Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Muž měl ve střevě díru, soud v Kroměříži hledá, kdo to zavinil

Když se Jan Večerka před lety rozhodl, že zajde k lékaři na rutinní vyšetření, netušil, že tím začíná nekonečný kolotoč zdravotních problémů a soudních pří. "Jsem typický příklad toho, jak se ze zdravého člověka stane vážně nemocný. Snadno a rychle," tvrdí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Lobos

Jeden se nestaci divit .....

Tak jsem si to tu procetl a nestacim se divit nad tou vedeckou urovni diskuze R^ Za kazdou cenu obhajovat kolchozni ceske zdravonictvi a srovnavat ho s nejakym cizim a jeste ke vsemu s tim Emerickym.. V USA ma pojizdne MRI kazde vetsi ortopedicke oddeleni a kdyz ne, tak na nej cekat mesic jako v cesku.... Neochota pojistoven hradit kolonoskopii nebo mamogram protoze jsou "levnejsi" alternativy? To nevadi ze stoji za H%$#NO, jako to ktere si musite doma stradat misto te kolonoskopie..... Prevence ? To slovo neni v cechach zatim mezi pojistovnami zname...Nechat se v cechach hospitalizovat? Tak to radsi stravim 10 hodin na ceste zpet domu s tim rizikem, ze ujma na mem zdravi bude mensi nez podstoupit nejaky zakrok v ceske nemocnici...:-/

0/0
16.3.2011 15:01

pavelthelong

Re: Jeden se nestaci divit .....

ono se to tezko vysvetluje cloveku, kterj o dane problematice nevi ani zbla-ale medicina je trosku o necem jinem nez tupe pouzivat nejmodernejsi diagnosticke a operacni metody-treba zrovna ten mammograf je veeeelmi sporna vec--na sever od mnichova se nestacim divit, kolik zbytecnych vysetreni se provadi a jak se ortopedi hrnou do operaci, aniz je zarucen vysledek. Hlavne ze pojistovna operaci nebo vysetreni zaplati.  Takze nemejte strach emericka auta a emericke zdravotnictvi uz davno nema status toho "super" . To je jenom pohadka z Emergency room pro lidi, kteri potrebuji si dokazat, ze US passport je neco jako permanentka do raje. PS. od doby, kdy jeden pribuzny-emigrant prohlasil, ze dokud nebude v CR McDonald, tak neprijede. protoze ma strach o vyzivu svych deti......tak beru "americany" trochu s rezervou

0/0
16.3.2011 18:13

KnížeSchwanz

platy jako v SRN, zodpovědnost ála Ázerbajdžán

Tuzemští lékaři by chtěli platy jako mají jejich kolegové v SRN, ale převážná většina z nich odvádí práci na úrovni felčarů z Ázerbajdžánu, za kterou rovněž nenesou sebemenší odpovědnost. Ještě, že pacienti v SRN a Rakousku zůstali uchráněni jejich exodu za lepším a tím ,,všeobjímající péče", čímž si velké procento z nich zachránilo život.!!

0/0
16.3.2011 11:09

pavelthelong

Re: platy jako v SRN, zodpovědnost ála Ázerbajdžán

doporucuji se problemem hloubeji zabyvat a navstivit nekolik zemi EU. Ve srovnani maji lekari v CR platy jedny z nejnizsich ( i treba vuci Polsku) ale kvalita pece je na srovnatelne urovni (viz nedavno uverejnen studie 2.-5. misto v cele EU) s nejvyspelejsimi zememi (napr. SRN. A) Napriklad rakouske pokistovny odmitaji platit prevozy Rakusanu kteri onemocneli v CR, domu do Rakouska, protoze pece v CR je srovnatelna a levnejsi;-D

0/0
16.3.2011 11:38

HrMo

Informovaný souhlas

Kdo se v problematice jenom trochu vyzná tak ví, že tzv. informovaný souhlas před výkonem, který sebou nese riziko se v každém zdravotnickém zařízení, státním i soukromém podepisuje. A každý kdo se taky trochu orientuje v právu tak potvrdí, že tento podepsaný papír nic neznamená a lékaře nezbavuje odpovědnosti. Tak to prostě je. V zájmu každého lékaře je, platit si pro podobné případy pojištění.a V případě zavinění újmy pacientovi z důvodu hrubé nedbalosti má pojišťovna právo případně vyplacenou částku po lékaři vymáhat. Žádná taková nedbalost při provedené kolonoskopii  prokázána nebyla, postup nemocnice musí zhodnotit  znalecký posudek. Jmenovaná paní doktorka je velmi pečlivá, zodpovědná a oblíbená, to potvrdí každý, kdo měl možnost se s jejím přístupem setkat.

