Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Klíšťata si letos pospíšila, odborníci čekají více nakažených

Letošní sezona začala pro klíšťata o něco dříve než loni. Státní zdravotní ústav navíc předpokládá, že počty nakažených roztočů by mohly překonat ty loňské, kdy se boreliózou nebo encefalitidou nakazilo 4 191 lidí. Tři z nich zemřeli.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Naughty

Hmm..

Nemohla jsem nenapsat ... Sama trpím neuroboreliozou už 5 let .. když mi ji zjistila měla jsem ji v přechozeném stadiu a doktoři mne vyhodili z nemocnice i když jsem sotva chodila .. další den mě přijali jako otravného pacienta ... našli mi onu boreliozu dali atb na dva tydny se slovy "to ti bude stačit" .. a ted když s tím mám komplikace jaké mám, tak jediné s čím se setkám tak akorát se spekulacemi, že jsem hypochondr a to i když si jdu k doktorce nechat předepsat coxtral na bolesti zad .. tudíž co bych pod tento článek dopsala .. Až chytíte boreliozu a budete mít to "štěstí" že se vám projeví tak moc .. tak si polibte pr*** a pomocte si sami, jelikož doktoři vám nepomůžou!

0/0
5.4.2011 22:42

chiptdm

uklid, spasani

Drive nam porosty a meze spasaly kravy, ovce, kozy... ted je mnohde plevel, koprivy a pod nimi cerna skladka. To nemluvim o tom, kdyz vyrazi Ceske lesy s tezkou technikou tezit drevo pro svuj byznys. Takovy les je po pul roce nenavstivitelny, protoze je osklivy a plny malini a kdovi ceho a klistat.

Jen se mrkneme k sousedum do Rakouska, do remizku a lesu tam kliste nenajdeme. Do Rumunska kde se pasou  volne kravy... radost stanovat v prirode a chodit do lesa pro drevo...Irove a Anglani maji vlhko teplo, caste deste, nemaji mrazy a skoro nevedi, co je to lymska borelioza...zvlastni, ze?

Lepsi nez uklizet v lese a dbat na prevenci, je ockovat se, napakovat farmaceuticke firmy, ty penize preleji sesterske spolecnosti na vyrobu zbrani, a za ucelem odbytu zbrani vytvori valku... ukradnou ropna pole a tak dal dokola... kam to spejeme?

PS:

Encefalitidu jsem mel a ani jsem o ni nevedel, stejne tak boreliozu asi stesti v nestesti...

0/0
5.4.2011 6:42

josnow

Re: uklid, spasani

Tak poslední věta to úplně vysvětluje. Následkem encefalitidy může být poškození mozku.

0/0
5.4.2011 8:34

horší než komunisti

Re: uklid, spasani

a kolik v tom "uklizeném" lese žije dalších živočichů nebo rostlin? nic, bezcenná továrna na dřevo

0/0
5.4.2011 11:20

Benzin Petrolejovič Naftěnko

Jo, jo.

Dokud se každé jaro všude vypalovala tráva, nebylo tolik klíšťat, slimáků, mravenců....................., ale pak přišel českej hasič a tím se všechno po......

0/0
5.4.2011 5:50

josnow

Re: Jo, jo.

Hezký nesmysl. Slimáci (španělský slimák) ještě před několika lety na českém území neexistoval. Klíšťat je pořád stejně, mravenců naštěstí více, zejména díky radikálnímu snížení množství chemikálií, které používají zemědělci.

0/0
5.4.2011 8:36

horší než komunisti

Re: Jo, jo.

a dokud se blbý lidi věšeli, byla vyšší inteligence

0/0
5.4.2011 11:21

Jonáš2

poslanci a senátoři

udělejte něco pro zdraví a vzhůru do přírody !!! Louka či les Vás volá !!! ;-)

0/0
4.4.2011 23:35

Jablkon

az ted?

taky uz jsem ze sebe vcera 2 (jeste nezakousle) kusy v Ricanech sundal. ale pamatuju uz i "zimu", kdy jsem ze sebe (rovnez ve Strednich Cechach) kliste sundaval uz cca. 4. brezna, takze po poslednich teplych tydnech me prekvapuje spis ze tvrdi, ze minuly tyden meli prvni pripad

0/0
4.4.2011 21:57

Babul

Re: az ted?

Včera večer jsem sundal lezoucí klíště ze psa, lezlo mu po hlavě, protože pes byl ošetřen přípravkem proti klíšťatům, tak se nezakouslo (nebo mu nechutnalo).

