Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Stovka lidí zburcovala pražské nákupní centrum zpěvem hymny

V nákupním centru Palladium na pražském náměstí Republiky zněla hymna. Stovka zpívajících lidí chtěla upozornit na to, že přestavba budovy je jedním z největších selhání památkové péče v Praze po roce 1989. Hymnu zpívali proto, že její slova napsal Josef Kajetán Tyl v kasárnách, které musely centru ustoupit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

bernstein1

možná i u nás bude povstání

proti nákupním centrům a řetězcům supermarketů. to bych šel válčit hned!:-P

0/0
9.3.2011 11:33

ranzig

1

památka je sice jedna věc, elektická, muzeální paralizace druhá, vždycky je nejsnazší udělat z něčeho muzeum, taky ale nejnaží způsob jak to "zabít",

tohle je ( byl ) zjevně neudržitelnej objekt vrámci tržních zákonitostí.. ne zas tak hodnotnej, ne zas tak snadno využitelný prostory , dobře položenej

ale, ale

0/0
8.3.2011 10:34

Antiblb

Re: 1

"Ne zas tak hodnotnej,...., dobře položenej. Hodnota nemovitosti se odvíjí též od její polohy.

Takže se s tou budovou dalo naložit tisíckrát jinak, než jak se stalo. Ale to by v tom musely být zapojeny mozky alespoň na 2. místě. Ale oni na 1. místě byly prachy, jako je v Práglu obvyklé.

0/0
8.3.2011 12:38

kOBLICH

Re: 1

Například...?

0/0
8.3.2011 13:41

ranzigg

Re: 1

hmhm, hodnotnej tady bylo myšleno ve významu památky ( a architektonicko urbanistickýho účinu ), který se zřejmě a zřejmě trochu marně pokoušeli zachovat.. dobřá poloha má znamenat ekonomicky dobrou polohu. Nejen tady budou pak stát finanční hlediska proti sebelíp míněnejm záměrům.

Nedovoluje to přízpěvek ani rozepsat ani doplnit, původně jsem chtěl hlavně komentovat práci památkářů. Samotná stavba-pochybuji že je "jedním z největších selhání památkové péče" to by bylo krásný vysvědčení. I zde sice udělili svou "nejvyšší" pokutu, když stavební firmy bagrovaly archeologická naleziště pod palladiem.. ale přiznejme si,,( v Rytířské ulici jsou dva barokní domy zcela vybourány od italského "investora" a nic ) tohle je nakonec už skoro běžná praxe. Památkáři by snad jakýmsi způsobem mohli fugovat jako síto zakázek zadávaných za tabulkové úplatky na magistrátu. člověk ale nepozná jesli nemají dostatek pravomocí, jestli nejsou také případně "odměňováni" a nebo jen z kteréhokoliv důvodu nevidí

0/0
9.3.2011 11:30

BobSawyer

Naše nejcennější památka je náš jazyk,

a ten zase przní novináři.  Dejte se laskavě poučit od školáků z páté obecné, jak se skloňuje střední rod.  V kasárnách, kterÉ muselY centru

ustoupit ? To opravdu nemáte v redakci nikoho, kdo ovládá spisovnou češtinu ?

0/0
8.3.2011 10:27

denny6002

Re: Naše nejcennější památka je náš jazyk,

proč střední rod?

0/0
8.3.2011 11:15

Antiblb

Re: Naše nejcennější památka je náš jazyk,

Na tím se nerozčilujte. Pravopis se už ve škole neučí. Učí se vyhledávat a čít. To je "moderní pojetí" výuky.

Sice to produkuje nadrůměrné množství blbů, ale to je v podstatě vítané, neb blb se ovládá nejlépe.

0/0
8.3.2011 12:40

richu.ch

Re: Naše nejcennější památka je náš jazyk,

kasarna jsou snad zenskeho rodu (plural ... singular neexistuje), ne? (aspon ve franine a v nemcine jsou zenskeho - sing., a v cestine tomu mnohe nasvedcuje ...)

0/0
8.3.2011 13:01

kOBLICH

Re: Naše nejcennější památka je náš jazyk,

No, nedivte se. Vám se taky moc nevede, tak co teprve nějací obyčejní novináři...

0/0
8.3.2011 13:42

čuk2gek

pozoruhodné reakce na TY KASÁRNY

kterÉ se stalY centrem pozornosti, protože si to tA kasárnA zasloužila, neboť internetová příručka češtiny uvádí:

kasárny

dělení: ka-sár-na1

lze i: kasárna, s. pomn.

rod: ž.

