Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Od důvěry k teroru. Studentka popsala obchodnické fígle na seniory

Promyšlený psychologický nátlak. Tak lze popsat předváděcí reklamní akce pro seniory. Už od prvních minut si obchodníci vytipovávají vhodné "oběti", nejdříve se chovají přátelsky, pak autoritativně. Alespoň tak to popisuje studentka psychologie Romana Mazalová, která se tomuto "fenoménu" věnuje.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

kabalenka

důchodci si nedaj říct

jj, kolikrát se tohle už propíralo a výsledek? žádnej, důchodci tam jdou znovu, znovu se nechají lapit, atd.. to je stejný jak s tím okrádáním důchodců doma. nepouštějte cizí lidi do bytu, nenechávšejte je samotný v pokoji, nenechávejte si doma peníze a stejně lidi neposlouchaj a děje se to pořád..

0/0
8.4.2011 14:44

Karel Endler

Re: důchodci si nedaj říct

To bude asi tím, že důchodci vyrůstali ve slušnějších a mravnějších poměrech, než panují dnes.

0/0
8.4.2011 16:41

1888

Z okoli vim ze to funguje

Ve vyprave se vzdy najde par lidi, kteri jim nakonec zobou z ruky. Pravne to maji zmaknuty, nekteri lidi jim podepisou strasne vyhodnou kupni smlouvu a uz v tom litaji. Nikdo nepotrebuje mit hotove penize ani kreditky. Lide casto zijici osamele maji chvili vzrusujici pocit vyletu, udalosti, ze se neco deje.  Nekteri se citi zavazani a slusne obleceni casto mladi lide jedou jako fretky. Parkrat jsem hucel do takovyho duchodce, kterej parkrat nalitnul at neblbne a nebylo to moc platne. Pri tom nebyl nijak blbej, akorat  snad mel "komplex bilejch limecku."  Asi se to podoba obsesi hrace, kterej nemuze prestat i kdyz ho automaty parkrat hodne oberou. Dostanou par cetek a par drahejch darku "zadarmo", kdyz si koupi neco pekelne predrazeneho. Dotycnyho poprve ocesal nadherne oblecenej Holandan ve skvelym aute. Strelil mu zracny hrnce cenu mi ani nerekl. Pozdej ho nekolikrat stahli min mezi 10 az 25 kilo. Je to furt stejny.

0/0
7.4.2011 8:03

1888

Re: Z okoli vim ze to funguje

V "intelektualni rovine" je kazdej nad to povznesenej, jemu se to prece nemuze stat. Princip realneho obchodu je v tom, ze na neco kazdyho z nas dostanou. Mraky vzdelancu v produktivnim veku kupuje balenou vodu a mysli kdo vi co uzasnyho delaji pro  zdravi rodiny i kdyz hygienici tvrdi neco jineho. Ti jsou ale medialne slaba sekta. Casto opakovana reklama se stava pravdou a uprimne receno mozna ty pocity, ze clovek kupuje zazrak jsou lepsi, nez nakup bezneho zbozi nevalne kvality. Jsme tvori verici a nakonec si nas nejaka obchodni sekta stejne najde.

0/0
7.4.2011 8:05

kyoko suriko

fenomen

Ještě k tomu fenoménu... Přímý prodej se v Česku rozšířil hned po revoluci a od té doby stále takových firem přibývá. Za těch 20 let se z toho vyvinul regulerní prodejní kanál, ať se to studentce líbí nebo ne. Ono mezi náma, jde spíš o masáž občanstva před schvalováním dalších omezení volného trhu a konkurence... potažmo svobod.

0/0
7.4.2011 1:15

1888

Re: fenomen

Byl jsem se tenkrat podivat na  naborovou kampan Herbalife. Tvrde to rozjeli mladi cesti manazeri, kteri prave chytili prilezitost za pacesy. Pokracovali nedavno obraceni uspesni prodejci, kteri to sami uzivali. Vsude samy zazrak, vyzkumy pro kosmonauty a tak podobne. Nakonec mel projev pravej amik, kterej to korunoval. Ten  byl o poznani strizlivejsi a vypadal jako slusnacky zvestovatel prave viry.  V USA v tom maji  tradici.

