Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Češi se na webu sčítají jako diví, posílají pět formulářů za sekundu

Od sobotní půlnoci, kdy nastal rozhodný okamžik pro letošní sčítání lidu, přijal statistický úřad už přes osm set tisíc vyplněných on-line formulářů. Lidé odevzdávali pět formulářů každou sekundu. Podle mluvčího sčítání Ondřeje Kubaly zatím systém zvládá vše bez problémů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

zmensvoubudoucnost

ble ble ble

;-€ zrusit statisticky urad zrusit spoustu dalsi uradu ktere jsou knicemu;-€

0/0
30.3.2011 1:00

arogancemoci5

Vřele doporučuji, seznámíte se s "IQ" redaktora Mladé fronty

http://zpravy.idnes.cz/mfdnes.asp?v=073&r=z_domovaa&idc=1556367

;-D

0/0
29.3.2011 19:44

Sat Cit Ananda

to by me zajimalo

kdo scita za meRv

0/0
29.3.2011 14:22

pravicovyruger

JO, skoro bych zapoměl, prosím geniální Tic.tacu

vysvětli mi jakým způsobem státu pomůže informace v boji s nezaměstnaností?;-D;-DNebylo by špatné vyprávět cokoli, čemu děti uvěří.

Mám takový trapný pocit, že zaměstnanosti pomáhá pouze liberalizace trhu, slabé odbory a nízké daně.

Jak to souvisí s přebujelou , nekontrolovanou byrokratickou hydrou , sídlící na pRaze 10 ale opravdu netuším...

0/0
28.3.2011 16:20

Tic-Tac

Re: JO, skoro bych zapoměl, prosím geniální Tic.tacu

No má smysl něco vůbec na tohle napsat? Předně jako zaměstnavatel souhlasím s daněmi. Ano, nízké odvody zaměstnavatele za zaměstnance jsou jedním z faktorů, které hrají důležitou roli. Pak jistě zákoník práce, nesmyslné odstupné, placené dovolené, platby za první 3 týdny nemocenské atd. Osobně si dokážu představit situaci, kdy zaměstnanci vyplatím měsíčně nějakou částku, a on si z ní odvede sám všechny odvody a poplatky. Nevím, proč tuto agendu za něj musím dělat osobně. Taky podporuji to, aby si zaměstnanec mohl do nákladů dát třeba cestu do práce, náklady na svačinu apod. Proč ne? Prostě všechny náklady spojené s prací. Tohle je ale na delší povídání. Co se týče statistických údajů třeba o nezaměstnanosti. Je to zpětná vazba na situaci v ekonomice, politiku vlády atd atd. Jistě to má vazbu i na pracovní právo. Pokud vláda učiní v oblastech pracovního práva či různých pobídek v oblasti zaměstnanosti nějaké kroky, dle čeho pozná dopady? Příkladů je ale víc, zbytečný údaj to není.

0/0
29.3.2011 8:43

arogancemoci5

Re: JO, skoro bych zapoměl, prosím geniální Tic.tacu

Cestu do práce a svačinu do nákladů....... Ty ses musel zbláznit. ;-D

0/0
29.3.2011 19:47

seabow

Re: JO, skoro bych zapoměl, prosím geniální Tic.tacu

On hlavne stat prave diky scitani je vubec schopen tu miru nezamestnanosti spocitat... :-P

0/0
29.3.2011 8:50

pravicovyruger

JAK JE TO JEN MOŽNÉ

že  z nás někdo dělá blby a Goebelsovsky tvrdí, co vše stojí a leží na sčítání lidu.... Jediné co na mě z dilatentsky provedených formulářů  padá je zuřivá snaha STÁTU  vmanipulovat  lid dělný do  režimu autobonzu a osolit ho na daních. Zjistíme jen to, kolik ještě unesete.

Zároveň mi vrtá hlavou, jak to, že ještě nezkrachovaly státy jako USA, Austrálie, či Nový Zeland, které jsou podobné bohulibé  kratochvíle ušetřeny?;-D;-D

0/0
28.3.2011 16:17

Krak

Re: JAK JE TO JEN MOŽNÉ

Viděl jsi třeba formuláře z Novýho Zélandu?

