Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Na Zlínsku shořela do základů samota, cisterny hasičů po cestě zapadly

V Podkopné Lhotě na Zlínsku shořel dopoledne do základů dům. Hasiči se totiž kvůli neschůdnému terénu na místo dostali až po čtyřiceti minutách, a jejich cisterny na rozblácených či namrzlých cestách zapadly. Hasiči tak nakonec především bránili tomu, aby se oheň nerozšířil do okolí a blízkého lesa.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Pietro555

nedostali se k pozaru

Borci, docela se směju těm naivním lidem, kteří tu píšou že tam měli být hasiči dřív a měli mít dávno roztažené hadice . Osobně jsem tam byl a můžu říct, že i kdyby Zásahové vozy měly jakékoliv pneumatiky tak nevyjedou. Silnice byla kompletně zledovatělá.Dále byl požár ohlášen v tu chvíli, kdy plameny pohltily střechu. Takže ze Zlína do Podkopné Lhoty je to cca 15-20 min.

Po příjezdu se řešilo jak se vůbec k chatě dostat, takže za pomoci Terénních vozů se k chatě dojelo cca po 40min.

Ostatní museli pěšky. Až po cca dalších 10-15 min se podařilo zásahovým vozům dojet poblíž chaty tj (cca 500m od chaty).To byla pochopitelně větší část domu v plamenech a zachránit se opravdu nic nedalo. Hasiči odvedli skvělou práci jelikož v terénu natáhli přes 500m hadic za cca 8-10 min . . .

 A mezi vozy byla i Tatra, myslim že Cas148 - dokonce i ta zapadla.

Rád bych viděl jak by se zachovali ostatní, kteří by byli v téhle situaci.

0/0
15.3.2011 0:08

nejdůvěryhodnější diskutér

Nedomnívám se, že to autor nenapsal nesprávně.

"Hasiči tak nakonec především bránili tomu, aby se oheň nerozšířil do okolí a blízkého lesa."

.

Hmmm, bránili, aby se nerozšířil. Neměli spíše bránit, aby se rozšířil?

0/0
13.3.2011 16:26

fogll

Hasiči

jsou borci :-) R^

0/0
12.3.2011 22:21

horác

Re: Hasiči

Borci? když uděláj zásah až po 1 a 1/2 hodiny, dálkovou dopravu hadicemi měli mít hotovou daleko dřív. U mne hasiči tento zásah prohráli vlastní chybou.

0/0
13.3.2011 8:30

Bílý rytíř

Re: Hasiči

Horáci, kolikrát jsi dělal dálkovou dopravu vody? Jak je můžeš soudit, když neznáš situaci na místě zásahu? Jak do toho můžeš krafat, když nevíš, jaké S a P měl VZ k dispozici na začátku zásahu? Víš prd a machruješ. 

0/0
13.3.2011 12:27

Thorough

Re: Hasiči

On to přece musí vědět když má internet.

0/0
13.3.2011 20:36

kocourek25

Na tom Zlínsku dnes a denně hoří.

 Není to už někomu ze zdejších mocipánů divné ?  Jsem zvědav kdo toho piromana objeví !RvRv

0/0
12.3.2011 21:55

nejdůvěryhodnější diskutér

Re: Na tom Zlínsku dnes a denně hoří.

Piromana objeví učitel češtiny.

0/0
13.3.2011 16:25

Big.M

Re: Na tom Zlínsku dnes a denně hoří.

;-D

0/0
13.3.2011 16:28

michal.turek

nedostali se k pozaru

to nemaji retezy nebo neco takoveho, sice nejsem expert... ale nezni to moc profesionalne ze profesionalni hasici zapadli po ceste k pozaru. Jen doufam ze nemeli letni gumy...

0/0
12.3.2011 21:41

michal.turek

Re: nedostali se k pozaru

jeste mne napadlo jista podobnost

Silničáři: "Letos jsme na zimu byli opravdu pečlivě připraveni. Bohužel nám do toho začlo sněžit, s čímž jsme nepočítali."

0/0
12.3.2011 21:44

marwal

Re: nedostali se k pozaru

říká se tomu fyzikální zákony. Cisterna s hmotností kolem 20 tun se v bahně pravděpodobně propadne. A zimní gumy nejpíš neměli. Až někdy uvidíš někde stát hasičskou cisternu, podívej se na vzorek, jestli vykoumáš letní nebo zimní, myslím, že ani jeden ;-) a k těm silničářům: silnice je sjízdná do doby, než s autem sedneš na břicho... :-P

0/0
12.3.2011 22:00

nemereth

Re: nedostali se k pozaru

Bohužel pásových vozidel mají hasiči v republice jen pár. A zrovna na Zlínsku žádné není.

