- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Celý problém je ten, že si u nás může zákony každý vykládat po svém. Zákon o pedagogickcýh pracovnících jasně stanovuje, kdo je kvalifikovaným pedagogickcým pracovníkem, a kdo není. Zásadním argumentem pro kritiky je, že za stejnou práci stejný plat. Ale již nikdo nepátrá po tom, jak uměle byl prodlužován termín pro nekvalifikované pedagogy, aby si mohli svoji kvalifikaci na vysoké škole dodělat. Kvalifikovanost musí být jedním z klíčových kritérií pro odměňování. Nebo by jste důvěřovali lékaři s atestací v oboru oční, kdyby Vám měl odoperovat kyčelní kloub? Já tedy osobně ne.
Nesmyslů, co odbory vymyslely bylo mnoho - proplácení suplovaných hodin dvojnásobkem, i když není naplněn úvazek, nestandartní určování místa provádění nepřímé práce atd. Zamysleme se už a přestaňme ze sebe dělat hlupáky. Jistě máme nárok na slušnou mzdu, ale někdy se snažíme toho dosáhnout velmi pro společnost nepochopitelnými kroky a tím své povolání srážíme v očích veřejnosti ještě hlouběji než je.
a nyní se na kvalitu práce najednou odvolávají . Kdyby ale někdo řekl ,snížíme tabulkové platy na 50% a vše ostatní půjde dle kvality práce na osobní ohodnocení , půjdou učitelské odbory do stávky. Považte tu hrůzu aby někoho hodnotil ředitel školy to by přece byla šikana . Těm co křičí nejde o odměňování dle kvality jejich práce ale opět jen o tabulky s tím rozdílem , že vzdělání půjde nahradit rutinou tj. roky praxe. Jde o klasickou závist - máme stejné žaludky chceme stejné peníze. Uznávám, že vysoká škola není vše a znám dost blbců s vysokou školou i dost středoškoláků kteří vysokoškoláky nasazením a zkušenostmi získanými lety praxe převyšují . Soukromý sektor kvalitu práce většinou ocenit umí ,ve státním si odboráři stále vydupávají tabulkové platy. TAKŽE VY VŠICHNI CHYTŘÍ A SCHOPNÍ UČITELÉ NEKRITIZUJTE ZA STÁVAJÍCÍ SYSTÉM ODMĚŇOVÁNÍ VLÁDU , MOHOU ZA NĚJ JEN A JEN VAŠI SOCIALISTY MYSLÍCÍ ODBORÁŘŠTÍ ŠÉFOVÉ A VAŠI MÉNĚ SCHOPNÍ KOLEGOVÉ , KTEŘÍ SE ZA NĚJ SCHOVÁVAJÍ .
Vysoká škola z nikoho učitele neudělá, ani kdyby měl 2 VŠ, není to záruka kvality jeho práce. Pouze praxe a zkušenosti ukážou, kdo je a není učitel. Která VŠ je pro učitelské povolání přijatelná, když ne pedagogická fakulta zakončená magisterským titulem? Myslíte si, že pak záleží na tom, zda zde studujete "obor'' či ''aprobaci" ?
Poslanci maji stejne platy, at uz maji vystudovane 3 vysoke skoly nebo jen zakladni vzdelani, at jim je 70 nebo 21 roku. Nikomu z diskutujicich to nevadi??
Nekteri poslanci volebni obdobi odsedi a odklikaji na hlasovacim zarizeni, jini se aktivne zapojuji do tvorby a uprav zakonu. Maji za tu aktivitu priplatky??
No konečně jste se odhalil. Já pořád přemýšlel, kdo to tu může psát tak nebetyčné hovadiny. A vy jste poslanec, tak to už to chápu.
Já nějak nechápu proč by potom někdo kdo chce být učitelem měl vysokou školu, když by měl stejný plat jako ten, kdo ji nemá. Proč by potom chodil na pedagogickou fakultu, seděl tam pět let a potom by z toho neměl ani vyšší plat? Navíc v dnešní době, kdy se na VŠ dostane skoro každý a se střední končí jen ti méně nadaní (alespoň z mého okolí nešli na VŠ co maturovali za 15-16) by se podle mého názoru snížila i kvalita výuky. Už dost, že na učitele angličtiny na ZS stačí mít jen maturitu z angličtiny, kterou má dneska každý, ale umí ji velmi dobře podle mne mizivé procento
Protože škola a to i vysoká je přípravou na povolání. Její absolvování neříká nic o kvalitě práce. Jiná otázka je, zda na určitých pozicích mohou být i středoškolsky vzdělaní lidé.
pak rvou ze to je nespravedlivy....to spadli z visne nebo co?
Je zajímavé, že podobná stupidnost nenapadla lidi ve zdravotnictví. Ještě jsem neslyšel, že by nějaká sestra tvrdila, že za umí obvázat ránu stejně jako doktor, a tak má právo na stejnou mzdu. Školek je ale tak málo, že vám děcko vezmou jen když je předškolák a voni se hádaj o takové cipinky!!!
Demagogie. Sestra je sestra, nikoliv lékař. Učitel je učitel. Nikde nezní titul.
Jednoduché řešení: Učit může pouze VŠ vzdělaný člověk, středoškolsky by mohl vykonávat podpůrné činnosti (školník, dozor v jídelně apod.) ostatní propustit.
A jako všechna řešení hlopé. Kdo by pak učil ;-)))
Tady se to vážně hemží ignoranty. K čemu má mít teda soude VŠ, já bych to odsoudil lépe. To je vážně neuvěřitelné tyhle úvahy. To je zoufalství demokracie, že každý nedovzdělaný ptmc má stejné právo do všeho kecat. Proto to u nás takto vypadá.
Taky jsi nepochopil problém? Prostě jsou učitelé bez VŠ. Až budou soudci bez VŠ, pak by měli mít stejný plat jako ti s VŠ. S rušením škol to ale nemá nic společného.
Řada učitelů i s VŠ učí předměty,které nemá v aprobaci,takže učí neodborně-odborně jen díky praxi.
Uč učí TV,protože aprobovaný na škole nen
Uč.učí M,protože do úvazku mu chybí hodiny,ale M v aprobaci nemá...
Takže SŠ nebo VŠ pro pedagoga?!Učit může u nás každý a všechno.
Pro uč. MŠ je odpovídající SŠ-pedagogická,stejně pro uč.ZŠ 1.st. a ten zmatek na 2.st vyřeší ....
Na ZŠ je spis potreba umet deti zaujmout, znat zpusob, jak jim ty zakladni vedomosti predat. To zvladne lepe i kazda 18-leta holka, ktera v obdobi dospivani pracovala ve skautskem ci jinem podobnem oddilu nez sebelepe kvalifikovana stara ucitelka, ktera na deti kouka jako na "parchanty", kteri ji jen otravuji.
Latku ZŠ si kazdy prumerne inteligentni clovek pamatuje a staci se z ucebnic ci jinych materialu naucit par dni dopredu.
Od stredni skoly uz je to jinak, tam uz je potreba umet mnohem vic, umet informace HLEDAT, umet reagovat na znalosti studentu atd. I tak lze nalezt kvalitni kantory, kteri nemaji ukoncene VŠ vzdelani.
No a na VŠ? Tam uz by slo asi jen okrajove o nektere obory (napr. IT apod.)