No jo, ale holt jsi strašnej pravičák... ;-D

0/0
29.3.2011 12:03

dávám tomuto nicku tak měsíc

Mě jako na potvoru dopsaly všechny lihové fixy...

A obyčejnou tužkou to není na obrazovce vidět. Ach ty LED displeye.

0/0
28.3.2011 10:34

Dejgjsk

Re: Mě jako na potvoru dopsaly všechny lihové fixy...

Já mám jiný problém.

Po doplnění prvního dotazníku mám na všech ostatních stále data manželky, nevíte kde se to dá vypnout.?;-D

0/0
28.3.2011 10:50

arogancemoci5

Re: Mě jako na potvoru dopsaly všechny lihové fixy...

Manželku?

0/0
29.3.2011 19:48

Big.M

Re: Mě jako na potvoru dopsaly všechny lihové fixy...

tak tu nedá

0/0
29.3.2011 19:49

10 nových životů

Tak to tady vznikne nová menšina...

Virtuální Češi....

0/0
28.3.2011 10:23

zmensvoubudoucnost

zrusit

doufam ze pristi vlada uz zrusi statisticky uřad .. a s nim spoustu dalšich !!

0/0
28.3.2011 9:46

Rimmsey

Re: zrusit

No to by musela být pravicová a v zemi kde 95% lidí ani v podstatě neví, co to pravice opravdu je, tak je to jen utopický sen..

0/0
28.3.2011 9:50

seabow

Re: zrusit

Zrejme to nevi spis 95 % lidi na Zemi, protoze se marne snazim vybavit nejaky stat bez statisticke sluzby... ;-)

0/0
28.3.2011 10:23

dino_na_idnes

Re: zrusit

Pravicovost vlády je podmínka nutná, nikoliv postačující. Jinými slovy, aby se dal ČSÚ zrušit, musela by tu vládnout pravice. To ovšem vůbec neznamená, že pokud by tu vládla pravice, měla by nutně ČSÚ rušit. Už se chytáte? Ne? Tak to je pak těžké...:-P

0/0
28.3.2011 13:53

seabow

Re: zrusit

Ale ne, je to celkem lehke... s pravicovistosti (nebo levicovitosti) to nema co delat... on by jen ten urad byl jinak velky, jinak fungoval...(tak jak to ukazuje praxe jinde ve svete), ale na potrebe statistickych udaju to nic nemeni... uz? :-P

0/0
28.3.2011 14:55

Tic-Tac

Re: zrusit

Statistika nuda je, má však cenné údaje ... Takže už nebudeme sledovat důležité makroekonomické údaje jako je HDP, HDP na obyvatele, inflaci, průměrnou mzdu, míru nezaměstnanosti atd? Sčítat hlasy při volbách už taky nebudeme, nebudeme vědět kolik nás je a jak jsme staří, kolik máme studentů a co studují atd atd. Těch údajů co ČSÚ zpracovává je spousta a spousta je jich užitečných. Kdo to teda bude dělat? A nebo valorizovat důchody podle inflace není třeba? Není třeba řešit nezaměstnanost apod.? Hoši vysvětle te mi, pravicovému hlupákovi, jak budeme řešit základní věci bez statistických údajů a nebo jak je bez ČSÚ budete sbírat a vyhodnocovat. Opravdu mne to zajímá, protože podle psaní vypadáte na velice chytré hlavy s geniálními mozky.

0/0
28.3.2011 10:27

I.G.Farben

Re: zrusit

K čemu ale ty statistiky jsou? Proč potřebujeme vědět, kolik tady žije lidí?