0/0
5.4.2011 8:45

petrpetrpetrpetr

Asi takhle

Proti tetanu je nás očkována většina. Ale teoreticky je velmi nízká šance nakažení i v případě, že nejste očkováni. Pokud jste proti očkování, pak se nemusíte nechávat přeočkovat po těch 11ti až 15ti letech. Upozorňuji vás však, že tetanus je smrtelný a ta smrt je hodně strašlivá. Ale vy ho přece nemůžete chytit, takže žádný strach. Je to stejná loterie jako s encefalitidou. Tisíc lidí ji nedostane (nebo má mírný průběh), ale jeden ano. Problém je, když ten jeden jste vy. Mimochodem, u klíšťat je problém i s boreliozou, která může mít stejně tragické následky a nakazí se jí i více lidí. Proti té očkování není. Takže očkování proti encefalitidě ještě neznamená, že jste nesmrtelný. Pokud by bylo očkování na oboje, pak bych se nechal v klidu oočkovat. Zdraví máme jen jedno a peníze si do hrobu nevezmem.

0/0
4.4.2011 21:38

Jablkon

Re: Asi takhle

prave, u klistat je mnohem vetsi prusvih s boreliozou, protoze je radove castejsi (cca. 10nasobek pripadu? nevim presne) a navic svym zpusobem o dost zakernejsi, protoze zatimco encefalitida ma rychly a zretelny prubeh a nakazeny se tak brzo dostane do nemocnice (ovsem ani to nekdy nestaci), borelioza se muze projevit jako slabe nachlazeni, ktere se prechodi a az po letech clovek zjisti, ze to ma rozlezle po celem tele a trvalych nasledku se uz nezbavi

0/0
4.4.2011 21:59

il principe

to jsou neuveritelny kecy

odkud mas tu "teoreticky nizkou sanci nakazeni tetanem i v pripade, pokud clovek neni ockovan" ty odborniku? A co myslis tim, ze tetanuis je smrtelna nemoc? Samozrejme muze cloveka zabit, ale v soucasnosti se da pomerne upesne lecit, i kdyz prijemne to rozhodne neni. Proc si o tom neco alespon nevygooglujes, kdyz uz mas potrebu kecat do mediciny?:-P

0/0
5.4.2011 20:36

Orin

Jak to brát?

Dobrý večer. Nedá mi to, abych se nevyjádřil. Z klíštěte má otec ochrnutou půlku těla a kamarád z dětství ohluchnul. Za to může encefalitida, která je nebezpečná svým náhlým průběhem. Není však pravda o větším výskytu, kdy se dříve testy nedělali a nebo nebyla možnost to prokázat. Ale ta šance, že to chytnu 10 000 000:500+-? Osobně jsem nachytal 100ky těch malejch bastardů, protože na mne jdou jak slepice po flusu a nic. Jenomže pak se něco změnilo. I moje sestra se stala šťastnou výherkyní encefalitidy a bojovala o život 7dní. Pak jsem se rozhodl a minulý rok jsem se nechal očkovat a nyní mne klíšťata trápí asi jako tahle diskuze :). Doporučuji se nechat očkovat /ne proti blbostem, chřipka po sezoně atd./, ale z pro vaši bezpečnost a rodinám.

0/0
4.4.2011 21:11

fantomas2000

Re: Jak to brát?

Tak to teda musite bejt supr odolná familie. Ja navstivil deštné pralesy v jihovýchodní asii a v jižní americe, 20 let jsem byl léto co léto na vranovské přehradě kde máš 5 klíšťat den co den a furt nic. Holt jak říkal Frank Drebbin holt dobrej matroš s celoživotní zárukou.

0/0
4.4.2011 21:25

Jablkon

Re: Jak to brát?

co znamena "klistata me trapi asi jako tahle diskuze"? ze na vas po ockovani nejdou? blbost, to se nezmeni - osobne vyzkouseno. ze uz se nebojite jakekoliv nakazy? blbost, borelioza je radove castejsi nez encefalitida a ockovat se proti ni neda.

tak jako tak se ale ockovani proti encefalitide asi vyplati, neni nijak drahe, vydrzi nejmin 3 roky a pokud ze sebe klistata sundavate pravidelne, dost mozna se uz ani nemusite nechat preockovat, protoze vas ty mrchy preockuji samy (osobne vyzkouseno...)

0/0
4.4.2011 22:03

Tarzan

Pravda

Můžu potvrdit v sobotu jsem byl na Monínec – Javorová skála 723 m.n.m. a během chvíle 2 klíštata tak bacha , naštěstí se nepřisála :-)

0/0
4.4.2011 20:43

libedejroznec

jsem

jednou po přespání v lese ze sebe tahal 5 napitejch klíšťat a taky žiju.. ty co jsem zničil dřív, než jsem je nedobrovolně nakrmil ty ani nepočítám.. těch bylo moc..

