Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Země Perského zálivu vyslaly kvůli nepokojům své vojáky do Bahrajnu

Do Bahrajnu vstoupila saudskoarabská armáda. Země Rady pro spolupráci arabských států Perského zálivu vyslaly do země své vojáky, aby potlačili protivládní nepokoje. Bahrajnská opozice to označila za intervenci, vyhlášení války a okupaci Bahrajnu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

biggles

nepodoba čistě náhodná

"Bahrajnský lid, inspirovaný událostmi v Tunisku a Egyptě, spontánně povstal proti více než sto let trvajícímu útisku ze strany sunnitské dynastie současného dědičného diktátora Hamada bin Ísy Chalífy. Přízrak, který mi nedává spát, se však nezměnil – je to představa, jak obyčejní lidé čelí letecké síle a dobře vyzbrojeným vojákům autokrata a spoléhají na to, že je před masakrem ochrání svobodný svět, který jim předtím tleskal a slovně podpořil jejich statečnost."

přibarveno, aromatizováno, decentně pozměněno ;-)

Zdroj: http://zpravy.idnes.cz/znamy-americky-senator-john-kerry-bezletova-nad-libyi-je-nutnosti-10r-/kavarna.asp?c=A110314_140001_kavarna_chu

0/0
15.3.2011 10:31

biggles

Re: nepodoba čistě náhodná

jen aby nedošlo k omylu - ta intervence je nepochybně pro Bahrajn tou nejméně špatnou alternativou, ať to vypadá jakkoliv. Co mne ale baví je snaha škrabáků to nějak všechno okecat a tvářit se pořád křišťálovělidovědemokraticky. A sledovat kontrasty ve stylu psaní politruků v rovině Libyje - Bahrajn je jednou z nejzábavnějších věcí v médiích posledních dnů. ;-D ;-D ;-D

0/0
15.3.2011 10:44

plzen

bez komentaře

vidím že dost lidí ani neví co je IRAN a co má za špinavé plány a co udělala v IRAKU a jaky zajm má o bahrain 

a jejích plány se nestahují jen na arabském svetě ale řadu země .  žádna mírova demonstrace v bahrainu neprobíha je to cele organizované a lidi demonstruji a vruce nosí meče a ostry předměty napadavají policie a neviné lidi a zapalili řadu budov včetně školy a nemocnice nemluvě o rabovaní  , to je přesně čemu se říka falešní islamiste kteří si říkaji o sobě že jeou šiaata islamu co patří pod vládou iranu a ktery pomohly řadu terorsticke utoku po celém svetě a hlavně deně a do dnes jejích terorstické utoky na iracké města a zabijení neviních lidi , a to přesně chtěji dosáhnout v bahrainu .

0/0
14.3.2011 20:56

biggles

Re: bez komentaře

;-D ;-D ;-D - to samý v červeným psali noviny po celým RVHP, když internacionální jednotky armád Varšavské smlouvy překročily v r. 1968 hranice Československa...

0/0
15.3.2011 9:47

pes Muki

poznamka

No tak se zda, ze to Iranu nevyslo.

0/0
14.3.2011 19:33

pyjonýr z tup009-2

Re: poznamka

A komu že to podle tebe nevyšlo v Líbyi?;-D;-D;-D

0/0
14.3.2011 19:37

pes Muki

Re: poznamka

Srovnavas hrusky a citrony. Iran jednak povazuje tyto zemicky v Perskem zalivu za svoje historicke uzemi, ktere mu bylo ukradeno a je tam vetsina shia, kteri jsou loyalni k Iranu a nemaji radi vladnouci sunni. Iran tam proto ma zajem na rozpoutani nepokoju po pripade svrseni jejich vlady. Libye je pouhe 2 procenta svetove produkce ropy a svet se bez ni muze obejit. Bordel v Libyii nikdo nepotrebuje a proto ty rozpaky, jak to resit. Zustane asi je u gest a prohlasenich a nejakych resoluci, ale nikdo netouzi se do toho bordelu nejak vazne zamotat. Je tam prilis mnoho ruznych kmenovych zajmu a udrzet zem dohromady  by nebylo snadne, at tam vladne kdokoliv. Rozhodne tam nemuze byt nejaka demokracie, to je jen kodove slovo , ktere se pouziva, ale krome nejakych naivku nikdo nepredpoklada, ze by v arabskych zemi mohlo byt to, co se mysli demokracii v zapadnim meritku.