0/0
28.3.2011 11:38

grey mouse

Re: zrusit

Když půjdu nakoupit pečivo na snídani, potřebuju vědět pro KOLIK to má být lidí a když budu mít o každém přibližnou představu, kolik toho sní, tak tím líp. Pokud budu vařit ve školní jídelně, dokážu si spočítat potřebné množství potravin, pokud budu vědět KOLIK dětí přijde na oběd. Pokud budu zajišťovat dodávku pitné vody pro město dokážu líp dimenzovat potrubí, pokud budu vědět KOLIK lidí v městě bydlí a jak se jejich počet vyvíjí. Pokud budu zajišťovat vzdělání, lékařskou péči, důchody...

... tak co, pořád nic ?

Vy géniové možná zjišťujete podobné údaje pohledem z okna, my slabomyslnější holt spoléháme pořád na to počítání.

0/0
28.3.2011 12:43

chleba.s.maslem.a.medem

Re: zrusit

Když půjdu nakoupit pečivo tak mě jako kupujícího zajímá zda ho v daném obchodě budou mít a jaká bude jeho kvalita. Pokud jste myslel že prodejce a pekaře zajímá kolik pečiva mají napéct, pak buďte ubezpečen že si to dokážou spočítat i bez sčítání lidu. Každá školní jídelna pak vaří počet jídel podle toho, kolik obědů mají strávnící objednáno + nějaká rezerva, což opět s daty ze sčítání nijak nesouvisí. Pokud budu dimenzovat potrubí pro dodávku pitné vody, pak musím přihlédnout k územnímu plánu dané lokality.

Jinak netvrdím že obecně statistiku jako stát nepotřebujeme, ale ty příklady se Vám opravdu moc nepovedly.

0/0
28.3.2011 13:05

grey mouse

Re: zrusit

Já samozřejmě nenakupuju rohlíky podle výsledků celorepublikového sčítání. Chtěla jsem naznačit, že tak jako já při nákupu volím množství podle toho kolik krků potřebuju nakrmit, stejně tak se podle počtu strávníků rozhoduje jídelna, ale ve větším, tak podobně potřebuje stát (město) znát počet obyvatel, pro které zajišťuje určité "služby". Prostě jsem se pokoušela vysvětlit, že pro efektivní rozhodnutí je informace o počtu lidí  velmi důležitá. A to jak na úrovni domácnosti (kde se však většinou sečteme celkem snadno i bez formulářů), tak na úrovni státu.  Byla to odpověď na otázku "Na co stát potřebuje vědět, kolik nás je?"

0/0
28.3.2011 13:27

_m-

Re: zrusit

No, budiž. Přesto nechápu proč stát potřebuje znát velikost mé kuchyně a to jestli mám počítač (o internetu nemluvě).

Zvlášť mě zaujala rubrika "rodné číslo", následovaná rubrikami "datum narození" "pohlaví"......... proč duplicitní údaje?  Protože počítač neumí z rodného čísla odvodit datum narození a pohlaví? Moje 6letá neteř to umí.

Tak informace o mém rodišti je určitě pro stát velice přínosná - zaživot jsem se sthovala 5x.

Rv

0/0
28.3.2011 13:41

grey mouse

Re: zrusit

Tak ona by se dala asi většina těch údajů rozumně zdůvodnit, jenže by to bylo hrozně dlouhý a nikdo by to neposlouchal. (A tak jsme místo toho byli obšťastněni úžasnými spoty v TV.) U té kuchyně bych řekla, že jde o prosté porovnání velikostí v delším časovém období, stejně tak i počty a velikostí místností - prostě jeden z údajů o úrovni bydlení.

Duplicita informací u rodného čísla a data narození a pohlaví - to by asi byla otázka pro autory. Já jen hádám, že rodné číslo by stačilo, kdyby ho měly všechny sčítané osoby, ale protože ho nemají, je tam i datum narození, aby bylo možné nějak "zpracovat" i cizince bez rodného čísla. Pak by šlo napsat, že datum narození a pohlaví vyplňují pouze osoby, které nemají přidělené rodné číslo, ale zase by to bylo delší a sčítaní jedinci by potřebovali ještě více času na čtení a pochopení...