0/0
16.3.2011 9:12

strangespot

V tomto případě bych se tvrdě pustil do FN Olomouc.

0/0
16.3.2011 8:42

jafava

Pán měl štěstí, že neumřel.

Manžel mojí kamarádky byl ambulantně na kolonoskopii kvůli přetrvávajícím průjmům také a po vyšetření, když ho bolelo břicho čím dál víc, vzali ho na další vyšetření do nemocnice. To už měl horečku a zjistili mu perforaci střeva; po celonočním operování a čištění břišní dutiny druhý den ráno zemřel. Byl to pro nás pro všechny šok. Prý se to ale stává. Shodou okolností firma zemřelého byla jedním z hlavních sponzorů při rekonstrukci budovy nemocnice.

0/0
16.3.2011 7:14

hyunix

Nemocnice Kroměříž

To musí být spolek který připravuje pacienty na patologii.To bude jejich maximum - děkujeme odejděte.

0/0
16.3.2011 6:08

macarát

Teď uvidíme zodpovědnost lékařů v praxi

Tipuji, že se ukáže, že je nulová, a žádný trest či náhrada škody nepřijde.

0/0
16.3.2011 0:51

Thorough

Ve fakultní nemocnici v Olomouci

stanovili diagnózu protržené střevo se zánětem a odmítli ho přijmout? To je tak na trestní oznámení.

0/0
16.3.2011 0:28

joyFX

Mně se líbí, jak

do takovýchto diskusí hned nalezou doktoři a rozjedou to. Jejich argumenty jsou pořád stejné: prostě stane se, nikdo za nic nemůže, možná nejspíš pacient, protože podepsal, a navíc, hlupáček, šel na vyšetření, když ho trápily průjmy, a to je špatné.

Neměla mu to ta madam MUDr. říci hned, že mu nejspíš střevo protrhne, nebo že to má jiná rizika, zvlášť je-li ve střevě (možná?) zánět? Nepostupuje se pak trochu jinak - vynecháme kolonoskopii a začneme třeba odběrem krve a jiných tělesných tekutin?

No a v neposední řadě mě dojímá to strašení "Amerikou". Doktoři vždy rádi straší systémem, který u nás žádnou tradici a šanci na uchycení naštěstí nemá. Proč ti doktoři nesrovnávají naše zdravotnictví s evropským, a nejlépe tím, které je nám geograficky nejblíž, a kterému bychom se chtěli časem vyrovnat? T.j.  německé, rakouské, švýcarské, dánské, francouzské ... ? Ještě že tu "Ameriku" a toho nebohýho Obamu máme, že, soudruzi lékaři?

0/0
15.3.2011 23:13

pavelthelong

Re: Mně se líbí, jak

"Neměla mu to ta madam MUDr. říci hned, že mu nejspíš střevo protrhn" ...absolutni souhlas!!. Mela, mela si to nechat podepsat. Pokud to neudelala, nemuze se divit.  Zbytek prispevku nestoji ze reakci - jako predpoklad pro diskuzi navrhuji se nejdrive precist vice prispevku od odstatnich

0/0
16.3.2011 7:17

strangespot

Re: Mně se líbí, jak

"Doktoři vždy rádi straší systémem, který u nás žádnou tradici a šanci na uchycení naštěstí nemá." Bojím se ale, že systém, kterým nás straší politici a který v civilizovaném světě nemá žádnou tradici, má u nás bohužel šanci na dočasné uchycení. Do doby, než si kamarádí z Celostátní zdravotní nahrabou, případně rozjedou ve spolupráci se spřátelenými úředníky mezinárodní arbitráže.

