Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Sněmovna schválila emisní zóny, rachotiny se do center měst nedostanou

Radnice zřejmě získají pravomoc vymezit ve městech zóny, do nichž nebudou moci vjíždět starší automobily, které nesplňují emisní limity. Při vyhlášené smogové situaci by mohli řidiči jezdit zadarmo po úsecích dálnic kolem měst, za něž se jinak platí poplatek. Příslušnou novelu zákona o ochraně ovzduší dnes schválila Sněmovna.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Generál Ugarte - vivido

Jak bylo předpovězeno...

http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2008082304

0/0
25.3.2011 20:48

Generál Ugarte - vivido

Scheiss Umweltplakette!

;-O

0/0
25.3.2011 20:45

swiss114-3

pod plastem ekologie

musime naplnit prazdnou statni kasicku, kdopak je za tohle zase zodpovedny.

0/0
25.3.2011 17:54

Dodlinka

Vraky

To je správné. Když nějaká socka nemá na nové auto, ať jezdí autobusem. Auto přes 10 let věku by mělo být automaticky vyřazené z provozu.

0/0
25.3.2011 17:38

Johnny006

Re: Vraky

Můj téměř 25 let starý Kadett bere do 6l a splňuje EURO1. A nevím nevím jestli takový fungl nový Hummer je ekologicky šetrnější...

0/0
25.3.2011 19:36

Johnny006

Re: Vraky

Nechte si svá nová auta. Já mám sice  na nové auto, ale nechci ho. Nikdo už dnes neumí udělat jednoduché auto. Nehodlám kvůli hromadě přiblblé elektroniky pořád trčet v servisu a platit těžké prachy za neprovedené úkony. To by ze mě socka byla opravdu Rv

0/0
25.3.2011 19:41

drsnobill

Re: Vraky

Ty jsi se vyřadil už dávno ze společnosti slušných lidí viď? No co také chtít po pravičákoviiiiiX

0/0
25.3.2011 20:56

opportunity

Re: Vraky

Rv

0/0
26.3.2011 11:48

roby

a zkusil už někdo

procentuálně vyjádřit, kolik těchto kouřících vozidel je ještě v provozu? Připadá mi to jako dost zbytečné plýtvání financemi. Co udělá vláda například s lidmi, kteří, nejraději po setmění spalují doma téměř všechno. Smrad linoucí se z jejich komínů určitě předčí ne právě dokonalé auto. A nejhorší je tato situace pradoxně na venkově. I když ani Ostravské Radvanice se za své výkony stydět nemusí. Tam jim ještě zdatně sekunduje Donbas. Takže těch několik Trabantů...

0/0
25.3.2011 17:13

opportunity

Re: a zkusil už někdo

To není paradox, že je to na venkově, prostě tak nemají tak často dálkové vytápění.

0/0
26.3.2011 11:49

mnbmnbmnb

Ekologie - boj proti těm nejchudším

Kolik kilometrů asi najezdí člověk, který má 20 let starého favorita? Kdyby najezdil alespoň 100 km týdně, tak už se mu dávno rozpadl.  A zase samozřejmě bude mít výjimku stát - protože nedovede např pro hasiče koupit pořádná auta.

PS. když se navrhovalo aby do určitých částí měst nesměli určití "lidé", tak to neprošlo, řvali různí pseudohumanisté. Toto jim nevadí?

0/0
25.3.2011 16:41

Martin 2011

Re: Ekologie - boj proti těm nejchudším

Chudý člověk si nemusí držet favorita. Bude jezdit autobusemR^

0/0
25.3.2011 18:31

opportunity

Re: Ekologie - boj proti těm nejchudším

Rv

0/0
26.3.2011 11:50

Johnny006

Hlavní ekologický rozdíl bude v tom

že vždy když na cesty vyrazí chudý majitel takového auta najede nejen víc o 50 km (protože nemá na dálniční známku) ale i o dalších 100 km (protože nemá plaketu).

:-)

0/0
25.3.2011 16:20

javor2

To je hezké,

že zavedou bezpoplatkové obchvaty. V Itálii je mají minimálně 20 let a nejenom při smogu. Prostě tím dosáhnou toho, že než by se někdo kodrcal přes město, tak ho objede po dálnici a vjede do něj z druhé strany, pokud tam potřebuje. Výsledek je jasný - snížení hustoty dopravy v centru. Ale to těm našim zabedněncům na ministerstvech a v parlamentu asi nikdy nedojde.

0/0
25.3.2011 16:07

dracekvo

Re: To je hezké,

Tak nějak. Ale ono se nejdříve všude namontují informační cedule za x tisíc a po 2 letech se zjistí, že je to k ničemu, tak se zase namontuje něco jiného.

0/0
25.3.2011 16:13

pettyo

Re: To je hezké,

Ono, ale v Itálii mají dálnice podstatně dražší než u nás.

