Diskuze

Plán na bourání Labské boudy stojí, čeká se na peníze EU i lepší počasí

Budoucnost Labské boudy, devítipatrového kolosu na hřebeni Krkonoš, je stále nejistá. Plán státu hotel koupit a poté zbourat vázne na nejistých penězích od EU, které mají pokrýt velkou část nákladů, i domluvě s majiteli. Jestli je okolní půda znečištěná, se zjistí až poté, co rozmrzne.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

villík

14. 3. 2011 21:22
Bourat ? Tak hrozná není. ...Pouze blábol zelenejch.

A co takhle zbourat Horal ve Špindlu nebo Krakonošův pyj v Peci ?

0 0
možnosti

Ejsí

13. 3. 2011 21:16
Bourání je blbost, ale..

Já s bouráním nesouhlasím, ale musí být nějaké řešení pro její další provozování a údržbu. A to bude asi problém.

0 0
možnosti

Maximno74

14. 3. 2011 20:30
Re: Bourání je blbost, ale..

Úspěch často závisí na zapáleném boudaři. Z historie je třeba známý příběh Petrovy boudy, která nebyla zpočátku příliš oblíbeným cílem, ale dobrá nálada boudaře a především vysoká úroveň služeb ji dostala ve své době na "TOP" mezi krkonošskými boudami. ;-) PS: službami nemyslím dovoz lidí autobusy ...to jen pro úředníky s "bouracím" syndromem!!

0 0
možnosti

Gusta Deputát

11. 3. 2011 22:35
Peníze EU

To nejsou vaše peníze, to jsou peníze EU, víte. ;-D Možná to sponzoruje přímo hraběnka Ashton se svou PR army.

0 0
možnosti

Maximno74

12. 3. 2011 18:18
Mgický pojem "Peníze EU"

Je smutné, že si ještě dnes mnoho lidí představuje pod pojmem "Peníze EU" nějaký magický zdroj financí o které stačí požádat a EU je nám dá, protože nás má ráda :)) Je to bohužel zneužíváno, budí to dojem toho, že vlastně nejde o naše peníze, ale o milodar.(Takže úředník může tvrdit - zbouráme LB za peníze EU, ne občanů ČR, takže klid lidi...).

Je to tedy nutné uvést na pravou míru: dotace EU jsou složeny z členských příspěvků států Evropské unie, které přesáhly určitou hladinu, respektive poměru hrubého domácího produktu k ostatním zemím EU.

V současné době prakticky co tam jako ČR přispějeme, to se nám do ČR vrátí v dotacích. Po roce 2013 bude poměr dotací již v náš neprospěch - přispívat budeme více, dostaneme však méně. !!

0 0
možnosti

vítek z prčice

11. 3. 2011 22:23
přestavět

Labská je hrozná, ale lze ji přestavět. Jen proboha ne podle Kaplického, to by bylo ode zdi ke zdi a připomínalo by to Krakonošobvo lejno. Dnes nedostižná je původní bouda. Protože pro nás jsou nedostižní naši předkové.!!

0 0
možnosti

Slepá Křišťálová Lupa

11. 3. 2011 0:11
Kdybyste tak věděli, jaké je strávit letní noc na Labské ...

i přes tamní mizernou kuchyni je to obrovský zážitek, v noci usínat za šumění labského vodopádu, a ještě před tím zažít západ slunce česko-polské turistické cestě ... a k tomu nikde široookooo daleko ani živáčka.

0 0
možnosti

Maximno74

11. 3. 2011 0:28
Re: Kdybyste tak věděli, jaké je strávit letní noc na Labské ...

Jooo, jooo. Jen si na to vzpomenu.....romantika V

0 0
možnosti

majkl1

8. 3. 2011 9:25
No, ta Labská bouda

tam už stála hodně dlouho, dávno před bolševníkem, který ji nechal zpustnout. A kupodivu se "rentovala". Bez vleků, asfaltky a dalších "vymožeností". Je fakt, že nová stavba je předimenzovaná, ale tak hrozná zase není. To jen my máme dobrý zvyk jít ode zdi ke zdi, resp. postavit - zbourat. Nebo přesněji postavit - neudržovat - zbourat. Často zcela záměrně, aby se mohlo "logicky" zdůvodnit bourání. A všimněte si jedné věci - vždy se začne žvanit o nerentabilitě. Jak je možné, že to, co se rentovalo dříve, dnes rentabilní není?

