Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Řada politiků touží po titulu, úroveň školy a vzdělání je moc nezajímá

Některým českým politikům na kvalitním vzdělání příliš nesejde, spíš je zajímá titul. A školy jim často vycházejí vstříc. Tomu by do budoucna mohl zabránit nový zákon.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

dubanová

ale to je logické

ve slušných zemích se hledí na prestiž, na úroveň, ale tady - se přece nehledí na nic, jen a jen na peníze...

0/0
5.4.2011 15:35

Dan63

Blbec, ale s titulem

Politik hlupák, ale s titulem. To je vizitka českých politiků. Jeden hlupák vedla druhého a tak vypadá ČR plná politických blbců. To jsme se dožili věcí.Rv

0/0
1.4.2011 13:28

venenum

Re: Blbec, ale s titulem

Čím to, že právě oni mají takový "tah na branku" ?

0/0
2.4.2011 9:19

oprudil5

zám komouše , kteří dnes pracují ve funkcích , na které je

potřeba vzdělání !! Jak na bežícícím pásu si dělají dnes bc . Mgr , ! ;-D;-D;-D;-D

0/0
31.3.2011 14:36

frnis

Re: zám komouše , kteří dnes pracují ve funkcích , na které je

Myslíš MODRÉ KOMOUŠE....taky jich znám spousty....;-D

0/0
31.3.2011 14:46

certik_bertik

Re: zám komouše , kteří dnes pracují ve funkcích , na které je

a to se tímhle chlubíš?

0/0
1.4.2011 0:28

Kvetuska55

Re: zám komouše , kteří dnes pracují ve funkcích , na které je

Probůh, to si obstarávají diplomy i důchodci?? No to jsme to ale dopraacovali.

0/0
3.4.2011 15:52

Philosopher

To už tu bylo

VUML -> RSDr. Stačí to jen oprášit, malinko modifikovat a je to. Jak to, že naší zákonodárci už na něco takového dávno nepřišli ?

0/0
31.3.2011 13:56

oprudil5

Re: To už tu bylo

kdo měl Vuml nebyl RSdr ! To by měl dnes každý druhý , třeba místopředseda senátu Sobotka , nebo Parkánová !;-D;-D;-D;-D

0/0
31.3.2011 14:41

Jerrymil

honba za tituly

ve státní správě je i z důvodů platových tříd a splnění požadavků na vystudování "nějaké" školy. Ale to neznamená, že je to tak v pořádku. Každý trouba chce mít titul, ale málokterý to spojuje se skutečně hlubokým zájmem o danou "vědu, či předmět studia", čímž samozřejmě degraduje nejen sebe, ale i ten daný obor obecně.

 Dokud se budou lidi krčit před člověkem, který má na vizitce Doc.csc.ing.PhDr. ap..budou se takové věci stávat. V zahraničních firmách mají titul všichni ( vysoce postavení manažeři mají vždy univerzitu vystudovanou), ale nikdo si jej nedá na vizitku, pokud se nezabývá nějakou vědeckou činností.

0/0
31.3.2011 11:49

frnis

Re: honba za tituly

Souhlas....

0/0
31.3.2011 11:59

blaatotlacka

Re: honba za tituly

pozor, je ale velký rozdíl mezi tituly vědeckými a akademickými. vědecké tituly jsou csc. prof. a doc. nositelé těchto titulů jsou vědci v dané oblasti.

Jinak ale v hrubé podstatě soulasím. Pro mě byl dřívě čověk s vš. titulem zárukou řekněme kvality. Když se ale podívám na dnešní absolventy.. je mi špatně z toho, kdo vylézá ze školy s titulem. Není to ovšem jen vina studentů. stojí za tím zejména honba společnosti za tituly. protože kdo nemá titul, jakoby neexistoval. a pak to dopadá tak ,že práci, kterou bez problému zvládá středoškolák dělá vysokoškolák, který tím degraduje nejen sebe, ale i již zmíněné středoškoláky... Má matka si teď ve svých 50 letech musela dodělat VŠ. Přitom je absolventem vyšší školy s úzkou specializací ve svém oboru, která byla před několika lety zrušena. Při studiu ale zejména čerpala ze zkušeností z praxe a z 30let starých zápisků ze zmiňované nástavby. sama naopak tvrdí, že nastupující pracovní síla nemá potřebné znalosti z tohoto odvětví... No Comment

