Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Policisté a záchranáři možná dostanou červenomodré majáčky

Majáčky u aut policistů, hasičů a záchranářů budou možná po vzoru USA červenomodré. Nápad ostravských požárníků chce uskutečnit meziresortní komise ministerstev vnitra a dopravy. Další změnou má být blikající zelená na semaforech.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

_M_

:-)

Je to dobré, dopravní "expert" Huml to podpořil.

0/0
16.3.2011 6:52

Zbysek

modročervené

http://www.rescue112.cz/index.php?option=com_kunena&Itemid=87&func=view&catid=2&id=71

na Slovensku už asi pět let mají policejní auta modročervené.

„Důvodem je odlišení policejních vozů od vozidel ostatních služeb,“ uvedla mluvčí slovenského policejního prezídia Denisa Baloghová.

0/0
15.3.2011 22:58

mikaz

pane Huml když opisujete od sousedů tak pořádně, nebo líp

Určitý smysl dvoubarevný maják má. Z dálky je vidět kterým směrem auto stojí, protože červená půlka je vždy ta levá. Blikající zelená v Rakousku znamená, že má řidič ukončit průjezd křižovatkou, ale už do ní nesmí vjet, to byl měl pan superodborník vědět. a zkusil si pan Huml projet v Rakousku na oranžovou? Opisovat se musí umět! Co raději zákaz jízdy cyklistům tam kde je cyklostezka po silnici, zákaz jízdy na jízdním kole za stejných podmínek za jakých mají ostatní povinnou zimní výbavu, nařídit cyklistům povinné svícení světlem pevně uchyceným na jízdním kole a reflexní vestu za jízdy. Co třeba trestat bezohledné parkování přes dvě a více stání, nebo zavést centrální registr trestných bodů a uděloval je za přestupky v dopravě všem - chodcům, cyklistům i řidičům. Věřte, že by to fungovalo. Asi by nikdo nechtěl přijít o řidičák za bezohlednou jízdu na kole po chodníku, přebíhání silnice na červenou, přijít do autoškoly a zjistit, že jim mám dvakrát dražší, protože už mám nasbíráno.

0/0
15.3.2011 18:18

mikaz

Re: pane Huml když opisujete od sousedů tak pořádně, nebo líp

.....ale hlavně, hlavně myslet při vymýšlení zákonů, vy... na kraviny jako resuscitační masky, poslouchat odborníky z praxe a ne lobbisty, a domýšlet, domýšlet a zase domýšlet. Kdyby se myslelo, než se vymyslelo, tak na silnicích ani jin de určitě není tako vý b....l a chaos jako je teď., měli bychom se jak prasata v žitě a peněz na důchody by bylo dost. To by ale ve sněmovně museli myslet a nesměli by být líní si přečíst co schvalují, pokud ovšem vůbec umí číst, někdy o tom totiž dost pochybuji..

0/0
15.3.2011 18:23

Keni

Re: pane Huml když opisujete od sousedů tak pořádně, nebo líp

S tema semaforama to vidite moc spatne. Oni Rakusaci maji prave misto nasi oranzove blikajici zelenou a ta oranzova je tam jen jako pojistka. A verte tomu ,ze vjet osobakem na oranzovou je o docela vysokou pokutu. Ale pokud to provedet nakladakem ci busem, tak na to koukaji jinak.

Nnei to o rychlosto reakce, ale o bezpecnosti zastaveni. A rozhodne na blikajici zelenou nikdo na brzdu nehamtne jako u nas na oranzovou.

Ale konecne prvni mena zakona vedouci k bezpecnosti.

S tema cyklostezkama a povinosto bych byl sdilnejsi. On nikdo normalni na kocicich hlavach ci syklostezce nakreslene na hlavnim tahu nepojede. To je jen dilko par cykloekoteroristu a populismu magistratu. A nektere useky jsou fakt i nebezpecne. Byt to jinak, mel by jste asi pravdu.

0/0
15.3.2011 22:03

horác

majáky

pamatuji si červené majáky na hasičských vozech, pak je komouši zakázali, všechny složky musely mít modré, výjimku měli papaláši, kombinace červená-modrá s absolutním právem přednosti.

0/0
15.3.2011 13:43

vengeance666

Zastavit pro ambulanci a jine by taky pomohlo.

