Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Začíná nový pokus o odškodnění církví. Ve hře bude i smlouva s Vatikánem

Stát musí napravit škody, které v minulosti způsobil církvím tím, že je připravil o majetek, míní vláda Petra Nečase. Zkusí proto s církvemi vyjednat majetkové narovnání, o které se marně pokoušel bývalý kabinet Mirka Topolánka, když jeho snahu zablokovali s levicí i poslanci ODS. Vláda jmenovala sedmičlennou komisi pro jednání s církvemi.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

godays

tak už se dohod stát s církví na odškodnění...?

:-)

0/0
6.6.2011 22:26

pragina

PROSÍM

- jaké odškodnění - stále mají málo na odškodnění svého - PEDOFILNÍHO - jednání vrámci své - CÍRKVE ??? - římsko katolická církev - TO je NEJVĚTŠÍ vYVRAŽĎOVATEL OBYVATEL NA této planetě - VYVRAŽDĚNÍ inkŮ, aZTÉKŮ - PODROBENÍ iNDIÁNŮ V aMERICE !! -- NE .. !!!!!!!!!!

0/0
20.3.2011 13:10

godays

Re: PROSÍM

podej na církev žalobu...:-)

0/0
6.6.2011 22:24

svatáDala

Proč

tyto tzv. škody nezaplatí Komunisti, kteří tu vládly dlouhou dobu a to oni zabírali majetek církvím a zestátňovali jej. Byla tu privatizace tak proč do toho nespadl i církevní majetek? Církev by si jej ráda odkoupila, že? Peněz od svých oveček má jistě dost a to nepočítám co dostává od státu mld.

Kdyby se měly odškodňovat všechny spáchané zločiny z minulosti, tak to můžeme rovnou zabalit a zbankrotovanou ČR opustit. Cožpak je stát stále "dojná kráva" či "bezedná studna", že si vždy někdo něco vymyslí a nazve to odškodnění? Církev si kdysi "nakradla" a vrátila majetky? Ne. Tak proč za to mají platit dnešní daňoví poplatníci, kteří jsou ve většině nevěřící!!

Kalousek asi doposud nesplnil církvi sliv, že? Copak za to asi bude..... To proto asi zvýšení DPH, aby bylo na toto odškodnění a ne na důchodovou reformu, která nemá s DPH nic společného!!!!

0/0
18.3.2011 12:43

proLogos

Re: Proč

Stát je stále dojná kráva :D Nenechte se vysmát.

Za Karla IV. Církev spravovala třetinu pozemkového fondu území ČR. Všem ku prospěchu. Za 1% republiky šlo o něco kolem 3% a i to jí bylo ukradeno.. Stačí si přečíst středověké prameny, které mluví o zúrodňování a vysušování bažin, šlechtění úrodnějších plodin, péči o krajinu a umění atd.. Spíš mi teda přijde, že s tím dojením je to naopak.

Církve nechtějí nic víc, než to, co potřebují k odstranění závislosti, která jim byla vnucena. A zdaleka to není 100% toho, co jim bylo ukradeno.

0/0
18.3.2011 12:56

papullus

Re: Proč

A kde tu třetinu území vzala ?

0/0
18.3.2011 13:13

proLogos

Re: Proč

Tak to je jasné, kam míříte. Fakt Vám neřeknu, jakou část získala nekalými prostředky.

Faktem je, že středověká Církev byla součástí státního systému, takže mohla být obdarovávána za služby státu.. Např. úřady podporující státní autoritu, nebo osoby jako ministři na dvorech (mnohdy arcibiskupové..), vzdělanci atd..

Samostatnost Církve se v čechách datuje od roku 1222 (Velké privilegium), na Moravě 1144. Především souvisí s vyjasnění daňových a vlastnických vztahů k nemovitostem mezi domácí Církví a vrchností.. Vzestup církve za Karla IV souvisí s vzestupem hospodářství, poklesem daní i systematické podpoře církve, kterou využíval jako štít proti vysoké šlechtě.

-

Vysoká šlechta stála za smrtí POII, raným útlakem Václava II., vymřením Přemyslovců, vyhnáním Jana Lucemburského i následným vzpourám proti dalším panovníkům, i zřízením neschopného stavovského státu, který nás dovedl k Bílé hoře. Církev z rozbrojů někdy vyšla obohacena - někdy poškozena.

