Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Tenhle TOP GUN není dneska víc než jen gesto. Komentář Milana Vodičky

Starý komediant Kaddáfí vyhlásil příměří, a tím zatím vypálil rybník Západu, který už startoval stíhačky. Kaddáfí si to mohl dovolit: už skoro vyhrál, nebo aspoň urval dost území na rozdělení země. A zatímco bude "dodržovat příměří", jeho lidé budou dál dělat špinavou práci mezi rebely.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

CukrForever

Němci

Němci si dali dištanc? Nechápu jejich pohnutky, je 65 let po válce a Bundeswehr je jedna z nejlíp vybavených armád v Evropě.....

0/0
19.3.2011 13:01

pragina

plavala vodička po dunaji

RvRvRvRvRv

0/0
19.3.2011 12:58

pragina

povstalci??

- povstalci?? = teroristi?? = rebelové?? = vlastenci ?? - CO TO vlastně JSOU !!?!!?

0/0
19.3.2011 12:53

136N

Re: povstalci??

No někdo kdo se chce dostat ke kormidlu a cítí z toho slušný bakšiš od těch co ho podporují . Ropa je ropa = černé zlato . No neber to .

0/0
19.3.2011 16:39

Larry Matejka

Zase vedle pane redaktore...

Ti velcí vypasení chlapci jen tak nepřihlíželi, jak Kaddáfí na ulicích bije ty malé, protože ty malé stvořili a vyzbrojili... Kaddáfí je krysí král starého střihu. Diktátor, který ale udělal mnoho pozitivního pro Lybii i své lidi... Zato ti velcí vypasení kluci, kteří se v rámci svého doublethinku schovávají za lidská práva jsou obyčejní váleční zločinci, kteří bombardují anonymní civilisty v Afghanistánu a Pákistánu z bezpilotních prostředků a v rámci svých humanitárních misí zabíjejí a mrzačí milióny nevinných lidí, zatímco doma vykrádají svým lidem penzijní fondy a dokonce berou vdovám "Death benefits" po padlých veteránech.  Proč ne, když se o našich hrdinných vojácích Kissinger vyjadřuje takto: “Military men are just dumb stupid animals to be used as pawns in foreign policy.”...

Už jsem unaven jak Trockistiko-neokonservativní tezí preventivních válek tak marxistickou rétorikou humanitárních misí. Obojí přináší jen smrt a utrpení. A záminka k misi se najde, na to vemte jed... 

0/0
19.3.2011 7:44

55108311ver3

Re: Zase vedle pane redaktore...

Že se divíte, vždyť historie se opakuje :-):

Hitler udělal mnoho pozitivního pro Německo a pro Němce - dal jim práci, stavěl dálnice, nemocnice a školy. A váleční zločinci pak bombardovali anonymní civilisty v Hamburku a v Drážďanech a mrzačili milióny nevinných lidí po celém světě (mimo jiné i v Libyi, každý přece zná válečná zvěrstva, která napáchali u Tobruku) ...

A samozřejmě i tenkrát se vyrobila záminka k misi - Polsko tak dlouho provokovalo přeshraničními útoky na německé území, že nakonec Hitlerovi nezbylo než se bránit.

0/0
19.3.2011 8:09

Larry Matejka

Re: Zase vedle pane redaktore...

V závěrečné řeči v Norimbergu zaznělo: Kdyby nebylo IG Farben (50% Standard oil... dnešní Exxon - Rockeffeler), nedostal by se Hitler k moci... Hitler byl dosazen a financován a vyzbrojován lidmi jako Averell Harriman , Prescott Bush, Rockefeller... Antony C. Sutton o tom napsal skvělou historickou práci...

0/0
19.3.2011 9:08

55108311ver3

Re: Zase vedle pane redaktore...

a Kadáfí byl dosazen a vyzbrojován SSSR :-)

0/0
19.3.2011 9:14

Larry Matejka

Re: Zase vedle pane redaktore...

a ten pan Harriman měl významné slovo v první sovětské komerční bance, která se jmenovala Ruscommbank... Financím izmy nepřekáží naopak... Banky vždy milovaly socialismus... Východní korporátní socialisté si ve dvacátém století pořídili tři velmi lukrativní socialismy... Socialismus New Deal v USA, německý nacionální socialismus, a sovětský socialismus... Potom je šikovně postavili proti sobě... Suber byznys... Pokračovalo to za Studené války... 