Cesi by se taky meli naucit to, co delaji v USA nebo v Kanade, kdyz vidi ambulanci, pozarniky nebo policii s majakem. Kazdy auto zajede ke kraji vozovky a zastavi a pocka az prejedou okolo. Kdyz jsem byl zpatky v Cechach tak jsem to automaticky udelal a ostatni ridici si mysleli a ukazovali mi, ze jsem debil. Jediny kdo to ocenil byl ridic sanitky.

0/0
15.3.2011 13:26

firekinell

Re: Zastavit pro ambulanci a jine by taky pomohlo.

Tak to jste tu asi moc dlouho nepobyl, dnes je to běžná praxe...

0/0
15.3.2011 14:22

prolhaní novinári

Tak to je vážně bomba

To je skutečně vytrhne!

0/0
15.3.2011 13:17

WIFI

to přece nejde

před lety na tento nápad prohlásila mluvčí ministerstva dopravy, že červené majáky být nesmí (v souvislosti s reportáží, že si některé SDH sami část majůmků modrých nahrazují červenými pro lepší viditelnost) a to proto, že by si je lidé mohli plést s brzdovými světly

0/0
15.3.2011 13:12

singlemalt

No vida, a pak že nedostanou přidáno.

0/0
15.3.2011 13:10

kOBLICH

Komupak se...

...podařilo nakoupit levně velké množství majáků?

0/0
15.3.2011 12:53

Petr.Majer

Re: Komupak se...

Nějakýmu dobře zapsanýmu kamarádovi, kterej to dokáže ocenit.

0/0
15.3.2011 12:58

kOBLICH

Re: Komupak se...

Správně! Píšu jedna ;-D

0/0
15.3.2011 13:18

John Coffey III

+++++

Hmmm... A co takhle konečně do zákonů propašovat třeba zelenou plechovou odbočovací šipku? Když už se musíme nutně inspirovat v zahraničí, importujme rozumné nápady a ne peeechoviny. ( http://www.tetti.de/bilder/gruener-pfeil-09916.jpg)

0/0
15.3.2011 12:48

lolek77

Co tak dopravní experte

napřed opravit všechny rozmlácené silnice, dostavět obchvaty......a pak vymýšlet další vyhazování peněz za majáčky, blikající panduláky a pod. Mě by teď stačilo, kdyby všechny semafory fungovaly a ne, že některým nesvítí zelené šipky.;-€

0/0
15.3.2011 12:37

dracekvo

vyhozeny peníze

Tohle už je zřejmé dávno, že modro-červená kombinace je lepší, než stejná barva. Kdyby o tom nerozhodovali trubky, tak se nově nakupovaná auta tímhle mohla vybavit už dávno. Pokud se to teď začne montovat na všechny auta, tak to zas bude pro někoho určitě dobrý kšeft.

0/0
15.3.2011 12:32

sexysadie

:-)

Eltodo děkuje, Češi do toho!

0/0
15.3.2011 11:47

nemereth

Re: :-)

Ano, Eltodo už nebude muset upravovat SW v zahraničních výrobcích, aby zelená neblikala :-)

0/0
15.3.2011 12:11

D.E.S.

hmm .

za komančů měly červené majáky vozy s absolutní předností v jízdě ..

0/0
15.3.2011 11:40

twok

Re: hmm .

Hmm, to jako že s červeným majáčkem jezdili straničtí a státní funkcionáři? Prdlajs! Červený měli hasiči, tehdy požárníci a zbytek policajti (SNB) a sanitky.

0/0
15.3.2011 12:23

D.E.S.

Re: hmm .

no samozřejmě je měli papaláši .. trumbero ..

0/0
15.3.2011 15:23

Milda1

Re: hmm .

Mám pravdu kolega nad tebou. Za komančů červeno modrý maják pouze u vozidel s absolitní předností. A to bohužel nebyla policie ani hasiči a záchranka.

