Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Autobusem plným lidí projelo zábradlí, řidič se vyhýbal jinému autu

Autobus MHD se ráno na Zbraslavském náměstí v Praze vyhýbal protijedoucímu vozidlu. Při manévru narazil do zábradlí, které plášť autobusu prorazilo a v délce několika metrů projelo jeho trupem. Autobus byl v tu dobu úplně obsazený, nikomu se ale nic nestalo.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

savah

Náraz ve velmi nízké rychlosti

Stála jsem vzadu v autobusu. Nemůžu říci, zda se autobus někomu/něčemu vyhýbal. Zajel prostě do zastávky Zbr. nám, zastavil, ale neotevřel dveře - vypadalo to, jako že před námi stojí jiný autobus. Pak se velmi pomalinku rozjel - jen jako když se pustí brzda a následně narazil ve velmi nízké rychlosti do zábradlí. žádný úhybný manévr se nekonal. Autobus jel prostě rovně. Řidič ani po nárazu neotevřel dveře... Po vystoupení z autobusu jsem viděla, jak se řidič po autobusu pohybuje - asi kontrovala, jestli tam někdo nezůstal a pak volal na dispečink. Ještě teď mi ale není nejlíp.

0/0
6.4.2011 17:21

mechi

tak nějak nevím

Rád bych se připojil do diskuze, jelikož jsem v autobuse zrovna jel.

Jen nevím, k čemu se vyjádřit dřív a k čemu vůbec ne.

Určitě někde existují fotky z interieru autobusu, kde by bylo vidět zničené sedačky, na kterých v době nehody seděli lidé. Nechápu, jak člověk sedící na první sedačce vpravo mohl jen tak vyváznout. Viděl jsem jen paní, kterou to ze druhé sedačky (otočené) vyhodilo mezi lidi.

Kam až dosáhlo zábradlí do vnitřku vozu nevím, protože jsme tak trochu panicky utíkali z vozu.

Bohužel opravdu nemohu sloužit v otázce protijedoucího auta, tím směrem jsem se nedíval.

Řešil jsem tou dobou spolu s ostatními jinou otázku. Proč řidič, při příjezdu na zastávku Zbraslavské náměstí, zastavil asi tři metry před místem, kde obyčejně autobusy zastavují? Proč neotevřel dveře? Proč po chvilce zkoumání panelu u volantu se pomalu rozjel a bez náznaku brzdění či snahy o jakýkoli manévr najel na zábradlí? Nepřišlo mi, že by se řidič nějak snažil o jakýsi úhybný manévr. Prostě jel opravdu po

0/0
6.4.2011 15:38

DickLarge

Zábradlí

To už je moc co si dneska zábradlí dovoluje.

0/0
6.4.2011 14:58

Podrazza

Já jel v Praze autobusem MHD naposled asi před 4 lety...

... a už tehdy to spíš připomínalo přepravu základního stáda traktoristou.

0/0
6.4.2011 14:29

Lev_z-_-Rožmitálu

Re: Já jel v Praze autobusem MHD naposled asi před 4 lety...

to bude tím žes jel ty:-P

0/0
6.4.2011 14:36

Podrazza

Re: Já jel v Praze autobusem MHD naposled asi před 4 lety...

Já ale neřídil ;-D

0/0
6.4.2011 14:48

iSikorskii

Tleskám řidiči!

zachránil toho v autě, cestujícím se nic nestalo a jen si trochu rošrotil spodek. Jasnej vítěz R^. Kdo ví, jak by to dopadlo po čelním střetu...

0/0
6.4.2011 13:33

jvaaaa

Proč se nikomu nic nestalo?

Nikomu se nic nestalo, protože autobus naštěstí nebyl nizkopodlažní. R^

0/0
6.4.2011 13:13

pletiplot

Re: Proč se nikomu nic nestalo?

R^ Naprostý souhlas. Nemám nic proti vozíčkůřům a berlařům, ale ukažte mi jednoho jedinýho, který potřebuje mít nízkou podlahu (a nesmyslně vysoká sedátka) v celé délce autobusu. Naprosto idiotský koncept.