0/0
19.3.2011 9:40

Rodnok

Re: Zase vedle pane redaktore...

Nic takového tam nebylo, nelži...

0/0
19.3.2011 9:31

Larry Matejka

Re: Zase vedle pane redaktore...

US Prosecutor Telford Taylor: "...without IG Farben, the Second World War would not have been possible."

0/0
19.3.2011 9:48

vigoth

Pane Vodička

Tohle toto(článek),to vypadá jak placená propaganda od Sarkyho.Nemůžu si pomoct.

0/0
19.3.2011 7:37

alikedu

komentář?

To má být komentář? Nebo to má znamenat, že autor rozumí tamní situaci? Či snad jde o to, že autor něčemu rozumí? Pochopil jsem pouze, že umí skládat slova do vět, vytvářet odstavce a s nimi pak zaplňovat prostor. ;-)

0/0
19.3.2011 7:15

Oldshaterhand

hm

odkud ví novinar ze Kadafi je gauner? at se podiva do naseho politickeho spektra kolik je tam gauneru.;-O

0/0
19.3.2011 6:46

Pavel Skeptik IV

Re: hm

Nota bene, když je to držitel Řádu bílého lva a předsedající komise pro lidská práva v OSN!

O jeho podplácení Západoevropských politiků se budeme dovídat postupně, že....;-D

0/0
19.3.2011 9:08

pragina

Re: hm

;-DR^;-D!!!!!!R^

0/0
19.3.2011 12:58

Albedo

Komsomolec novinar

Kde jste byl, kdyz Faluju srovnali se zemi a spalili napalmem? Co jste psal za slinty tehdy? Nebo jste byl jeste na katedre newspeaku? Chcete dalsi bombardovani a dalsi valku? A kdo to bude platit? Jsme kvuli tomu valceni v bankrotu a tenhle clanek vola po dalsi valce. Uz vam neverime, lzete na zakazku a jste k tomu i skoleni. Vychvalovat obchod se zbranemi. Jdete do h.....

0/0
19.3.2011 4:43

tor11

svoboda

pokud chce lid v africe svobodu, muzi si ji vbojovat a to neni boj na tuden ani na mesic to je boj pro generace, protoze prave ten boj dava te svobode cenu...  mnohe narody v evrope bojovali cela staleti nez se stali svobodnymi...   jak dlouho bojoval nas narod nez byl svobodny a jak dlouho mu to vydrzelo...   Dle meho nazoru je predstava, ze libijcum, egyptanum a jinym narodum vybojuje svobodu Evropa, USA nebo NATO ci OSN zcela scestna...  lide musi mit svobodu napred v hlavach a pak ji muzou chctit prosadit...    OSN by mala byt schopna zabranit genocide a neprihlizet tak jako v Rvande, ale jit svrhnout kadafino je nesmysl...  nema ho ted kdo nahradit v hlavach naroda ktery je na nej 2 generace zvykli...   Nakonec by se ukazalo ze jim zapad zabil jejich milovaneho vudce... 

0/0
18.3.2011 23:24

Englishman

Re: svoboda

Češi za svoji svobodu tedy moc nebojovali. :-/ V Libyi mimochodem nežije žádný národ, ale několik kmenů, z nichž všechny ani nejsou arabské.

0/0
18.3.2011 23:31

CorpusDortus

Re: svoboda

Legie nebojovaly ? 8-o

0/0
19.3.2011 6:46

mirekzelen

Re: svoboda

veškrna bojoval v restsuraci U POMNÍKU-!

0/0
19.3.2011 13:41

Standahammer

Povstalci, teroristé, lump, plukovník....

Já vám nevím, ale do tohohle marastu, kde není jasné o co komu jde a kdo je kdo (mimo Muamara) strkat rypáky je další blbost západu. Abysme povstalcům nepomohli a oni k nám nezačali posílat svoje dynamitem obložené hochy jako výraz díků nevěřícím psům. Islám a demokracie nejdou dohromady.

