Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Sexuální výchova bude nepovinná, Dobeš ustoupil kritikům

Ministr školství Josef Dobeš vyšel vstříc rodičům, kteří si nepřejí, aby jejich děti na základní škole absolvovali povinnou sexuální výchovu. Předmět, proti kterému vznikla speciální petice, ministr navrhl zařadit do učiva nepovinné etické výchovy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

godays

mám dojem, že dnešní 14-15ti letí by spíš mohli vyučovat

své kantory v této oblasti....tedy ta sexuální výchova je naprosto zbytečná, snad jen by se mělo více upozorňovat na pohlavní nemoci, ale říkat 15ti letému "jak se dělají děti" je opravdu mimo mísu...:-)

0/0
30.3.2011 8:53

zorro_rojo

Sexuální výchova bude nepovinná, Dobeš ustoupil pokrytcům

Takhle je to myslím přesnější.

0/0
27.3.2011 18:42

Lízal

Re: Sexuální výchova bude nepovinná, Dobeš ustoupil pokrytcům

Typicky v Česku : odezdi ke zdi ;-O

Místo, aby začali s novým předmětem opatrně s ohledem na náboženské cítění a tradici v některých rodinách, tak vypálí všechno naplno a hned pro prvňáky !!

Nakonec je z toho nepovinný předmět, na ktečrý nebude chodit nikdo 8-o Žáci si raději udělají praktické cvičení mimo škkolu...!!

0/0
30.3.2011 8:48

Hynek Vilém Jarmila reloaded

děti odpůrců by sexuální výchovu ve škole potřebovali nejvíc

Takže děti, které se o sexu od svých rodičů nedovědí nic nebo jim budou rodiče rvát do hlavy nesmysly typu "z onanie budeš mít chlupaté dlaně", na sexuální výchovu chodit nebudou. Z neinformovanosti a desinformací rodičů přeci nemůže vzniknout nic dobrého. ozumněl bych tomu, kdyby současné poznání i křesťanský pohled na sexualitu byly dítěti předneseny, ať si vybere. Sexuální výchova přeci není návod k souložení. Ale to by asi bylo proti totalitnímu myšlení ultrakonzervativních křes''tanských kruhů. Chudáci děti. RvRv

0/0
26.3.2011 10:25

Hynek Vilém Jarmila reloaded

Re: děti odpůrců by sexuální výchovu ve škole potřebovali nejvíc

Nedávno proběhla tiskem zpráva o novomanželích z Německa, kteří přes rok

čekali na dítě a když nepřicházelo, navštívili lékaře. Ti je vyšetřili a

zjistili, že oba jsou zdravotně v pořádku. Až teprve z následného

pohovoru vyplynulo, že silně věřící pár spolu neměl vůbec sex a jen

čekal, až jim Bůh nadělí.

0/0
26.3.2011 10:25

Lízal

Re: děti odpůrců by sexuální výchovu ve škole potřebovali nejvíc

Lepší tak, než opačný extrém, kdy si děti myslí, že sex je jen zábavou a ukojením smyslů, něco jako drogy. 

Na následky jako nemoc anebo početí nemyslí vůbec !!

0/0
30.3.2011 8:50

zlababa.dvur

nepovinná etická výchova

Takže kvůli pár katolickým zpátečníkům se to nebude učit nikdo

0/0
26.3.2011 9:55

Hynek Vilém Jarmila reloaded

Re: nepovinná etická výchova

Ono to těm dětem křesťanských aktivistů řeknou spolužáci, samozřejmě patřičně jim to samozřejmě přibarví. Takže se v důsledku ultrakonzervativní rodiče budou modlit, aby jejich děcko na tu sexuálku ještě začalo chodit. :-P

0/0
26.3.2011 10:34

kobrik

Dobrý nápad!