0/0
25.3.2011 16:14

Nenecháme se okrádat kapitalisty

Re: To je hezké,

pokud tu dálnici využijete jen 3x ročně, tak jsou Italové rozhodně levnější

0/0
25.3.2011 16:19

Menetekel

A jak to bude s auty na LPG ?

pozná někdo na co zrovna jedu ? ;-D

0/0
25.3.2011 16:00

Oerteplur

Re: A jak to bude s auty na LPG ?

Hmm, Škoda 120 s pohonem na LPG má  možná opravdu lepší výsledky emisí než starostovo nový Infiniti ;-D

0/0
25.3.2011 16:06

dracekvo

Re: A jak to bude s auty na LPG ?

Pochybuju, že by majitel LPG jezdil dobrovolně na benzín. A když už ano, tak jen k nejbližší pumpě.

0/0
25.3.2011 16:12

lycman

Re: A jak to bude s auty na LPG ?

Nezáleží, co má auto jako další palivo, dokud je schopno jezdit na benzín, tak pro něj platí to, co pro benzínové auta. Což platí i o hybridech... 

0/0
26.3.2011 11:41

pavouk

husa

Paní poslankyně Konečná by mohla zvednout zadek a zajet se do Ostravy podívat: Dálnice nevede kolem Ostravy, ale skrz Ostravu, takže je úplně jedno, jestli řidič pojede například po Mariánskohorské ulici bez poplatku nebo po dálnici bez poplatku. Navíc auta zde tvoří jen mizivé procento znečištění ovzduší. Takže emisní zóny jsou jen další populistická hloupost. Dokud někdo neodstěhuje podniky typu Mittal daleko od obydlených míst, nic se nezmění bez ohledu na to, jakou hloupost zase poslanecká sněmovna schválí. A pan Filip ... škoda mluvit.

0/0
25.3.2011 15:30

pettyo

Re: husa

No zakazovat vjezd do Ostravy autům nevyhovujícím kvůli CO2 je obzvláště bizarní politické řešení smogu v tomto městě.

0/0
25.3.2011 15:33

pavouk

Re: husa

Nehledě na to, že i kdyby do Ostravy nesměla vůbec žádná auta, tak by to problém smogu nevyřešilo

0/0
25.3.2011 15:36

Nenecháme se okrádat kapitalisty

Re: husa

R^R^R^

0/0
25.3.2011 15:33

lycman

Re: husa

To je pěkná blbost! Na Mittalu je přímo závislých  cca 20 000 lidí (cca 5000 zaměstnanců Mittalu, zbytek nakupované služby) a nepřímo další desítky tisíc. Co ti lidi tady budou bez Mittalu asi dělat? 

0/0
26.3.2011 11:44

pavouk

Re: husa

Já to vím. Jen jsem tím chtěl říct, že se jedná o nereálný populismus. Samozřejmě nikdo Mittal odstěhovávat nebude :-)

0/0
26.3.2011 22:45

lycman

Re: husa

Opatrně na takové výroky... Ono se to málo ví, ale rok 2009 byl ve znamení rozhodování, zda zavřít Mittal Ostrava nebo Mittal v Katowice a nechat výrobu jen v jednom... Takže ne že nikdo zavírat Mittal nebude. Musí to vydělávat, v okamžiku, kdy se ta fabrika přestane vyplácet, tak se zavíra a jde se jinam.

0/0
27.3.2011 14:46

bitkar

aaaaa

zase se bude vydelavat. Opet si motorista bude muset koupit neco co nechce. "Ikdyz nic zlyho nedelam, splnuju vsechno, mam ekologicky auto, tak budu muset platit za plaketu :)"

0/0
25.3.2011 15:27

Leinad

EUnormy a zákaz CO2

CO2 totiž smrdí, narozdíl od SO1, SO2, CO1 a dalších přirozených látek. CO2 vypouští do vduchu jenom lid a způsobuje globální oteplování.

0/0
25.3.2011 15:16

pettyo

Re: EUnormy a zákaz CO2

CO2 fakt nesmrdí. Ten zápach co ti jde z úst není CO2.

0/0
25.3.2011 15:19

Leinad

Re: EUnormy a zákaz CO2

Narážím na EUnormy.

0/0
25.3.2011 15:22

pettyo

Re: EUnormy a zákaz CO2

Jasně, že to nemá logiku. Ve městech by se mělo omezovat ve výfukových plynech úplně něco jiného než CO2.

0/0
25.3.2011 15:23

Nenecháme se okrádat kapitalisty

Re: EUnormy a zákaz CO2

R^R^

0/0
25.3.2011 16:12

navsteva bzdi na socialistu

nic min a nic vic

http://www.umwelt-plakette.de/

vse jiz bylo vymysleno.

