Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Cyklostezka jen pro trpělivé: dvě stě metrů lemuje 19 značek

Začátek cyklostezky, konec cyklostezky. Začátek. Konec. Začátek. Konec. Zhruba takhle "plynulá" je jízda po cyklostezce v uherskohradišťské místní části Jarošov. Na úseku dlouhém pouhých 200 metrů je celkem 19 značek. Cyklisté komplikované značení kritizují, radnice se ale brání, že jej nařizuje zákon.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

československo

heh :)

Nejjednodušší řešení bylo, aby na těch 200 metrech prostě cyklostezka nebyla. Napadlo to někoho? :)

1 ) napadlo - ale dobrý nápad se prosazuje těžko :)

2) nenapadlo - no comment :)

3) napadlo - ale potřebovali se utratit peníze z fondu EU popř jiného fondu :)

0/0
25.3.2011 20:20

.:palič

dopravní plevel

je neštěstím pro dopravu jako celek.

0/0
25.3.2011 12:20

vilekula

škodná v revíru

Lidská blbost je předstižitelná jen blbostí úřednických byrokratů, kteří jsou samostatným druhem, bohužel zatím neuvažujícím o vyhynutí. Jejich stav by se měl regulovat zákonem - obdoba škodné zvěře.

0/0
25.3.2011 5:46

kaksikymmenta

To by ten úsek...

...mohli z cyklistické stezky vyřadit rovnou a začít ho znovu tam, kde není tolik kolizních bodů. Tohle je vážně Kocourkov... Tihle zákonodárci mi přijdou k smíchu. Někdy musí striktně a nevyhnutelně dodržovat zákony jako tady, ale na jiné zase kašlou...

0/0
24.3.2011 9:34

divocman

značky

Ty značky tam jsou jen proto aby se nějakej cyklista do nich trefil a šanci má dost velkou;-D

0/0
23.3.2011 10:26

Leinad

Re: značky

Pokud opravdu dodržují zákon o pozemních komunikacích(=jsou reflexní), tak by to byla chyba cyklisty.

Z osobní znám spíše neviditelné dřevěné závory na zákazu vjezdu MOTOROVÝCH vozidel(B11) a to je pak správná sranda.

0/0
24.3.2011 13:05

Králík z klobouku

Evropu dohnat a předehnat

Viz http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Cycle_route_Ipswich_dismount.jpg

0/0
22.3.2011 14:22

emil2

Která firma a od koho

sostala slušnou zakázku?

0/0
22.3.2011 13:33

Leinad

Re: Která firma a od koho

Od zastupitelů vyhrávajících místní volby.

0/0
24.3.2011 13:15

Franta Jetel jr.

Toooooolik hliníku

to by měli naši spoluobčané nějakou chvilku o zábavu postaráno;-D[>-]

0/0
22.3.2011 12:56

kostraxxl

Kde udělali soudruzi z NDR chybu ?

8-o

0/0
21.3.2011 16:09

net.Xtreme bojuje s eXtrémismem

Proč tam nemají cyklisté

průběžný pruh nebo přejezdy pro cyklisty? Tohle řešení je přece nesmyslné.

0/0
21.3.2011 9:56

Leinad

Re: Proč tam nemají cyklisté

Právě jste si zodpověděl. Ještě bych dodal drahé, cena je důležitější, než nesmyslnost.

0/0
22.3.2011 9:26

net.Xtreme bojuje s eXtrémismem

¨Proč tam nemají cyklisté jízdní pruh nebo přejezdy pro cykl

0/0
21.3.2011 9:55

bereniqa

:))

Tak tohle se soudruhum nepovedlo;-)

0/0
21.3.2011 8:01

150-022-2

Podivné

Vážení, tohle opravdu nemá chybu. Proč tam nemůže být značka přechod pro cyklisty? Myslím, že zákon na to pamatuje. Odpovědní úředníci by si měli udělat výlet do Holandska či Francie, ale stačí Německo, aby viděli, jak to má vypadat. Jsme zkrátka bohatá země, co má na značky.