0/0
6.4.2011 13:29

mira7788

Re: Proč se nikomu nic nestalo?

to je fakt.

0/0
6.4.2011 13:38

231

Re: Proč se nikomu nic nestalo?

a) U nízkopodlažních autobusů je rychleší pohyb při vystupování a nastupování i u zdravých lidí

b) Ono je levnější a jednodušší udělat nízkopodlažní celý autobud než jen část. Nehledě na kavlitnější využití místa. na schody nidky nenarovná tolik lidí jako na rovnou plochu. Navíc rovná plocha je pohyb lidí ipro stání za jízdy bezpečnější než schody.

0/0
6.4.2011 14:23

u.boat

Re: Proč se nikomu nic nestalo?

naopak. zadní (hnaná ) náprava potřebuje prostor pro diferák atd, někde musí být nádrž, takže zadní část má podlahu do kopce a z kopce, a na některé sedačky se šplhá jako do kabiny tiráku ;-( To pohyb cestujících moc neurychlí.

přitom jeden schod do zadní třetiny autobusu ničemu neškodí.

To u tramvají je to jinak. Když se dá samostatný motor kr každému kolu, vznikne plně nízkopodlažní vůz kde nic nepřekáží. 15T R^

0/0
6.4.2011 22:48

Killom

Čelní střet?

Hodně z Vás tady píše, že to měl do něho naprat (čelní střet). Ale jde vidět, že nikdo z Vás nemá tušení, že ten autobus je jenom pár plastů a řidič je na ráně a mohl by přijít o nohy apod. Není tam ani nárazník z profilu jako u řady 730. Já osobně bych taky uhýbal. Vlastní zkušenost. Mimochodem během zlomku vteřiny se rozhodnout je jedna věc a druhá automatická reakce, která každému velí zachovat vlastní život a ten by čelním střetem ohrozil a také by ohrozil řidiče z protisměru. Kdyby ho zabil tak s tím musí ten řidič busu žít, ikdyž za to nemohl.

0/0
6.4.2011 13:10

pletiplot

Re: Čelní střet?

Souhlasím, že v tomhle místě ta alternativa byla, ale jsou místa třeba v Alpách, kde prostě nesmíš uhnout, jinak zabiješ všechny. Je lepší zabít jednoho namachrovanýho sebevraha v tuningovým golfu než desítky lidí v autobusu.

0/0
6.4.2011 13:15

Killom

Re: Čelní střet?

Jasně, ale v Alpách je to zase jiné :)) Tam tak není kam unhout... teda je, ale jízda by se stala letem.

0/0
6.4.2011 13:31

mira7788

Re: Čelní střet?

a co jinyho rika?

0/0
6.4.2011 13:40

nitraq

čas

Ví někdo v kolik hodin se to odehrálo?

0/0
6.4.2011 13:04

bound

Re: čas

Vy neumíte číst? Odnaučte se číst jen nadpis, ale čtěte celý obsah. Pak se nedivím, že jsou tady lidi tak blbý...

0/0
6.4.2011 13:13

Quasi

Re: čas

spravne a jinak priste blbi ... jako ti lidi ne ty lidi.

0/0
6.4.2011 13:21

bound

Re: čas

...ono je to od mladý, mladí. To si trochu pletete;-)

A v neformální češtině, se používá, že by nebyly ty lidi tak mladý...blbý... :)

0/0
6.4.2011 13:28

bound

Re: čas

...ale jinak samozřejmě...ti lidi nebyli by mladí a mladí by nebyli by blbí....:)))

0/0
6.4.2011 13:31

Killom

Re: čas

tak teď nevím jestli jsem mladý nebo blbý :D Takhle se motá hlava...

0/0
6.4.2011 13:36

dubvar

ŽÁDNÉ VYHÝBÁNÍ!

ŘIDIČ AUTOBUSU SE NIKDY NSMÍ VYHÝBAT TAK, ABY OHROZIL CESTUJCÍCÍ, KTERÉ VEZE!