0/0
1.4.2011 12:24

Jara_F

Re: honba za tituly

Tak měl by jste si nejprve zjistit, že ty Vaše vědecké tituly se již neudělují, takže je to pouze otázka minulých let. Chtěl bych se Vás zeptat, zda kontrolujete práci absolventů vysokých škol, že máte takové vědomosti o tom kolik toho umějí? Navíc podle Vás neexistuje 85% národa, protože vysokoškolsky vzdělaných lidí je pouze cca 15%. Pro mě je třeba vysokoškolský titul (samozřejmě poctivě vystudovaný a z kvalitní školy, kterých je u nás dost) zárukou kvality. Při svém studiu na VŠ jsem se totiž nesetkal s "hloupím" studentem, který by úspěšně absolvoval. Dřív nebo později byl totiž takový student vyloučen. Na závěr bych se Vás zeptal, jestli Vámi zmiňovaná matka měla potřebné znalosti z odvětví, když začínala pracovat? Ono totiž vyšší odborné školy jsou svou "kvalitou" přímo pověstné a s vysokou školou nesrovnatelné.

0/0
3.4.2011 15:42

frnis

Mám dotaz.....

Proč je u toho článku fotka pana Haška a ne pní Řápkové,nebo pí Jančíka nebo pana Bendy????

0/0
31.3.2011 11:26

NEVYMYTELNÝ MOZEK RESURRECTION

Re: Mám dotaz.....

to si myslím, že není podstatný, máslo na hlavě maj všichni, to by tam musela být vyfocená půlka politické reprezentace napříč politickým spektrem:-/

0/0
31.3.2011 11:32

karelsmíchov

karel-smichov

Včetně našeho Hradního Velmože  !!

0/0
31.3.2011 17:33

frnis

vzdělání...

Mě vždycky rozesmějou tady v diskusi "pravicoví voliči" tím,že operují vzděláním...já jim vždycky odpovím,že jsme si vědom toho,že onen dotyčný je vzdělán,protože na to poukazuje...ale zároveň si neodpustím poznámku,že asi moc chytrej není,protože musel hodně dřít a ležet ve skriptech,aby tu školu udělal a proto na to tak poukazuje....my opravdoví inteligenti  bereme vzdělání jako přirozenou součást života a nemáme potřebu se tím chlubit ani na to poukazovat....:-) 

0/0
31.3.2011 10:55

NEVYMYTELNÝ MOZEK

Re: vzdělání...

pravicový voliči versus opravdoví inteligenti, to je masakr ;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D!

0/0
31.3.2011 11:00

frnis

Re: vzdělání...

;-DR^

0/0
31.3.2011 11:05

lokýtek

Re: vzdělání...

ti opravdoví inteligenti jsou určitě voliči leviceR^;-DR^;-D

0/0
31.3.2011 11:06

frnis

Re: vzdělání...

Povětšinou ano....např. jeden můj známý má červenej diplom a ODS by nikdy nevolil...jo a je to podnikatel a velmi úspěšnej...:-)

0/0
31.3.2011 11:24

NEVYMYTELNÝ MOZEK RESURRECTION

Re: vzdělání...

jo, tak to je kovanej důkaz, lepší na světě nejni ;-D;-D;-D;-D;-D;-D

0/0
31.3.2011 11:27

frnis

Re: vzdělání...

lepší nemám....:-/

0/0
31.3.2011 11:37

blaatotlacka

Re: vzdělání...

Mám dojem že studium na červený diplom nekorsponduje s volbou pravice či levice. velká míra našich voleb je zapříčiněna zejména sympatiemi k jednotlivým představitelům stran.

Znám několik lidí, kteřčí absolvovali s červeným diplomem. Jedni volí levici, druzí pravici, třetí by je naházeli do jednoho pytle a zosnovali další defenestraci.

Záleží také na tom, v jakém prostředí lidé vyrůstají. Jestli upřednostňují sociální politiku atd atd... myslím, že chápete. Navíc volíme i dík tzv. předvolebním slibům. realista, kterému řeknou, že nás zbaví státního dluhu, ale bude to chtít nějaké oběti zvolí tuto stranu. Ovšem i vysokoškolsky vzdělaný důchodce s červeným diplomem dostávající měsíčně 8000 důchod, bude volit levici, která mu slíbí nárůst jeho dávek, protože už takto jen tak tak vyjde.