Čili podle mého - chodník rozdělit na pruh pro chodce a pruh pro cyklisty. Z vedlejší (kolmé) komunikace pak umístit značku přechod pro chodce a nad ní přechod pro cyklisty. Cyklista má stejně jako chodec přednost (ne absolutní). Pokud cyklostezku kříží přechod, umístím na ní značku přechod pro chodce - cyklista dá přednost chodcům. V západní Evropě to takhle funguje, proč to nejde tady? Další nechopnost úředníků - neschopnost provést cyklisty křižovatkou. České "řešení" - cyklopruh před křižovatkou skončí a všichni si nějak poradí. Už máme rok 2011, za tu dobu někdo metodiku mohl vymyslet, ale nemusí ji vymýšlet, stačí si zajet do západních zemí Evropy

0/0
20.3.2011 16:05

Hekynen druhý

Re: Podivné

Až na to, že cyklista NEMÁ na přejezdu pro cyklisty přednost... Je to blbost. Při tom by stačila z vedlejší silnice značka Dej přednost v jízdě s dodatkovou cedulí 2x (viděl jsem to v Rakousku).

0/0
20.3.2011 16:29

150-022-2

Re: Podivné

Tak to jsem žil v omylu. Fakt zajímavé. Z našich úředníků a politiků a různých dopravní "expertů" mi je na blití. Prý od 1.7. bude platit něco, že cyklista nesmí ohrozit, ani omezit ostatní účastníky provozu na tom přejezdu pro cyklisty. Kteří "experti" se na tomto shodli, tak teda potěš koště. Všude jinde v Evropě cyklista přednost má, ale my si to udělám po svém... tady bude cyklista milostivě čekat, až ho nějaký dobrák s autem pustí. Nebo cyklista může doufat, že v tu dobu, půjde na souběžném přechodě pro chodce chodec, ten přednost má. Ale ono to řešit jde, viz: http://www.brnonakole.cz/prejezd-pro-cyklisty-po-nemecku/

0/0
20.3.2011 17:21

ipm

Re: Podivné

u nas myslim plati ze "cyklista vedouci kolo" je chodec, takze kdyz sleze z kola, tak ma hned prednost,pokud tam je zebra.

0/0
24.3.2011 9:15

Leinad

Re: Podivné

Jenže já raději postojím pár vteřin na stopce/trojúhelníku/cyklopřejezdu než abych slezl, měl přednost a zase nalezl.

0/0
24.3.2011 13:13

skryty.vyznam

...

nevim co k tomu mám říct...?

0/0
19.3.2011 14:13

ladama

ČR

U nás se holt může stát cokoliv. Chudák cyklista aby se podíval, kterou to končí aby teda doopravdy věděl co má dělat. XD :-)

0/0
18.3.2011 21:04

Fai Rodis

Re: ČR

No co. Znacky pro auta taky byvaji v takovych houfech a kolikrat se nikdo neobtezuje je aktualizovat. Kdyz se to cyklounum nelibi, muzou jit pesky.

0/0
19.3.2011 15:00

semelik

tohle nemohl vymyslet jeden mamals sám, na to musel být

zcela nepochybně ustaven expertní tým. Vidím to na nějakou blyštivou EU medaili.

0/0
18.3.2011 14:51

Leinad

Re: tohle nemohl vymyslet jeden mamals sám, na to musel být

Ale ne na zastupitelstvo dané obce, co? Vždycky za to může raději ten nahoře.

0/0
20.3.2011 20:08

Arny

Klasický problém zákona o cyklostezkách

Toto je klasický problém současné vyhlášky. Cyklostezky jsou v našem zákoně velmi absurdní místa. Ono řešení s množstvím značek je v současnosti jediný způsob jak umožnit cyklistům se po dané trase vůbec pohybovat.

Jde totiž o toto:

1 - pokud je vedle cyklostezka (nebo stezka pro cyklisty a pěší), cyklista ji musí použít - a nesmí jet po silnici.

2 - pokud cyklostezka kříží silnici - například i vedlejší silnici paralerně vedle hlavní - cyklista na stezce musí dát přednost všem autům (zatímco chodci ani auta na hlavní přednost dávat nemusí)

Z těchto dvou bodů tedy vychází, že jediná šance, jak umožnit cyklistům překonat vedlejší silnici je před křížením cyklostezki zrušit. V tu chvíli samozřejmě cyklista musí sesednout z kola a jako chodec silnici může s právem přednosti přejít. Pokud by právě ona cykostezka nekončila, cyklistovi by nepomohlo ani ono sesednutí z kola - na cykopstezce totiž on stále zůstává cyklistou a tedy by stále musel dával přednost v jízdě ostatním.