0/0
4.4.2011 20:11

Vinca Ll

Re: jsem

Nejhorší jsou záplavové oblasti .

0/0
4.4.2011 20:18

Jablkon

Re: jsem

kdepak, nejhorsi je kapradi. typicky v suchych piskovcich.

ale je fakt ze luzni lesy s podrostem jsou taky velmi "oblibenym" prostredim

0/0
4.4.2011 22:07

habr

Re: jsem

Je vidět, že jsi nepochopil pravděpodobnost onemocnění. Protože jsem celý rok v terénu, tak těch pár stovek korun jsem za očkování obětoval. Očkování není nic jiného než být infikován slabým virusem aby si tělo vytvořilo protilátky.

0/0
4.4.2011 20:54

Jablkon

Re: jsem

hmm z kolegyne jich kdysi na tabore po prespani v lese vytahli asi 25 a taky to prezila. ale o tom to neni - tim se pravdepodobnost nakazy zvysi treba z 1:10 000 na 1:1 000, ale porad je mala - ono to stejne mnohdy potka toho, kdo se temer nehne z mesta a potka jedno kliste za 3 roky - a zrovna je to to nakazene...

0/0
4.4.2011 22:06

Severin

No, až na nějakého postiženého natrefíte, tak asi změníte

názor.

velký nepříznivec očkování, dokonce jsem projel celou Amerikou od Chile do Kanady bez jediného očkování, aniž by se něco dělo. Klíšťat jsem taky měl za ta léta na sobě dost. I potom, co synovec onemocněl lymfskou boreliózou (a má trvalé následky) jsem klíšťata bral na dost lehkou váhu. Loni na podzim jsem se dostal do styku s mladým mužem , který si klíšťovou encefalitidu s těžkýmy následky prodělal. Je z něj teď troska, mluvit nemůže, jenom někdy vyráží pazvuky, divoký kukuč, někdy i dost agresivní (chválabohu zřídka a kvůli nedostatku koordinace není zas tak velký problém jej pří výbuchu agresivity zpacifikovat, jeho matka to už ale sama nezvládá), někdy zase jenom hodiny sedí a vzlyká. To byl tak silný zážitek, že jsem si řekl, raději než tak dopadnout, tak smrt. Letos se po prvé praštím přes kapsu a nechám se očkovat, taky díky zprávám, že teplé roky posledních desetiletí podstatně zvýšily virulenci encefalitidového viru a počet nakažených v oblasti stále stoupá.

0/0
4.4.2011 20:09

**v

Re: No, až na nějakého postiženého natrefíte, tak asi změníte

Trapný pokus o reklamu na očkování Rv

0/0
4.4.2011 20:34

Severin

Re: No, až na nějakého postiženého natrefíte, tak asi změníte

Trapný jste Vy. Kdybych dělal reklamu, tak bych se nemusel "praštit přes kapsu", alespoň to očkování by my musely firmy zacálovat.

0/0
4.4.2011 20:46

habr

Re: No, až na nějakého postiženého natrefíte, tak asi změníte

Proč trpapný pokus o reklamu. Taky znám lidi kteří se naštěstí vyléčili (do školy začali chodit asi rok po infikace klíštětem) nebo kteří po infekci poměrně rychle zemřeli (asi do 4 měsíců). Je to loterie - kdo chce si zahrát má volbu svobodného rozhodnutí. Někdo chytne jedno a jde pod kytičky, jiný jim nasbírá stovky a je to v pohodě. 

0/0
4.4.2011 20:51

Orin

Re: No, až na nějakého postiženého natrefíte, tak asi změníte

Vy znáte spoustu lidí atd.? Jaká je pravděpodobnost, že budete znát 1, který to prodělal. Kecy, podku nejste doktor. Ono na infekčním jich poznáte za ty léta jen pár desítek.

0/0
4.4.2011 20:59

499

To jsou hezká dvě klíšťata.....

0/0
4.4.2011 20:07

Vinca Ll

Re: To jsou hezká dvě klíšťata.....

:-):-)

0/0
4.4.2011 20:20

nikotino

Re: To jsou hezká dvě klíšťata.....

jen počkej za pár let. To budou pijavice;-D

0/0
4.4.2011 21:10

Aneta Durmanová

PR článek farmaceutických společností

SLUŠNÝ člověk se očkovat NENECHÁ [>-] Rv

0/0
4.4.2011 19:16

DAVIDIANUS

Re: PR článek farmaceutických společností

... ale hloupý ano....:-)

0/0
4.4.2011 19:18

DAVIDIANUS

Ročně onemocní

půl promile populace v ČR, zemře 1-3 miliontiny občanů.....