0/0
14.3.2011 19:59

pyjonýr z tup009-2

Re: poznamka

A je to.

0/0
14.3.2011 20:06

jien

Re: poznamka

je fakt, ze iran a "slavny" Ahmadinezad jsou metla jejich lidstva a nedopadne to tam dobre ... hau

0/0
15.3.2011 14:36

pivak

Tak celej den cekam

Kdy se konecne spusti ta lavina prispevku odsuzujicich okupaci Bahrajnu vojsky okolnich zemi, vrazdeni nevinnych civilistu a kradez ropy, tak jako by se spustila kdyby totez provedla US Army.

0/0
14.3.2011 18:52

pyjonýr z tup009-2

Re: Tak celej den cekam

A kdo to je když ne us armi a jejich pohůnci?Jó to kdyby Irán pomohl utiskované většině,to by byl mazec.;-D;-D;-D

0/0
14.3.2011 19:07

pes Muki

Re: Tak celej den cekam

Jenze kolik lidi na zapade sympatisuje s nabozenskymi fanatiky v Iranu? Takovych jako ty je mensina. Jiz jen to ze veri, ze jim vyleze prorok se studny a povede islam k viteztvi nad celym svetem a postavili mu tam u studny mesitu a stavi pohodlnou silnici na cestu do hlavniho mesta, ze cloveku se zapadnim myslenim cizi.

0/0
14.3.2011 20:03

tyraelid

Vyhhlasi Francie nad Bahrajnem, Iranem a Saudskou Arabii

bezletove zony?;-D;-D Vzdyt oni maji strach je vyhlasit uz jen nad tou Libyi, nebo neni jisto zda by Libyjci francouzske letectvo nerozsekali nebo alespon vazne neredukovali.;-D A Sarkoziho vystreli katapultem az do Tripolisu, jako Stoupu v Gumidkach;-D

0/0
14.3.2011 15:27

greenalien

Re: Vyhhlasi Francie nad Bahrajnem, Iranem a Saudskou Arabii

Možná že neochota ba dokonce nechuť zasáhnout v těchto zemích bude souviset s tím, že tyto státy zatím nečelí masové revoltě která obsadila polovinu země, a že vlády těchto států nenasadily do boje proti vlastnímu lidu armádu.

0/0
14.3.2011 15:47

greenalien

Re: Vyhhlasi Francie nad Bahrajnem, Iranem a Saudskou Arabii

Aha, teď to čtu. Páni tak oni dokonce nasadili vojáky aby vytlačili demonstranty z náměstí a obchodní čtvrti. Týjo, to znamená že odpůrci vlády už obsadily celé náměstí, a obchodní čtvrť. Kdo ví, třeba i obsadí nějaký hotel.

0/0
14.3.2011 15:50

pes Muki

Re: Vyhhlasi Francie nad Bahrajnem, Iranem a Saudskou Arabii

No jsou to shia priti sunni a za shia stoji Iran. Zeptej se nejakeho presana, ze ty statecky v Reskem zalivu byly kdysi cast Peske rise a zase budou. Zatim si Iran nemuze dovolit otevrenou intervenci, no a tak jen podporuje shia k nepokojum.

0/0
14.3.2011 19:36

biggles

Re: Vyhhlasi Francie nad Bahrajnem, Iranem a Saudskou Arabii

Kadáfí nemá nic co by mohlo francouzům udělat na čele nějaké vrásky - kromě ropy - pochopitelně...

0/0
14.3.2011 16:11

pes Muki

Re: Vyhhlasi Francie nad Bahrajnem, Iranem a Saudskou Arabii

O vyhlaseni bezletove zony nad Libyii pozadala Liga Arabskych Statu

0/0
14.3.2011 19:38

Naked and petrified

Bratrska pomoc jako za casu RVHP/Varsavske smlouvy?

Toz si to, hosi usmudlani, uzijte.

0/0
14.3.2011 15:25

tyraelid

Me vzdycky pobavi ze si arabove stezuji na chovani izrealecu

vuci demonstrantum na palestinskych uzemich. Kdyz se podivam, jak se chovala policie nebo armada vsech arabskych zemi kde se protestovalo, tak si rikam ze zide jsou velmi mirni a zdrzenlivy. A EU samozrejme mlci, narozdil od kritiky izralecu.