0/0
18.3.2011 23:17

pouyti

Pokrytectvi

Pokrytectvi Zapadu je  zvracene,kdyz obhajuje jednoho diktatora a proti jinemu diktatoru .Tenhle svet je rizen zakonem dzungle.Hnus.

0/0
18.3.2011 22:43

Fluffin

bezletová zona-účel

omlouvám se za laický dotaz, ale fakt nechápu pojem bezletová zona, resp. je jí účel..když někde OSN vyhlásí bezletovou zonu,proč by to jako měl dotyčný stát respektovat?

0/0
18.3.2011 22:18

veslo

Re: bezletová zona-účel

Protože tě jinak rozstřílí a pobombardujou.

0/0
18.3.2011 22:32

Fluffin

Re: bezletová zona-účel

četla jsem teď článek, že při bezletové zoně nad Bosnou bylo zakázáno pilotům (USA) hlídkovat či zasahovat.. 

0/0
18.3.2011 22:37

Alexus

Re: bezletová zona-účel

Ale tohle není Bosna  apan Vodičk atam záměrně vynechal to nejdůležitější, přečti si rezoluci.

Tam máš jasné podmínky umožňující útoky na pozemní cíle.

0/0
18.3.2011 22:58

magelan

Re: bezletová zona-účel

To pochopitelně nemusí. Pokud má dostatečnou vojenskou moc na to aby ses dokázal ubránit... Což v praxi znamená, že se tohle používá na malé státy, kde má zbytek světa převahu.  Bohužel zřejmě také tam, kde se dá z ovládnutí něco získat. Peníze, ropa, vliv, jiné zdroje, nové základny, dosadit nové vlády. A nejspíše další věci, které jako běžní lidé dost dobře nechápeme.  I kdyby si třeba Rusko nebo USA dalo část svých občanů udělat do paštiky, nikdo si jim netroufne nic říct.

Možná by jim spíše zkusili prodat plechovky. Tohle je politika,

pragmatická, nemilosrdná. Jde o jen o ty nejvznešenější ideály, jako

jsou například peníze.

0/0
18.3.2011 23:02

Englishman

Re: bezletová zona-účel

Politika je umění možného. Když Rusové strkali do paštik Čečence, tak je nebylo možné zastavit a nikdo to tedy nezkoušel. Když tam chtěli nastrkat Gruzínce, tak bylo možné je zastavit (v šarvátce s Gruzií s ruská armáda šálhla skoro na dno) a zastaveni byli.

0/0
18.3.2011 23:33

Englishman

Pano Vodičko, vy jste absolutně mimo

"Rada bezpečnosti OSN přijala rezoluci zavádějící bezletovou zónu nad

Libyí. Součástí je i závazek učinit "všechny nezbytné kroky" k ochraně

civilistů před jednotkami vůdce Muammara Kaddáfího."

Pokud si někdo přečte jen první půlku citované věty a ignoruje druhou, tak se mu pak při troše smůly může přihodit, že sesmolí takový komentář jako vy.

0/0
18.3.2011 21:46

k_k01

Re: Pano Vodičko, vy jste absolutně mimo

Ted jsem to chtel presne napsat!

Je minimalne smutne ze pan Vodicka neni informovan prave o tom podstatnem rozdilu oproti predchozim rezolucim o bezletovych zonach a venuje svuj cas sesmolenim clanku, ktery je absolutne mimo...Rv

0/0
18.3.2011 21:55

Wabo

Re: Pano Vodičko, vy jste absolutně mimo

Nesouhlasím s vámi a zcela souhlasím s panem Vodičkou v tom, že je to jen gesto. Silněji než pan Vodička si troufnu naplno vajít s hypotézou, že účelem rezoluce bylo jediné: aby se vlk nažral (tj. vlastní voliči členských zemí rady bezpečnosti měli dojem, že jejich politici nenechají tyrana jen tak masakrovat domácí obyvatelstvo, resp. v případě Číny a Ruska, že aspoň nezablokují možnost ukázat co proto tyranovi), ale koza zůstala celá (politici nevystavily vlastní vojáky riziku ztrát života a nevystavily rozpočty příliš velkému krvácení). Podle toho, jak včerejší den před přijetím rezoluce vypadal, si myslím, že i pouhé zdržení se hlasování (namísto veta, na které to ještě ráno newzorského času vypadalo) u Ruska a Číny bylo výsledkem závěru, že stejně už o nic nejde.