0/0
7.4.2011 8:19

kyoko suriko

nesmysl

Na akcich se prodavaji veci s cenou v radech desetitisicu. Je nesmysl aby si tam prodejci zvali otrhane duchodce a neposteli lidi, co nemaji hluboko do kapsy. Decka a studentiky samozrejme nechteji - tezko prodavat nekomu, kdo nema vlastni bydleni, drahe nadobi - a celkove je to pro starsi lidi. V reklamach na superb taky nejezdi studentici s dredama, ale stari chlapi. Studentici si nakladaj surf prevazne do Corsy. A tak je to i se zbozim na prezentacich.

0/0
7.4.2011 1:09

1888

Re: nesmysl

To jsou jenom "uvahy." Potrebujou hlavne najit lidi, kteri podepisou. Kdekdo ma nekde neco na horsi casy,  blizke kteri to za ne zaplati, kdyz je pritlaci ke zdi. 

0/0
7.4.2011 8:31

Dereck

Re: nesmysl

Žádný nesmysl. Důchodci jsou nejsnáze ovlivnitelní, a vůbec nevadí, že nemají peníze, protože ty okamžitě získají od úvěrové společnosti, která je samozřejmě po ruce.

0/0
18.4.2011 15:45

12mmmm12

A něko je nutí aby na takovvé

akce chodili? 8-o8-o8-o8-o

0/0
6.4.2011 16:47

jsaba

Rád bych zde přítomným

soudcům, kteří mají hned jasno o hlouposti a lehkomyslnosti seniorů trochu rozšířil obzory. Je mi 40, většinu života pracuji v marketingu a 10 let již ve vlastní firmě. To jen na úvod, že trochu zkušeností mám. Za svůj osobní i profesní život jsem párkrát naletěl a zaplatil nějaké to školné navíc a tak si už dávám pozor.

Nedávnou nás s manželkou oslovila dáma před CK s dotazníkem ohledně cestování. Odpověděli jsme jí na otázky a následně nám pozvala na úžasnou prezentaci s dárkem. Jasně, že nás napadlo, že to bude past na peníze, ale byli jsme zvědaví a tak jsme šli.

Musím uznat, že to měli zmáknuté perfektně. Mistrovská prezentace, sugestivní návodné otázky, manipulativní postupy. Vše vedoucí k tomu, aby zblblý člověk podepsal nevýhodnou smlouvu na nákup předraženého time-share.

Přestože snad nejsem (alespoň doufám) úplný vůl, vím něco o marketingu a prodejních postupech musel jsem v duchu uznat, že by mě snad i byli schopní dostan na lopatu.

Od té doby se podvedeným seniorům nesměju.

0/0
6.4.2011 15:02

Petrik73

Re: Rád bych zde přítomným

Rovněž mi bude 40. O marketingu nevím vůbec nic. Za to mám několik zásad. Ignorujic kohokoliv na ulici, kdo mě osloví s nějakým dotazníkem, nabídkou, pozvánkou na prezentaci. Na ulici neuzavírám žádné obchody, nic nepodepisuji. Vždy zabouchnu dveře, když u mě zazvoní podomní obchodník.

Mohou to mít zmáklé jak chtějí a mě může být třeba 90, stačí se držet toho, co jsem napsal.

0/0
7.4.2011 13:11

cokoo

Re: Rád bych zde přítomným

Nedávno? Mohl byste specifikovat, kdy bylo to nedávno? Co já vím, tak time-sharové pobyty se tady prodávaly do roku 2003 a pak firmy nabízející tyto úžasné produkty zkrachovaly, protože lidi neměli zájem. Tyto akce znám z 90.let a od té doby ani ťuk.

