Diskuze

Lázně za státní peníze končí, pacienti si zaplatí jídlo i ubytování

Ministr zdravotnictví Leoš Heger chce změnit pravidla pro pacienty, kteří se jezdí za státní peníze léčit do lázní. V budoucnu by si většina z nich měla platit ze svého alespoň ubytování a jídlo. Dnes dají pojišťovny na lázeňskou péči přibližně tři miliardy korun. Podle hrubých odhadů by ministerstvo mohlo uspořit necelou polovinu.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Antonín, topič

1. 4. 2011 11:11
Chytré,

chronici, kteří jsou rádi, že vyžijou, si už lázně nedovolí, ono to ubytování není zrovna laciné.

Nic proti šetření, ale škoda, že ten vejlupek ministerskej nechce hrábnout do korupce a ušetřit tak násobky sumy, o které je v článku řeč. Asi by přitom moh dostat po pazourech, že.

0 0
možnosti

slamka

1. 4. 2011 11:33
S tím nic neuděláme, to jsou čeští politici.

Musíme si zvyknout, že do práce si budeme nosit francouzské hole. Po ránu do sebe hodíme nějaký ten švýcarský prášek za ušetřené peníze, co měly padnout na dovolenou.

Do práce budou chodit lidé nemocní nebo staří, kteří čekají na důchod a jsou levní. Do důchodu v 70 - letech. A nepřizpůsobiví budou chodit do lázní. To budou jediní, kteří se tam dostanou, kteří na to budou mít nárok. Ten, kdo zaplatí nájemné, zdravotní pojištění, sociální pojištění a daně, na lázně mít nárok nebude.

0 0
možnosti

slamka

1. 4. 2011 10:54
Aha, sociálně slabších rodin. Neplatit nájem, neplatit lázně

tím chtěl básník říci, že každých 5000 nepřizpůsobivých dluží na nájemném 1 000 000 000 Kč. Tak škrtneme lázně těm, co pracují a platí nájemné a zdravotní pojištění. Není tedy důvod pracovat legálně. Fakt je lepší upadnout, brát životní minimum a občas pracovat načerno. A to nejlépe za hranicí republiky.

0 0
možnosti

zeleny.ropak

1. 4. 2011 7:58
Je to jedna z mála věcí,

se kterou ním souhlasím. V lázních jsem byl třikrát, vždy za dovolenou a za podmínek jako v nemocnici. Vždy po zákroku, který vyžadoval lázeňskou rehabilitaci. Kolik   tam bylo tzv.  křížkařů se nedá spočítat. Většina tam byla proto, že dokázali uplatit doporučujícího lékaře a většinou to byli prominenti z vyšších kruhů. Když stejné podmínky, tak i v tomhle směru.

0 0
možnosti

orwelg

1. 4. 2011 8:55
Re: Je to jedna z mála věcí,

A vyjste si to všechno hradil, nebo tam byl taky jako křížák. Třikrát v lázních to je dost. Já mám za sebou 3 operace, ale ani jedny lázně.

Možná jste nepochopil, že tady jde o to, že křížek skončí i pro nejtěžší případy. Kdo pojede do Poděbrad nebo do Kladrub na příspěvkové lázně nebo na rekreaci. Mně je to jedno, já lázně zatím nepotřebuju a ze všech operací jsem se dostal bez nich. Snad také proto, že jsem si vždy výrazně připlatil za lepší metodu operace /v soukr. nemocnici/, abych byl dřív zdráv a mohl dřív do práce.

Ale jsou skutečně vážně  nemocní lidé, na které to tvrdě dopadne. Lidé, kteří  pracovali a vytvářeli firmám zisk a státu HDP. Těm teď upřeme zdravotní péči. Ve zdravotnictví se rozhazuje za platy lékařů, farmaceutické firmy a předražené vybavení. Šetřit se bude na skutečně nemocných starých lidech a samozřejmě na dětech. Dneska 3 tisíce za brýle, když máte tři děti, které je potřebují každý rok a od pojišťovny dostanete 3 stovky, tak to se člověk musí hodně otáčet.

0 0
možnosti

kevinbb

1. 4. 2011 0:38
Ano, jeste par let

a vetsina pacientu si bude jen o laznich nechat zdat. Korunka tamhle, korunka semhle, korunka na poplatky, korunka na ruzne priplatky a vetsina radeji ty lazne odmitne jako prilis velkou financni zatez rodiny.

A ti co stale rikaji, vzdyt je to jen par korun a to preci nikoho nezabije, ano, pokud to bude jen opravdu v neco malo a rozumnych vecech. Ale toho ruzneho priplaceni a placeni je cim dal vic a to je ten problem.

Ano, cim dal vic zapadame do bahna a ja jen doufam, ze az se bude opet lamat chleba, ze se to tentokrate neobejde bez spravedlivych trestu.