Liga arabských států požádala o nastolení bezletové zóny už minulý týden. Tehdy by aspoň bezletová zóna měla ještě smysl, přinejmenším pro případné oddělení západní Lybie bez obřích obětí. Teď je pozdě. 

0/0
18.3.2011 22:16

Englishman

Re: Pano Vodičko, vy jste absolutně mimo

Samozřejmě, že je pozdě. Ale tak to prostě v politice chodí. Není ale úplně pozdě. V jednu chvíli Kaddáfí řákal, že kdo z Benghází neuteče, toho zabije, a za pár hodin vyhlašoval příměří.

0/0
18.3.2011 23:28

Alexus

pane Vodička

Zapomínáte na to hlavní a to je ROpa a zájmy zbrojního průmyslu v pozadí....Tzn. nyní je to ideální situace pro dlouhodoboý válečný konflikt, na kterém postupným vyzbrojováním rebelů, at už přímo, či přes spřátelené státy vydělají ti v pozadí....Ropa půjde v klidu na 150 USD přitom.....Prostě ti nahoře budou spokojení a ti dole si to odskáčou, tedy jako vždy.....Pozdě není, váš článek zapomíná na to,že rezoluce OSN umožňuje zničit vojsko na zemi leteckými údery a jsem si jist,že speciální jednotky tam už dávno v Libyi operují a nyní je vše připraveno pro zásah. Označí se cíle a cirkus začne, aspoň se vyzkouší nová technika v boji.

0/0
18.3.2011 21:30

Vedoucí kolotoče bez koček

Re: pane Vodička

Prectete si dnes komentar na CNN, jak se americkemu veleni nechce nad Libyii posilat sve stihacky a proc Obama tak dlouho otalel s kyvnutim na no-fly zone. Prvni bomba, ktera dopadne na libyjskou pudu, muze byt zneuzita Kaddafiho rezimem k naaranzovani masakru civilistu. Proc tento strach? Protoze presne to udelal Kaddafi v roce 1986 pri Libyjske krizi, kdy dal Ronald Reagan pokyn k bombardovani Tripolisu. Kaddafi pote pozval zahranicni televize a ukazal desitky mrtvych civilistu a deti v troskach budov, mimochodem Amikum opravdu se povedlo trefit i budovu zakladni skoly o dva bloky dal od budovy parlamentu. Obrovsky poprask ve svete pote donutil Reagana celou kampan zastavit. Kaddafi ovlada media v Libyii a staci doslova jedina jiskra a dzihadisti se vyroji proti Zapadu ne jen v Libyji, ale v celem arabskem svete. Zapad nechce Kaddafiho, ale zaroven se boji, kdo prijde po nem. Tato schizofrenie se plne odrazi ve vsem, co ted dela EU i OSN. Svaly se kombinuji s bezzubosti politiku.

0/0
18.3.2011 21:45

Englishman

Re: pane Vodička

Kaddáfí může dodat i tu bombu.

0/0
18.3.2011 21:49

Alexus

Re: pane Vodička

Ano, ale vsimnete si, jak se USA oficialne drzi v pozadi. Pisu,ze zbrojni lobby vydela na tomto konfliktu pres prostrtedniky. Tzn. Arab. emiratum se dodaji stihacky, tyto stihacky zautoci na KAdafiho pozice....Amici vydelali, a Dzihadisti nemuzou nic rict. To same jde pres Egypt a dalsi staty. Proste, musi zautocit na jeho pozemni jednotky a vymazat je, prostredky na to maji. Us letadla budou bohate stacit na operace v pozadi , ne na první linii a na obranu lodstva ve Stredomori.Jak to skončí a tzv. rebelové získají moc nad Libyí, těmi správnými kontrakty ropným firmám US, Vb, FRance zajistí tzv. demokracii Libyi ( pro lidi se nic nezmění,ale koupí si více hambačů a budou žít v iluzi,že si to šefujou sami )

0/0
18.3.2011 21:55

TrueRobos

Re: pane Vodička

Dělat něco "přes" Araby je velmi pofidérní, těžko bude jeden diktátor spolupracovat s USA na svržení jiného diktátora.Džihádisti nejsou kamarádi, emírové nejsou kamarádi, generálové nejsou kamarádi - s kým tam chcete spolupracovat?