0/0
14.3.2011 15:24

pes Muki

Re: Me vzdycky pobavi ze si arabove stezuji na chovani izrealecu

Nejvetsi masakr palestincu se jmenuje cerne zari, Black september. Coz udelali bratri arabove.

0/0
14.3.2011 20:04

biggles

Re: Me vzdycky pobavi ze si arabove stezuji na chovani izrealecu

jj. - moc hezky se tehdy palestinští uprchlíci odvděčili jordánskému králi za pohostinost - on se jim za to poděkování taky poděkoval - a poděkoval jim tak, že dalších díků už nebylo potřeba... ;-D

0/0
15.3.2011 10:37

timothyleary

Intervence.

Vsichni clenove GCC jsou i cleny Ligy ar.statu,ta pozadala OSN o svrzeni legitimni vlady v Libyi a sami chteji zasahnout nasilim proti demonstracim v Bahrajnu.To je teda schyza na entou.

0/0
14.3.2011 11:50

American Eagle

Re: Intervence.

Arabové- tohle je u nich normální. Já podporuji jak Kaddáfího, tak současné vládce bahrajnu nebo třeba SA- otrhané lůze, která tam dělá bordel je třeba dát pořádnou lekci. Tam nikdy stejně žádná demokracie nebyla, není a nebude a současní vládci mi vyhovují. Oběti nepokojů se počítají na maximálně na jednotky tisíců, to je absolutně smešné číslo, zvlášť, když ti oběti jsou nevzdělaní trhani štítící se práce, kteří jsou nám k ničemu.

0/0
14.3.2011 11:59

greenalien

Re: Intervence.

Souhlas. Ten jejich postoj nechápu.

0/0
14.3.2011 13:17

greenalien

Re: Intervence.

Teda až na tu část o "legitimní vlády v Libyi" - Kadáfí žádnou legitimitu nemá.

0/0
14.3.2011 13:18

hahaha

Re: Intervence.

podle čeho,určuješ legitimitu vlády?

0/0
14.3.2011 14:14

greenalien

Re: Intervence.

Legitimita se dá odvozovat od všech možných věcí, Kadáfí ale evidentně ztratil mandát revolučního vůdce, na kterém svoji vládu zakládal. Teď se revoluci brání. Důležitější je, že využívá sílu země pro svůj osobní prospěch. Používá armádu k tomu, aby se udržel silou bez ohledu na to co si lid přeje. Každý panovník který se drží u moci jenom proto, že masakruje vlastní obyvatelstvo je nelegitimní. Mubarak i Ben Alí raději odstoupili než aby se krveprolití stupňovalo, jen Kadáfí se bude držet zuby nehty u moci, i když to znamená masové nasazení armády.

0/0
14.3.2011 14:58

tyraelid

Re: Intervence.

A bahrajnsky sejk, absolutisticky, nikdy nezvoleny vladce pomoci dekretu ji ma? Ty jsi teda vtipalek;-D;-D;-D

0/0
14.3.2011 15:25

greenalien

Re: Intervence.

Velmi se musím bránit tomu abych ve své reakci k tobě nebyl hrubý, nicméně velmi bych ocenil kdyby jsi mi ukázal kde jsem to napsal. Mám přeci jenom velmi špatnou paměť.

0/0
14.3.2011 15:44

tyraelid

Re: Intervence.

Tvrdis ze Kaddafi nema legimitu na vladnuti a pises duvody proc ne - ja souhlasim, ale tve duvody plati na temer vsechny arabske staty, kde vlady nemaji legitimitu a pouzivaji armadu proti vlastnim lidem.

0/0
14.3.2011 16:14

hahaha

Re: Intervence.

Ty jsi tu zemi teď někdy navštívil,že máš tak přesné informace? Co když většina revolučního lidu,stojí na straně Kadáfiho a povstalci jsou jen partička islámských pomatenců a teroristů? Tohle může tvrdit stejně odpovědně,jak ty své tvrzení,nejsem totiž ochoten polykat bez rozmyslu tvrzení všech těch  "demokratických" medii.

Každopádně kdo má pocit,že v zemích Afriky je možná existence nějaké demokracie západního střihu,tak musí být sám šílenec. Prakticky v těchto zemích je možná jen monarchie (takže vlastně diktatura),diktátoři ať už si říkají levo nebo pravo,no a pak už jen islamistická diktatura,jestli si mám vybrat,tak dávám svůj hlas Kadáfimu.

Nebo znáš v Africe nějakou fungující demokracii?