0/0
16.3.2011 8:57

amin

asi dal málo

panu doktorovi do obálky.....může si za to sám....

0/0
15.3.2011 23:11

Morčosaurus Rex

No jo,...KM

Pánovi přeju hodně štěstí u soudu a budu ráda, když vysoudí peníze i za všechny ostatní pacienty, které v Kroměříži "léčili". Kdo je z okolí, ví své....Jsem ráda, že to přežil.

0/0
15.3.2011 22:13

strangespot

Re: No jo,...KM

Jaký ředitel, taková nemocnice.

0/0
16.3.2011 8:51

pepepo

Přece nechcete, aby za 70000 dělali lékaři zázraky, říká

exitus Kubek. Dejte lékaři barák a budete zdráv. Pokud jste škrt a lékař dělá za almužnu šedesát, sedmdesát tisíc, tak ani neobtěžujte. Je to váš problém.

0/0
15.3.2011 22:11

magelan

Re: Přece nechcete, aby za 70000 dělali lékaři zázraky, říká

No, taky by to mohla být taková předzvěst reformy zdravotnictví. Taková ta od Šnajdra a spol. Ale to je otázka pohledu. Každopádně, jeli pravda co se tam o tom Olomouci píše, tak to je slušná pra....

0/0
15.3.2011 22:16

pomocný učitel Václav Poustka

Re: Přece nechcete, aby za 70000 dělali lékaři zázraky, říká

Nevěřím tomu. Už ze samotné podstaty věci je to nesmysl.

0/0
15.3.2011 22:22

magelan

Re: Přece nechcete, aby za 70000 dělali lékaři zázraky, říká

Kdoví. Já netvrdím že to MUSÍ být pravda. Ale zažil jsem vícekrát odmítnutí z pracoviště které má povinnost se postarat o pacienta a urputnosu snahu najít důvod, proč to nejde. Někdy mi i na rovinu kolegové řekli, že se jedná o peníze (stop stav od pojišťovny) Takže jsem ohledně reformy která má za cíl snížit počet lůžek o 10000 docela skeptický. Víte, já budu ten, který bude přemýšlet, jak to udělat, když budu mít v noci jednu postel a tři akutní pacienty. Vám to může přijít jak o snadný ale je to složité rozhodování a bude na mě.

 

Ono když snížíte počet akutních lůžek sníží taky nekdo počet akutních pacientů? Asi ne... :-/

0/0
15.3.2011 22:27

pomocný učitel Václav Poustka

Re: Přece nechcete, aby za 70000 dělali lékaři zázraky, říká

Vašemu vysvětlení rozumím, ale z pricipu přece lékař nemůže poslat pacienta ohroženého na životě domů, autem s manželkou, do padesát kilometrů vzdálené spádové nemocnice jenom proto, žeho jej nemá "kam položit".

0/0
15.3.2011 22:36

magelan

Re: Přece nechcete, aby za 70000 dělali lékaři zázraky, říká

No to by určitě neměl. Nicméně, pokud to není kec, tak se to asi stalo... A jen mám obavy, že po pár reformách těch chytráků nahoře, kteří zdravotnictví vidí jen jako příležitost k obohacení se,  by se to mohlo stávat častěji... 

 

Prostě asi tak.

0/0
15.3.2011 22:43

pomocný učitel Václav Poustka

Re: Přece nechcete, aby za 70000 dělali lékaři zázraky, říká

Hm, to máte bohužel pravdu.

0/0
15.3.2011 22:47

pepepo

Re: Přece nechcete, aby za 70000 dělali lékaři zázraky, říká

Ale nesmysl. Když je lékař lempl a zanedbá péči, může za to ministr? Řidič žádnou opravu nemá, buď jezdí bezpečně, nebo někoho zabije a sedí. Lékař prostě neviděl. Bere málo a všichni od něj něco chtějí... Chudák. Prostě to asi vzali na lehkou váhu. To dělají mnohokrát. Pouze tvrdí, že jim do toho nemáme právo kecat. Nejsou nadlidi. Jenom  exitus Kubek si to myslí. A jemu pár vyšinutých podobných.