0/0
7.4.2011 14:18

felia

Vždyť ale těch důchodců je většina

A mnozí z nich nejsou neduživí. Proč těm propagačním hajzlíkům nenakopou zadky, nezpřelámou hnáty? Neměli by hrnce, ale měli by zadostiučinění. Noste na ty akce kratší železnou tyč, trošku s ní doma pocvičte. Zvýší se vám kondice a navíc vám každý prodejce rád vyjde vstříc.

0/0
6.4.2011 11:39

zloděj s oranžovou šálou

Re: Vždyť ale těch důchodců je většina

Teorie. Proto se zaměřují na staré lidi, které lze obalamutit (a železnou tyč neunesou). Přečti si článek celý.

0/0
6.4.2011 11:50

kyoko suriko

Re: Vždyť ale těch důchodců je většina

A žijí z důchodu a sedí doma na rancích peněz, že? :) Vybírají si starší lidi (ne důchodce, ale 40+) především proto, že už dokážou ocenit kvalitní nádobí a mají na to peníze. Nač by asi byla sada nádobí za 40tis studentovi, který bydlí na koleji nebo u rodičů?

0/0
7.4.2011 1:11

lost

já bych to věšel . . . akčně . . .

vím kam byla schopná dohnat seniory společnost Ymobile :-)

0/0
6.4.2011 10:10

Marek N

Nic není zadarmo

Myslím, že největší lákadlo a trikem těchto akcí je, že účastník dostane něco zadarmo. Ale každý by si měl uvědomit, že v dnešní době vám žádná firma nedá nic zadarmo a už vůbec ne takoví obchodníci. Jenže povaha lidí velí "Když je to zadarmo tak proč bych si pro to nezašel?"

Spíše by se měl každý zamyslet nad tím co skutečně potřebuje a nechodit na takové akce jen proto, že tam dostane nějaké zbytečné tretky "zadarmo". Navíc se pak může setkat i s celkem hrubým chováním prodejců.

Jednou jsem také byl na soukromé předváděcí akci titanových hrnců s cenou kolem 10 tisíc za kus a pak jsme se nestačil divit, když ty stejné hrnce jsem viděl na internetu za cenu okolo 2,5 tisíce za kus.

0/0
6.4.2011 7:23

wrah

Re: Nic není zadarmo

Zažil jsem jeden takový "zájezd". Cena z Prahy až někam do tramtárie asi 100 kč, dopoledne jakýsi zámek, odpoledne předváděčka a ochutnávka místních udíren. V té stovce byla ochutnávka formou obložených mis a následně nenucená možnost si nakoupit (ještě dokonce se slevou) v jejich prodejně. Nechal jsem tam snad tisícovku a rozhodně si nestěžuji. Ale bohužel, prodejci nádobí a vysavačů jsou jiná sorta.

0/0
8.4.2011 17:07

vanilka35

A kde je pravý článek, odpovídající nadpisu?

Studentka něco popsala??? A kde, prosím? Kromě jedné věty jsem se nějako nedočetla ani jednu myšlenku studentky. Čekala jsem, že v článku budou alespoň nějaké informace, sloužící jako varování, ale tady je informační přínos článku nula.:-PRv

0/0
5.4.2011 17:45

zuzka.freud

Re: A kde je pravý článek, odpovídající nadpisu?

Ono mozna kdybyste obetovala dvacku za noviny, tak byste se neco dozvedela

0/0
5.4.2011 22:58

felia

Re: A kde je pravý článek, odpovídající nadpisu?

Vy ještě obětavě kupujete noviny? Není lepší číst knížky? Je v nich více pravdy a lepší čeština.

0/0
6.4.2011 11:43

Ak-trax

Re: A kde je pravý článek, odpovídající nadpisu?