0/0
18.3.2011 23:13

Sladek

Re: pane Vodička

USA se drzi v pozadi, protoze ma absolutne neschopneho prezidenta.  Obamova vize se neslucuje se svobodnym svetem a silnou Amerikou!.  Vice nez zbrojeni ma US a zbytek celeho prymysloveho sveta velky olejovy zajem ve strednim Vychode. 

0/0
18.3.2011 23:59

Džon z Oraprintu, zloděj Veřejný

No to je fór

reportér iDnes  Vodička vymýšli triky pro teroristy       "Stačí dát do civilního domu radar" , okamžitě propustit

0/0
18.3.2011 21:28

D.E.S.

to čumím ..

konečně normální a skoro bych se nebál říct že i možná nestraný pohled na věc. Sice tam úplně chybí kapitola, kdo jsou, nebo co jsou ti rebelové, ale i tak na iDNES dobrý ..

0/0
18.3.2011 21:25

TrueRobos

Prodlužování agónie

Kdyby tento krok udělal Západ v době, kdy se to Kaddáfímu sypalo pod rukama, armáda by to vyhodnotila jednoznačně bylo by po Kaddáfím, Kdyby se na to Západ teď vybodl, Kaddáfí by rebely dorazil a bylo by to taky hotovo. Teď sotvaco zmůžou. Skoro mám dojem, jako by šlo o to úmyslně to protahovat :-/

0/0
18.3.2011 21:23

mp8

jenomže jste to pane Vodička nedomyslel do konce.

Ti vypasení chlapi jsou všichni politico co byli proti. Včetně českých politiků jako Václav Klaus. A mohou za to především voliči z těchto zemí. Ty vypasené chlapy jste do funkce volil právě vy !!

0/0
18.3.2011 21:05

Hrustic

Re: jenomže jste to pane Vodička nedomyslel do konce.

Vsak tim pravdepodobne mysli vsechny ty vypasene volice zapadnich zemi ... Nebo si snad myslite, ze v pripade vlady vlady CSSD a KSC by nase zahranicni politika vuci Libyi vypadala jinak?? Radsi se mi to nechce domyslet ...

0/0
18.3.2011 21:08

danny1

uz aby to bylo

tak kde to vazne? Uz aby to bylo jak v juslavii pote co tam vstoupla IFOR bylo po valce a Milosevic ve vezeni R^R^

Irak - Saddam je pod drnem

Afganistan - Usama se krci v jeskyni, taliban se skovava v horach

nevim co autor resi o nejakych gestech? tak to bude trvat 10 let a co? Vsichni by chteli vsechno hned...to je ale doba.

:-/

0/0
18.3.2011 21:05

Samboush

Na Kadáfího gesta stačí

Stačí ukázat jak tankujou v GB letadla .

0/0
18.3.2011 21:01

;-)

nevměšujme se

Toto je vnitřní záležitost Lybie a není důvodu  se do jejich občanské války vměšovat a podporovat tu či onu stranu. Z humanitárního hlediska je dostatečné, budou li přijímáni váleční uprchlíci. Tuhle válku si prostě musí vybojovat Lybijci sami. Nemá smysl zřizovat jakýkoliv neživotaschopný režim udržovaný u moci jen silou zahraničních vojsk.

0/0
18.3.2011 20:39

Hrustic

Re: nevměšujme se

Kdyz nebudu chtit diskutovat o moralce - komu pomoci / komu ne, tak je zajimava otazka kro prijme ty statisice uprchliku ??

0/0
18.3.2011 21:05

petrucciani

Re: nevměšujme se

Pan Milan Vodicka. ;-)

0/0
18.3.2011 21:25

Jarisko

Re: nevměšujme se

Jsem chtěl původně napsat,že autor článku je D...e...b...i....l    ,ale vy jste ho trumfnulRv

0/0
18.3.2011 21:28





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.