0/0
15.3.2011 22:57

macarát

Re: Přece nechcete, aby za 70000 dělali lékaři zázraky, říká

Vy jste nečetl výroky LOKtorů v době, kdy si žádali vyšší platy? Za vše špatné v rezortu přece může ministr!

V naší nemocnici se uzavřela nevýhodná smlouva - může za to ministr. Máme špatného ředitele - může za to ministr. Primář bere úplatky - může za to ministr. Kolega v okresce dělá zbytečné výkony na mrtvolách (všichni živí totiž chodí raději do  krajské a tak jen díky  přivezeným mrtvolám může okreska vykazovat činnost) - může za to ministr.

Já sám beru úplatky? No může za to ministr, když dopustí takové hrozné zdravotnictví, tak snad ode mne nemůže nikdo čekat, že budu Mirek Dušín....

0/0
16.3.2011 0:57

odborar

Jak se tohle může stát při porušení zdraví ohrožující život?

Proto se vydal do Fakultní nemocnice v Olomouci. "Tam mi sice stanovili správnou diagnózu, tedy protržené střevo a zánět, ale odmítli mě přijmout. Nebyl jsem spádový pacient," vzpomíná Večerka.  To je snad zlý sen!!Nemocnice ho odmítne přijmout protože není spádový pacient? Co na to ministr zdravotnictví, že pošlou člověka s protrženým střevem zpět?  Budeme snad umírat proto, že nás nemocnice nevezme, že nepatrříme do jejich regionů? K čemu platíme zdravotní pojištění, když ho čerpat mohou jen ,, spádové nemocnice?" Co je to všechno za svinstvo ve zdravotnictví? ??;-€

0/0
15.3.2011 21:47

magelan

Re: Jak se tohle může stát při porušení zdraví ohrožující život?

Ano, tohle mi také připadá nejhorší. Udělat pacientovi do střeva díru a nevšimnutsi toho, to se stát může (byť mi to laici budou mít za zlé), alejá jsem od fochu a tak vím že TOHLE možné je a ještě to neznamená, že někdo udělal něco špatně. Je i možné, že na to v té první nemocnici nepřišli. Díra se může zalepit, střevo je čisté takže stolici mít v břiše nebude a vzduch se může stačit vstřebat ... jednou jsem takhle málem nepoznal stejnou příhodu, naštěstí to je z doby mého "mládí" a dopadlo to dobře, prostě jsme si nebyli jisti, tak jsme tu osobu odoperovali a za týden byla doma a bez následků (krom jizvy na břiše)

 

Ale co si neumím představit je fakt, že bych odmítl člověk a přijmout s touhle diagnosou, kor kdybych byl fakultka. Jasně, kdyby se jednalo o transpalntaci jater, tak ho taky na okresním špitálku nepřijmu, jelikož tohle samozdřejmě neumíme. Ale v článku uvedenu diagnosu umí operavat takřka kdokoliv a nemůže ho prostě poslat pryč. Snad ani kdyby tp byl Paroubkův marťan..

0/0
15.3.2011 22:13

macarát

Re: Jak se tohle může stát při porušení zdraví ohrožující život?

Stát se to může, ve všech oborech může dojít k chybám, řidič kamionu může mít mikrospánek a podobně. Ale je potřeba, aby byl viník patřičně potrestán a poškozený patřičně odškodněn.

0/0
16.3.2011 1:02

pavelthelong

Re: Jak se tohle může stát při porušení zdraví ohrožující život?

na rozdil od ridice kamionu se predpoklada, ze (sice zridka, ale prece) se pri kolonoskopii dira do streva muze povest, i kdyz je vsechno naprosto spravne provedeno. Je to proste riziko tohoto typu vysetreni. Pokud by za pri spravne provedenem vysetreni byl lekar stale trestne zodpovedny, nebe kolonoskopie nikdo provadet. Nicmene ani ja ani Vy nevime, zda bylo vysetreni provedeno spravne - a ani nelze se to zpetne dozvedet

0/0
16.3.2011 7:23

Muadib

Koloskopie

je standardní vyšetření které je dle písemnictví zatíženo komplikacemi ve cca 2%. Tedy u dvou lidí ze 100 je problém. Problém bych neviděl u paní doktorky ale u nemocničního ošetření, tedy zejména a hlavně v Olomouci, kde stanovili diagnosu, ale pacienta nepřijali pro "nespádovost" - pokud je toto pravda. Pokud ano, tak je to taková pras.a.rna. že mi dochází slova.