0/0
18.3.2011 13:49

venenum

Re: Proč

jenže majetek byl vždy dáván do opatrovnictví konkrétní osobě (opat) nebo patronovi (sv.Vavřinec), nikdy církvi jakožto společenství lidí, nemajících právoplatné pokrevní dědice

0/0
31.5.2011 13:43

zberanek

Církve by měly mít stejné podmínky

Rozhodně je správné se s církvemi vypořádat, mělo se to udělat již počátkem 90. let. Je to ale třeba udělat tak, aby nakonec nebyli okradeni daňoví poplatníci. Církve by měly restituovat za stejných podmínek jako ostatní.

0/0
18.3.2011 11:55

proLogos

Re: Církve by měly mít stejné podmínky

Zdravím, já se teda ve způsovu restituování moc nevyznám..

Pravda ale je, že majetek byl Církvím odebrán a nikdy nenahrazen. Stát se navíc zavázal převzít právní vztahy a podporu a neplnil to. V zásadě tedy republika žila na úkor Církví přes 40 let a v určitém smyslu slova žije doteď.

Jak mám teda chápat Vaše slovo o okrádání daňových poplatníků?

0/0
18.3.2011 12:44

papullus

Re: Církve by měly mít stejné podmínky

to je vidět, restituce se totiž týkay jenom fyzických osob. A církev není fyzická osoba,církev je spolek,z hlediska zákona o nápravě  některých majetkových ... atd. je osoba právnická.

0/0
18.3.2011 12:53

venenum

Re: Církve by měly mít stejné podmínky

dokonce je to nadnárodní korporace, jejíž zájmy mohou být zcela odlišné od zájmů našeho státu - a to je na pováženou !!

0/0
31.5.2011 13:44

godays

smlouvu s Vatikánem zatím blokovali komunisti a ODS...

snad aspoň ODS by měla dostat rozum a smlouvu ratifikovat...:-)

0/0
18.3.2011 9:16

papullus

Re: smlouvu s Vatikánem zatím blokovali komunisti a ODS...

Jedna z mála příležitostí Plojhare,kde ODS ten rozum má. Ad jedna, pokud Vatikán o smlouvu s námi stojí,nechť je taková, aby ji náš parlament v klidu ratifikoval. Z toho,že žijeme i bez této smlouvy je jasně vidět,k čemu jí potřebujeme, totiž k ničemu.

0/0
18.3.2011 10:10

zberanek

Re: smlouvu s Vatikánem zatím blokovali komunisti a ODS...

Souhlas.

0/0
18.3.2011 11:09

IoannesBaptist

Pěkná a nebývale slušná

diskuze, děkuji všem. Už musím na kutě, ráno brzo vstávám k modlitbám. Přeji pokojnou noc a mír v duši.

0/0
17.3.2011 22:57

papullus

Re: Pěkná a nebývale slušná

Vidíš, ostatní musí ráno vstávat do práce.

0/0
17.3.2011 23:05

Lubomír H

Re: Pěkná a nebývale slušná

;-D;-D;-D;-DR^R^;-D

0/0
17.3.2011 23:46

venenum

Re: Pěkná a nebývale slušná

R^R^R^

0/0
31.5.2011 13:45

marmota

Co je vlastně církev?

Víra v Boha nepotřebuje církve, tedy instituce vykladačů, kterak v Boha správně a jedině tak věřit. Modloslužebníky a farizeje (dle bible) nechal Ježíš vyhnat z chrámů. Ptám se, k čemu je vlastně institut církví? Je to institut dogmatismu, který připouští pouze jeho výklad víry, vše ostatní je hereze, dle tohoto institutu hodna zavržení. Klasické ideologické strannictví, povýšené na nadstavbu v duchu vedoucí úlohy . V Boha (či vyšší bytost) i věřím, ale k tomu nepotřebuji byro, nebo spolek, který mi bude předepisovat jak věřit s příslušnými rituály. Proto nelze směšovat víru s církví, víra je dar od Boha, církev instituce, která na tom globálně vydělává ve smyslu In nomine patris...

K čemu smlouva (konkordát) s Vatikánem? Ptejme se, komu to prospěje?  

0/0
17.3.2011 22:15

IoannesBaptist

Re: Co je vlastně církev?

