Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

VIDEO: Do pražského metra se vrátily původní vozy ze SSSR

Pražský dopravní podnik uskutečnil první z letošních jízd původní historickou soupravou metra vyrobenou v 70. letech v Sovětském svazu. O akci určenou především pro turisty a zájemce o historii veřejné dopravy je mimořádný zájem. Bude se opakovat každý měsíc, všechna místa ve vozech jsou však na dlouho dopředu zarezervována.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

TigerM

R1

http://www.metroweb.cz/metro/R1/R1.htm

0/0
20.3.2011 16:50

Leinad

Re: R1

R^

0/0
21.3.2011 23:35

Bundy

Jdeme dopředu

R^

0/0
20.3.2011 13:10

noorange

zpět na stromy!

0/0
20.3.2011 12:30

davnopryc

Re: zpět na stromy!

zpet ze stromu!

0/0
21.3.2011 1:11

Leinad

Re: zpět na stromy!

Do vagonů, které sice žerou elektřinu a brždění motorem působí jako výkonné rezistorové topení, ale za to mají nějaké větrání a neprší/nesněží do nich. 

Mimochodem parodie na automatické vedení vlaku MATRA PA135 neumí zastavit ve stanici. Výhoda MATRy oproti ARS je, že zatímco MATRA při drobné chybce strojvedoucího rovnou dává pro jistotu nouzovou brzdu, aby cestující lépe popadali a mohli si prohlédnout detaily tunelu, ARS při rychlém "probuzení" strojvedoucího, zpomalení a uvedení věcí do správného stavu nechává vlak pokračovat v jízdě.

0/0
21.3.2011 12:04

Retarda

Černí Pasažéři Unite

https://sites.google.com/site/cpunitedpraha/

0/0
20.3.2011 11:50

aangelika

Re: Černí Pasažéři Unite

Dnes (19.4.2011) jsem byl okolo 14. hodiny svědkem naprosto neadekvátního zásahu pražských revizorů!!!...

cesta do buducnosti?

0/0
20.3.2011 20:12

spolíčko

retro nyní táhne

co takhle štrougal a spol.

0/0
20.3.2011 11:00

korsár

Tak v těchto

vozech jsem se najeudil. Jo, kde jsou ty doby. Ještě, že to metro postavili komunisti. Dneska by se hezkých pár miliard ztratilo na soukromých kontech.;-D

0/0
20.3.2011 10:36

Josef ,Nedobík

Re: Tak v těchto

Ještě by to chtělo exhumovat mumii našeho drahého dělnického prezidenta ,aby si tatrováci užili :-P

0/0
20.3.2011 10:43

luki

Re: Tak v těchto

R^ Ano, nejlepší vozy metra.

0/0
20.3.2011 10:45

Josef ,Nedobík

Re: Tak v těchto

nejlepší ruskej hnus Rv

0/0
20.3.2011 12:01

Fai Rodis

Re: Tak v těchto

Vzpominam si, ze kratce po plysaku jsem cetla clanek, jak sem dorazili nejaci Americani a byli z tech ruskych souprav na vetvi, ze je to uplne jako metro v Nufjorku (nebo MnauJorku, ted uz nevim). Akorat se divili, ze nejsou patricne posprejovane, ze by byla iluze dokonala.

0/0
20.3.2011 13:16

Josef ,Nedobík

Re: Tak v těchto

Jo, to je důvěryhodný  - článek, američani si dělali pr... z redaktorů iDnes ;-D

0/0
20.3.2011 13:20

Fai Rodis

Re: Tak v těchto

To jeste zadne iDnes nebylo. To byl clanek vyrobeny takovymi temi cernymi znacky na papire, vite? A dokonce i bez pravopisnych a stylistickych chyb.

Ostatne staci se kouknout na nejaky starsi americky film a ta podobnost je celkem zretelna.

0/0
20.3.2011 13:22

Josef ,Nedobík

Re: Tak v těchto

To si ještě nebyl na světe a Mladá fronta tu už tiskla ne černými značky, ale značkami a stylisticky správně:-P

0/0
20.3.2011 13:45

beda venerabilis

Komunisti?

Podívej se na nějaký starší americký film, kde je vidět newyorské metro. Uvidíš stejné vagony, které se u nás vydávaly za div sovětské techniky.