Já si myslím, že to zas tak špatný nápad není.. samozřejmě že od první třídy ne, ale tak od 6-7 třídy rozhodně ANO, už dávno všechno vědí a začínají zkoušet.. A ruku na srdce, rodič vždy vidí své dítě ještě skoro v plenkách, tak si myslí, že má dost času na toho poučovat o sexuální výchově a dětem to není moc příjemný se o tom bavit s rodiče... Ano samozřejmě záleží na každé rodině zvlášt.. Ale Určitě sexuální výchova není žádné hrozné téma.. Děti se začínají koukat na porno od 6. třídy, tak proč by jim nemohli ve škole vysvětlit, co to vše obnáší a jaké to má rizika??!!!!...

0/0
26.3.2011 1:49

danny47

Re: Dobrý nápad!

Jenže to asi mluvíš o "normálních" dětech a ne o dětech z těch počestných, vzdělaných,  aktývistických rodin... Těch se takovéhle neřesti určitě, ale určitě netýkají - jak tvrdí jejich rodiče. ;-) ;-)

0/0
26.3.2011 7:38

Hynek Vilém Jarmila reloaded

Re: Dobrý nápad!

Od první třídy rozhodně ano. Děti před pubertou mají ještě jiné vnímání sexuality a dívají se na to poměrně neutrálně, takže i ty informace jsou schopné vstřebat jako informace. Samozřejmě se jim to musí podat citlivě, v uváženém detailu a tak, aby pochopily, co se jim říká.

0/0
26.3.2011 10:28

Gottfried

Bravo pane ministre

dalsi rana multikulti soudruhum a kocabovinam. Tohle je vec rodicu, stat do toho nema co mluvit .R^R^

0/0
25.3.2011 23:44

Otakar T.

Re: Bravo pane ministre

Já bych taky děti radši neposílal do školy, doma se všechno naučí samy.

0/0
26.3.2011 1:19

legomenon

Re: Bravo pane ministre

Jasně, a ještě by měli zavést vědecký kreacionismus, aby si rodiče mohli vybrat, co se děti budou učit.;-)

0/0
26.3.2011 1:23

danny47

Re: Bravo pane ministre

A hlavně JAK se to budou čřuti, KDO je to bude učit a jakou známku jim smí dát...

0/0
26.3.2011 7:39

danny47

Re: Bravo pane ministre

... učit ... :-(

0/0
26.3.2011 7:39

Vítek Procházka

Aspoň se vychytají chyby

a za dva roky se to může zavést jako povinné - takhle by se to zavedlo a hned by se na tom hledaly chyby a předmět by brzy skončil. Takhle může být 2-3 roky nepovinný, ucelit se, opravit koncepci a pak bude lépe odolávat tlaku konzervativních rodičů

0/0
25.3.2011 23:37

danny47

Re: Aspoň se vychytají chyby

Svcým způsobem pravdivé, jen ten "zkušební provoz" měl začít už zhruba o patnáct let dřív...

0/0
26.3.2011 7:34

RodoDendron0003

Zaveďte to jako v Polsku

děti pak budou hrát nejrůznější hry a domů vám přijdou jako nastávající rodičové;-D;-D;-D

0/0
25.3.2011 22:23

Gottfried

Re: Zaveďte to jako v Polsku

jsi mimo misu. polsko by pro nas melo byt vzorem - ve vsem ma mnohem lepsi vysledky nez CR, to je smutny fakt..Rv

0/0
25.3.2011 23:45

Hynek Vilém Jarmila reloaded

Re: Zaveďte to jako v Polsku

8-o;-D;-D;-D

0/0
26.3.2011 10:30

RodoDendron0003

Re: Zaveďte to jako v Polsku

Ano, vedoucí příčku nejmladších matek na světe jim opravdu musíme závidět;-D;-D;-D

0/0
26.3.2011 13:52

Novkid

Re: Zaveďte to jako v Polsku

Polsko snad nemá v ničem lepší výsledky než my.