0/0
8.3.2011 15:44

denny6002

třeba knihovnu

tolik miliard, 3,5,ale jistě by to došlo až někam k 6-7 bylo ochotno mnoho spoluobčanů narvat do kaplického "blobu" na kontroverzním místě,by možná stačilo na přebudování Josefov. kasáren na onu tak žádanou knihovnu.

0/0
8.3.2011 10:06

me2di

Dalsi zbytecny clanek a spor

:-)

0/0
8.3.2011 9:14

ZZZZZZZZ

Nechapu

Co by tito lide teda chteli ? Aby tam i nadale byly chatrajici kasarna kam nikdo nema pristup a cekali az by to spadlo ? Nebo meli v planu tam zase ubytovavat vojaky ? Palladium je velmi hezky udelane a vsichni lidi co bydli v okoli jsou za nej radi !

0/0
8.3.2011 8:43

nataska

Re: Nechapu

Ty kasárna celé zbouraly a nechaly pouze přední část. Je to jedna obrovitá nevzhledná krychle.

Mohla tam být škola, divadlo, muzeum.......

Kdo je rád za to příšerný monstrum ??????????

0/0
8.3.2011 9:00

me2di

Re: Nechapu

Treba lidi co bydli v centru, nebo pracuji, ze si muzou treba i nakoupit?

0/0
8.3.2011 9:15

Lánik

Re: Nechapu

To je mylný argument, tihle happeningáři chodí jsou buď studenti a nakupují jim rodiče nebo kdykoliv jdou do HPM tak napíšou 10 příspěvků a 2 blogy jak se byli pobavit nad nakupující lůzou a nákup udělali vlastně omylem.

0/0
8.3.2011 9:19

Modrý a zelený blesk

Re: Nechapu

Jasně, do tý doby tam zdechali hlady, že? Medvědi nevědí!

0/0
8.3.2011 9:47

ZZZZZZZZ

Re: Nechapu

To je argument tye...v minulosti spousta veci nebyla a lidi tak hlady nezdechali, ze. Ja tam na rozdil od vas bydlim, Palladium je super - da se tam super nakoupit, kadernik, knihy, trafika, banka, mobily, restaurace, kavarny, domaci potreby, lahudky, lekarna, supr obchod s vinem, nabytek - skoro vsechno co clovek potrebuje tam najde. Je tam prijemne, a je tma porad mraky lidi coz je dukaz ze to je dobre navrzene centrum.

0/0
8.3.2011 15:41

Lánik

Re: Nechapu

klasický příspěvek nepraktického aktivisty - škola, muzeum, divadlo... Nikdo Vám nebránil si Palladium koupit a tuhle činnost tam provozovat a nevidím důvod proč by měla Pha přispívat na 1523. kulturní stánek.

0/0
8.3.2011 9:21

vaclavj1

Re: Nechapu

ta budova byla postavena jako kasarna, byla pouzivana jako kasarna a podle toho take vypadala ... udelat z ni divadlo, skolu nebo muzeum by znamenalo vybourat cely vnitrek a nechat tam tak maximalne fasady

0/0
8.3.2011 9:35

kunta_kinte - protistatni zivel

Re: Nechapu

A kdo to zaplati ? Doufam, ze to nechces financovat od statu/mesta...

0/0
8.3.2011 10:42

kOBLICH

Re: Nechapu

Nebo Ústřední výbor KSČ, že...

0/0
8.3.2011 13:46

ArtistCZ

Re: Nechapu

Jsou za něj rádi akorát turisti a ti co nemají nikdy dost konzumu.

Palladium je hnusný a akorát dokazuje, že zájmu korporací může ustoupit i historie a památky.

Náš systém je takhle ale nastavený a vždy tu budou ti, co se s ním spokojí i když je naprosto nefér a operuje s nedostatkem, který ve skutečnosti již neexistuje. Měli bychom zapřemýšlet jak by to mohlo fungovat jinak, než monetárně!! Určitě bychom vymysleli něco lepšího, než tohle!