0/0
4.4.2011 18:44

ivoš

Re: Ročně onemocní

Doufám, že to nepokládáš za důvod, aby tě někdo takovými zprávami vůbec neobtěžoval.

0/0
4.4.2011 18:53

DAVIDIANUS

Re: Ročně onemocní

To ne, ale např. cigára mají horší bilanci, bohužel i mezi nekuřáky Rv

0/0
4.4.2011 19:08

zvedavy

ha ha strašení

chodím do lesa od narození, tj. 50let a nikdy mě žádné klíště "neinfikovalo" a že jsem jich měl!!! Před pár lety jsme si užívali poblíž Cukráku s jednou dámou a druhý den jsem měl skoro 50 klíšťat a nic. Na houby chodíme tak 20-30x  za rok, a nic. Tak to zas nebude tak strašné. A kdyby, máme AgKoloid.:-)

0/0
4.4.2011 18:36

Bartiqe

Re: ha ha strašení

Ste strasne mudry, ale o danej problematike nic neviete.

Ak ste od malicka bol casto exponovany kliestom, je velmi pravdepodobne, ze vas nejake kliesta nakazilo, ale detsky imunitny system funguje inak a encefalitida vo vacsine pripadov prebehne bezpriznakovo. Zaroven zanechava trvalu imunitu. Takze svojim sposobom vas klieste, ktore ste nachytali v detstve mozu chranit dnes v dospelosti.

0/0
4.4.2011 18:40

il principe

pokud si to dobre pamatuji,

tak imunita po prodelana klistove encefalitide casem slabne:-)

0/0
4.4.2011 18:45

První jezdec apokalypsy

Re: pokud si to dobre pamatuji,

;-D;-D;-D

Tělo ví jak s encefalitidou bojovat. Jak může zkušenost slábnout?

0/0
4.4.2011 18:48

ivoš

Re: pokud si to dobre pamatuji,

Snadno. Pokud se dlouhá léta s další nákazou nepotkáš, je to potom, jako bys ji pak dostal poprvé. A bohužel to může být i naposledy.

0/0
4.4.2011 18:55

il principe

ty mas nejakou paralelni logiku

pokdu si myslis, ze je ta imunita naporad, tak proc jsi nechal ockovat, kdyz jsi ji uz v detstvi prodelal?:-)

0/0
4.4.2011 18:58

il principe

tak mne napada

kdy ses nechal naposledy preockovat proti tetanu:-P

0/0
4.4.2011 19:02

První jezdec apokalypsy

Re: tak mne napada

Takovejch 5 let nazpět.

Ještě teď si pamatuji jak mě bolel prdelní sval.

0/0
4.4.2011 19:50

il principe

Re: tak mne napada

tak to je v poradku:-) a proc se nechavas ockovat proto klistove encefalitide, kdyz jsi ji uz prodelal a pritom veris v trvalou imunitu?:-)tedy pokud to nebyla ironie:-)

0/0
4.4.2011 20:02

il principe

jo takhle

uz jsem si to precetl nize, ze "vsichni u nas v rodine ockovani" nezahrnuje tebe:-)podvedomy pocit vylouceni?:-)

0/0
4.4.2011 20:06

První jezdec apokalypsy

Re: jo takhle

Ne.

Ve své rodině, kterou jsem spoluzakládal se necítím vyloučený. Myslím, že ani podvědomě.

0/0
4.4.2011 22:34

DAVIDIANUS

Kromě klíšťat bych prosil

ještě jeden článek o prospěšnosti očkování proti chřipce.....:-)

0/0
4.4.2011 18:36

Vinca Ll

Re: Kromě klíšťat bych prosil

R^;-D

0/0
4.4.2011 20:25

bodlinka

Pitomost

Předloni - první klíště na kočce na začátku ledna a nebylo jenom jedno.

Loni - první klíště na kočce v lednu

Letos první klíště před 14 dny.

Takže jaképak pospíšila, páni novináři,

0/0
4.4.2011 18:33

První jezdec apokalypsy

Re: Pitomost

Bodlinko, bodlinko v době internetu je poměrně lehké zjistit si, jaké bylo počasí v lednu 2010.

To loňské lednové klíště muselo být nějaký klíštěcí terminátor.

http://beta.meteopress.cz/2010/01/15/

0/0
4.4.2011 18:37





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.