0 0
možnosti

Černý lord

31. 3. 2011 22:29
Paráda

Ještě pár roků, a pacienti, kteří budou chtít jet do lázní si je budou muset nejdříve postavit a pak teprve budou moci jet.

Jen čekám, kdy Heger se svými bezva nápady vymyslí poplatek za vydýchaný vzduch na pokoji.

Radši, kdyby zprůhlednil lékovou politiku, nákupy zdravotnických potřeb a výběrová řízení. Pak by měl tolik peněz, že by ještě pacientům platil za to, že jsou v nemocnici.

0 0
možnosti

hena

31. 3. 2011 22:05
Nelze všechny ,,pacienty" házet do jednoho pytle

V lázních pracuji, takže mám představu jak to tam vypadá. Je spousta ,,lázeňských šviháků", kteří si do lázní jezdí zašpásovat a procedury jsou jim spíše na obtíž. Ale jsou i tací, kteří lázně potřebují. Nevidím důvod, proč by například pacienti po onkologických operacích a chemoterapiích neměli dostat lázně. Neříkám, že je voda vyléčí, ale rozhodně jim pomůžou lázně i po psychické stránce. A to je v těchto případech často rozhodující. A co děti s astmatem? Připomínám, že je v plánu navýšení regulačních poplatků na 100 korun. Tyto poplatky platí i jejich doprovod. Není až tak těžké si spočítat, kolik zaplatí např. žena se dvěma dětmi za měsíc léčby jen na těchto poplatcích. Když si k tomu připočteme lázeňský poplatek a nějakou tu sváču pro děti, není to zrovna málo. Kdyby měla platit ještě za ubytování a stravu, tak by na to v mnoha případech rodina neměla. Myslím si, že by spíše měli být pojištovnou důsledně kontrolovány a posuzovány jednotlivé případy. Omezit ANO, ale s rozumem!

0 0
možnosti

DahliaPinata

31. 3. 2011 22:24
Re: Nelze všechny ,,pacienty" házet do jednoho pytle

R^R^R^

0 0
možnosti

Standa.Holecek

31. 3. 2011 22:01
Ilustrační snímek | foto: Therme Erding

Mohu redaktory ubezpečit, že lázně Erding jsem si platil vždy sám!

Zkuste se prosím trochu věnovat práci.

Pokud je článěk o českých lázních, tak prosím i odtud obrázek!

0 0
možnosti

čombák

31. 3. 2011 22:04
Re: Ilustrační snímek | foto: Therme Erding

:-) ;-)

kurňa, až TAM zase pojedeš,  budou se "fotit ilustrační fotky", vem mě s sebou, ty baby bych si docela rád prohlídnul LIVE ...;-) ;-D R^               ;-)

0 0
možnosti

mikaz

31. 3. 2011 21:44
Pane ministře prostudujte si ústavu

Možná to nevíte pane ministře, ale ještě pořád máme v ústavě bezplatnou zdravotní péči!!!

0 0
možnosti

EMS

31. 3. 2011 21:47
Re: Pane ministře prostudujte si ústavu

ale péče v lázních k dispozici ze zdravpojištění bude......... za ostatní ať platí nebo ať využívají ambulantně. Lázeňská péče v českém rozsahu neexistuje nikde jinde!!

0 0
možnosti

čombák

31. 3. 2011 20:29
asi takhle:v žádném případě nemůžu být obviněn z fandovství

korupčníkům v současné LOUTKOVÉ vládě, ale s tímhle NAPROSTO souhlasím ...R^ 

jsi v lázních, "nebereš" vodu, teplo, elektřinu doma, doma nejíš, nevaříš, zaplať to v lázních ...! R^

0 0
možnosti

Gonzales_sx1

31. 3. 2011 20:33
Re: asi takhle:v žádném případě nemůžu být obviněn z fandovství

Jsi zdravy, platis zdravotni pojisteni Ty i zamestnavatel. Jsi nemocny, nedostanes prvni tyden nic, pak ti plati zamestnavatel a  oproti Tvym platbam maji platby tobe strop. R^ .......;-D

0 0
možnosti

kiram

31. 3. 2011 20:13
Zneužívání lázeńské péče

K připomínce pánů doktorů Pirka a Štětiny : pokud je mi známo, návrh na lázeňskou péči pro pacienta podává ošetřující lékař pacientově zdravotní pojišťovně. Zde ji kontroluje revizní lékař pojišťovny, a pak ještě záleží na lékaři v lázních. Jestliže přes tuto trojí kontrolu projde někdo kdo léčbu nepotřebuje, je to snad vina pacientů????

0 0
možnosti

pedro de sančéz

31. 3. 2011 20:24
Re: Zneužívání lázeńské péče

Přesně tak , proč by měli udělat něco rozumě a zapřemýšlet tak rači oškubou obyčejného člověka. Slavní byzmysmeni.

0 0
možnosti