0/0
26.3.2011 16:26

Gottfried

Vyborne, dalsi rana pro multikulti a kocabisty

R^R^ stat nema co diktovat rodicumR^R^R^

RvEURv

0/0
25.3.2011 22:12

Hynek Vilém Jarmila reloaded

Re: Vyborne, dalsi rana pro multikulti a kocabisty

Informovat neznamená diktovat. Nikdo rodičům neříká, že si nesmí říct svoje. Ale dítě by základní informace dostat mělo. Zkušenosti ukazují, že informované děti začínají se sexem významně později. A v daleko menší míře mají nežádoucí těhotenství. Už ani nemluvím o různém riziku zneužití informovaného a neinformovaného dítěte deviantem.

0/0
26.3.2011 10:32

Vítek Procházka

jsem rozhodně pro povinnou sexuální výchovu

Ono se to nezdá, ale v některý rodinách ty děcka vlastně fakt neví - nebo techniku posléze znají nejlíp, ale neznají věci jako antikoncepce apod. (nebo tak někdy o ní slyšeli, ale nepřikládají jí význam)

Ale tak aspoň něco - jako nepovinný předmět, bude čas na to ozkoušet předmět v praxi, vychytat mouchy a za rok či dva to může Dobeš prosadit mnohem snáze jako povinný předmět

0/0
25.3.2011 21:34

MarHud

rozdil mezi Cechy se prohlubuje

no koukam, ze Cesi budou zase 100 roku pred opicema.

0/0
25.3.2011 21:17

rohovín jednorohý

Já bych zase chtěl aby se ve škole

učilo že pahumanističtí žvanilové jsou daleko nebezpečnější než AIDS, sifilis a nechtěné těhotenství dohromady. Jaké tohle má strašlivé následky to vidíme dnes a denně v politice, čím víc soudruhů právníků, soudruhů dochtorů, soudružek učitelek v politice tím hůř,  to je jasná přímá úměra.

Kdyby je tak ve škole naučili alespoň ty nejnutnějším základy a nepletli se do těchle složitých věcí, třeba by je mohli naučit to že odpadky a pet flašky se neodhazují  kolem sebe.  

0/0
25.3.2011 20:43

illes

Re: Já bych zase chtěl aby se ve škole

Neměli by to, že odpadky patří do koše a ne na zem, učit děti rodiče. Učitelka může dítě napomenout, když ho uvidí, ale natrénováno by to mělo mít dítě z domova.

0/0
25.3.2011 20:46

rohovín jednorohý

Re: Já bych zase chtěl aby se ve škole

No bohužel tohle je v některých rodinách zcela zanedbané a na druhé straně v těchle rodinách mají dostatečnou sexuální výchovu a prezervativ umí nasazovat už v 10 letech. Takže namísto toho nasazování prezervativů by se mělo doučit to nakládání s odpadky. :-)

0/0
25.3.2011 21:03

Generál Ugarte - vivido

Re: Já bych zase chtěl aby se ve škole

Obávám se, že prezervativ nasazovat neumí. To by potom neměli 6 a více dětí.

0/0
25.3.2011 21:05

rohovín jednorohý

Re: Já bych zase chtěl aby se ve škole

Co to vykládáš za nesmysly to je přece plánované rodičovství, zkrátka se naplánuje kolik je potřeba dětí aby z těch sociálních dávek mohli vyžít i ti dospělí. :-)

0/0
25.3.2011 21:11

Generál Ugarte - vivido

Re: Já bych zase chtěl aby se ve škole

No, to je druhé možné vysvětlení. :-)

0/0
25.3.2011 21:14

p.erk

To by děti měly vědět už dávno z domova.

A ve škole se naučit jak nemít mindráky ze své sexuality, jako to vidíme například u mnohých diskutujících zde..:-/

0/0
25.3.2011 21:19

Novkid

Re: To by děti měly vědět už dávno z domova.

