Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Japonsko má nové hrdiny: techniky z elektrárny, kterým bývá mdlo

Japonskou elektrárnou Fukušima 1 cloumají už několik dní výbuchy a požáry. V jejích útrobách se snaží několik desítek techniků předejít nejhoršímu - jaderné katastrofě. Kdo jsou muži a ženy, kteří denně nasazují život v radioaktivním prostředí?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

peter567

Helicopters dump water to cool reactor

Helicopters are dumping water on a stricken reactor in northeastern Japan to cool overheated fuel rods inside the core.

The crisis at several reactors of the Fukushima Dai-ichi plant were set off when last week''s earthquake and tsunami knocked out power needed for their cooling systems and ruined backup generators.

Japanese officials struggling to avoid full meltdowns have raised hopes of easing the crisis, saying they may be close to bringing power back to the plant and restoring the cooling systems.

12 mins ago AP

0/0
17.3.2011 2:48

Samboush

Už tam perou vodu helikoptérama do 3ky.

0/0
17.3.2011 1:55

Samboush

Japončíkům přijelo/přijede do elektrárny

policejní stříkací auto a asi bude stříkat na vyhořelé palivo o kterým nikdo neví jakou má teplotu. To jsem zvědavej.

Podle Nikkei 225 kterej je aktualně na  -4,85 par desítek minut po openu to moc nadějně nevypadá. Uvidíme.

0/0
17.3.2011 1:40

Samboush

Náš populárně vědecký kamarád Dr. Michio Kaku doporučuje.

http://bigthink.com/ideas/31617

0/0
17.3.2011 1:28

Samboush

Vana na vyhořelé palivo - teplota

http://www.iaea.org/newscenter/news/tsunamiupdate01.html

0/0
17.3.2011 1:27

Samboush

Nejlepší je jak novináři

vydrží tak max 2-5 dní, pak na to hodí bobana.

0/0
17.3.2011 1:04

jazzsoulicious

Re: Nejlepší je jak novináři

R^

0/0
17.3.2011 1:27

jenda.skocdopole

1 bazén = 100 atomovek !!!

V jednom bazénu, který se japoncům nedaří dostat pod kontrolu, je 350 tun vyhořelého paliva, což je zhruba 100 násobek váhy bomby použité v Hirošimě/Nagasaki. Jestli jim to tam bouchne, tak potěš pánbůh.

0/0
17.3.2011 0:49

Gottfried

Re: 1 bazén = 100 atomovek !!!

záleží na tom,jaký je tam palivo, pokud obsahuje i plutonium pak možná ano, ale pochybuju. Klasický palivo nebouchne, nemůže..jedině....hmmm,, že by nastala izotopická reakce.

Zejtra tady budou soudruzi z ČEZu, oni Vám jistě kvalifikovaně odpovědí...;-) i když už budou svítit...

0/0
17.3.2011 0:55

petr.n_22

Re: 1 bazén = 100 atomovek !!!

Nebouchne. Fyzikálně není možné, aby doslo k jaderné explozi. Navíc i složení je jiné.

0/0
17.3.2011 0:56

jenda.skocdopole

Re: 1 bazén = 100 atomovek !!!

Samozřejmě, k explozi nemůže dojít, protože uran není uzavřen v obalu, který by ho udržel dostatečně dlouho pohromadě. Ale mohla stejně by se tam nastartovat řetězová reakce a po několik tisíc let by to tam pěkně mohlo bublat. V Uzbekistánu mají bránu do pekla (hledejte na googlu Darvaz: The Door to Hell), japonci by mohli mít věčně bublající radioaktivní jezírka.

0/0
17.3.2011 1:24

garii v16.0

Re: 1 bazén = 100 atomovek !!!

Tak proč to srovnáváš s atomovou bombou? Panikář? :-)

0/0
17.3.2011 1:26

jenda.skocdopole

Re: 1 bazén = 100 atomovek !!!

Z globálního hlediska by byl dost velký průser i to kdyby se v bazénu s odpadem nastartovala řetězová reakce. Všechno by to tam bublalo při teplotě pár tisíc stupňů a do atmosféry dostávalo značné množství radioaktivního bordelu. A už vůbec mi není jasné, jestli a jak by bylo možné to uhasit. Japonci by se pak mohli leda tak odstěhovat na Sibiř.

0/0
17.3.2011 1:36

garii v16.0

Re: 1 bazén = 100 atomovek !!!

A opravdu chápeš, že štěpná reakce se sama od sebe nerozjede. Navíc, když je tohle typ paliva, které má záporný koeficient reakce? Tedy že se v moderátoru utlumuje? Nechápeš, že?