0/0
20.3.2011 14:22

beda venerabilis

Re: Komunisti?

Třeba tady, čím starší, tím podobnější:

http://www.youtube.com/watch?v=uApp0KBiMnE&annotation_id=annotation_631341&feature=iv

0/0
20.3.2011 14:33

beda venerabilis

Re: Komunisti?

nebo tady:

http://www.youtube.com/watch?v=ST6S8oQIwNk&feature=related

0/0
20.3.2011 14:52

Leinad

Re: Komunisti?

A staroegyptský princip kola nevyužívají podvozky těch vlaků, že ne.

Sice v SSSR byl občas zajímavý přístup k patentům, ale v tomto případě není moc divné, že metro vypadá jako metro.

0/0
21.3.2011 12:07

Leinad

Nadávat se dá na vše

1) Dovoz EČs, protože byly horší a Světštější, než R1 a protože Nuselák již byl skoro hotový. 2) Výměna československým normám nevyhovujícím a do kopce nejezdících Ečs za 8171 - až po pár letech provozu. 3) Antisovětská éra - bez ohledu na zbývající vozokm se vyhazují i ečs v ještě relativně dobrém stavu. 4) Přetěžování 8171 - nic jiného v pražském metru nebylo pár let, vedlejším efektem trošičku později bylo béčko jezdící Smíchov-Českomoravská, občas na Butovice, polomanipulačně na Zličín a jednou denně i na Černý Most. 5) S novými vlaky nové zabezpečovače - céčko MATRA(která neumí zastavit ve stanici, ale ráda dává nouzovou brzdu při neekologické jízdě - když se vlak musí znovu rozjíždět, tak ušetří), áčko LZA(funguje, ale aby to nebylo kompatibilní), béčku zůstává ARS vzhledově upravené na podobu kadibudky - nově uspořádané sezení(aby se tam vešlo co nejmíň lidí).

0/0
20.3.2011 10:26

Fai Rodis

Re: Nadávat se dá na vše

Stran sezeni lezu po zdi z tech novych autobusu, co se na kazde sedadlo musim splhat po jednom az dvou schodech. Jak jsou tam ty "truny" tak zoufale nacpane na kola a mezi ne a kdyz na ctyrce jsou vsechna mista obsazena, tak si neni kam dat nohy. Tlesk, tlesk...

0/0
20.3.2011 13:29

zea

Re: Nadávat se dá na vše

Jenže metro byla stavba československo-sovětského přátelství a ve špičcce každých 90 vteřin dorazil do stanice sovětský pomník.. na to lehčí a po všech stránkách lepší R1 prostě nestačily...

0/0
20.3.2011 23:00

24569

RETRO

;-D Chtělo by to návrat i některých lidí, to by se děly věci - lidi by měli práci, dostupné bydlení, rodily by se děti, na venkově by se pásly krávy, pěstovalo by se obilí.... Lidi by pracovali 8 hod denně a dostávali by včas plat.

0/0
20.3.2011 9:37

KMJ

Re: RETRO

Takhle po ránu a ožralej ?

0/0
20.3.2011 10:04

korsár

Re: RETRO

Takhle po ránu a už zfetovanej?

0/0
20.3.2011 10:34

emil2

Re: RETRO

Bingo!

0/0
20.3.2011 10:49

KMJ

Re: RETRO

0/0
20.3.2011 11:25

KMJ

Re: RETRO

Nikoli ale pamětník . To nahoře jsou opravdu jen opilecké bláboly .

0/0
20.3.2011 11:27

Vrah

Re: RETRO

Ti nepohodlní by se zavřeli do kriminálu, nebo ještě lépe popravili, střílelo by se do zad těm, kteří by chtěli za hranice, nadávalo by se na zdražování, kterému se tak nesmělo říkat („úprava cen“), člověk by se bál pustit si pusu na špacír, aby ho neprásknul souset domovní důvěrník nebo nějaké estébácký donašeč… Jojo, zlaté staré časy.

..

Mimochodem – děti se rodily proto, že vládli komouši?

0/0
20.3.2011 13:44

KMJ

Hmmm.