KDY TO TITO ŘIDIČOVÉ POCHOPÍ?? Kolik blbců sjelo z cesty jenom proto, že se "vyhýbali"?? Prostě, pokud to nezabrzdí a auto v protisměru je menší, jede se pomalu, tak obvykle srážka je nejmenším zlem...

0/0
6.4.2011 12:47

Blamik

Re: ŽÁDNÉ VYHÝBÁNÍ!

No já bych řekl že v tuhle chvíli a na tomhle místě mohla být situace tak složitá že obvyklá poučka neplatí a řidič se zachoval podle svého nejlepšího svědomí. Vzhledem k tomu že se nikomu nic nestalo se zřejmě rozhodl správně.

.

0/0
6.4.2011 12:50

budovatel socialismu

Re: ŽÁDNÉ VYHÝBÁNÍ!

Ale prosím tě, pravičák s autem má vždycky přednostR^[>-]

0/0
6.4.2011 13:00

Quasi

Re: ŽÁDNÉ VYHÝBÁNÍ!

takze ti co maji auto jsou pravicaci a ti co chodi pesky jsou levicaci? to je novy poznatek, dekuji za rozsireni obzoru.

0/0
6.4.2011 13:23

budovatel socialismu

Re: ŽÁDNÉ VYHÝBÁNÍ!

Ano je to tak. A ti co jedou sockou jsou rudí jako srp s kladivem.

0/0
6.4.2011 13:35

nejchytrejsi

Re: ŽÁDNÉ VYHÝBÁNÍ!

presne tak, tady na sestce to je imrvere co se B191 kutali ze strahova na smnichov, pac se ridici vyhejbal, 3x hanba

0/0
6.4.2011 13:01

pletiplot

Re: ŽÁDNÉ VYHÝBÁNÍ!

Naprostý souhlas. Když mám na krku 100 lidí, tak se nevyhejbám motorizovanýmu sebevrahovi. I kdybych ho měl srolovat na plech. Pochopím vyhýbat se krokem v úzkým místě nebo na bolívijské silnici, ale nějaký kreten, co předjíždí na Zbraslavským náměstí proti autobusu, má prostě smůlu.

0/0
6.4.2011 13:12

pletiplot

Re: ŽÁDNÉ VYHÝBÁNÍ!

Tak podle příspěvků lidí, co to tam znají, je dost možné, že se řidič auta vyhýbal chodci na úplně debilně umístěném přechodu pro chodce, kde chodec nevidí do silnice a řidiči nevidí chodce.

0/0
6.4.2011 13:25

prostejentak

Ta lokalizace

není zcela přesná. Stalo se to v ulici U národní galerie , hned na kraji po výjezdu ze zastávky Zbraslavské náměstí směrem do centra. Z fotky je vidět že naštěstí trubka vnikla plastovým nárazníkem  do spodní části vozu asi mezi prvním a druhým schodem. Kam se tam potom stočila , nahoru nebo dolů pod vůz není z dokumentace jasné.  Další štěstí , pokud se to dá z fotky posoudit , šlo o spojovací , tenčí a hlavně kratší trubku zábradlí , ne o hlavní o průměru asi 6 cm. Těch dost strašných nehod tohoto druhu bylo už hodně. Někde se už nedávají ani vodorovné trubky ( na kolejích apod ) , ale jen řetízky , právě z tohoto důvodu.

0/0
6.4.2011 12:44

Blamik

Re: Ta lokalizace

Souhlasím. K tomu zábradlí bych  ale podotknul že tam na to místo vůbec nepatří. Tam by měla být klasická dálniční svodidla, aby auto, nebo autobus zklouzl. Trubky jsou tady pro chodce i vozidla dost nebezpečný element s nevyzpytatelným pohybem při srážce. Pokud vím tak vlastník (TSK) a dopravní odbor (Praha 16) na to mají zcela jiný názor, takže na dalších místech na Zbraslavi najdeme podobně rizikové přechody.

