Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Komunistická mučednice a odbojářka Kudeříková by se dožila 90 let

Minulým režimem byla uctívaná jako jeden ze symbolů komunistického odboje, dnes její jméno pomalu upadá v zapomnění. Nacisté studentku Marii Kudeříkovou popravili v roce 1943. Ve čtvrtek 24. března uplyne 90 let od jejího narození.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Sladek

Komunisti, nacisti - prast jako uhod. Holt udelala chybu

ze se zapletla s jednim z nich a ten druhy ji chytil.  Takovych bylo....  U nas se jeden klucina nechal naverbovat do Wehrmachtu, domu jezdil na opustaky z fronty jako hrdina a pak uz se proste nevratil....

0/0
23.3.2011 0:42

modrýblues

Zlomky života..

Kniha, složená z dopisů, které psala Maruška Kudeříková ve vězení , v cele, kde čekala na popravu, je literární skvost.. Krásný slohem a myšlenkovým bohatstvím. Vnímavý člověk musí obdivovat životní vyspělost a duševní vyrovnanost této statečné dívky

Čest památce Marušky Kudeříkové.

0/0
22.3.2011 21:28

karelka3

Re: Zlomky života..

to se dnes nenosí, chválit mladou holčinu, která věřila něčemu, nyní jsou jiné trendy- chválit sudeťáky, amíky-demokratické celosvětové četníky, mašiny, STBáky disidenty, ,,nové podnikatelé,, a jiné veličiny, které už dávno měli sedět v lochu! Že!;-DR^

0/0
23.3.2011 12:09

pavel.61.

Re: Zlomky života..

co je to za blbost? Bojovala proti zlu. Mašíni bojovali proti zlu. Svého času měli společného nepřítele (bývalého přítele komunistů). I Horáková byla na té lodi. Co by udělala Maruška , kdyby přežila? Dostala by rozum a přidala se k "vrahům" Mašínum? Nebo ne a zůstala u masových vrahů komunistů? Horovolaby  pro smrt Horákové? A pro smrt všem antikomunistům? Stala by se druhou polednovou nebo vrahem s mašínama? A co odbojáři z nekomunistických stran a skupin? Jak je komunisti uctivali? Kudříková si úctu a vzpomínku určitě zaslouží. My nekomunisté to vidíme opravdu jinak

0/0
23.3.2011 12:40

Soininen

Jo komunistický odboj

to je zajímavá kapitola českého a zahraničního odboje za 2.světové války. Jeho éra se začíná až okamžikem napadení SSSR vojsky třetí říše. Do té doby komunistický odboj neexistoval, z Moskvy bylo jasně řečeno, že čeští komunisté mají držet jazyk za zuby a být tak nějak s Němci. Dokonce se komunisté snažili dělníkům vnutit obraz německých vojsk jako německé dělníky v uniformách. Nevím jestli se jim to podařilo, asi ne. Jen víme, že český protektorátní výroba jela naplno do posledních okamžiků, takže dělník si na Němce rozhodně neztěžoval. Zlořádný Heydrich dobře věděl, když říkal, že na českého dělníka platí metoda cukru a biče. Samozřejmě té, ženy je mi líto, pakliže je její příběh skutečný, byla asi velmi ale velmi statečná.

0/0
22.3.2011 18:45

Bengun

Re: Jo komunistický odboj

I když pominu tvůj pravopis,vím,že nic nevíš.

0/0
22.3.2011 20:50

sámvelkýmao

no

takový borky se už dneska neroděj.samej pírcing,zmalovaný jak ruský sáně a blbý jak troky.............

0/0
22.3.2011 17:55

Rézina

Ne Marušku, ale Mašíny musíme uctívat, že?

Vrazi mají přednost.

0/0
22.3.2011 17:08

pavel.61.

Re: Ne Marušku, ale Mašíny musíme uctívat, že?

co je to za blbost? Bojovala proti zlu. Mašíni bojovali proti zlu. Svého času měli společného nepřítele (bývalého přítele komunistů). I Horáková byla na té lodi. Co by udělala Maruška , kdyby přežila? Dostala by rozum a přidala se k "vrahům" Mašínum? Nebo ne a zůstala u masových vrahů komunistů? Horovola pro smrt Horákové? A pro smrt všem antikomunistům?