Jinak, co se týká toho Američana - měl jsem osobně možnost spravovat produkty práce vyhlášené kliniky v USA které dozrály u turisty na dovolené u nás. Kdyby náš člověk byl ošetřen ve stylu "a la america" jako ten turista, byl by hoodně bohatý člověk... Bez pardonu.

0/0
15.3.2011 21:40

Thyronx1

Vyzadujete kolchozni (statni) zdravotnictvi

Tak si zazpivejte: "Ted uz mame co jsme chteli"....

Jestli se neceho bojim, tak toho, ze pri navsteve Ceska budu muset vyhledat lekarskou pomoc. Jsem z USA prodelal jsem radu operaci, beru leky, navstevuji pravidelne 2x rocne sveho lekare, mam dentistu, specialisty..

A to vse za $25 z me penezenky. Operace, oduvodnene pohotovosti, pobyty v nemocnici kryte 100% pojistovnou HAP. Jakkoliv drahe leky za pausal 10 nebo $5/recept. Operace samozrejme v soukromych klinikach a nemocnicich. Do tech statem dotovanych bych si nesel nechat osetrit ani porezany prst.

Snad se nekomu podari zde v USA zastavit socializaci zdrav. pojistoven a ponecha je neziskove a slouzici VYHRADNE zamestnanym a jejich rodinam. Proc ma muj zamestnavatel platit me pojisteni i tem co  se flakaji? 

 

0/0
15.3.2011 21:20

pavelthelong

Re: Vyzadujete kolchozni (statni) zdravotnictvi

my vsichni vime jak jsou USA nedostizne a padame proto na rit. :-o jenom mi nejde do hlavy, proc tak uspesny stat ma kojenecku umrtnost na urovni stredne rozvinutych zemi a proc vice nez 5 % obyvatelstva nema vubec pristup k lekari. A co se tyce CZ zdravotnictvi, tak nemusite mit zat strach- sice se na Vas budou mracit, ale osetri Vas stejne kvalitne jako na Mayo klinice. Proc by jinak odmitly nemecke pojistovny hradit akutni prevozy Nemcu z CR domu ?

0/0
15.3.2011 21:37

Muadib

Re: Vyzadujete kolchozni (statni) zdravotnictvi

R^R^R^

0/0
15.3.2011 21:42

anncz

Re: Vyzadujete kolchozni (statni) zdravotnictvi

Protoze je jina metodika pocitani statistiky.

S tim Mayo to urcite. Proto cely svet jezdi tam a ne do Kromerize. Ten americky pristroj v Ostrave uz funguje? Ten co je jeden ve stredni evrope a co jich vetsi mesta v USA maji 10?

0/0
15.3.2011 23:06

Muadib

Re: Vyzadujete kolchozni (statni) zdravotnictvi

měl jsem osobně možnost spravovat produkty práce vyhlášené kliniky v USA, které dozrály u turisty na dovolené u nás. Kdyby náš člověk byl ošetřen ve stylu "a la america" jako ten turista, byl by hoodně bohatý člověk... Bez pardonu.

0/0
15.3.2011 21:51

modrá straka kradačka

Re: Vyzadujete kolchozni (statni) zdravotnictvi

To máš zřejmě z těch telenovel.Proč Obama chce, aby měli právo na zdravotní ošetření všichni?? Kámoš už tam legálně děla několik let, a ve zdravotním pojištění má nárok max.na resekci žlučníku nebo slepého střeva. Ale ne na operaci srdce nebo onkologické léčení.

0/0
15.3.2011 21:57

pomocný učitel Václav Poustka

Re: Vyzadujete kolchozni (statni) zdravotnictvi

Pane Thyronyxi, vy jste profláknutý lhář, blábola, mystifikátor a patolízal. napsal jste už velkou poustu hloupostí ale tato je jedna z nejhloupějších.