Na druhou stranu je pravda i to že Zbraslav má ulice stavěné stejně jako třeba staré město. Jde o historickou zástavbu kde se počítalo s provozem kočáru nebo spřežení volů, ale ne na autobusový provoz, proto je dost problematické nejen umístnění přechodů, ale i chodníků či šířka pruhů.

0/0
6.4.2011 14:19

Maara

Re: Ta lokalizace

Proboha svodidla na Zbraslavskem namesti??? To je muzeste dat i na Malostranske treba, tam taky jezdi auta tesne kolem chodcu...

0/0
6.4.2011 14:35

b1s1t

Re: Ta lokalizace

Vzhledem k tomu, že by svodidla zabrala nejméně 40 cm, tak by tam uz ani zadny chodnik byt nemusel.

0/0
6.4.2011 20:13

Scarlett O Hara

To je zase titulek! Ach jo...

:-/Rv

0/0
6.4.2011 12:37

Yen

Re: To je zase titulek! Ach jo...

...pojízdné zábradlí......... Předpokladem pro redaktora iDnesu je vytříbený jazykový cit.

0/0
6.4.2011 12:42

AntiGuru_zničí_noční_můru

Re: To je zase titulek! Ach jo...

To zábradlí jelo středem na podlaze busu na kolečkových bruslích;-D a odpichovalo se hůlkami;-D a navíc to byl černej pasažér;-D

0/0
6.4.2011 12:47

jazzsoulicious

hroznej nadpis

;-D

0/0
6.4.2011 12:22

Ferin007

Re: hroznej nadpis

Taky jsem dlouho zíral na to, co tím asi autor chce říct. Skloňování mu asi nic neříká. Rv

0/0
6.4.2011 12:28

Gennaro.Ivan.Gattuso

pekne

to je styl, davam palec nahoru.R^

0/0
6.4.2011 12:20

stefi_ul

instinkt...

je mrcha... Potrebuju vymenit zrcatko na strane spolujezdce, ale uz dve sance, jak to nechat nekoho zaplatit sem propasnul... a to diky blbymu instinktu. Rikam si, az ti nekdo neda prednost, ... no a pak to stejne zakapnu nebo strhnu tak, aby ke stretu nedoslo.

Kdo se s tim setkal vi, ze mozek tak hladne nejedna a instinkt zaveli, zabran stretu s zivou bytosti. Kdo jen teoretizuje a nikdy v takovy situaci nebyl, nikdy nepochopi a bude jen a jen plane plkat.

0/0
6.4.2011 12:18

stefi_ul

Re: instinkt...

mozek CHLADNE ;-D;-D

0/0
6.4.2011 12:19

JoeMax

Re: instinkt...

Komu? ;-)

0/0
6.4.2011 12:40

Andee in Red Book

Re: instinkt...

Proč to nehodíš na havarijko? 8-o

0/0
6.4.2011 12:40

pletiplot

Re: instinkt...

Protože na svou starou šunku havirijko nemá, tím by zdvojnásobil cenu auta jedním ročním pojistným.

0/0
6.4.2011 13:17

Maara

Re: instinkt...

I kdyby ho měl, přišel by o bonus, tak to radši na někoho narafičí. Hnus.

0/0
6.4.2011 14:41

budovatel socialismu

Z fotky je vidět

že zábradlí šlo pod vůz, tak jakápak yheute kobojka zase?Rv

0/0
6.4.2011 12:17

Clancy Wiggum

Re: Z fotky je vidět

Šlo pod vůz do té míry, že poškodilo 4 sedačky a vnitřní obložení. Podíej se na masku (nahoře, uprostřed první fotky).

0/0
7.4.2011 6:36

jordan23

Vzápětí začal jezdit náhradní??

Tomu bych se v Praze divil. Když se něco stane tak to nikdo neřeší a nějaká náhradní doprava, to tam snad ani neznají!!!

0/0
6.4.2011 12:08

popizu

Re: Vzápětí začal jezdit náhradní??

Ano,nezapomente se divit...:-/

0/0
6.4.2011 13:11





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.