A to rodiště? Já myslím, že je to kompromis, kdyby tam bylo 20 řádků, kam by lidi měli psát všechna bydliště během života, to by teprv bylo řečí... :-)

0/0
28.3.2011 14:09

dino_na_idnes

Re: zrusit

Tak zrovna to, kolik nás je, stát opravdu ví i bez sčítání, vždyť na základě tohoto údaje to sčítání připravoval. Navíc z tohto sčítání, které už z principu prostě nepostihne všechny jedince, ani žádné přesné číslo nemůže získat.

A u dalších údajů to začíná být sporné, mnoho věcí je třeba vědět lokálně a lokálně se též ví nebo se lokálně dá zjistit "zdarma", tedy v pracovní době příslušných úředníků. Potřebuju plánovat školky ve městě? Tak si obvolám školky ve městě, kolik odmítají zájemců. Potřebuju plánovat MHD? Tak se zeptám řidičů, jak plní jezdí. Nebo se udělá lístečková akce jako občas v Praze a je dost dobře zmapováno, odkud kam kolik lidí jezdí (což je údaj, který tohle celonárodní sčítání ani neposkytne).

Máte nějaký příklad toho, co stát získá touhle akcí, opravdu to k něčemu bude a přitom není jiná možnost, jak to získat? Třeba toho jsou mraky, jen mi to nikdo dosud nebyl schopný sdělit.

0/0
28.3.2011 14:04

grey mouse

Re: zrusit

Já s Vámi souhlasím, že stát dost přesně ví, kolik nás je, ale myslím, že už ztrácí přehled, kde vlastně jsme. A když už zjišťuje tohle, zeptá se i na pár dalších věcí, protože cenu sčítání to téměř nezmění. A získá tak už téměř zdarma i údaje lokálního významu, jejichž získání samostatně by přišlo dráž, i kdyby je zjišťovali úředníci v pracovní době. Třeba tím dotazováním ve školkách na počet odmítnutých dětí, získáte nějaké číslo, ale už nepoznáte, že někdo byl odmítnut třeba na 10 místech. Pak znáte počet tříletých dětí hlášených v obci k trvalému pobytu. Jenže některé bydlí ve skutečnosti jinde, zatímco jiné v obci bydlí aniž by tam byly hlášené - tady by zrovna pomohlo to sčítání mapující faktický pobyt. Stále sice nebudete vědět, kolik z těch dětí budou chtít maminky poslat do školky, ale už máte těch informací víc než na začátku.

Takže já to beru tak, že údaje ze sčítání mohu přispět svým dílkem do mozaiky informací o určité oblasti života  společnosti.

0/0
28.3.2011 15:17

chleba.s.maslem.a.medem

Re: zrusit

Aha, mylně jsem si vyložil Váš původní příspěvek. S tím že je dobré vědet kolik nás je se dá souhlasit. Problém ale je, že tím lze jen těžko obhajovat sčítání lidu v podobě, v jaké se koná.

Jednak proto, že stát s poměrně velkou přesností ví kolik nás je, o čemž svědčí mimo jiné i to, že formuláře pro sčítání Vám doručí na adresu trvalého bydliště s již předtištěnými údaji. Ale budiž, dejme tomu, že státu jde o zpřesnění existujících údajů. Je ale nutné aby se proto choval jako guernátor s napřaženou knutou? Aby nutil občany pod pohrůžkou trestu neanonymně uvádět o sobě údaje?

0/0
28.3.2011 14:15

grey mouse

Re: zrusit

No, on stát tuší, kolik nás je, ale, jak ukázaly problémy s doručováním předtištěných formulářů, asi netuší jak moc mu pobíháme po republice, když už se nemusíme nikde hlásit :-)

Sčítání by šlo určitě dělat i jinak, řada údajů by šla určitě získat kombinací údajů v databázích s výběrovým šetřením toho co v databázích není... budeme doufat, že třeba příště už se na ten vyšší level dostaneme.

A ta pohrůžka je tam nejspíš proto, že na pouhé "Prosím" a "Děkuji" by většina vůbec nereagovala - viz volební účast.