0/0
12.3.2011 22:58

Bílý rytíř

Re: nedostali se k pozaru

Zapadnou s víc jak dvacetitunovým autem není žádný problém a už vůbec žádná ostuda. Terén, který se zdá jen mírně rozbahněný a osobák ho s potížemi zdolá, se stane pro těžkou cisternu past. A letní a zimní gumy na caskách? Nekoukej tolik na pohádky. 

0/0
13.3.2011 12:35

hoří1

Re: nedostali se k pozaru

gumu máš nejspíš ty v hlavě místo mozku

0/0
13.3.2011 15:50

čulibrkbrk

Jsem si po nějakém čase

přečet pravidla pro disusi,a nějak mi to připomíná důchodovou reformu.My a my a my a vás máme v paži.Diskutovat budete jen o tom o čem chceme my!Diskutovat budete tak jak chceme my! My jsme nejchytřejší!

0/0
12.3.2011 21:30

Unyax

Zapadlé cisterny

Zajímalo by mě, jestli mezi zapadlými auty byla nějaká Tatra.

0/0
12.3.2011 20:55

lmk

Re: Zapadlé cisterny

Jedna z mála škod toho, že už se nepoužívají vejtřasky. Pokud je v ní dobrej řidič, dojede všude za jakýchkoliv podmínek :-)

0/0
12.3.2011 21:08

Lubomír H

Re: Zapadlé cisterny

Joooo ?  Teda Vy jste chytrej ;-D;-D;-D

0/0
12.3.2011 21:26

Bílý rytíř

Re: Zapadlé cisterny

Není pravda. I ony měly své limity, tak jako asi všechno. Tvrdit o vozidle, že dojede všude za jakýchkoliv podmínek, je totální nesmysl.

0/0
13.3.2011 12:38

Bílý rytíř

Re: Zapadlé cisterny

Nejblíže k tomuto ideálu má T-813 Kolos "osmikola". Ta má kromě klasiky (předek, uzávěrka) ještě možnost, odpustit vzduch z pneumatik, takže se zvětší jejich plocha. Když je opravdu nejhůř, dokáže se sama vyprostit za pomoci navijáku a kladek. Když ale není v blízkosti strom, nebo jiná pevná překážka, i ona je v koncích.

 

0/0
13.3.2011 13:15

horác

Re: Zapadlé cisterny

co takhle 815, tuším váha asi 22 tun, v měkké půdě má prostě smůlu

0/0
13.3.2011 8:28

Bílý rytíř

Re: Zapadlé cisterny

I 148 se v takovém terénu zahrabe. Sice je do lesa výborná, dostane se tam, kam 815 ani omylem, ale v bahně nemá šanci. Tam by to zvládl leda tak tank.

0/0
13.3.2011 12:41

nejdůvěryhodnější diskutér

Re: Zapadlé cisterny

Maslím že snad jsi (nebo byl) hasič, takže asi víš, o čem píšeš, ale nezdá se mi to - vždyť podvozky 148 a 815 jsou snad skoro stejné, ne? Páteřový rám, náhon na všechna kola, uzávěrky, podobný rozvor atd., a pokud budou mít shodná kola (buď dvojmontáž, nebo balony) a shodné pneumatiky, proč by měl být rozdíl?

0/0
13.3.2011 16:36

Bílý rytíř

Re: Zapadlé cisterny

Rozdíl je v jejich výšce. 148 má těžiště nízko, proto je stabilnější a lépe se v terénu ovládá. 815 je do lesa moc vysoká. Když s ní najedeš na nerovnost na cestě, na obnažené kořeny nebo na menší pařez, okamžitě se celá nakloní na druhou stranu a odrbeš nástavbu o stromy. Kam se mi vejde čumák 148, tam se vejdu s celým auťákem. U 815 to neplatí. Projedu kabinou mezi stromy, a když se zhoupne, nástavbu o ně odrbu. Praktikujeme to tak, že "rybníkama" vozíme vodu a 148 postavíme co nejblíže k požářišti.

 

0/0
13.3.2011 18:44

nejdůvěryhodnější diskutér

Re: Zapadlé cisterny

Aha, dík. Mmch, ta 148 ještě slouží u profesionálů?

0/0
13.3.2011 19:00

Bílý rytíř

Re: Zapadlé cisterny

U nás ji mají dobráci. Možná že na některých stanicích ještě slouží.

 

0/0
13.3.2011 19:31

pepéš

Re: Zapadlé cisterny

Jo, byla a ta dojela nejdál !!!!!!!!!