;-D;-D;-D;-DR^

0/0
25.3.2011 21:25

Gottfried

Re: Já bych zase chtěl aby se ve škole

R^R^ souhlasim, tohle do skoly nepatri,dostali to tam neokomunisti[

R^]

0/0
25.3.2011 22:13

Lízal

Re: Já bych zase chtěl aby se ve škole

R^R^R^

0/0
30.3.2011 8:52

Ejsí

Je správné jen jako nepovinné

Jsou rodiče, kteří si nepřejí, aby jejich děti poučoval v tomto směru v podstatě cizí člověk. A mít tu možnost o tom rozhodnout je naproso v pořádku.

Já mám již děti odrostlé, ale když vidím na školách i úroveň některých učitelů, tak jsem jen pro, aby měli rozhodující slovo rodiče.

0/0
25.3.2011 20:28

Makala Muho Mahomeki

Re: Je správné jen jako nepovinné

a kteří rodiče(obecně)si to nepřejí?

0/0
25.3.2011 20:49

honzaf

Re: Je správné jen jako nepovinné

Co to je za nesmyslnou otázku? Nepřejí si to konkrétní rodiče. Jak je chcete definovat obecně?

0/0
25.3.2011 20:51

Generál Ugarte - vivido

Re: Je správné jen jako nepovinné

Jako fašistické náboženské fanatiky, kterým by stát měl děti odebrat a podrobit je té jediné správné evropské, multikulturní a ekologické výchově.

0/0
25.3.2011 20:54

Novkid

Re: Je správné jen jako nepovinné

Sarkasmus není to pravé ořechové do internetové diskuze. Né každý to bez intonace hlasu a grimas v obličeji pochopí.

0/0
25.3.2011 20:56

Generál Ugarte - vivido

Re: Je správné jen jako nepovinné

Toho jsem se obával a právě proto jsem "fašistické náboženské fanatiky, kterým by stát měl děti odebrat" doplnil "podrobením jediné správné evropské, ekologické a multikulturní výchově". 8o)

0/0
25.3.2011 21:03

Novkid

Re: Je správné jen jako nepovinné

Asi tím chtěl naznačit, že existuje nějaká skupina rodičů, mající minimálně jednu věc společnou (a tím asi nemyslel to, že mají dítě), např. náboženství., která je proti povinému vyučování sexuální výchovy na základních školách.

0/0
25.3.2011 20:55

p.erk

Bohužel zarážející je zejména úroven některých rodičů...

0/0
25.3.2011 21:01

Indi.HK

Re: Je správné jen jako nepovinné

Ano to máš pravdu, rodiče maj čas poučit své děti, než na to přijde řeč ve škole.

0/0
25.3.2011 21:37

calver1

Re: Je správné jen jako nepovinné

Tak to určitě, ti co si to nepřejí, jsou příliš zakomplexovaní a budou proto chodit na povinnou sexuální výchovu.

0/0
25.3.2011 21:40

p.erk

Myslím že o sexu by se děti měly učit povinně,

a to velice citlivě. Právě proto aby už klidně ve 12 věděli na co je prezervativ, že 4 % z nich jsou jiné, a že sex a láska spolu souvisí, ale není to totéž. A taky že střídat partnery příliš často k ničemu nevede, a taky že to může být nebezpečné. A taky aby věděli že na netu sice jsou informace a možnosti seznámení, ale taky že tam jsou nebezpeční psychopati. Stejně jako tady na diskusi několik zastydlých prudérních poktytců.Rv;-O

0/0
25.3.2011 20:20

honzaf

Re: Myslím že o sexu by se děti měly učit povinně,

Vaše děti se o sexu mohou klidně učit povinně, když jim nařídíte do toho předmětu chodit. A o cizí se nemusíte starat. :-)

0/0
25.3.2011 20:22

Ejsí

Re: Myslím že o sexu by se děti měly učit povinně,

Nejsem přesvědčen o tom, že je státní školství schopno na 100% zajistit to vaše "velice citlivě". Nechte tyto věci více na rodičích.

0/0
25.3.2011 20:33





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.