0/0
1.4.2011 12:32

martin119

Žebříček VŠ

http://hn.ihned.cz/c1-40548730-nejlepsi-skoly-podle-aktualniho-zebricku-hn

0/0
31.3.2011 10:42

garii v16.0

Re: Žebříček VŠ

Vida, do Brna se hlásí víc lidí a berou míň a přesto je UK lepší... ;-D

0/0
31.3.2011 10:44

NEVYMYTELNÝ MOZEK RESURRECTION

Re: Žebříček VŠ

ne, že bych byl elitář, ale potěší to ;-D

0/0
31.3.2011 11:12

xs123

Re: Žebříček VŠ

Kritéria hodnocení jsou vždycky sporná. někdy se hodnotí školy podle publikovaných článků a patentů, tam je sporné to, že skutečně užitečné věci se spíše utajují než publikují. Jiné kritérium by mohlo být podle uplatnění absolventů - jejich příjem třeba tři roky po ukončení školy, ale to je taky dsporné - největších příjmů dosahují absolventi speciálních soukromých pražských škol, poněvadž to jsou děti boháčů, které potom pokračují ve stopách svých rodičů.

0/0
31.3.2011 10:54

Judge Dredd

Re: Žebříček VŠ

Takových žebříčků si vycucám z prstu třeba tisíc... podívejme se na relevantní světové TOP ;-D;-D;-D Muni někde v 800 místě... UK prý 300... ale tam to táhnou zejména biologické a medicínské obory, protože mají výzkum...

Právnické fakulty bych tipoval někde na 5000-6000 místě...

0/0
31.3.2011 11:35

Sidonie_11

Re: Žebříček VŠ

Ten žebříček je poměrně o ničem. Třeba FI MU údaje neposkytla (pokud vím, tak proto, že otázky byly poněkud zavádějící), takže v žebříčku prostě není, i když je určitě na vysoké úrovni.

0/0
1.4.2011 10:37

kalimero02

..

Já bych řekla, že pokud chce někdo, aby jeho titul měl váhu a uplatinil se i v budoucnu (závisí to na vybraném oboru), tak jde na Karlovku. Vím, že jsou i jiné státní univerzity, ovšem to co jsem viděla na ČZU... buď jsem měla to "štěstí" na nekvalitní přednášející, a nebo je to obecný fenomén na téhle univerzitě. Já jsem vystudovala Přf UK, všichni mí přednášející dělají nebo dělali vědu, nikdy jsem se nesetkala s tím, aby někdo řekl nějakou faktickou chybu. Od prváku jsem dělala na věděckém projektu, bakalářku jsem psala z odborné anglické literatury a diplomka byla moje věděcká práce za cca 2,5 roku. O to víc mě přivádí do nepříčetnosti, když nějaký politik se honosí třeba stejným nebo vyšším titulem jako já a nemusel pro to udělat zhola nic!

0/0
31.3.2011 10:30

NEVYMYTELNÝ MOZEK

Re: ..

jakej obor?

0/0
31.3.2011 10:31

Lobo - krotitel nanotermitů

Re: ..

Klídek, myslím že většina lidí snadno rozliší mezi tebou a nějakým RSDr.;-)

0/0
31.3.2011 10:32

modrá straka kradačka

Re: ..

Já sice toho RSDr. nemám, ale na rozdíl od té plzeňské Sorbony si nedovolili ten titul udělit dříve jak za 4 roky ani okresnímu tajemníkovi KSČ. Protože by si nebyl jistý, kdo na něho ten turbo titul vytáhne. Což nyní v tom českém zlodějském kapitalismu nikomu nevadí.

0/0
31.3.2011 10:47

Maxx_Th

Re: ..

No mě vždy vytáčelo, když si středoškolští učitelé nechali říkat pane profesore. To už je vrchol demence.

0/0
31.3.2011 10:33

Sub7

Re: ..

To si ale pletete hrušky s jablky, akademický titul "profesor (Prof.)" a pracovní zařazení "středoškolský profesor". Je nešťastné, že došlo k pojmenování dvou rozdílných věcí jedním homonymem, ale za to ti středoškolští kantoři nemohou.