0/0
13.3.2011 10:56

Bílý rytíř

Zajímavá svoboda slova.

U článku o akci v Bydžově není otevřena diskuse. Když na to zareaguji zde, budu smazán, protože můj příspěvek není k tématu tohoto článku. Tak to zkusím jinak. Kluci hasičský si pěkně mákli. I když chalupa lehla popelem, udělali, co mohliR^

Tím, že budete bránit diskutovat o tématu, které je víc než aktuální, se dostáváte do situace pověstného pštrosa. Navíc ustupujete zločineckým bandám, které terorizují slušné obyvatele. Kdyby se na každého používalo stejného metru, tento problém by tu nebyl a vy byste se nemuseli zbaběle skrývatRv

 

0/0
12.3.2011 19:10

sámvelkýmao

Re: Zajímavá svoboda slova.

jak je psáno,pište si co chcete a my si budem mazat co chcem......

0/0
12.3.2011 19:55

Kidkid

Re: Zajímavá svoboda slova.

Ale taky my podle akce Děkujeme odcházíme můžeme udělat akci MF nekupujeme. A pak se uvidí kdo z koho.

K požáru. Tu samotu musel někdo zapálit, když v ní nikdo nebyl. Kdopak asi měl zájem ji nechat shořet? Kdopak majiteli záviděl, že je na samotě.

A ještě něco mi napadlo. Dřív hasiči nejen navštěvovali domy a kontrolovali komíny, ale také měli podrobné plány jakým způsobem by hasili. Tedy studna, blízkost rybníku, stav cest a možnosti dojezdu. Vydat se po namrzlých lesních cestách těžkými cisternami je nerozum.

0/0
12.3.2011 20:15

lmk

Re: Zajímavá svoboda slova.

Za prvé jděte, aspoň člověk nebude pořád u článků narážet na neustále offtopicy. Zadruhé - jakože by hasiči dělali plán ke každé samotě někde v horách? A co v případě jako je tenhle, kdy poblíž prostě žádný zdroj vody není? Řeknou už dopředu, že tohle hasit nebudou? Nebo nařídí majiteli vybudovat vodní zdroj? Ono po bitvě je každý generál, že...já osobně je obdivuju že to přes všechny peripetie vůbec zvládli uhasit a nebudu na rozdíl od vás kritizovat když tomu vůbec nerozumím (stejně jako vy).

0/0
12.3.2011 20:29

barnaked

Re: Zajímavá svoboda slova.

Na 95% vzdycky dojedou, coz je velmi dobra uspesnost, ale kdo nesedel v kolosu, ktery vazi nekolik tun a neridil to tak tady bude kecat jak divy. Tihle chlapi vetsinou delaji, co mohou, profici jsou spatne placeni, ale neremcaji a jedou a dobraci to delaji z vlastni vule, tak laskave kritizujte, co mate. A opravdu se nedela plan na kazdou samotu, ale komin si zkontrolovat muze nechat kazdy sam. Zhar je problem i ve meste, viz Liberec, pokud vi, jak zalozit pozar a zna mistni podminky, tak muze komukoliv nechat shoret cokoliv. Kdo studuje pozarni skoly, chemicke a jim podobne neni vetsinou testovan psychologem, ze neni pyroman a internet je dobrym zdrojem na vsechno. Takze kritizujte to cemu rozumite a nemluvte z hladu anebo pod vlivem.

0/0
13.3.2011 8:47

Bílý rytíř

Re: Zajímavá svoboda slova.

A ještě něco mi napadlo. Dřív hasiči nejen navštěvovali domy a kontrolovali komíny, ale také měli podrobné plány jakým způsobem by hasili. Tedy studna, blízkost rybníku, stav cest a možnosti dojezdu. Vydat se po namrzlých lesních cestách těžkými cisternami je nerozum - to je jedna hloupost na druhou.

Dříve se chodívalo na preventivní požární prohlídky. Hasiči zkontrolovali hlavně topidla, komíny, elektroinstalaci, upozornili na závady a poté zkontrolovali jejich odstranění. To byla práce dobrovolných hasičů. Požární plány a požární poplachové směrnice se používají i dnes u právnických osob. A že se vydali po namrzlých cestách? To měli čekat do léta? Každý hasičský šofér udělá maximum, aby dopravil síly a prostředky na místo zásahu. Kolikrát, když je to moc o hubu, vyžene manšaft ven a v auťáku zůstane sám. Kdo to nezažil, těžko může chápat.

 

0/0
13.3.2011 13:00

jozko skocdopole

Re: Zajímavá svoboda slova.

R^R^R^

0/0
12.3.2011 20:53





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.