0/0
14.3.2011 18:50

greenalien

Re: Intervence.

Vzhledem k tomu že povstalci ovládají všechno od Bengází po Tobruk, zatímco Kadáfí musel pracně dobývat i tu Zavíju kousek od Tripolisu, a to samé v Misrátě, není si až tak těžké domyslet, jakou podporu asi tak může mít. Obzvláště když si člověk připomene různé další indicie, jako například fakt že verbuje do armády násilím Africké imigranty. Kdyby za něj byl národ opravdu ochoten padnout, nemusí nic takového provozovat. Mimochodem, co se týče informování o situaci, není to ani tak spor mezi státními médii vs. demokratickými, ale spor mezi Libyjskou státní televizí a zbytkem světa, včetně Al Džazíry nebo RT (což je hlásná trouba kremlu).

A ano, fungující demokracii v Africe znám: Jihoafrickou republiku. Příjde mi ale humorné, že mícháš dohromady celý kontinent od Egypťanů po obyvatele Konga.

0/0
14.3.2011 20:53

untermenschvonsocdem002

jednoznačně si vzít vzor a námét u pana Gadaddiho

do týdne je po celé revoluci , a opět zavládne mír a blahobyt v LibyiiR^

0/0
14.3.2011 10:57

MASAP

Vyslal bych tam Havla

Když dva dělají totéž.... tak co na to pane Havle? Kydnem tam humanitární bombardování? Jistěěěěěě, jenom ještě rozhodnout, koho bombardovat. Vy jste tak neskutečně odtrženej od reality světa..Rv

0/0
14.3.2011 10:54

timothyleary

Co na to...

Co na to Ex Vaclav I Veliky?Bombardovani tentokrat nebude?Kde je ta jeho libyjska pravda-lasko-milnost.

0/0
14.3.2011 10:44

Krysařík? Ano!

A to tam půjdou na pomoc demonstrantům?

A nebo je půjdou vymlátit? My to připadne, že spíš to druhé. Nebo že by to bylo stejné, jako povstalci v Libyi?8-o

0/0
14.3.2011 10:36

Zamete

No není to nádherná ukázka

pokrytectví? V případě Lybie žádají OSN o vytvoření bezletové zóny a tady posilají vojaky proti lidem, kteří se bouří proti útlaku... 8-o

0/0
14.3.2011 10:28

Dawemaster

Re: No není to nádherná ukázka

"Do Bahrajnu zřejmě dorazí jednotka Zemí Rady pro spolupráci arabských států Perského zálivu (GCC), aby potlačila tamní protivládní nepokoje".... Vidíte snad někde OSN??!

0/0
14.3.2011 10:44

D.E.S.

Re: No není to nádherná ukázka

Tak že je proto potřeba aby demonstranti vyrabovali vojenské sklady a začali střílet ?

0/0
14.3.2011 10:57

Zamete

Re: No není to nádherná ukázka

Zkuste si můj příspěvěk laskavě přečíst znovu a zamyslete se nad tím v souvislosti s jakou zemí zmiňuji OSN - Bahrajn to nebude...

0/0
14.3.2011 11:20

American Eagle

Re: No není to nádherná ukázka

O bezletovou zónu nad Libyí žádala také Liga arabských států. Pokud ji chtějí bez OSN, tak ať si ji vytvoří- prostředky k tomu mají.

0/0
14.3.2011 11:47

D.E.S.

copak ... ???

Tak v Libii jsou tito lide se zbraní v ruce označování za opoziční demokratické síly, kdežto v zde jsou pokojní demonstranti označování jako teroristé ? ;-D;-D;-D

0/0
14.3.2011 10:28

Žaník

Re: copak ... ???

to je holt ta relativita. Ale kdoví, co všechno junge fronte zase zmastila dohromady.

Zmiňuje tam i trvalé nepokoje v Ománu, což je hodně velká blbost!

0/0
14.3.2011 11:04

tympam

Re: copak ... ???

Říká se tomu dvojí morálka a v případě demokratických prozápadních režimů a jejich médií se jedná o charakteristickou vlastnost.

0/0
15.3.2011 9:06

hrdý Buďžes

Bratrská , internacionální

výpomoc proti podvratným živlům

0/0
14.3.2011 10:27

Fikos

Tak to známe

U nís se pomáhalo takhle v roce 1968 ;-)

0/0
14.3.2011 10:24





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.