0/0
15.3.2011 22:21

lofy

Spor trvá teprve tři roky ...

Tak to jsou teprve na samém začátku. To ještě pět šest let musí vydržet.Pak si podat žalobu na stát kvůli průtahům do Strasburku a dostane to zaplacený od státu. Na špitále nic nevysoudí,obzvlášť v tomhle těžko prokazatelném případě. Ale aspoň to přežil R^

0/0
15.3.2011 21:05

pavelthelong

P.S.

pokud FN Olomouc odmitla pacienta s peritonitidou z strevni perforace, pak by mel dotycny predevsim zalovat Olomouc. Ostatnim se vina neprokaze.....

0/0
15.3.2011 21:04

lofy

Re: P.S.

R^R^R^

0/0
15.3.2011 21:06

magelan

Re: P.S.

Ano, to je pravda. Ani nemuseli něco udělat špatně. Nepoznat diagnosu ještě nemusí být zanedbání péče. Chybu totiž může udělat každý člověk na světě. Ale vědět tu diagnosu a poslat ho pryč, to pochybení v péčí je jako hrom.

0/0
15.3.2011 22:20

pomocný učitel Václav Poustka

Re: P.S.

Myslím, že to celé bude nějaké překroucené. V principu je to stejné, jako kdyby policicsta ve službě nezasáhl při zločinu proti člověku, který nepochází z jeho okrsku.

0/0
15.3.2011 22:24

magelan

Re: P.S.

To je možné. Konečně, píší to novináři a Ti se překrucováním faktů v zásadě živí...

0/0
15.3.2011 22:28

Tomáš Jasný

Děkujeme, odcházíme

Neděkujeme, vypadněte. Takhle se "vyléčit" dokážeme sami.

Hlavně, že chtějí 80 k čistého ;-€

0/0
15.3.2011 21:03

pavelthelong

Re: Děkujeme, odcházíme

takove pripady se stavaji i v nejvyspelejsich zemich. Vzhledem k tomu, ze ani vy ani ja nezname detaily, je klidne mozne, ze krome FN neudelal nikdo zadnou zavaznejsi chybu. Apropos, uz jsem odesel a nehodlam se vratit ani za zlate tele

0/0
15.3.2011 21:09

VyMeTaky,2

Re: Děkujeme, odcházíme

A co za zlaté sele?;-D

0/0
16.3.2011 1:44

Muadib

Re: Děkujeme, odcházíme

jojo, tak se projevuje duševní porucha zvaná "manipulovatelnost politickou svoločí bez možnosti korekce pomocí vlastní inteligence z důvodu nedostatku její kvalitativní a kvantitativní přítomnosti". 

0/0
15.3.2011 21:45

meeddaa

Re: Děkujeme, odcházíme

Jo, tak 80 čistýho by chtěl asi každej, nejen doktor. Ale tohle je fakt ubohý, to ani nevíte, jaký měli lékaři požadavky? PS: Nejsem doktor

PS2: Nápověda - původní požadavky byly 35-70 tisíc HRUBÝHO pro nem. lékaře dle vzdělání a praxe za základní prac. dobu.

0/0
15.3.2011 22:48

pavelthelong

jako u blbejch na pude

fakta:

!.pacienta trapily prujmy, cili souhlasil s provedenim koloskopie. Lze predpokladat, ze v tlustem strevu mohl byt zanet (kolitida) To samo o sobe muze vest k perforaci.2. Lekarka mela pacientovi dat podepsat souhlas s vysetrenim.  V takove informaci stoji i to, ze v urcitych pripadech muze dojit k poskozeni streva. 3 pokud se jednalo o krytou perforaci, mohlo trvat par dni, nez se zacala projevovat. Pokud nema nemocnice vlastni CT, nemusela o tom vedet. 4. jedna se o neprilis beznou, ale v ramci vysetreni moznou komplikaci.....

0/0
15.3.2011 20:57

kocourek25

Obrátit se na naše soudy ?

To jsou zbytečně vyhozené peníze a navíc JUDr ,. vždy pokryje MUDr. Ty chudáčku paciente stejně utřeš hubu.RvRv

0/0
15.3.2011 20:49





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.