0/0
31.3.2011 11:06

Judge Dredd

Re: ..

Je to všechno jinak... toto pochází ještě z dob R-U, kdy existovala i vědeckopedagogická hodnost profesor i na středních školách. To byli regulerní profesoři... dnes je to jenom zbytek zvyku je takto pojmenovat...

0/0
31.3.2011 11:37

garii v16.0

Re: ..

Kde se bere v lidech ten pocit, že se všude kromě Karlovky a ještě lépe všude kromě přírodovědných fakult, se lidi flákají???

0/0
31.3.2011 10:34

NEVYMYTELNÝ MOZEK

Re: ..

no vono je to někdy drsárna, znal jsem pár vysypanejch na konci 4. járu, to bylo ještě v době, kdy se nešlo přes Bc. a bylo to na 5 let. čímž ovšem netvrdím, že jiný školy jsou brnkačka. až na ty prodejny diplomů;-)

0/0
31.3.2011 10:36

garii v16.0

Re: ..

Tak to byla u nás, narozdíl od všeobecně tvrzeného (buď tě přejede šalina, zastřlí tě nebo otěhotníš - jinak to uděláš), celkem standardní situace. Ve čtvrťáku nazdar po třech neúspěšných opakovaných klauzurách... A nebo ve třeťáku na kolču z civilního procesu... Samo, že žádnej Bc se tam nedělal, takže tři-čtyři roky vyhozenýho studia... Na druhou stranu - ti lidi nebyli povětšinou lumeni a nebo na to kašlali.

0/0
31.3.2011 10:42

Judge Dredd

Re: ..

Jako na právech... tak

1/ kdo neudělá klauzuru, tak je flákač

2/ kolokvium je mnohem jednodušší zkouška

3/ pokud zkončíš máš možnost se dostat na tu školu stejně při přijímačkaách a všechno ti uznají... takl pokračuješ dál... nebo jdeš někam na jinou školu, všechno ti uznají a doděláš si tak max třetí ročník a máš "alespoň" toho bakaláře.

Když neumíš trochu logicky myslet, tak je to jen tvoje chyba!!

0/0
31.3.2011 22:06

Maxx_Th

Re: ..

No rozdíl, je asi mezi školama hooodně velkej, když jsou požadavky firem třeba jen na ČVUT praha a když z 9ti spolužáků co to nezvládli v Praze tak to s 8 s prstem v nose dodělalo v Plzni ;-D

0/0
31.3.2011 10:37

garii v16.0

Re: ..

Já se nebavím o stejných oborech, já se bavím o různých oborech - třeba teologie a přírodověda.

0/0
31.3.2011 10:39

Maxx_Th

Re: ..

povídání o říkání není obor a basta :-)

0/0
31.3.2011 10:41

garii v16.0

Re: ..

Tak si za teologii dosaď právo a vysvětli některým mým známým, ať se na mě neobrací se žádostmi o pomoc s reklamací... Uznávám, doktoři jsou to skvělí... :-)

0/0
31.3.2011 10:45

Maxx_Th

Re: ..

:-)

0/0
31.3.2011 10:47

garii v16.0

K těm titulům

Pravidelně vídám na zvoncích Ing. tituly... Taky pár MUDrů a JUDRů si to na zvonek napíše... Na vizitce jsou tituly šílení skoro všichni...

0/0
31.3.2011 10:25

SSJS

Re: K těm titulům

Je to jeho právo. Taky mám titul, ale na zvonku, na dveřích či na schránce ho nemám. Sousedé nemusí vědět, že mám VŠ vzdělání. Krade se tu i tak dost.

0/0
31.3.2011 10:26

garii v16.0

Re: K těm titulům

Jo, s tím souhlasím. Soused z vedlejšího domu se pořád divil, že už ho třikrát vykradli. Nemohl pochopit, že za to může jeho zvonek JUDr et MUDr (ne, není to Langer)...

0/0
31.3.2011 10:28

SSJS

Re: K těm titulům

Langer je Mgr., MUDr., (pokud se nepletu v pořadí) ale to je vedlejší.

Tak u právníků a lékařů to chápu, že mají hodně peněz.

0/0
31.3.2011 10:32





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.