Pohybujete se v začarovaném kruhu. Ptáte se, co je to církev, a vzápětí si sám odpovídáte - instituce vykladačů. Takhle se daleko nedostanete.

0/0
17.3.2011 22:19

papullus

Re: Co je vlastně církev?

církev je prý společenstvím věřících. Prosím.Ale na co potřebuje bohatství ? K jaké službě,ti lidé slouží sami sobě. A staletí nutili ty,kteří o žádnou církev nestojí,aby jim platili a nejen to,ty,kteří otevřeně říkali,že o žádné služb církve nestojí,že je npotřebují,takové zabíjeli. A nejen to, povšimni si, že v celé historii církve byli nejvíce trestáni církví ti,kterým nešlo nic vytknout a kteří si dovolili církev kritizovat. Ku příkladu (abychom vynechali Husa) takový Wiklef . A mimochodem, k čemu bůh,je-li jaký potřebuje podivné rituály (nejen v katolické církvi,nejen v křesťanských ritech) ? Proč vykládá kněz bibli,proč si ji dlouho nemohli lidé číst sami ? Odpovím ti , protože by se u toho mohli zamyslet a to je velmi nebezpečné  ( pro církev). Myšlení je ohrožením církve (tedy nikoliv členů obce,ale kléru a jeho výhod).

0/0
17.3.2011 22:45

IoannesBaptist

Re: Co je vlastně církev?

Víte, že církev neměla nikdy žádnou armádu? Dokonce ani policii, žalářníky a katy! Však se jí také kvůli tomu Stalin něco naposmíval...

0/0
17.3.2011 22:54

papullus

Re: Co je vlastně církev?

Jistě, inkvizice byla jenom  sborem kostelních zpěváčků. Torquemada byl lidumil. Ty budeš opravdu jeden z blahoslavených, ten  z  chudých duchem ....

0/0
17.3.2011 22:59

papullus

Re: Co je vlastně církev?

Armádu že církev neměla ? nikdy ? a Křížové výpravy organizovali skautské oddíly ?

0/0
17.3.2011 23:01

papullus

Re: Co je vlastně církev?

pardon,organizovaly skautské oddíly .

0/0
17.3.2011 23:02

petrelin

Re: Co je vlastně církev?

To se tedy Stalin mohl posmívat jen pravoslavné církvi. Církev římsko-katolická samozřejmě vojáky měla, vojsko také, papežský stát kdysi přesahoval polovinu Itálie a papež ho ovládal i vojensky.

0/0
17.3.2011 23:39

venenum

Re: Co je vlastně církev?

hlavně měl propracovanou špionážní síť - intrika může přinést větší prospěch než krvavá válka

0/0
31.5.2011 13:47

Petr Kubík

Re: Co je vlastně církev?

Bible je napsána takovým způsobem, že výklad nutně potřebuje. Byla psána v jiných kulturách takovým způsobem, že tomu dnešní čtenář nemusí přesně rozumět. Bohatství potřebuje na to, aby mohla jako instituce fungovat, provozovat charitu, udržovat stavby apod. Kacíře musela jasně označit, protože nejde být katolický kněz a hlásat nekatolické nauky, snad je to pochopitelné.

0/0
18.3.2011 9:09

Agatha Christie

Re: Co je vlastně církev?

A kdo určuje, který výklad bible je ten správný? Pokud vím, bible je psána jako svědectví různých událostí v minulosti. Takže pravdivý popis znají jenom svědkové, kteří se přímo zúčastnili. Už ti, co bibli psali, mohli děj změnit podle vlastního vnímání. A byla přepisována a překládána několikrát v historii. Kdo tedy zná a může vykládat skutečnou pravdu?

0/0
18.3.2011 9:40

proLogos

Re: Co je vlastně církev?

Věřící přistupují k Bibli s důvěrou k jejím pisatelům, kteří za to, o čem psali, vesměs položili život po tom, co ho půlku v pronásledování protrpěli. Překladů je kupa - jenže historicky si z prý 99% odpovídají. Pokud se liší, pak ne ve významu. Je možné si to prověřit na www.biblos.com v paralelních překladech (včetně ČBK)

Pravda není jednoduchá, zvlášť pak světonázor vycházející z Bible. Bibli je třeba brát jako celek, srovnávat v ní a ohlížet se k historii víry (tradici). Rozvíjet a hledat pravdu v Bibli je práce teologie - ale k ní je třeba mít víru, což mnoha dnešním teologům, chybí. Osobně bych věřil lidem žijícím ve společenství v rámci apoštolské posloupnosti, protože apoštolům dal Kristus ten dar.