0/0
18.3.2011 8:49

Arny

Re: Klasický problém zákona o cyklostezkách

Já osobně tohle řeším tím, že jako cyklista jedu po silnici - tím tedy porušuji vyhlášku - na silnici nemám co dělat - ale je to nejmenší zlo. Obecně se ale prostě snažím ulicím s cyklostezkami vyhýbat a tedy jsem velmi proti jejich zavádění, protože v současné podobě pouze ztěžují jízdu cyklisty po městě. Jediným řešením je vedle změny zákona místo cyklostezek budovat na kraji silnice cyklopruh. - Ten totiž zůstává součástí silnice a pokud se pohybujete po hlavní silnici, tak prostě stále máte přednost před auty ze silnice vedlejší.

0/0
18.3.2011 8:51

nasson

Re: Klasický problém zákona o cyklostezkách

Přesně tak. Než blbě udělaná cyklostezka, tak raději žádná. Chvástáme se, kolik máme km cyklostezek, ale chodnik, s pruhem, po kterém běžně chodí děti vedle kočárku, to není pořádná cyklostezka. Tam musí být rozumné oddělení chodník-cyklostezka (a žlutý pruh je málo, ostatně kolikrát ani nvm, který pruh je pro lidi a který pro kola). Jako profrčet 20 km/h (což je poměrně málo pro kolo) takhle vedle kočárků mohou jen šílenci. A jezdit na kole 5 km/h? Ne děkuji, neci. To už radši rovnou půjdu pěšky.

0/0
21.3.2011 16:42

nasson

Re: Klasický problém zákona o cyklostezkách

Jo a ještě bych dodal, že si uvědomuji i tu druhou stránku věci. Že spousta nadějných cyklostezek je zmařena jen kvůli neschopnosti lidí dodržovat správnou stranu chodníku/cyklostezky.

0/0
21.3.2011 16:48

150-022-2

Re: Klasický problém zákona o cyklostezkách

S bodem 2 nesouhlasím. K čemu je tedy značka přechod pro cyklisty? Možná to není úplně správný název, ale ta značka existuje a právě zde měla být použita. Cyklista má před auty přednost stejně jako chodec (ne absolutní).

0/0
20.3.2011 16:08

Leinad

Re: Klasický problém zákona o cyklostezkách

Na cyklopřejezdu v [>-] má přednost auto. Rv

0/0
20.3.2011 20:34

RomanL

Re: Klasický problém zákona o cyklostezkách

Cyklista na přejezdu pro cyklisty NEMÁ přednost!

0/0
24.3.2011 8:26

Leinad

Re: Klasický problém zákona o cyklostezkách

1) Místo cyklostezky je možné udělat cyklopruh. Ten také musí cyklista použít.

2) Tak se dá místo cyklostezky udělat silnice se zákazem vjezdu motorových vozidel. (Nebo všech vozidel s výjimkou kola) ;-D Ale existuje cyklopřejezd.

0/0
20.3.2011 20:13

Cernyprinc

to je mi panecku hospodaření

no asi maji penez dost ... a proc ne když to není z jejich.

0/0
17.3.2011 22:33

pingu1

jiz dlouho jsem se od srdce

..tak nenasmal...;-D  a to prej jsme narod kutilu a partysanu.. ty znacky jste ta namontovali misto socialnich davek..8-o

0/0
17.3.2011 21:03

t.varga

to se stím zas někdo jednou nepáral

to se stím zas někdo jednou nepáral a pěkně si vyznačkoval to svoje alibi :-P

0/0
17.3.2011 15:54

AntiGuru_zničí_noční_můru

Připomíná mi to toho policajta, co při kontrole majáku

hlásil kolegovi za volantem opakovaně "Svítí", "Nesvítí", "Svítí", "Nesvítí","Svítí", "Nesvítí","Svítí", "Nesvítí","Svítí", "Nesvítí","Svítí", "Nesvítí","Svítí", "Nesvítí","Svítí", "Nesvítí",....