0/0
28.3.2011 14:40

pravicovyruger

MNO, asi jedíný geniální mozek tady budete Vy

tak nám vysvětlete malomyslným, jak je možné , že se bez podobných šaškáren obejdou takové země, jako USA, Austrálie, Nový Zéland?

Nevím, zda jste napsal svůj příspěvek jakjo ironický, nebo provokativní:-))?

0/0
28.3.2011 16:15

seabow

Re: MNO, asi jedíný geniální mozek tady budete Vy

Bez jakych saskaren?

0/0
29.3.2011 8:51

Dejgjsk

PR článek na sčítání

citace z článku:

  "K nedělní šesté hodině večerní poslali lidé přes internet už 805 993 vyplněných formulářů, z toho 534 tisíc sčítacích listů osoby, 193 tisíc bytových listů a 79 tisíc domovních listů." 

Pokud to vezmete logicky, tak se jedná pouze o 272 000 domácností, takže tento PR článek je voláním o pomoc;-D:-P

0/0
28.3.2011 9:38

hany1

Re: PR článek na sčítání

Nemáš to dobře spočítané. Z těch 272 domácnosti mohli vyplnit pouze bytový list a osobní teprve později. Variant je více.

0/0
28.3.2011 9:46

Dejgjsk

Re: PR článek na sčítání

To zase nebude tak velký rozdíl, ale chyba bude v součtu bytů a domů. Je možné že některé byty jsou součástí formulářů domů.

0/0
28.3.2011 9:54

Tic-Tac

Re: PR článek na sčítání

No jde vidět, že o tom víš kulové. Každá domácnost vyplní bytový list. Třeba v paneláku vyplní 50 domácností bytový list a jeden z nich, domovník, i list domovní. Rodinný domek pak bytový i domovní. Nemůžeš sčítat bytové a domovní listy dohromady.

0/0
28.3.2011 10:12

Tic-Tac

Re: PR článek na sčítání

A jinak to číslo rapidně dneškem poskočí. Já si to totiž v klidu udělal dnes v práci. A pro chytráky, kteří by chtěli do mne rýpat. Ve vlastní firmě, na vlastním počítači atd.

0/0
28.3.2011 10:17

Dejgjsk

Re: PR článek na sčítání

Poukazuji pouze na to, že prezentovaná čísla jsou záměrně rozvinutá aby se nabudil dojem o větším počtu využití internetu při sčítání. Pokud máme třeba 4 členou rodinu v bytě a ten byt je samozřejmě v domě tak to dá dohromady 5 formulářů + jeden za majitele domu, ale je to pořád jenom jedna rodina se 4 členy.

0/0
28.3.2011 10:34

Dejgjsk

Re: PR článek na sčítání

Já o voze a vy o KOZE. Nechápete psaný text:-P

0/0
28.3.2011 10:25

Tic-Tac

Re: PR článek na sčítání

No zřejmě jsem ten součet 193 tis byt.listů  + 79 dom. listů = vašich 272 tis. domácností opravdu pochopil špatně. Můžete mi to tedy vysvětlit? Proč tedy sčítáte domy a domácnosti a vyjde vám počet domácností. To tedy opravdu můj mozek nedokáže pobrat. Evidentně na vás rozumově nemám ;-D;-D;-D

0/0
28.3.2011 10:33

Dejgjsk

Re: PR článek na sčítání

Vždyť Vám píši, že neumíte číst

citace:  "ale chyba bude v součtu bytů a domů. Je možné, že některé byty jsou součástí formulářů domů.":-P:-P:-P

0/0
28.3.2011 10:35

Tic-Tac

Re: PR článek na sčítání

Vaše slova: "Pokud to vezmete logicky, tak se jedná pouze o 272 000 domácností." Sečetl jste prostě byty a domy a vyšlo vám 272 domácností. Na toto jsem reagoval. Uděláte chybu a ze mne se snažíte dělat hlupáka? Znovu vám to zopakuji, nelze sčítat domy a byty abych získal počet domácností. A podruhé, žádný byt není součástí jiného formuláře. Bytový list a Domovní list jsou samostatné formuláře a sledují jiné údaje. Pokud nejste schopen uznat, že píšete či jste napsal krávovinu, ok. Klidně tu ze mne dále dělejte vola. Já s tím problém nemám, nicméně neukazuje to na mou blbost, ale na vaší. Místo toho aby jste napsal, že jste to tedy logicky sečetl a prezentoval špatně, tu hloupě argumentujete s odkazem na mou neschopnost chápat psaný text. No nic. Hezký den.