Ale rozum poznat pravdu máme každý.

0/0
18.3.2011 12:02

papullus

Re: Co je vlastně církev?

S tím jde v zásadě dokonce i souhlasit. Ale dosud mi nikdo nevysvětlil, k čemu že potřebuje onen věřící toho šamana, který mu vysvětlí JAK má věřit. To je přesně ten politruk nebo tajemník pro ideologii,který lidem vysvětloval, proč je Charta špatná,ale nedal jim ji do ruky, protože by ji mohli špatně pochopit.

0/0
18.3.2011 12:51

proLogos

Re: Co je vlastně církev?

Onen věřící má šamana zhruba z toho důvodu, z jakého si Kristus vybral někoho, koho učil a zbytek, kterému kázal.

Každý člověk se dostává k svému povolání a spolu s jeho povinnostmi přijímá i jeho odlišnosti, práva a nadání. Úloha kněží hodně souvisí i s vírou všech věřících, se způsobem, jak ji projevovat a s časem udržovat.

Jak má kdo věřit, to nikdo nikomu nevysvětluje, protože na to je nepřeberně cest. Kněží spíš vysvětlují V CO má smysl věřit (na základě předávané zkušenosti a tradice, víry), udržují harmonii mezi osobními názory věřících.

Teda aspoň tak je to u nás.

0/0
18.3.2011 13:24

venenum

Re: Co je vlastně církev?

vysvětlím názorně:

šaman je agitátor, případně předseda pouličního výboru partaje - papež je na opačném pólu, tedy generální tajemník partaje

- cíle a metody k jejich dosažení mají stejné, procento mystiky rozdílné.

Metody používají odstupňovaně podle toho, jak pevnou mají v daném okamžiku moc .

Je tu ještě jeden rozdíl: komunista přiznává, že se orientuje na hmatatelné požitky, církev toto tají a věřícím slibuje blíže nespecifikovatelné požitky až posmrtně.

0/0
31.5.2011 13:54

papullus

Re: Co je vlastně církev?

Přesně tento názor měl Lenin a Stalin a jemu podobní a následníci jejich, kteří zakazovali číst i své klasiky a tvrdili,že jenom oni jsou schopni je správně vysvětlit. Mnoho má katolická církev společného s bolševikem. To ona vymyslela techniku vymývání mozků, to ona vymyslela pokání a následnou "milosrdnou smrt" pro ty,kteří se přiznali ke smyšleným vinám, zatímco pro zatvrzelé "hříšníky a kacíře " měla smrt trýznivou. Stejně jako bolševici.

0/0
18.3.2011 10:14

IoannesBaptist

Církev přežije,

ať už to s majetkovým narovnáním dopadne jakkoli. Okrádání církve je v Čechách oblíbeným sportem už po mnoho staletí - kněžna Drahomíra, husité, protestanti domácí i cizí za třicetileté války, Josef II., Masarykova 1. republika, nacisté, komunisté... Církev se vždy po takovém útoku časem vzpamatovala a opět si trpělivě budovala materiální podmínky pro svou činnost. Naši předkové si byli dobře vědomi důležitosti církve a její podpora byla dříve samozřejmostí. Lidé odkazovali církvi svůj majetek, církev dostávala dary od bohatých i chudých. Není to nic, co by bylo v rozporu s Biblí. Teď si ovšem nevěřící většina Čechů myslí, že by bylo dobré zlegalizovat poslední komunistickou krádež a církvi říct - končí státní podpora, ale ukradený majetek také nevrátíme. Ano, církev by to opět přežila (sám dávám církvi ročně desítky tisíc, dobrovolně a rád), do té doby, než na její majetek dostane chuť zase někdo další... Ale právě skutečnost, že církev toto vše vydržela, je důkazem Boží ochrany.

0/0
17.3.2011 21:26

Dyna

Re: Církev přežije,

A trpělivě budovala materiální podmínky pro svou činnost?8-o Tak brala dary, nebo budovala? Ty materiální podmínky jsou třeba hordy zlata, honosné budovy v kterých dávala požehnání lidem, kteří důvěřovali a sami neměli pomalu co jíst? Tvou víru ti neberu, ale děkuji já raději zůstanu ateista. 