0/0
15.3.2011 15:24

InstinkTT

Změny jsou dobré

- ale červené majáčky zbytečné, v době kdy se má šetřit

- blikající zelená - maximální souhlas a jen menší úprava software v semaforech.  R^

0/0
15.3.2011 11:27

nemereth

Re: Změny jsou dobré

- modré se nebudou měnit, ale na nových autech by nejspíš měla být půlka modrá a půlka červená, to nic nestojí (plast jako plast), + by se to měnilo v případě poškození stávajících majáků

- naopak, většinou je nutné měnit SW, aby zelená neblikala, takže dokonce se ušetří, nové semafory už se nebudou muset upravovat na český provoz :-)

0/0
15.3.2011 12:09

honza2007

Re: Změny jsou dobré

jaký je rozdíl, jestli koupíš modrý nebo červený plexi? 8-o

0/0
15.3.2011 12:11

twok

Re: Změny jsou dobré

Pánové, nepodceňoval bych státní správu. Ty hlavy otevřené dokáží s tím plexisklem vyměnit i střechu a vykládat nám, jak ušetřili. Ale fakt by mě zajímalo, s jakými náklady se počítá a vůbec, zda se při vyřazení auta se použitý maják namontuje na nové, nebo se sešrotuje a auto se vybaví novým, neopršeným.

0/0
15.3.2011 12:30

Benzin Petrolejovič Naftěnko

Koukám,

že tuhle republiku kočírujou hasiči a ústavní soud.

0/0
15.3.2011 11:26

COMe BAcK

který poslanec "vládní" trojkolky má firmičku

a výrobu "majáků"? 8-o            ;-€ Rv

0/0
15.3.2011 11:23

nemereth

Re: který poslanec "vládní" trojkolky má firmičku

I kdyby ji měl, byla by mu k ničemu. Jestli na novém majáku prodá plexi modré, nebo červené, provizi z toho bude míst pořád stejnou.

Jiné by to bylo, kdyby hasiči z MSK prosadili jako standard na všechna nová auta v republice tu svítivou červenou barvu laku, kterou oni používají. Je mnohem lépe vidět, ale bohužel je také o dost dražší. Právě proto to asi nikdo ani nezkouší prosadit.

0/0
15.3.2011 12:14

syn.temp

Re: který poslanec "vládní" trojkolky má firmičku

Pokus někdo rozhodne o tom že je třeba urychleně upravit všechna stávající vozidla na "nový standart" tak to pro výrobce zajímavé bude, a moc... a pak by opravdu přišlo na řadu se ptát koho je to kamarád!

0/0
15.3.2011 12:52

Bonelord

Někdo potřebuje státní zakázku na majáčky?

Opravdu je teď potřeba vyhazovat peníze za takové nesmysly?

0/0
15.3.2011 11:23

nemereth

Re: Někdo potřebuje státní zakázku na majáčky?

Nejde o vyhazování peněz, stávající majáky zůstanou (stejně jako se v podstatě nikde nemění staré rotační majáky za nové zábleskové nebo LED). A u nového majáku je jedno, jestli je plat modrý, nebo červený, cena bude stejná.

0/0
15.3.2011 12:10

Křišťáloví klauni strike back

A koukám, že pro někoho přišel čas

napakovat si kapsu na tendru na nová světýlka. ;-D

0/0
15.3.2011 11:21

pakostič

Majáčky u aut policistů, hasičů a záchranářů budou možná

no a tím je největší problém v rebublice vyřešen i bez reforem, můžeme rozpustit vládu, parlament i senát, vzhůru tedy k novému, dosud nevídanému blahobytu

0/0
15.3.2011 11:18

Zimní skřítek mrazivej

Tak si pak nestěžujte

že nemáte peníze :-P

0/0
15.3.2011 11:18

vlmach

To budou mít radost!

;-D;-D;-D;-D

0/0
15.3.2011 11:12

Necroman

Do tydne

Blikajici zelena na semaforech do 10 let? Kde to jsme? To by slo zaridit do tydne, kdyby se CHTELO ;-O

0/0
15.3.2011 11:09

hasmen - náhradní nick

Re: Do tydne

Jo,oranžovou to už naučili dávno...;-D

0/0
15.3.2011 11:15

jmen0.prijmeni

hmm

Co zase všichni máte? Doteď jsem nepochopil, proč se u vozů s právem přednosti v jízdě používaly modré majáky? Když se podíváte na graf citlivosti oka na jednotlivé vlnové délky, tak zjistíte, že modrá barva je na okraji citlivosti a že mnohem lépe viditelná je oranžová a červená.

