Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Francouzi našli na dně Atlantiku trosky airbusu i s těly obětí havárie

Francouzští vyšetřovatelé lokalizovali části letounu společnosti Air France, který v červnu 2009 spadl do Atlantiku poblíž Brazílie. Cestovalo v něm 228 lidí. Podmořské roboty v troskách objevily těla několika obětí. Experti doufají, že najdou i černé skříňky, a objasní nejhorší tragédii v dějinách Air France.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

captain cook

mynyeta - pokus o vtip, troll nebo panensky nevedoma mysl?

Viz prispevek a diskuze na predchozi strance ve vlaknu "Zamysleni...".

Vety "...Krom toho, matematicky vzato, jízda autem je bezpečnější. Letecké statistiky jsou podvržené na popud lobberů pro manipulaci s veřejným míněním. Vy jste toho pravým důkazem. :) * 04.04.2011 10:59 * mynyeta

To jsou perly! Vyborne jsem se pobavil.

0/0
6.4.2011 8:01

roenick

http://alphasite.airfrance.com/en/s01/press-releases#communi

http://alphasite.airfrance.com/en/s01/press-releases#communique3223

0/0
4.4.2011 22:47

BíláKočkaPřevlečenáZaTrpaslíka

LOST

0/0
4.4.2011 21:47

Tod Howado

.

Ty statistiky jsou kravina, vemte si frekvenci automobilove dopravy (kolik casu lide stravi v aute). To je neskutecny cislo, tak pochopitelne je pocet nehod vyssi nez pri letani. Neda se to srovnavat.

Letani je hodne nebezpecny. Napsal bych vam to tu matematicky ale nemam cas tak treba priste:-)

0/0
4.4.2011 20:21

mpes3

Re: .

až nám to předvedeš, tak to můžeš přepočítat i na počet km, na který se dotyčný přepravuje. ;-D

0/0
5.4.2011 2:22

Tod Howado

Re: .

to je pravě ta chyba že nemuzeš brát jako základ počet km, ale čas který tam strávíš. Počet km je irelevantní. Je jasny že kdybych šel do Pekingu autem, možná cestou havaruju. Ale za tu dobu (treba 2 tydny) kdybych byl v kuse na obloze, tak padne jedno letadlo.

Totiž pravdepodobnost havarie je dana časem stravenym v dopravním prostredku a ne vzdalenosti.

0/0
5.4.2011 11:02

captain cook

Re: .

prosim uved z jakych pramenu cerpas tvrzeni "Ale za tu dobu (treba 2 tydny) kdybych byl v kuse na obloze, tak padne jedno letadlo."

Nedava to zadny smysl.

PS. Letani s mainstreamovymi KVALITNIMI aeroliniemi neni nebezpecne. Havarka v teto kategorii leteckych spolecnosti se nastesti prihodi jednou za uhersky rok. Proto kazda z nich zabere tolik potisteneho papiru. Vetsinu casu totiz media nemaji v tomto smeru co sledovat.

0/0
6.4.2011 7:41

barb.udo

Re: .

... že přespáváte na parkovišti nikoho netíží ...

... jaká je pravděpodobnost, že do Pekingu doletíte a jaká, že tam ve zdraví dojedete autem?

0/0
5.4.2011 7:22

Karel Hovorka Semily

to neni mozny.

Ze by je za tak dlouho, neco nesezralo?8-o

0/0
4.4.2011 17:44

pettyo

Re: to neni mozny.

Myslíš ten podvozek nebo ten motor?

0/0
4.4.2011 19:22

emersonskej

Re: to neni mozny.

Taky si říkám - proč píšou pořád " těla "  -  lepší by bylo pozůstatky !!!

0/0
5.4.2011 0:04

24569

Bin Aladin a Brazílie

;-D Teď už chápu zprávy o tom, že se Al kakanda přesunula do Brazílie - jak to krásně zase zapadá!

0/0
4.4.2011 15:40

Inconvenient truth hurts999

Podmorske roboty??

Robot je rodu zenskeho??8-o8-o8-o

0/0
4.4.2011 14:58

Big.M

Re: Podmorske roboty??

ne, neživotný

0/0
4.4.2011 15:00

holkazdaleka1

Re: Podmorske roboty??

ach, ten cestin... ;-D

0/0
4.4.2011 15:04

skoog

Re: Podmorske roboty??

To víš že jo. Když se zřítí letadlo a posbíraj se všechny trosky na hladině, následuje logicky TA podmořská robota.

0/0
4.4.2011 15:50

pickup

Re: Podmorske roboty??

