defect

Re: Rusko si počíná naprosto racionálně

R^R^R^

0/0
6.4.2011 21:43

Lev_z-_-Rožmitálu

Re: Rusko si počíná naprosto racionálně

nemám co dodat pane kolegoR^

0/0
6.4.2011 21:47

super61

Re: Rusko si počíná naprosto racionálně

souhlasím s tebou, až na to napadní ruska vs. jiná země. Rusko operovalo v čečně i když to je trochu jiná situace. A samozřejmě intervence do gruzie kde se jedná o suveréní stát. Jinak se zbytkem souhlasím.

R^

0/0
6.4.2011 21:51

Rodogon

Re: Rusko si počíná naprosto racionálně

Tak takhle: v tý Čečně operovat muselo, není možné dopustit existenci imamátu s právem šaríja na území Ruské federace. To jako FBI taky zasáhla proti Koreshovi a jeho davidiánům co si vyhlásili na farmě vlastní zákony odporující ústavě USA, že?

0/0
6.4.2011 21:54

super61

Re: Rusko si počíná naprosto racionálně

no myslím, že v gruzii to je podobný problém. kdy se část hlásí k rusku. A gruzie se samozřejmě bránila. až do toho vlítli rusáci. Líbí se  mi, že místo zbytečného tlachání řeší věci hned. R^

0/0
6.4.2011 21:57

Rodogon

Re: Rusko si počíná naprosto racionálně

Moc to nevyřešili - v podstatě jen opětovali palbu. Musím se přiznat, že ač ideově stojím na straně proletariátu světa což jest u mě dáno pouze a jen znalostí dialektiky dějin, nikoliv půbodem, tak osobně jsem nesnášenlivý  tyran jako ti které politicky odsuzuji. Já stát v čele Ruska, provedl bych tvrdý úder ze země, vzduchu i moře, zcela obklíčil Tbilisi a chytl toho Šaškašviliho živýho! A zajatý americký žoldáky  bych pak nechal s ním v čele pochodovat po Rudým náměstí jako to udělal Stalin s hitlerofcema .... a vím že bych byl historiky neoblíben!

0/0
6.4.2011 22:09

super61

Re: Rusko si počíná naprosto racionálně

Jde o to, že neztráceli čas tlacháním. A nestříleli přes hranice. Normálně obsadili území gruzie. Něco podobnýho by to mohlo být na slovensku kde bys si maďarská menšina mohla říct, že chce spadnout do maďarska. A maďaři by přijeli na slovensko v tancích. Kdybyh byl občan toho státu byl bych vzteky rozpálenej do běla.

0/0
6.4.2011 22:14

Lev_z-_-Rožmitálu

Re: Rusko si počíná naprosto racionálně

co to pořád žvaníš?

ruská armáda byla v osetii dávno před tím

je tam už od začátku 90. let kdy tam vypukla občanská válka

prostě vykopali gruzínce z území na kterým nemají co pohledávat

0/0
6.4.2011 22:15

super61

Re: Rusko si počíná naprosto racionálně

říkáš pravdu jen z části. rusáci byli na gruzinském uzemí a vytlačili jejich armádu

0/0
6.4.2011 22:17

Lev_z-_-Rožmitálu

Re: Rusko si počíná naprosto racionálně

ale plnili a plní tam dál mírovou misi

jsou tam kvůli zajištění klidu zbraní

a jen protože stáhli tanky naoko pryč tak tam vjel kravatožrout se svojí soldateskou

0/0
6.4.2011 22:18

super61

Re: Rusko si počíná naprosto racionálně

ty tanky co tam přijeli tam nebyli ani náhodou. Naprostá většina byla z ruského území i když tam byli delší dobu. Intervenovali na gruzínské území. Nedebatuju o úloze gruzínců a o tom zda to bylo dobře. Jen mi jde o to, že jejich armáda zasáhla na území suveréního státu.

0/0
6.4.2011 22:28

Rodogon

Re: Rusko si počíná naprosto racionálně

To Amíci a  Britové či Izraelci dělaj běžně a nikdo se nad tím ani nepozastavuje. Pakistán, Somálsko, Sudán, Libyje na jih od "bezletové zóny" atd. Rusové proto už taky na to je*** a třeba nad Japonskem se občas proletěj taky bez ptaní:) Nač se žinýrovat když jiní se nežinýrujou? Byli by hloupí. To jenČíňani se držej svýho kopyta a intervenujou pouze ekonomicky. Doma to drží zkrátka a proto se divím že nevetovali tu Libyji! Co když budou čelit ujgurským vozemčelembuchům a jejich ozbrojenému povstání, nebudou pak v situaci jako Kaddáfí?

0/0
6.4.2011 22:41

-dejf-

Re: Rusko si počíná naprosto racionálně

kdy izrael vylezl ze svych hranic?

vedli vubec nekdy za poslednich 3 tisice let nejakou utocnou valku?

0/0
6.4.2011 23:08

Rodogon

Re: Rusko si počíná naprosto racionálně

Ne tady nejde o to - mluvíme o narušování "státní suverentiy" či jak se tomuříká: bombardování iráckého reaktoru, dnes letecký útok v S´dánu, zásah v Ugandě - tenkrát proti těm únoscům za Idiho Amina, a únosy lidí od Argentiny po Švédksko a Ukrajinu. Prostě si se suverenitou jiných států hlavu nelámou a sami se diví že jiní (Palestinci( nerespektují tu jejich, toť vše. Ostatně okupují území v rozporu s rezolucemi OSN - Golany, západní břeh Jordánu - prohlásili nezákoně Jeruzalem za hhlavní město - to vše je proti rezolucím OSN a jak to že je nikdo nebombarduje? Co tahle dvoukolejnost má jako znamenat?

0/0
7.4.2011 0:11

Rodogon

Re: Rusko si počíná naprosto racionálně

Jinak ještě k těm "útočnejm" válkám. No každá je útočná proti lidu, vládnoucím třídám se to může jevit jinak. Stát Izrael exituje teprve od roku 1948. Nic předtím s ím nemělo nic společnýho. Starověký Judsko nemoho mnoho válek vést, byla to kmenová uskupení podřízená egyptským či novobabylonským a později ptolemaiským a římským vládám, jejich úloha je uměle zveličeována legendami o mocném králi Davidovi a moudrm Solomonovi. Realita ale byla zcela jiná a to dosti ubohá - ale to jen tak na okraj, když už tu házíme tisíciletými dějinami a "útočnými válkami":)

0/0
7.4.2011 0:17





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.