Jak tu někdo psal, že spíš zareaguje na zvukovou sirénu než na maják, tak jasně dokládá, že modré majáky nejsou moc výrazné. A taky bych uvítal kdyby se namísto klasických a dnes používaných majáků se žárovkou a rotačním refletkorem používaly lépe viditelné jasnější stroboskopy. Nemožnost výměny za stroboskopy u policie byly dány tím, že stroboskopy nebyly homologovány. Ale když už se bude přecházet na nový typ majáků, tak se bude muset homologace dělat a doufám, že už to budou právě ty stroboskopy.

Srovnání s americkou policií je na místě. Když policejní vozy zpustí ten ohňostroj na střeše, tak vám garantuju, že to ve zpětném zrcátku nepřehlédnete ani za slunečného odpoledne.

0/0
15.3.2011 10:48

jmen0.prijmeni

Re: hmm

A zase tolik to stát nebude. V článku je jasně napsáno, že se nejedná o výměnu stávajících majáků, ale nové majáky by měly být u nových vozů, na které se stejně majáky kupovat budou.

0/0
15.3.2011 10:50

Bonelord

Re: hmm

A co třeba přemontovat ten starý na nové auto? To Tě nenapadlo?

0/0
15.3.2011 11:24

jmen0.prijmeni

Re: hmm

To mě samozřejmě taky napadlo. To se samozřejmě nevylučuje s tím, co jsem napsal. Dokud to půjde, tak se budou používat ty staré. Až budou nepoužitelné a neopravitelné, tak se namísto modrých koupí červeno-modré. Dost velké procento policejních vozů se mění kvůli havárii. To jsou majáky většinou nepoužitelné. Taky po pětiletém používání v našich klimatických podmínkách nejsou majáky zrovna ideální a ne vždy se repase (zvlášť u státních zakázek) vyplatí.

0/0
15.3.2011 11:35

rokátor

Re: hmm

Stroboskopy se už běžně používají, sice ne všude a většina modrých majáků jsou právě stroboskopy.

0/0
15.3.2011 10:54

jmen0.prijmeni

Re: hmm

Ano, používají. Viděl jsem je na několika sanitkách, na vozech vybavených odnímatelným magnetickým majákem, u městské policie, ale u hasičů ani policie jsem je opravdu neviděl. Začaly se používat majáky s LED, ale jejich svítivost je v porovnání se stroboskopy malá.

0/0
15.3.2011 11:00

rokátor

Re: hmm

Holt špatně koukáš. Na nová služební vozidla se montují minimálně 7 let, a to jak u PČR, HZS, CS, VP, sanitek, tak i u MP. Netvrdím, že ve 100%, ale většina.

0/0
15.3.2011 11:03

Antonín, topič

Re: hmm

Jejich svítivost je podstatně lepší, na rozdíl od strobáčů jsou vidět i ve dne, protože svítí jen v úzkém - modrém spektrálním pásmu.

0/0
15.3.2011 11:14

jmen0.prijmeni

Re: hmm

Dobře, v tom se s váma nebudu přít. Nejsem odborník na majáky. Ale asi se oba shodneme, že současně používané výstražné majáky moc vidět nejsou.

0/0
15.3.2011 11:17

rokátor

Re: hmm

"Většina nových sanitek bývá v současnosti vybavena novými LED diodovými

majáky, které jsou mnohem více viditelné, a to především za přímého

slunečního svitu. Starší sanitky využívají tzv. stroboskopové majáky, od

kterých se dnes upouští." Wikipedie > sanitka

0/0
15.3.2011 11:01

13. důchod

Re: hmm

psal jsem ze spis reaguju na sirenu nezli majak protoze majak vam musi svitit primo do oci.. nebo v noci staci odlesky ale ta premavka zas tak husta neni.

na sirenu reaguju spis protoze zvuk jsem schopnej zaznamenat i kdyz jeho zdroj je treba nekde v bocne ulicce kam nevidim.. zvuk sireny je jasne desifrovatelny, kdezto ruzne svitidla neony pouzivaj tuneri..

jinak souhlas, modra je pri vysoke vlhkosti temer nepouzitelna jako vystraha

0/0
15.3.2011 11:02





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.