0/0
25.3.2011 15:13

navsteva bzdi na socialistu

Pratele, ta nalepka stoji cca 330KC

a kazdy kdo jezdite do Nemecka ji na svem aute nepochybne jiz mate. A na zaklade teto nalepky, jste opravneni vjet do zon pdole toho jake imisni normy vase vozidlo plni ci neplni. Do center mest v soucasnosti plati EURO IV (aplikuje naprikald Berlin apod.) pokud nemate vozidlo, ktere plni EURO IV tak tam jednoduse nesmite.

0/0
25.3.2011 15:10

Leinad

Re: Pratele, ta nalepka stoji cca 330KC

A proč se za tu nálepku platí 330 a není součástí povinného Měření Emisí? Proč i poté, co dostanu nálepku na RZ musím shánět další náleku znamenající totéž?

0/0
25.3.2011 15:13

navsteva bzdi na socialistu

Re: Pratele, ta nalepka stoji cca 330KC

;-D ta znamka je samozrejme uplne o necem jinem ale to asi cechacci nepochopi.

STK a ME kontroluje stav vozidla podle toho dle jakych norem byly vyrobeny. Tedy samozrejme meri emise dle normy kterou auto splnovalo pri vyrobe. Tedy napriklad zda vase felicie necoudi vic nez coudila, kdyz ji vyrobili.

Tato znamka dokladuje jakou normu EURO plnite a tedy ze vase felicie plni EURO 2 a tudiz muzete do zony maximalne EURO 2 a do zony EURO III a EURO IV nesmite at uz vase auto smrdi ci nesmrdi.

0/0
25.3.2011 15:16

Leinad

Re: Pratele, ta nalepka stoji cca 330KC

A co kdyby součástí malé nálepky ME byla i splněná norma? Aspoň by se policisté s dalekohledem nenudili. ;-D

0/0
25.3.2011 15:20

navsteva bzdi na socialistu

Re: Pratele, ta nalepka stoji cca 330KC

Mikrotecka pod blatnikem.

0/0
25.3.2011 15:21

bitkar

Re: Pratele, ta nalepka stoji cca 330KC

mate pravdu, stacila by karticka, kterou by clovek dostal na emisich. tu by si dal za okno. Nebo podobne reseni. Opet chteji z motoristu vytahat dalsi penize.

0/0
25.3.2011 15:30

pettyo

Re: Pratele, ta nalepka stoji cca 330KC

Předpokládám, že u nás budeš muset mít nálepku za 330,-Kč pro vjezd do každého města zvláště. Tzv. české řešení.

0/0
25.3.2011 15:17

navsteva bzdi na socialistu

Re: Pratele, ta nalepka stoji cca 330KC

;-D no tak nepochybne samozrejme cechacci prijdou se svou solo nalepkou. A moudri uz vedi. Nicmene tak jako mam v aute nemeckou lekarnicku a nehodlam na tom nic menit - zvlast kdyz ta ceska se meni co pul roku, tak mam na aute UMWELTZONEVIGNETE a ta platu. Jasne to dokladuje ze plnim EURO IV a budu ji uzivat i v CR. V pripade ze cechacci vymysli jine plakety budu je ignorovat a nasledne se soudit se statem potoze samozrejme fakt, jakou normu plnim je dostatecne prokazan tou nemeckou plaketou a nepotrebuju na to nejakou dalsi ceskou.

0/0
25.3.2011 15:20

Leinad

Re: Pratele, ta nalepka stoji cca 330KC

Nedáte vydělat českým ministerským úředníkům? A ještě je budete žalovat za to, že si chtějí trošičku zaplatit? Teda vyste zlý. ;-O;-( (;-D)

0/0
25.3.2011 15:24

Draggo

Re: Pratele, ta nalepka stoji cca 330KC

nene, tuhletu hovadinu si budete muset zaplatit jeste jednou! nejde o nejake zony, jde o to, vytahnout z lidi dalsi prachy.:-P

0/0
25.3.2011 15:45

velkouzasnolepy

Re: Pratele, ta nalepka stoji cca 330KC

Pěkné bludy, do centra Berlína musí být zelená nálepka = u benzínového auta s kat. EURO 2!!

0/0
25.3.2011 20:38

upír Nosferatu

Není to důvod, aby si poslanci, vláda, senátoři

a další kompletně vyměnili erární vozový park?

0/0
25.3.2011 15:10

pettyo

Předpokládám, že..

...známka za vjezd do centra bude tak za 1000,-Kč/rok. Ono by úplně stačilo kdyby do center měst nesměli auta bez katalyzátoru a staré náklaďáky typu Avie.

0/0
25.3.2011 15:03

albert10

Re: Předpokládám, že..

Těžko říct, nejspíš to dělají po vzorku Německa, kde to neslouží k výběru peněz (je to tuším za 5 euro, což jsou náklady na vydání té známky). Horší je, že s tímhle systémem v každé zemi z toho bude slušný chaos. Za poslední měsíc jsem byl autem v centru Bratislavy, Vídně, Drážďan, plus jezdím po Praze. Už se vyloženě těším, až  bude mít každé město jinou emisní známku...

0/0
25.3.2011 15:10





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.