Rád bych ale ještě upozornil na jeden důležitý aspekt a tím je turistické zázemí. Dobře se pamatuji, když jsem jako dítě s tátou vyrážel z Harrachova na vícedenní tůru, že jsme několikrát skončili na "Labské" hned první den.

Počasí je v horách nevyzpytatelné a z krásného letního rána byl najednou liják, fujavice a mlha, že si člověk málem neviděl na špičku nosu. ....viz níže...

0 0
možnosti

majkl1

8. 3. 2011 9:25
Re: No, ta Labská bouda

... Pak je každý útulek dobrý. Tedy nebourat,adaptovat.

Ono je to celkem k smíchu, kolik křiku je kvůli jedné stavbě. Kupodivu nikdo nekřičí, kamže zmizel starý Harrachov, Špindl či Pec a jejich Genius Loci díky "moderní a citlivé" výstavbě těchto středisek.

0 0
možnosti

protestant1

7. 3. 2011 16:02
Jde jenom o kšeft - za miliardu

http://seibert.bigbloger.lidovky.cz/c/148418/nebo-vrati-snad-KRNAP-take-na-strane-Krkonos-dobytek.html

Není místo - až 50 km odvoz vybouraného, rozbití cesty ze Zlaťáku až do Vítkovic a ten provoz vadit zvěři - nebude ?...

KRNAP je škůdce Krkonoš

0 0
možnosti

Maximno74

7. 3. 2011 2:28
Názory obyčejných lidí hoďme do Labského dolu !!!

K čemu jsou názory obyčejných lidí...již několik krát proběhly ankety, kde byla většina hlasujících (vždy přes 60procent, maximum 74procent) proti hloupému bourání Labské boudy...No ale získat takové množství veřejných prostředků, to je velké lákadlo, obhajoba takových nápadů se samozřejmě zaobalí do "ušlechtilosti" činu...Názory obyčejných lidí hoďme do Labského dolu !!! Protože naše budou $$ !!

0 0
možnosti

pavel.n

6. 3. 2011 6:23
ekoterorismus v praxi !!!

Krkonoše nemají jiný důležitější problém než Labskou boudu? Opravdu se peníze nedají využít na důležitější a smysluplnější projekty !

Já myslím , že nám ekoteroristé zase ukazují o co jim ve skutečnosti jde - vyhnat lidi z hor a utrácet cizí peníze na realizaci svých fantasmagorií , které nikdo nechce !!!

0 0
možnosti

Antiblb

6. 3. 2011 13:00
Re: ekoterorismus v praxi !!!

Já se přiznám, že aniž bych byl ekoterorista, souhlasím se zbouráním "opičárny" zvané Labská bouda. Je to nejodpornější horská "bouda", která je v českých horách. Původní stavba ze dřeva byla též velká, ale k tomu krásná a lépe ladící s okolní přírodou.

Co byste chtěl udělat lepšího a ekologičtějšího? Nové cesty pro turisty, kteří budou odhazovat odpadky? Nebo více sjezdových tratí, kvůli kterým se vykácí další zalesněné srázy? Prosím, navrhněte, kam jinam investovat ty peníze, které by stálo odstranění tohoto paskvilu?

0 0
možnosti

Huckelberry Švédd 6

5. 3. 2011 20:05
otevřený skelet pro ubytování na hřebenech Krkonoš ??!!

pan architekt buď nebyl nikdy v zimě na horách, nebo je to klasický architektonický snílek, jakých se vyrojilo poslední dobou mraky a przní svou nefunkční "architekturou" kraje české :-/

0 0
možnosti

pavel.61.

6. 3. 2011 12:56
Re: otevřený skelet pro ubytování na hřebenech Krkonoš ??!!

má to zasklené, ne? Stanování v zimě v zaskleném paneláku mi přijde docela dobré, právě proto že vím jaká je v zimě venku kosa

0 0
možnosti