Ještě by taky měli udělat výstavu fotografií a výkresů našich vozů metra které tam původně měly jezdit .  Byly o 100% lepší , modernější a lehčí .  Kvůli těmhle ruským předpotopním bednám se musel předělávat nuselák aby je vůbec unesl . Jo , hlavně že jsme museli v rámci RVHP koupit ruský šunt a naše souprava šla do šrotu .

0/0
20.3.2011 9:16

Josef ,Nedobík

Re: Hmmm.

R^

0/0
20.3.2011 12:00

pucyk

Trochu radosti soudruhům.

0/0
20.3.2011 7:36

Beham Bosky

A co takhle tramvajku z roku 1940?

Elegantní dřevěné vykladání, mosazná řídící páka, německé nápisy.

0/0
20.3.2011 5:21

davnopryc

Re: A co takhle tramvajku z roku 1940?

a co takhle trolejbusy? Elegantni tvar, ceske napisy, pohodlne sedacky, rychla a ticha jizda bez smradlavych vyfuku.   :-)

0/0
21.3.2011 1:29

SvatyAntonin

Metro

Byl jsem také na té na prohlídce  první trasy C v roce, kdy byla otevřena a bylo to velmi zajímavé. Exkurse do velínu, zabezpečovací zařízení, depo. Stejně jako v Moskvě a Leningradě .

0/0
19.3.2011 23:02

Vašek Mícha

Jdeme dopředu, asi jo, jen blbec zůstává.

A  Ruský  president (sovětský)  měl  mobilní telefon   těžší o 1 tunu,  než  americký.  Hrůza,  radiovozy 28 a  29 tun. Husák  měl  telefon jen rychlou LIAZKU 16  tun. Mobil  starý deset let je in? Technika  jde  dopředu, řídící jednotka  by  v té době  vážila  stejně  jako  vagon. I v USA.  Takže klídek,  za  20  roků  bude  trapná dnešní technika, data potečou   třeba  vodovodem.  Ale  debil  zůstane  debilem.

Mícha.

0/0
19.3.2011 21:30

Energeticcc

Re: Jdeme dopředu, asi jo, jen blbec zůstává.

A copak vás tak namíchlo, pane mícho? Nevím, proč se musíte navážet do USA i v tomhle tématu.

0/0
19.3.2011 22:35

Busák

Re: Jdeme dopředu, asi jo, jen blbec zůstává.

Ano, ta poslední věta vás celkem přesně charakterizuje.

Ale nezoufejte, sebekritika bývá prvním krokem k nápravě ;-)

0/0
20.3.2011 5:10

basniklidu

No to by mne zajimalo

jak to ti pravicovi prazaci zvladaji vyhybat se neustale jizde metrem postavenm za socializmu ... no asi tam jezdi jenom levicaci a neznali turiste.

0/0
19.3.2011 21:07

d_meister

Re: No to by mne zajimalo

já se mu třeba nevyhýbám. stejně tak jako se hromada levičáků a komančů nevyhýbá svobodným volbám, které tady zavedl jsou od 1989.

0/0
19.3.2011 21:31

basniklidu

Re: No to by mne zajimalo

kdo zavedl? Gorbacov?

0/0
19.3.2011 21:46

Energeticcc

Re: No to by mne zajimalo

Ecce troll. Pán se chce hádat. Na takové typy jako vy, je lepší nereagovat, takže bye bye.

0/0
19.3.2011 22:36

10 nových životů

Re: No to by mne zajimalo

Oplatil stejnou mincí ... nic víc, nic méně. Ale to ty nepochopíš....

0/0
20.3.2011 10:43

Aqua

Re: No to by mne zajimalo

jsem imerialistickej zaprodanej pravicovej Pražák, a na tuhle akci jsem šel. Čim to asi bude?;-)

0/0
19.3.2011 23:38

mirekzelen

kéž by s těmi vozy se

vrátila i doba!

0/0
19.3.2011 20:50

Fare.l

Re: kéž by s těmi vozy se

Myslíte, že podruhé by nás už neobsadili?:D

0/0
19.3.2011 20:53

skrbling

Re: kéž by s těmi vozy se

To snad radši ani ne.

0/0
19.3.2011 20:55

Vrah

Re: kéž by s těmi vozy se

Proč? Patřil jste tehdy k privilegovaným?

0/0
19.3.2011 20:56





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.