0/0
28.3.2011 10:57

Dejgjsk

Re: PR článek na sčítání

Lžete reagoval jste až na příspěvek ve vláknu  z 28.03.2011 09:54.dále jsem napsal citace:"Pokud máme třeba 4 členou rodinu v bytě a ten byt je samozřejmě v domě tak to dá dohromady 5 formulářů + jeden za majitele domu"

Neumíte číst a ani nechápete psaný text!!!!!!!! Hlupáka ze sebe děláte pouze sám a snažíte se svoje zkratovité reakce nesmyslně obhajovat.  Z ironické poznámky o PR, se tady snažíte slovíčkařením dělat  kauzu. ;-€

0/0
28.3.2011 12:05

Tic-Tac

Re: PR článek na sčítání

LOL, s váma je zábava;-D Píšu jasně ve své první reakci na vás , že nemůžete sčítat ty listy dohromady a že to je ve vlákně až pod vaším druhým nesmyslem nemění nic na faktu, který jsem napsal. Přeji hezký den vy logiku.

0/0
29.3.2011 8:33

grey mouse

Re: PR článek na sčítání

Nevím, jako logickou úvahou jste dospěl k číslu 272 000 domácností, ale určitě Vás potěší, že skutečný počet "sečtených" domácností byl nejspíš jen o málo vyšší než těch 193 000 bytových listů ;-D

0/0
28.3.2011 13:35

LazyFatMan

Stejně jsou tam chobotiny

El. formulář mi vynadá, že u adresy pracoviště neznám číslo popisné, pouze orientační; naštěstí si nechá vnutit 0. Jen by mě zajímalo, přoč chce Český sadistický úřad znát přesnou adresu pracoviště a nestačí mu město. Byt jsem neměřil, rozměry jsem odhadl (spíš níž, co kdyby mi napařili daň z luxusu). Taky by mě zajímalo, proč jsem po týdnu od doručení formulářů dostal ještě jeden bytový list, vyplnil jsem jen jeden.

Co mě ale spolehlivě dostane (nejen u sčítání, u většiny formulářů), jsou vedle sebe uvedené kolonky rodné číslo a datum narození. Pokud mám přidělené r.č., tak si z něj to datum narození snad dokáže vycucat každej, ne?

0/0
28.3.2011 9:33

MiroTR

Re: Stejně jsou tam chobotiny

A navíc je tu možnost zaškrtnout "na stejné adrese".  Kolik takových lidí asi je ?

A ještě mne napadá - mají cizinci rodné číslo ?  Asi proto ta duplicita.

0/0
28.3.2011 9:38

LazyFatMan

Re: Stejně jsou tam chobotiny

To ano, proto píšu "Pokud mám přidělené r.č", ale ten formulář i mnoho jiných vyžaduje vyplnění obou údajů.

0/0
28.3.2011 9:44

dld

Re: Stejně jsou tam chobotiny

Existují lidé, kteří mají přidělené RČ chybné, proto je to takto. Formulář musí počítat s každou variantou.

0/0
28.3.2011 10:14

grey mouse

Re: Stejně jsou tam chobotiny

"na stejné adrese" vyplní nejspíš ten, kdo podniká v místě svého trvalého bydliště. A na otázku "Kolik takových lidí asi je ?"  Vám zrovna může odpovědět to sčítání.

Někteří cizinci rodné číslo mají. Nejspíš opět kvůli identifikaci, když už se tady přihlásí k pobytu a platí pojištění...

0/0
28.3.2011 9:46





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.