Hoření tyčí není řetězovou reakcí, uvolní se maximálně vodík a ten je výbušný při reakci s kyslíkem. Žádné značné množství radioaktivního materiálu se do ovzduší nedostane. Viz 1,39 milisievertu právě v těchto chvílích.

0/0
17.3.2011 1:40

jenda.skocdopole

Re: 1 bazén = 100 atomovek !!!

Štěpného materiálu pro nastartování řetězové reakce je v bazénku více než dost, na to stačí pár kilo plutonia. Dokud bude odpad rovnoměrně rozmístěn v prostoru bazénu bude vše v pořádku. Jenže jestli se odpad roztaví, část se rovnou odpaří, zbytek se smíchá na dně a řetězová reakce se může zase rozběhnout. Vyhledejte si na googlu přírodní jaderný reaktor myslím, že budete velmi překvapeni

0/0
17.3.2011 8:10

Antonín, topič

Re: 1 bazén = 100 atomovek !!!

Jasně, je to taková brnkačka, proto všechny země světa s přehledem provozují jaderné zbraně a elektrárny.;-D

0/0
17.3.2011 8:15

garii v16.0

Re: 1 bazén = 100 atomovek !!!

He he.. A Říp váží stomilionkrát víc než bomba v Hirošimě, máme se bát? ;-D

0/0
17.3.2011 1:13

maruširi

Re: 1 bazén = 100 atomovek !!!

Počkej a co tam jako má vybouchnout. Snad ne to vyhořelé palivo? Takhle kouzlit ani Nips neumí!

0/0
17.3.2011 9:20

Vážný

Připadá mi, že jim chybí kreativita

Jestli se nepletu, tak technici JE jsou trénovaní, aby neměli kreativitu (jinak by se opakoval Černobyl), ale na CNN jsem četl povzdech jednoho technika, že stříkání vody s borem dírou ve zdi do budovy není popsáno v protokolech...

To nemá ta jejich "domobrana" jediný tank? To vodní dělo není zrovna bezpečný nástroj, zatímco tank s proudnicí připevněnou k hlavni by byl daleko lepší nástroj ochrany před radiací.

Průšvih jsou ty bazény s vyhořelým palivem umístěné přímo pod střechou bloků. JSem zvědavej jak vypadají v těch zničených budovách....

0/0
17.3.2011 0:32

Gottfried

Re: Připadá mi, že jim chybí kreativita

jsem z toho taky docela šokován, jak jsou nevybavení, dokonce si půjčují policejní stříkačky. Asi to má v režii pořád vlastník AE, jinak si to nedokážu vysvětlit. Každopádně mají ještě dva dny - pokud to nezvládnou, bude možná zamořeno 20- 30 % území Japonska, takže `Cernobyl na druhou.

P.S. Japonsko nemá pravidelnou armádu, jen tzv. Síly sebeobrany, vyzbrojené americkým šrotem. Ale to se právě ted mělo změnit....

Je tu plno nejasností a podivných náhod.?

0/0
17.3.2011 0:43

Vážný

Re: Připadá mi, že jim chybí kreativita

Spíš se projevila i negativní stránka jejich povahy, neztratit tvář, nikoho nežádat, vše musí schválit příslušný šéf a ten musí mít čas na rozhodnutí.

0/0
17.3.2011 1:29

Jakub76

Re: Připadá mi, že jim chybí kreativita

"bude možná zamořeno 20- 30 % území Japonska, takže `Cernobyl na druhou." - vy se na černýá scénář snad přímo těšíte, zatím unikající radiace je proti té černobylské pouhým čajíčkem

0/0
17.3.2011 6:38

garii v16.0

Re: Připadá mi, že jim chybí kreativita

Fakt by mě zajímalo, jak dostaneš do města, kde je kompletně zničena infrastruktura, tank... :-)

0/0
17.3.2011 1:14

Vážný

Re: Připadá mi, že jim chybí kreativita

Třeba po vodě... Ta elektrárna má přístaviště...

0/0
17.3.2011 1:48

Vážný

Re: Připadá mi, že jim chybí kreativita

Nebo tamtudy co projela ta policejní stříkačka.

Vzpomínám na záběry z Černobylu, a ta SA, která tam zasahovala, to bylo o dost jiný kafe.Vím, totalita, řada mrtvejch. Pokud se jim to nepodaří uchladit, tak ta řada tam bude taky....