Taky jsem se divil, ale zde je objasnění :-)

http://www.sonetech.cz/.2pedant/jak-cesky/cestina.html

0/0
4.4.2011 15:54

Vit I.

Re: Podmorske roboty??

Poprvé napíše iDes redaktor něco správně, a Vám se to nelíbí ;-D

0/0
4.4.2011 22:50

mpes3

Re: Podmorske roboty??

hroznej nezvyk ;-D

0/0
5.4.2011 2:23

desetiletej

aa

vytáhnou části vraku, přivezou je do ČR a naši specialisti z toho vraku dokážou za 14 dní postavit nové letadlo i s původním VIN;-D

0/0
4.4.2011 11:59

biggles

Re: aa

a franbcoužští specialisti najdou na poškozených částech otisky prstů Mojmíra Kaddáfího...

0/0
4.4.2011 13:10

Damik

Re: aa

na to potřebujou trosky dvou letadel aby je svařili do jednoho.

0/0
4.4.2011 14:00

Damik

Re: aa

nejlíp když má jedno nabouranej čumák a druhý zadek

0/0
4.4.2011 14:01

fsp

Re: aa

Trup je v pohodě, to se navaří. Ale s křídlama nevim nevim. Je to aušus a při bouračce se vždycky rozletí na cucky. Zvlášť na A330 po vrakáčích dneska nic neseženeš.

0/0
4.4.2011 14:29

milan963

Re: aa

Klídek, brácha mi pokaždý říkal: "To se vyklepe, to se přetmelí, přestříká, hlavně aby to další ňouma nepoznal";-D;-D;-D

0/0
4.4.2011 14:51

víťula_

.

nevěřím že černé skříňky najdou. Již dávno nevysílají signál a hledat je na dně je horší než hledat pověstnou jehlu v kupce sena. I kdyby se je nějakou náhodou povedlo najít, pochybuju že se na nich uchovala data v použitelném stavu. Přes rok pobytu ve slané vodě udělá své.

0/0
4.4.2011 10:55

avoris

Re: .

Ono půjde o to, jak moc rozcupovanej ten vrak je - kdyby nějakou náhodou přežil větší kus ocasní části v kuse (je nejodolnější), můžou být pořád uvnitř. Ale i kdyby je našli... budou to skoro dva roky, kdežto černá skříňka je "zaručeně" konstruovaná na 30 dní ve slané vodě. Asi vydrží o dost víc, ale tohle je myslím fakt moc. Nehledě na to, jak hluboko ty trosky leží... Moc tomu nevěřím :-/

0/0
4.4.2011 11:15

víťula_

Re: .

to se mi nezdá moc pravděpodobné, pokud by letoun narazil do země, možná by skříňky zůstaly v ocasní částí, ale při nárazu na mořskou hladinu a následném pádu na dno pochybuju že se skříňky neseparovaly.

0/0
4.4.2011 11:23

avoris

Re: .

Jasně, ta šance není moc velká, ale nějaká je. Teďka na aktuálně čtu, že prý našli ve vraku snad i pozůstatky obětí - takže některý části můžou být relativně zachovalý... závisí to na hrozně moc věcech. Viděla jsem fotky z havárie do vody, kde byla ocasní část skoro nepoškozená, i když tam to havarovalo poměrně z malé výšky, voda nebyla moc hluboká a na dně to zbrzdilo bahno. Záleží na tom, co se s tím dělo, než šli do vody...

0/0
4.4.2011 13:35

ulkik

Re: .

tech tricet dni je schopnost vysilat signal o sve poloze (neboli baterky skrinek staci na tuto dobu). Datovy obsah skrinek by mel vydrzet ''veky'' tam se nema s casem co ztratit.

0/0
4.4.2011 14:18

p266

Re: .

Vždyť je to ocelová krabice schopná přežít požár i náraz. A záznamník vevnitř bude zřejmě vodotěsně chráněn. Proč by ty nahrávky neměly přežít?

0/0
4.4.2011 12:24

avoris

Re: .

jo, přežije náraz, požár i vlhkost, ale jen po nějakou dobu - uvádí se těch "zaručenejch" 30 dní. Skoro dva roky jsou fakt hodně a slaná mořská voda je agresivní... i ta vodotěsnost je "ocaď pocaď ". Nepovedlo se mi najít případ, kdy by našli skříňky v moři po tak šílené době...

0/0
4.4.2011 13:30

AAA3

Re: .

a data ti ve slane vode zrezavej?

0/0
4.4.2011 13:38

avoris

Re: .

data ne, ale to, na čem jsou zaznamenaný, může... teď fakt přesně nedohledám, jaký zapisovače tohle mělo a jaký záznamový médium tam je :-/ No, uvidíme.