8-o hlavně, že máte idnes, diskuzi, můjpas. Ten je zadara, co?R^

0/0
6.4.2011 15:37

nekymann

hnus

prijde mi dost otrle takhle oblbovat lidi, kteří se proti tomu neumi branit.

vyrustal kazdy z nich v jinem prostredi a dobe a jen proto na nekom vydelavat i za cenu, ze mu znicim zivot, mi prijde dost ubohy a v techto pripadech, by mel soud byt na jine strane!

0/0
5.4.2011 12:09

Tangua

Re: hnus

Souhlasím s Vámi, na druhé straně mně trochu vadí, že se ze "seniorů" automaticky šmahem dělají dementní individua.

0/0
5.4.2011 17:47

naxalite

Re: hnus

Dovolim si absolutne nesouhlasit. Spolecnost se deli na 80% blbcu a 20% normalnich lidi. Ty normalni si udrzuji kontakt s realitou, ten zbytek zije v minulosti. Kdysi se rozhodli, ze udelaji "tlustou caru" a za ni noticku: Vsechno lepsi uz bylo. Zlata leta atakdale. Predevsim u starsich rocniku je to videt, ale tyka se to prurezu vsech generaci. 

Pak to bohuzel vypada, jak to vypada. "Odrbe" vas i "solidni velka firma" na pobocce. Nemam zajem o dalsi "drbani" na ulici, vedle zachodku v hypermarketu, po telefonu atd...

0/0
8.4.2011 11:23

Milan Milhof

Komu není rady, tomu není pomoci!

Ti dealeři se chovají jen tak, jak jim hloupí účastníci zájezdů dovolí, aby se chovali. Kdo je naivní hlupák, naivním hlupákem zůstane a dobře mu tak. Tyto nákupní zájezdy jsou jen slabým odvarem jiného zájezdu, ve kterém jedeme všichni NEDOBROVOLNĚ a nikdo nás nechrání. V tomto zájezdu platíme svoje vydělané peníze státu, který s nimi bez jakékoliv odpovědnosti "hospodaří" - pro kamarády, pro úplatky, pro zbytečné armádní nákupy... A to všechno beztrestně...

0/0
5.4.2011 5:15

Isaac Rokosowski

Re: Komu není rady, tomu není pomoci!

"Kdo je naivní hlupák, naivním hlupákem zůstane a dobře mu tak" --- ano Vy a Váš příspěvek jste toho důkazem, ikdyž bych řekl spíše zlý hlupák Rv Naivita starých lidí není důvod k podvádění, okrádání a využívání toho. Slyšel jste někdy o pojmu slušnost? Či úcta ke stáří?

0/0
6.4.2011 10:51

Milan Milhof

Re: Komu není rady, tomu není pomoci!

Hlupák jako vy mne urazit nemůže a takový, který se schovává za nick už vůbec ne. Tak klidně pokračujte ve svých úvahách, Iciku. Nemáíte zájem o deky nebo hrnce?

0/0
6.4.2011 19:24

DahliaPinata

Nezlobím se

Já se v podstatě na ty mladé, (pseudo)vzdělané, úspěšné, asertivní (všeho)schopné mladé lidi nezlobím. Čas je spravedlivý a ukrajuje všem stejně. I na ně jednou dojde. ;-D

0/0
4.4.2011 23:44

byvalyvoliccssd3

V televizi vysoupil JUDr. Tomáš Sokol (člen čSSd),

který zastupuje exekutory v kauzách proti občanům neschopným splácet své dluhy. Například když ve zde uvedených akcích si senioři objednají nějaké hrnce za desítky tisíc a pak jim exekutor sebere jejich dům. Na to Sokol odvětil: "Vždyť to jsou jen nějaké potrhlé babičky". To je ten správný závěr života?

0/0
4.4.2011 14:36

Gunter von Bahnhof

Re: V televizi vysoupil JUDr. Tomáš Sokol (člen čSSd),

Je zajimave, ze ten Sokol, jako clen socialni strany podporu prave ty zle. Ten to mysli asi taky dost  uprimne.