V podstatě se ukázal hlavní průšvih JE: Je třeba i po zastavení řadu let chladit palivo. Pokud dojde elektřina, ale hlavně voda, tak je problém větší než malý.

0/0
17.3.2011 1:51

Samboush

CNN Nějakej šéfik z USA obdoba naší Drábový

říka na CNN, že maj v JP vlastní experty a radiace je "Extremely High" a že maj všichni vypadnout na 50 mil od reaktoru . Že jestli jsem dobře pochopil v reaktoru 3 neni žadná chladící kapalina a že jako ERROR.

0/0
17.3.2011 0:00

URB - Terminator1

Re: CNN Nějakej šéfik z USA obdoba naší Drábový

mno a čt 24 před chvílí že prý krize zažehnaná páč se podařilo natáhnout  nějaký  vedení.

0/0
17.3.2011 0:04

Samboush

Re: CNN Nějakej šéfik z USA obdoba naší Drábový

všude píšou planned , tzn jako že to natáhnou..

0/0
17.3.2011 0:11

Gottfried

Re: CNN Nějakej šéfik z USA obdoba naší Drábový

pochopil jste to správně, Švýcaří píší 80 km (zatím) Pokud se do vany reaktoru nepodaří načerpat vodu hrozí "VELKÉ ZNEČIŠTĚNÍ" (SIC).

japonská vláda požádal policii, aby zapůjčila své stříkačky(viz link)..Tomu říkám technologická převaha. ;-D;-(

http://www.tagesanzeiger.ch/ausland/die-tsunami-katastrophe/Leere-Becken-sollen-mit-Wasserwerfern-gefuellt-werden/story/10001967?dossier_id=885

0/0
17.3.2011 0:07

OskarPokorny

Re: CNN Nějakej šéfik z USA obdoba naší Drábový

Hele Gotfried když si ten věřící katolík, klerofašista a antisemita (jak si uvedl dole) si taky kreacionalista? Já bych si jen chtěl udělat obrázek o výši (níži) tvé inteligence.

0/0
17.3.2011 0:16

Gottfried

Re: CNN Nějakej šéfik z USA obdoba naší Drábový

podívej bolševiku, půjdem k věci: Fukušima bude horší než Černobyl. Dnešní zprávy mluví jasně o tom, že došlo k výbuchu v turbínové části. A protože se jedná o 40-ti letou hajtru, která je pouze jednookruhová, tak už v podstatě došlo k úniku silně radioaktivní páry, která je od samotné jaderné reakce vzdálena pouze několik cm - pouze přes plášť samotné varné nádoby. Z toho důvodu, že má AE Fukušima pouze jeden okruh, tak do ovzduší uniklo téměř to nejhorší, co vůbec mohlo. Další problém: co se stalo s biologickou ochranou příslušného reaktoru?!

Ale to pořád není všechno, zatím co v Černobylu došlo k havárii na jednom, a to 4. bloku, v Japonsku to jsou minimálně 2 bloky v AE Fukušima I., ale problémy mají i v novější AE Fukušima II. Tak nakonec máte Vy i paní Drábová pravdu, s Černobylem to srovnávat opravdu nelze, tam se jednalo pouze o jeden reaktor.;-)

0/0
17.3.2011 0:37

petr.n_22

Re: CNN Nějakej šéfik z USA obdoba naší Drábový

Černobyl neměl vůbec kontejnment. Reaktor byl z plného výkonu rozerván do vzduchu, a ještě tak bylo silně hořlavé grafitové jádro. To tady prostě není.

0/0
17.3.2011 0:44

Gottfried

Re: CNN Nějakej šéfik z USA obdoba naší Drábový

jo souhlas v Černobylu bylo větší "bum" a nasledoval export směr zapadní Evropa. ;-) V Japonsku to bude jen s jinou zvukovou kulisou, ale možná o to horší....

0/0
17.3.2011 1:03

garii v16.0

Re: CNN Nějakej šéfik z USA obdoba naší Drábový

Fakt by mě zajímalo, jestli těm blábolům, co tady píšeš, i věříš... ;-)

Ta tvoje silně radioaktivní pára je slabě radioaktivní pára. Ta čtyřicetiletá hajtra vydržela desetkrát silnější zemětřesení, než na jaké byla projektována. Nevím, co je to varná nádoba, asi nějaký rendlík. Fukušima Daini je naprosto v pořádku a veškeré reaktory na ní jsou uchlazeny. Opravdu tě to lhaní tolik baví? :-)

0/0
17.3.2011 1:13

IARK - Návnada nesprávné cenzury

Re: CNN Nějakej šéfik z USA obdoba naší Drábový

8-o8-o8-o Mohu poprosit o odkaz? Mate nejspis spatny zdroj informaci, predpokladam nejaky hrozne zeleny Jeste napis, ze tam dojde k jadernemu vybuchu a mrak je plny plutonia a muzes si vzit prasek

0/0
17.3.2011 7:51

Semper Fi

Re: CNN Nějakej šéfik z USA obdoba naší Drábový

Už zase, jako každý den začínají panikáři roznášet lži po webech. Silná radioaktivita, jaderný výbuch, díry v reaktorech - stále stejná lživá písnička.