0/0
4.4.2011 14:01

avoris

Re: .

resp. nemusí přímo zrezavět, ale ta slaná voda tomu určitě neprospěje

0/0
4.4.2011 14:03

p266

Re: .

No, pokud by ten záznamník byl navíc v nějakém plastovém zataveném pouzdře, tak by byla šance.

0/0
4.4.2011 15:23

fsp

Re: .

Myslím, že pokud skříňku najdou, šance na přečtení většiny dat je vysoká. Ikdyby do ní voda pronikla.

0/0
4.4.2011 13:48

petr.n_22

Re: .

Je to hrozně hluboko. V těch skříňkách je vzduch, takže je ten tlak vody rozmačká. Kdesi jsem viděl obrázek nějakého parního pístu z lodi, ležící v podobné hloubce - dvoupalcová ocel - stejně to nevydrželo.

0/0
4.4.2011 16:32

kelev2.0

Francouzi?

podle fotky sem se lekl, ze jsou to somalsti pirati

0/0
4.4.2011 10:49

mynyeta

Zamyšlení...

Není lepší sedět doma, v klídečku, teplíčku, bezpečí, knedlo zelo vepřo a vychlazený pivíčko, koukat na nějakej filmík, tu tam si zajet na šumavu nebo na hory? Nechápu, proč je každej tak nadrženej někam lítat (krom pracovních povinností, návštěv svých blízkých a výjimečných příležitostí). Člověk si myslí, že zažije něco jedinečného, ale v dnešním světě max. předraženou margaritu a podřezanej krk, či pád letadlem. [>-]

0/0
4.4.2011 10:38

LUF4

Re: Zamyšlení...

Až pojedeš na Šumavu, budeš víc riskovat než když někam, poletíš

0/0
4.4.2011 10:50

mynyeta

Re: Zamyšlení...

A to jako proč?

0/0
4.4.2011 10:57

jozko skocdopole

Re: Zamyšlení...

Potuluji se tam divoci medvedi.

0/0
4.4.2011 11:32

mynyeta

Re: Zamyšlení...

Tak to by, v mé přítomnosti, měli mít o své bezpečí obavu spíše oni. :)

0/0
4.4.2011 11:35

comair

Re: Zamyšlení...

Fakt by te to nenapadlo?? 8-o Sezen si statistiky poctu mrtvych lidi, kteri zahynuli na silnicich v CR a pak si zjisti statistiky poctu obeti leteckych nehod za 1 rok NA CELEM SVETE.;-) Pokud si opravdu tak natvrdly jak se zda podle tveho prispevku budes asi velmi sokovan realitou.

0/0
4.4.2011 14:54

captain cook

Re: Zamyšlení...

jemu povidat o cestovani letadlem je totez jako ceske prislovi o povidani slepci o barvach. Kdo nikam necestuje, pro koho je cesta letadlem - natoz zahranicni cesta letadlem- jen nerealisticka predstava, ten nepochopi a pise jen vlastni vymysly nepodlozene fakty.

0/0
6.4.2011 7:49

LUF4

Re: Zamyšlení...

Letecká doprava vychází jeko daleko nejbezpečnější (údajně). Určitě to je pravda v porovnání se silniční dopravou (srovnání se železnicí se mi nechce hledat)

0/0
4.4.2011 12:01

misl

Re: Zamyšlení...

Ja o tom pochybuji na pocet prepravenych osob a vzdalenost jo, ale treba na cas straveny na ceste velmi pochybuji.

 

0/0
4.4.2011 12:33

LUF4

Re: Zamyšlení...

Já jsem si dělal vlastní odhad: Uvažoval jsem kolik ujede průměrný Čech ročně autem km (podle toho kolik mají najeto jak stará auta v bazarech a kolik lidí se vozí jedním autem ...), kolik Čech nalétá letadlem (jednou za 5 let letí na dovolenou po Evropě) a kolik lidí zahyne u nás na silnici 800 a v dopravních letadlech 3 a vyšlo mi že na vzdálenost je letadlo bezpečnější 1000x a na dobu 100x .Myslím, že mne někdo vyváděl z omylu, že letadlo je ještě bezpečnější než můj odhad

0/0
4.4.2011 13:29

LUF4

Re: Zamyšlení...

Tady jsem našel kolik lidí zahyne na silnici na světě ročně - asi milion:

http://auto.idnes.cz/automoto.aspx?r=automoto&c=A080211_121323_automoto_fdv

V dopravních letadlech odhaduji asi 500. Takže ten poměr nebude 3/800 ale ještě víc ve prospěch bezpečnosti letecké dopravy

0/0
4.4.2011 13:43





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.