Hlavne, ze to sype. Az budou mit duchodci vic nez prodejci, tak bude hajit zajmy duchodcu.

0/0
4.4.2011 16:46

felia

Re: V televizi vysoupil JUDr. Tomáš Sokol (člen čSSd),

Je jsistě špatný. Ale dělat si dluhy je také špatné.

0/0
6.4.2011 11:45

zloděj s oranžovou šálou

Re: V televizi vysoupil JUDr. Tomáš Sokol (člen čSSd),

Souhlas. Jenže, jak plyne z průzkumu, stařečci nepřišli utrácet, ale byli k nákupu vmanévrováni. Proto se zaměřují na staré lidi, jejichž důvěru lze tak snadno zneužít.

0/0
6.4.2011 11:49

Karel Endler

Re: V televizi vysoupil JUDr. Tomáš Sokol (člen čSSd),

Tomáš Sokol kope za Svobodné, vážený pane, s ČSSD nemá nic společného. Ale nedávno jsem četl, že v ČSSD jsou Řápková a Vondra, proti tamtomu oslovi jste vy jen slabý odvar. Musíte přitvrdit.

0/0
8.4.2011 16:52

byvalyvoliccssd3

V televizi vysoupil JUDr. Tomáš Sokol (člen čSSd),

zastupující exekutory v různých kauzách proti občanům neschopným splácet své dluhy. Na zde uvedené téma pravil: "To jsou jen nějaké potrhlé babičky". 

To je ten správný závěr života?

0/0
4.4.2011 14:29

Pundit

Je to prasárna,

já bych na to neměl žaludek.

0/0
3.4.2011 14:41

Gunter von Bahnhof

Re: Je to prasárna,

však mezi námi je dost lidi bez zaludku a svedomi.

0/0
4.4.2011 16:46

Malda00

Kontakt

Paní Mazalová. pokud se stále ještě zajímáte o problematiku předváděcích akcí. Měl bych zájem se s Vámi spojit a sdělit Vám svoje osobní zážitky, případně vyjádření mých přátel k této problematice. Popřípadě mne kontaktujte na tuto e-mailovou adresu: malisek.lubomir@seznam.cz

0/0
3.4.2011 12:30

jjyyy

Dobré cvičení v NAsertivněArogantnímAsociálství.

Ne že bych to přímo vyhledával, ale občas se jdu pobavit.

0/0
3.4.2011 0:38

discepto

nick opportunity

Prečítal som veľkú časť diskusie, škoda že nick opportunity nemá toľko odvahy, aby okrem zhadzovania dôchodcov, obhajoby podvodníkov, šmelinárov a gaunerov čo sa nedokážu živiť slušnou prácou napísal priamo: Som predajca predražených šmejdov a som hrdá/ý na to, že dokážem okrádať naivných dôchodcov! Som hrdá na to, ako predám 500kč šmejd za 30000!

Pre mňa sú títo ľudia obyčajní, sprostí úbožiaci. Volajú mi na mobil, domov na pevnú... máme pre vás darček, získate úžasný darček, vylosovali sme vás, máte darček... To celé dni dokážu robiť len úbožiaci bez svedomia. Človek morálny, so svedomím, citovo nevyprahnutý, charakterný nedokáže s takou ľahkosťou opakovane klamať, podvádzať.

Ak ich odmietnete, strašne sa ich to dotkne. Svoje mizerné sebavedomie liečia na slabých, proti silnejšiemu stiahnú chvost, miznú tak rýchlo, že len smrad po nich zostane. Na už naivnejších dôchodcov si vyskakujúm, ak zasiahne niekto silnejší sú preč, ani na dovidenia si nenašli čas čo tak rýchlo pakovali.

0/0
2.4.2011 17:06

mr. Young

jet o smutné

Moje babička v důchodu si takhle koupila hrnec od firmy Zepter za 30 tisíc. Zepteři jsou tim známí. Chudák babička na to sotva má, ale je důvěřivá. Nechutný

0/0
2.4.2011 10:58

Milan Milhof

Re: jet o smutné

Vaše babička není důvěřivá, vaše babička je hloupá. Jinak by těch 30 TKč dala vám, ne Zepterovi, že?