0/0
8.3.2011 9:16

ZZZZZZZZ

Re: Nechapu

V Praze je pamatek dost a dost, taky se musi stavet nve (coz bude pamatka za 100 let). Kdyby se takhle uvazovalo odjakziva tak v Praze stoji jen drevene a hlinene kulny. Palladium se lidem celkove libi, chodi tam radi. Z namesti republik neni poznat ze to je moderni budova. Kdyby to zustalo armade tak to akorat chatra a pak spadne uplne.

0/0
8.3.2011 15:43

hodný strejda

Je zajímavé že oficiální media nikde nezveřejňují

fotky interiéru původní historické budovy. Hlavně že kritizují Čínu, šupáci.

0/0
8.3.2011 8:14

kOBLICH

Re: Je zajímavé že oficiální media nikde nezveřejňují

Jak asi mohla kasárna vypadat zevnitř? To je oříšek. Dovedu si přestavit třeba cenné nástěnné malby na WC a možná i jinde.

0/0
8.3.2011 13:48

good_luck!

nejsou ty dřívější kasárna původně vlastně klášter?

jen dotaz znalým.....

0/0
8.3.2011 8:13

denny6002

Re: nejsou ty dřívější kasárna původně vlastně klášter?

budova Josefovských kasáren z poloviny 19. století postavena na pozemcích zrušeného kapucínského kláštera.

0/0
8.3.2011 9:58

nahasapimapetilon

a není to lepší?

A není lepší když má dům soukromý vlastník, který se o něj stará, než když by chátral, byl by tam zbytečný a nevyužitý? Předpokládam kritiku, ale je to můj názor. Takhle je to lepší.

0/0
8.3.2011 7:43

mara32

Re: a není to lepší?

R^

0/0
8.3.2011 7:57

hodný strejda

Re: a není to lepší?

O barák se staralo, přece jen je to centrum Prahy a obchody mohly být i v barokním interiéru. Bylo by to originální a nesterilní.

0/0
8.3.2011 8:15

bejvoc4

Re: a není to lepší?

Ať dům vlastní kdo chce, ale, jde-li o kulturní památku, tak jej dle zákona NESMÍ nechat chátrat. Na téhle přestavbě si památkáři namastili pěkně kapsy. Když si jen vzpomenu na projekty kabelových vedení v centru Prahy, kvůly kterým dělali památkaři obrovské obstrukce a jen čekali kdy dostanou tučnou obálku do kapsy. A to šlo o kabelové vedení, které je pod zemí a tudíž není vidět. ;-O

0/0
8.3.2011 8:16

Jen Aby

Re: a není to lepší?

namastili, to asi jo, ostatně proto to dělali ... na druhou stranu - zvenku to nic nehyzdí, auta se mají kam schovat, je kde se najíst a alternativním řešením asi byly kanceláře nebo byty=šmajchlkabinety pro prostitutky. A že ze zákona se památky NESMÍ nechat chátrat? Tak v tom případě každá druhá památka porušuje zákon ;-D

0/0
8.3.2011 8:54

bejvoc4

Re: a není to lepší?

Ano opravdu každá druhá památka (či spíše majitel) porušuje zákon. Kdyby památkáři a příslušné odbory na radnicích konali jak mají, tak nařizují opravy jak na běžícím pásu, nebo opravují za své a náklady poté vyžadují po majiteli, který by v případě nezaplacení okamžitě mířil do exekuce, čili by o svou památku přišel. Jenže tady to chodí tak, že majitel místo utrácení za opravy utrácí v obálkách rozdaných památkářům a příslušným vedoucím odborů, radním a zastupitelům. ;-O

0/0
8.3.2011 10:08

nahasapimapetilon

Re: a není to lepší?

To se nesmí nechat chátrat. A kdo to platí? Takhle to platí obchody ze svého zisku. Předtím to platil daňový poplatník z DPH a podobně.

0/0
8.3.2011 10:46

Sibyla01

Nechápu, k čemu zpívat hymnu TEĎ

Proč neprotestovali, dokud se kasárna dala zachránit? Proč neprotestují tam, kde se právě teď plánuje nějaké bourání - určitě se ho plánuje hodně. Protože takhle je to mediálně vděčnější? Nebo je v Palladiu tepleji?

PS.: Nesoudím, stála-li kasárna za záchranu - tomu nerozumím. Ale soudím, že po Praze jsou urážlivější budovy než tahle.