0/0
22.3.2011 17:17

sámvelkýmao

Re: Ne Marušku, ale Mašíny musíme uctívat, že?

i vy jeden vrahu........................

0/0
22.3.2011 17:57

Pohodomil

I kdyby přežila...

...komunisti by jí to dali sežrat o pár let později jako mnohým jiným přeživším. Komouši radši velebili mrtvé, kteří už nemohli nic říct... i ta Gusta Fučíková jim moc nevoněla i když komoušům s těma besídkama hrála do noty, jak mohla.:-/

0/0
22.3.2011 15:49

Bennu

Re: I kdyby přežila...

Souhlas, ale je to ten spravny duvod, proc si ji dnes vubec nepripominat?

0/0
22.3.2011 15:52

wiki5

Re: I kdyby přežila...

a on ji nikdo nepripomina?

0/0
22.3.2011 16:28

luki

Re: I kdyby přežila...

V podstatě ne.

0/0
22.3.2011 16:36

wiki5

Re: I kdyby přežila...

a to se maji podle vas udelat majove oslavy, ci co?

0/0
22.3.2011 17:01

černej oes

Re: I kdyby přežila...

Tak si jí připomínejte. Brání vám někdo?

0/0
22.3.2011 17:25

pavel.61.

Re: I kdyby přežila...

a třeba by z ní byla druhá L. Polednová a mohla by vraždit z přesvědčení. Starý grebeníček také prošel vězením a jaký z něj byl pak sadistický mučitel!

0/0
22.3.2011 18:03

pivak

Otazkou je

Pokud by ji nepopravili naciste, jestli by to neudelali komuniste po roce 48.

0/0
22.3.2011 15:41

Bennu

Re: Otazkou je

Souhlas, ale je to ten spravny duvod, proc si ji dnes vubec nepripominat?

0/0
22.3.2011 15:53

pivak

Re: Otazkou je

To netvrdim, hrdinkou byla.

0/0
22.3.2011 15:58

MORAVIA/\/

Re: Otazkou je

Definuj predstavu "Primpominat".  Je v historickych knihach a na seznamu obeti ci neni?? Je, stejne tak jako statisice dalisich co za nacismu skoncili jako ona.  Dalsi prani??? 

0/0
22.3.2011 17:35

pavel.61.

Re: Otazkou je

jistě je slušné ji připomenout a zamyslet se. To komunisti neuměli, co zahynulo statečných lidí z jiných stran, a sokolů a duchovních. Na ty komunisti dokázali i plivat, když už je neuctívali

0/0
22.3.2011 18:06

RaJon

to byla hrdinka

ne jak vrazi Mašínové.....

0/0
22.3.2011 15:34

nibor

Re: to byla hrdinka

Šmarjá, fakt tě baví zkoušet vyvolávat flame i u takovéto příležitosti:-/?

0/0
22.3.2011 15:40

wiki5

Re: to byla hrdinka

hrdinka klidne byla, ale takovych byla spousta, akorat se nenabarvili na rudo a proto je nikdo za totace nevelebil

0/0
22.3.2011 16:27

luki

Re: to byla hrdinka

Zato teď se lidé vybarvují...

0/0
22.3.2011 16:37

wiki5

Re: to byla hrdinka

takovi jako vy jsou vybarveni az az

0/0
22.3.2011 17:02

pavel.61.

Re: to byla hrdinka

a no at žijí komunističtí vrazi!

0/0
22.3.2011 17:55

Si0 po třetím zákazu

Mnohem více tehdy v tom kraji udělala Anička Zelíková

0/0
22.3.2011 14:57

Milovník mědi, hliníku, železa 3

Re: Mnohem více tehdy v tom kraji udělala Anička Zelíková

A to???? Pokud vím, chtěla být karmelitánkou a modlila se za nějakýho odpadlíka. WOW. ;-D

0/0
22.3.2011 15:02

josef.szdimera

Re: Mnohem více tehdy v tom kraji udělala Anička Zelíková

Jo to musím ocenit. Modelka.  Mohl jste jmenovat nějakou stár z Superstár či nějaké reality show. Svědčí to o vaší vysoké  kulturní vyspělosti. Bravo.