Že by na tamní radnici nějaký takový bývalý seděl ?!?:-)

0/0
17.3.2011 14:44

Leinad

Re: Připomíná mi to toho policajta, co při kontrole majáku

Vy byste to nepřijal, když máte z jedné strany dotace z EU, z druhé strany dárky od firmy spravující značky, a ze třetí strany volby a reklamní agenturu, která chce maximum metrů cyklostezek?

0/0
20.3.2011 20:37

carolusI

Já to vzdávám

vidím, že většina diskutujících vůbec nepochopila absurditu celé situace. A dohadují se o něčem úplně jiném. Čest čestným vyjímkám. A jelikož předpokládám, že se v diskusi ozývají i místní zastupitelé, budeme mít určitě podobné cyklostezky i na dalších mistech. Bolševík mě sice štval, ale peníze přece jen utrácel účelnějším způsobem (tedy až na fond solidarity a platy okresnich tajemníků KSČ).

0/0
17.3.2011 14:36

brta

Re: Já to vzdávám

Známka solidarity byla 10 Kčs a plat okresního tajemníka KSČ byl 10000 Kčs.Můj plat jako nákupčí v textilním závodě byl 3500 Kčs!!!!

0/0
17.3.2011 16:15

swiss114-3

posle te mi fotku toho urednika, co to schvalil

dam si ji zaramovat, At zije Sovetsky svaz,, aaa pardon doba se posunula... EU.

0/0
17.3.2011 13:21

Pruitt Igoe

Re: posle te mi fotku toho urednika, co to schvalil

co s tím má společného EU? Tohle je výsledek práce čistě českých mozků ;-D. Kde jen mohli udělat soudruzi z ČSSR chybu? [>-]

0/0
17.3.2011 13:55

carolusI

Re: posle te mi fotku toho urednika, co to schvalil

Já jí chci taky.

0/0
17.3.2011 13:57

Leinad

Re: posle te mi fotku toho urednika, co to schvalil

To byl ten zastupitel, který má kamaráda ve firmě, která staví značky. Nemusíš ani do Bruselu, ale ani do Prahy, stačí do hospody za svým starostou.

0/0
20.3.2011 20:16

LUCKA.KOBRA

Re: posle te mi fotku toho urednika, co to schvalil

R^;-D

0/0
22.3.2011 7:54

RomanL

Re: posle te mi fotku toho urednika, co to schvalil

Bingo! ;-D

0/0
24.3.2011 8:27

Lvy

Dotace z EU?

Předpokládám, že tento nesmysl byl opět štědře dotován z EU. Jen si tak říkám, kdy už konečně někteří politici a snad i lidé pochopí, že EU není tiskárna na peníze, ale že tam ty peníze pošleme z našich daní a pak je milostivě dostaneme zpátky. Samozřejmě patřičné náklady na úředníky činí asi 50%, které se nenávratně ztrácí a stejně tak projekty jsou nesmyslně předražené. Ve výsledku je to asi tak, že nás tyto akce stojí odhadem 4x více než je jejich skutečná cena... ;-(;-(;-(Rv

0/0
17.3.2011 13:18

Pruitt Igoe

Re: Dotace z EU?

To bych neřekl. Ony jsou přece jenom peníze přerozdělené Bruselem mnohem líp kontrolované, než kdyby se rozdělovalo na českých úřadech. To bychom se teprve divili.. 8-o

0/0
17.3.2011 13:38

Lvy

Re: Dotace z EU?

Proč vůbec něco rozdělovat??? Rozdělování je nesmysl. Jediný rozumný smysl mají velké projekty na národní úrovni, ale všechno ostatní je vyhazování peněz. Copak město samo neví kde co potřebuje udělat? A když bude mít jen svoje peníze tak si to jo dobře pohlídá, aby neutrácelo zbytečně. Dokud tohleto nenastane, tak to bude to jeden větší průšvih za druhým a o tunelech ani nemluvě...

0/0
17.3.2011 13:47

Leinad

Re: Dotace z EU?

R^

0/0
20.3.2011 20:37





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.