0/0
8.3.2011 7:13

radio_svobodna_evropa

Re: Nechápu, k čemu zpívat hymnu TEĎ

ono to asi tak nejak bude, svolano pres "fejsbúk" do luxusniho obchodaku s fajn obchody a super "rychlymi restauracemi", vdyt je  to zabava a oni delaji prece neco uzitecneho, ze ;-D

0/0
8.3.2011 8:12

master19

Re: Nechápu, k čemu zpívat hymnu TEĎ

R^

0/0
8.3.2011 12:30

kOBLICH

Re: Nechápu, k čemu zpívat hymnu TEĎ

Jo, voni by zazpívali hymu dřív a Palladium by nebylo. Takhle si hezky zazpívali, svědomí ukolébali a šup... no šup nakupovat!

0/0
8.3.2011 13:50

weneto

Nemám dost infromací

abych se mohl vyjádřit k podstatě problému - nicméně volat policii na někoho kdo pěje státní hymnu mi přijde značně ujeté

0/0
8.3.2011 5:55

MIR80

Re: Nemám dost infromací

No protoze na to nejsou hostri osi z ostrahy vyskoleni a nevi co maji delat :) Protoze kdyz udelaj neco spatne, tak jejich despoticky sef je vyrazi.

0/0
8.3.2011 6:55

Clovicek123

Re: Nemám dost infromací

prijde mi to tak, ze sice neni trestne zpivat hymnu, ale zalezi, kde ji zpivas. Pokud by mi prislo 100 lidi na zahradu pred muj dum a tam mi zpivalo hymnu a neodesli by, kdybych je pozadal, pak bych take zavolal policii.. Nemam nic proti hymne, ale proti facebookem svolanym oveckam uz ano.

0/0
8.3.2011 7:01

Gilth

Re: Nemám dost infromací

Zkuste si clanek precist (ne preletnout pohledem) a zjisite ze policie se volala proto ze si ucastnici akce svuj happening nataceli na kameru coz se majitelum centra nelibilo. V naproste vetsine nakupnich center mate zakaz fotografovani (staci kouknout an cedulky u vschodu).

0/0
8.3.2011 8:16

Rafaelou

novodobá kultura....

Nerozumím naprosto těmto protestům.V téhle zemi snad není místo kde by se něco zajímavého v minulosti nestalo.Nelze neustále udržovat a draze renovovat kdejakou ruinu.Navíc mi stačí když třeba o víkendu projíždím kolem nákupních center a vidím přeplněná parkoviště.Je jasné,že pro většinu lidí se stala novou modlou,novým svatostánkem.Tak jak naši předci zašli v neděli do kostela tak chodí jejich synové a dcery do marketů.Jednou zase oni budou zpívat hymnu či jiný chorál až za dvacet,třicet či více let někdo jiný bude bourat a přestavovat Lidl,Albert,Billu a podobné novodobé chrámy.Toť koloběh dějin. 

0/0
8.3.2011 5:49

Heřman z Brna

Re: novodobá kultura....

R^

0/0
8.3.2011 6:14

Bizard

Re: novodobá kultura....

Já lidem, kteří protestují proti tomu, aby se v historickém centru Prahy stavěly nevkusné baráky celkem rozumím.

0/0
8.3.2011 7:14

Scarlett from Scottland

Re: novodobá kultura....

renovovat ruiny Vám přijde zbytečné??? 8-o tak to bychom tu toho za chvíli moc neměli. Na Karlštejně může být třeba diskárna a na Červený lhotě třeba Albert ne? 8-o

0/0
8.3.2011 7:27

marat12345

Podstata problému

Podstata problému není vtom, že vybourali starý dům, ale vtom, že tam postavili skleněnou krabici s absolutně nulovou architektonickou hodnotou! I ty auta co parkují v suterénu mají větší uměleckou invenci, než to, čeho jsou schopni dnešní architekti!

To by si měli uvědomit ti, co tu zlehčují dopad takových staveb! Stejně dopadne Masarykovo nádraží...zbourat a skleněná krabice, stejně dopadne ten dům na Václaváku atd!

Historické centrum města nám "obnovuje" architektonická lůza!

0/0
8.3.2011 5:47

MIR80

Re: Podstata problému

Protoze dnesni architekti se neocenuji dle toho, jak vkusnou stavbu, ale jak ujetou stavbu dokazou postavit. A sami mezi sebou se pak ocenuji a protoze musi vypadat zasvecene a dulezite, tak vetsinou oceneni dostane ta nejvetsi zhovadilost.

0/0
8.3.2011 6:56





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.