0/0
22.3.2011 15:18

Si0 po třetím zákazu

Re: Mnohem více tehdy v tom kraji udělala Anička Zelíková

Nečekal jste, doufám, že budu velebit odpadlici Bůčkovou?

0/0
22.3.2011 15:25

Milovník mědi, hliníku, železa 3

Re: Mnohem více tehdy v tom kraji udělala Anička Zelíková

Udělal jsi ze se sebe vola, myslí asi tuto Aničku: http://www.anickazelikova.cz/clanek.html

0/0
22.3.2011 15:25

strangespot

Re: Mnohem více tehdy v tom kraji udělala Anička Zelíková

Náboženské blouznění?

0/0
22.3.2011 15:31

josef.szdimera

Bijci bolševiků si honí zásluhy

Pohnutý osud. Dopitý poctivě až do hořkého dna. Doufal jsem , že po 89 se nebude tak ostře a nenávistně  ideově  rozlišovat. Oslaví se prostě ti, co dělali něco pro naší zemi(zní to dnes až archaicky..pro naši zemi.. )  Bohužel stačí vzít některá media např. LN, Neviditelný pes, Parlamentní listy, Reflex až po žumpy typu Virtually atd. a ta se hemží vypjatou ideovou rétorikou co si nezadá s dobou socialismu.    

0/0
22.3.2011 14:29

EasyR1.4

Re: Bijci bolševiků si honí zásluhy

Tak čtěte Haló noviny...

0/0
22.3.2011 15:02

von Schecke

Re: Bijci bolševiků si honí zásluhy

R^R^R^

0/0
22.3.2011 15:02

petr66

Re: Bijci bolševiků si honí zásluhy

R^

0/0
22.3.2011 15:36

wiki5

Re: Bijci bolševiků si honí zásluhy

tak chodte jenom sem www.kscm.cz

0/0
22.3.2011 16:29

luki

Re: Bijci bolševiků si honí zásluhy

Právě jste zcela potvrdil to, co se autor psal.

0/0
22.3.2011 16:38

wiki5

Re: Bijci bolševiků si honí zásluhy

vy mate zcela evidentne problem.... dnes si muze jit kazdej cist kde se mu to libi, tehdy museli vsichni jako lachtani placat nad jednou ideologii

0/0
22.3.2011 17:01

nibor

Re: Bijci bolševiků si honí zásluhy

On právě kritizuje, že se mnohdy kádruje stejně jako za socíku. Posílat ho ke komančům je nějaká vaše již zautomatizovaná reakce, když má někdo jiný názor?

0/0
22.3.2011 17:09

wiki5

Re: Bijci bolševiků si honí zásluhy

proc? kazdy si ma moznost dnes vybrat jaky druh informaci chce cist. zrejme mu vyhovuji jine, tak tam je cist muze, tady zadne kadrovani, narozdil od nej nevidim

0/0
22.3.2011 17:32

nibor

Re: Bijci bolševiků si honí zásluhy

Nejde ani tak o to, jestli se mýlí anebo ne, ale proč ho posílat ke komančům?

0/0
22.3.2011 17:42

wiki5

Re: Bijci bolševiků si honí zásluhy

aby si pripomnel co kritizuje

0/0
23.3.2011 3:31

luki

Re: Bijci bolševiků si honí zásluhy

R^

0/0
22.3.2011 16:38

Bobrufka

Chudák Maruška, kdyby věděla, jakej to vezme konec....

0/0
22.3.2011 14:19

iNG0

Neznalost autora

Bravo, v roce 1943 mluvit o polske Vratislavi, to chce znacnou davku neznalosti. Doporucuju autorovi clanku si precist neco o historii Breslau - Vratislavi a take o strukture narodnosti do roku 1945. Je mi jasne, ze clanek resi neco trosku jineho,ale proc si ten clanek zbytecne shazovat takovouhle kardinalni nepresnosti.

0/0
22.3.2011 13:14

josefm

Re: Neznalost autora

máte superznalosti (které má ovšem každý druhý, kdo dával ve škole pozor), ovšem použítí názvu Vratislav článek nijak nedegraduje. Naopak oceňuji naprostou netendenčnost.

0/0
22.3.2011 13:52

kolda39

Re: Neznalost autora

R^

0/0
22.3.2011 14:41





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.