0/0
5.4.2011 5:18

vanilka35

Re: jet o smutné

Chci vidět za pár let Vás, když to v tý hlavě už nepálí jako zamlada, chytrolíne.

0/0
5.4.2011 17:50

Milan Milhof

Re: jet o smutné

Problém přece není v tom jestli "to v té hlavě pálí" nebo ne, problém je v tom, jestli v té hlavě vůbec máte mozek nebo ne a umíte si vyhodnotit situaci. Někdo to má prostě v hlavě spořádané od narození do smrti a jiný je blbý od narození do smrti. To je každého soukromý problém a společnosti je po tom veliké kulové. Za každým dementem přece nemůže stát někdo, kdy by ho hlídal, aby si počínal racionálně. A podotýkám nejsem prodejcem nějakých hovadin, ale zastávám názor, že každý je svého (ne)štěstí strůjcem.

0/0
5.4.2011 20:54

iSikorskii

Re: jet o smutné

vskutku vytříbený názor. Každý je svého štěstí strůjcem, ale tady se bavíme o velice silné manipulaci, psychologickým trikům na  starší lidi, kteří na to nejsou "vyškoleni" dnešní společností odolat. Racionalitou neracionalitou...zde jde o něco jiného. Což vy z pohledu tipuju mladšího jedince nemůžete pochopit, chápu a neodsuzuju. Vím, jak tyhle praktiky fungují jen kvůli tomu, že jsem sám byl lákán, abych se stal jedním z těchto "promotérů" a byl jsem na jednom "školení". Poté jsem z hrůzou od nich odešel...

0/0
6.4.2011 0:47

Isaac Rokosowski

Re: jet o smutné

"Někdo to má prostě v hlavě spořádané od narození do smrti a jiný je blbý od narození do smrti" a dokazujete to každým svím příspěvkem, ikdyž u Vás bych neřekl jen blbý, ale hlavně zlý. To že jsou starší lidé náchylni k "demenci" či naivitě na tom nic nemění, Vám nic neříká slušnost pane Milan M.? Či úcta ke stáří? To jste byl takto vychován? Rv

0/0
6.4.2011 10:57

Milan Milhof

Re: jet o smutné

A věřil byste pane nick Rokosowski (proč se za své jméno stydíte?) že já jsem taky v důchodovém věku - ovšem stále pracuji? A víte kolik šmejdů si chtělo strčit ruce do mých kapes, protože tam cítili peníze z podnikání? A věřil byste, že jsem se VŠEMI vyběhl? Protože od narození nejsem blbý a hlavně jsem na sobě pracoval a pracuji! Ano, účastnil jsem se desítek takových akcí, vypil a snědl co nabídli, samozřejmě že i vyhrál - oni si vás otipují a pokud dojdou k názoru, že jste kavka k oškubání, tak vás nechají vyhrát, abyste se dostal na správnou rozhazovačnou teplotu... A NIKDY jsem NIC nekoupil, protože nejsem blbý. Tragédie je, že i tak blbí lidé mají volební právo a proto to v tomto českém zvěřinci vypadá jak vypadá. Většina lidí se chová podle Šimka a Grosmanna: ten má pěkně ušité sako a jaký je to fešák! Toho budu určitě volit... Takže blbost je škodlivá a ne že ne. Hrnci a dekami to začíná a rozkradeným státem končí. Přece všichni jsou takoví fešáci a mají dobře ušitá saka...

0/0
6.4.2011 19:20

fouly

Typicky

české,o nezákoném jednání se leta ví, mluví a mluví a to je všechno!

0/0
2.4.2011 10:47

Štír2

Nejlepší obrana proti těmto podvodníkům je

se takových akcí nezúčastnit.

0/0
2.4.2011 8:22





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.