Nic takového tam nebylo, není a nebude. Jen na krátký okamžik bylo v JEF1 naměřeno 11 930 mikroSV (11,9 milisievertů). Zvýšení oproti přírodní radiaci tady je asi 5x, je to asi 5x  méně od prvních známých škodlivých účinků. Za půl hodiny potom už to bylo jen 0,6 milisievertů.

Bylo by dobré, kdyby všem našim zeleným a jiným teroristům a panikářům odpojili elektřinu. Už proto, že jde převážně o energii z JEDU a JETE.

0/0
17.3.2011 8:11

Gottfried

Re: CNN Nějakej šéfik z USA obdoba naší Drábový

ty zrovna něco mluv, zloději nicku. Nepovídej, že jsi skutečný Semper. Není ti to trapný ?Rv8-o

0/0
17.3.2011 9:46

jenda.skocdopole

hlavní průser je

že nestíhají chladit skladiště vyhořelého paliva, v kterém je !!! několik set tisíc !!! vyhořelých palivových článků - tzn tisíce tun radioaktivního materiálu. Jestli se roztaví a odpaří třeba jenom zlomek procenta, máme se opravdu na co těšit

0/0
16.3.2011 23:28

petr.n_22

Re: hlavní průser je

Ty jsi taky tisíce tun. Jeden takový proutek, který je v palivových tyčích si můžeš představit asi jako takový ten kulatý magnet na ledničku. Ty jsou zatavené v zirkonové tyči, a tyto tyče tvoří palivový soubor.

0/0
16.3.2011 23:34

jenda.skocdopole

Re: hlavní průser je

Prosímvás, radši si něco o tématu nastudujte, ať nevypadáte jako blb. Třeba tady http://www.nirs.org/reactorwatch/accidents/6-1_powerpoint.pdf . K březnu 2010 měli Japonci celkem 5000 tun vyhořelého paliva, z toho polovinu ve Fukušimě.

0/0
16.3.2011 23:45

Gottfried

Re: hlavní průser je

tihle lotři, kteří tady o té katastrofě laškují jsou evidentně placeni ČEZem, R^R^

0/0
16.3.2011 23:48

petr.n_22

Re: hlavní průser je

Hoří tam max bazén s několika vyhořelými kazetami, ne dlouhodobé uložiště. Tam se 5000 tun opravdu nevejde. Šíříte paniku, a víte o tom, že je to nepravda.

0/0
17.3.2011 0:10

Gottfried

Re: hlavní průser je

zato Vy jste pln nezdolnéhom optimismu, tak kupředu lévá.;-€

0/0
17.3.2011 0:12

petr.n_22

Re: hlavní průser je

No tak to se vám opravdu povedlo, já a levá ;-D

Já jsem realista a pragmatik.

0/0
17.3.2011 0:19

OskarPokorny

Re: hlavní průser je

Nehádej se s nim je to blázen.

0/0
17.3.2011 0:24

garii v16.0

Re: hlavní průser je

Ne, je to lhář a demagog.

0/0
17.3.2011 1:19

Semper Fi

Re: hlavní průser je

Zelený lhář, ekoterorista a panikář.

0/0
17.3.2011 8:13

Gottfried

Re: hlavní průser je

a ty jsi zloděj nicků, bolševický retušér a atomový maniaik.

0/0
17.3.2011 9:52

jenda.skocdopole

Re: hlavní průser je

Ve Fukušimě mají 7 bazénů, v nich je celkem kolem 2500 tun radioaktivního odpadu, tzn v jednom bazénu je ~ 350 tun. Pro srovnání, atomovky, které Američani shodili na Hirošimu/Nagasaki vážily 4 tuny.

0/0
17.3.2011 0:40

garii v16.0

Re: hlavní průser je

Jsi si opravdu jistý, že atomovka hozená na Nagasaki a odpad z elektrárny je jedno a totéž? ;-D

0/0
17.3.2011 1:20





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.