0/0
17.3.2011 21:33

IoannesBaptist

Re: Církev přežije,

Proč vyčítáte církvi zlato? Zlatem člověka nenakrmíte. Čím jiným může člověk vyjádřit úctu živému Bohu, který s námi přebývá ve svatostánku, než tím, co považuje za vzácné? Zlato má jen takovou hodnotu, jakou mu člověk přikládá. Jíst se nedá.

0/0
17.3.2011 21:41

Dyna

Re: Církev přežije,

Tak jak to tedy je? Ano zlatem člověka nenakrmíte a má jen hodnotu jakou mu člověk přikládá, v tom naprosto souhlas. Tak proč na druhou stranu vyjadřujete zlatem úctu k Bohu? Myslíte, že to Bůh vyžaduje, když vidí kolik lidí žije v bídě a utrpení?

0/0
17.3.2011 22:01

IoannesBaptist

Re: Církev přežije,

Pokouším se vám vysvětlit, že zlatem nelze utišit hlad, jen chlebem. Ten církev hladovým dává. Žádná charitativní organizace na světě nedává na zmírnění bídy ve světě víc, než katolická církev. Ale proč vyčítáte církvi zlaté obětní nádoby? Kdyby je církev prodala a koupila za ně chleba, musel by je někdo koupit - nějaký boháč. Ale proč by ten boháč neměl ten chleba chudým dát i bez toho zlata? Zlato mu přece k ničemu nebude. Proč by se měl z pohledu na zlato těšit on, místo aby sloužilo ke chvále Boha, kterému patří celý svět?

0/0
17.3.2011 22:08

Dyna

Re: Církev přežije,

Dobře, přesvedčil jste mě, pokud je to vaše víra, chápu církevní zlato:-), ale chtít navrácení nemovitostí a k tomu pobírat dotace od státu, to už moc obhajobu nemá. 

0/0
17.3.2011 22:24

IoannesBaptist

Re: Církev přežije,

Můžete mi říct, odkud máte takovou informaci? Předpokladem odluky církve od státu je vrácení majetku, a samozřejmě i naopak. Pak se budou o církev starat sami věřící, jako je tomu jinde ve světě. Teď jsme světovým unikátem, když kněz je státním zaměstnancem stejně jako policista.

0/0
17.3.2011 22:30

Dyna

Re: Církev přežije,

Chcete říct, že pokud vám stát vrátí všechen majetek, vy se osamostatníte a sami si majetek budete bez jakýchkoliv dotací  obhospodařovat a udržovat jen s pomocí věřících Budete mít vlastní elektrárny, vodárny, dopravu apod?

0/0
17.3.2011 22:56

IoannesBaptist

Re: Církev přežije,

Ale proč to všechno? Elektřinu si budeme kupovat tak jako vy, v autobuse platit tak jako vy.

0/0
17.3.2011 22:59

papullus

Re: Církev přežije,

proč tedy církev to zlato hromadí (proti názorům onoho židovského tesaře)

0/0
17.3.2011 22:46

IoannesBaptist

Re: Církev přežije,

A proč ho hromadí všichni ostatní, to vám nevadí?

0/0
17.3.2011 22:50

papullus

Re: Církev přežije,

ti ostatní nemluví o pokoře , chudobě která cti netratí, o tom jak jejich království není z tohoto světa .

0/0
17.3.2011 23:03

Petr Kubík

Re: Církev přežije,

Je rozdíl mezi hromaděním majetku pro sebe a pro skutečné potřeby církve, třeba i na stavbu chrámu.

0/0
18.3.2011 9:11

moš

Re: Církev přežije,

Pěkně řečeno.R^R^R^

0/0
17.3.2011 21:49

PBJ

No tak dalško kolo srandy

na téma stát a církev, majetek, kdo kradl a kdo ne .......... Holt nekonečné tahanice se opět rozjíždějí. Co bude za tím, že se to opětovně vytahuje, co se musí skrýt před zraky veřejnosti, se ji hodí ona již tolikrát ohlodaná kost, nebo jinak, zamává rudým hadrem před očima rozzuřených býků?

0/0
17.3.2011 20:54





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.