Diskuze

Ministr Dobeš plánuje povinnou maturitu z matematiky

Ministr školství Josef Dobeš navrhuje už od roku 2013 povinnou maturitu z matematiky. Obávaný středoškolský předmět si nyní studenti mohou vybrat dobrovolně. Když se v říjnu testovaly státní maturity, matematiku nezvládl každý druhý.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Flory

9. 3. 2011 14:30
Hmmm...

Viděl jsem lehčí verzi maturity z matematiky a to musí zvládnout na 90% absolvent základní školy. Navíc to v podstatě není žádná matematika, ale jen kupické počty a trochu logického a principiálního uvažování... A poněvadž dělám doktorát z aplikované matematiky, tak bych taky mohl říct, že literatura mi je k ničemu, ale netvrdím to... Znalost jazyka českého zase vypovídá o úrovni Vaších komunikačních schopností. Matematika je v podstatě taky jazyk a jde jen o to, aby populace v určitém věku měla určitou úroveň v obou - snižováním úrovně dojde jen k degradaci národa... A mimochodem vím, že dost hudebníků má výborné matematické myšlení, takže to není ani tak o zaměření...

0 0
možnosti

venenum

7. 3. 2011 9:02
Povinná maturita z matematiky

Konečně !

0 0
možnosti

Flory

9. 3. 2011 14:14
Re: Povinná maturita z matematiky

R^

0 0
možnosti

Chytry.Levicak

4. 3. 2011 10:35
v tom případě

mnoho talentovaných studentů, kterým matika nejde jí kvůli toho nesloží...byrokraci je u nás neuvěřitelná.

0 0
možnosti

Alca666

4. 3. 2011 11:29
Re: v tom případě

Mnoho talentovaných lidí musí už dnes skládat maturitu z cizího jazyka, přestože na něj nadaní nejsou. A rozhodně to nekončí tak, že by neodmaturovali...A to státní podoba maturity z cizího jazyka je mnohem drsnější než státní podoba maturity z matematiky (minimálně té lehčí verze)...........

Jaký je sakra rozdíl mezi tím, když někomu enjde matematika a někomu nejde jazyk? A přesto mají ti první výhodu.....

0 0
možnosti

bjuty

3. 3. 2011 22:22
Musí mít opravdu každý maturitu z matematiky?

Nebude zavedení povinné maturity zbrklé rozhodnutí? Je nutno položit si otázku,zda je nezbytné,aby humanitně zaměřené školy maturovaly z matematiky.Předpokládá se,že tito studenti si vybrali tento typ škol,právě i zdůvodů netrápit se z matematikou a ani se nepředpokládá,že by ji šli po maturitě dále studovat.Od toho tu jsou jiné typy škol.

Nemyslím si, že by tito lidé měli ve výsledku nižší úroveň vzdělání,než ti, co matematiku intenzivně studují.Jak budou tito studenti maturovat z matematiky,když jí mají jen dvakrát týdně,na rozdíl od průmyslovek, gymnázií,ekonomek.

Já sám jsem prošel humanitním oborem i na vysoké škole.Jsem úspěšný ve svém oboru i přesto,že jsem z matematiky nikdy nematuroval( díky bohu).

                   Kdo je výborný v matematice,chce se jí věnovat,studovat,tak ať prokáže své vědomosti při maturitní zkoušce a následně třeba i při přijímacím řízení na vysokou školu.

0 0
možnosti

Mr.ZinZabelin

4. 3. 2011 8:00
Re: Musí mít opravdu každý maturitu z matematiky?

Zvláště v dnešní technické době a kultuře je nutné technické a hlavně logické myšlení. Není to jen o spočítání výplaty či půjčky, násobilku zvládá každý. Ale studium matematiky vede člověka k uvědomění, že svět je systematický a naučí ho řešit jakékoliv problémy odlišným a daleko logičtějším a efektivnějším způsobem, než lidé, kteří letmo zavadili jen o počty na ZŠ.

Věřte, že jsem tomuto předmětu kdysi také nemohl přijít na jméno, člověk to ocení až zpětně.

0 0
možnosti

Mr.ZinZabelin

3. 3. 2011 17:07
"Matematika je jazykem přírody."

A ovládat její základy (což středoškolská matematika je) by měl každý maturant, o tom se snad nemusí diskutovat.

0 0
možnosti

modrá straka kradačka

3. 3. 2011 14:26
Nevím co se tady kdo diví?? V Klausově tržním hospodářství

je důležité "Má dáti - nedá!R^

0 0
možnosti

(gbd)

3. 3. 2011 14:41
Re: Nevím co se tady kdo diví?? V Klausově tržním hospodářství

Není podstatné samotné "DAL", ale je dobré vědět i "kolik" a hlavně "komu".

0 0
možnosti

killian

3. 3. 2011 13:37
.....

Spíš by se u maturity měli zaměřovat na to, ať na ní nemá akreditaci každý obor jako například kuchař s maturitou, automechanik, cukrářka, švadlena. Právě tyto obory si myslím, že jsou právě příčinou poklesu maturity. Podle mě by maturitu měly mít akorát gymnázia, obchodní akademie, průmyslovky, zdravotní školy, pedagogické a například cestovní ruch. Když budou dělat ale maturitu i sutdenti/učni z první skupiny, tak se musí snížit i nároky pro druhou skupinu aby nevyházeli skupinu první. Celá tato reforma chtěla udělat zdola, tj. první si ujasnit které typy škol mají mít maturitu a poté zadat příslušná kritéria

0 0
možnosti

(gbd)

3. 3. 2011 14:13
Re: .....

Já bych nebyl tak přísný. Prostě "kuchař s maturitou" by byl ten, který umí vařit a má k tomu maturitu z češtiny+angličtiny+matematiky.

0 0
možnosti

veskawesi

3. 3. 2011 13:19
podle me je to dobre

i clovek, ktery se pozdeji bude venovat humanitnim oborum by mel prokazat urcitou miru rozhledu a schopnosti.

pokud mu nejde matematika, bude se ji muset ucit. pravidelne se matice venovat.

to je prece vetsi prinos nez ze umi spocitat nejake priklady.

pokud je maturita nastavena tak, ze si muzete vybirat obory, kde se nemusite tolik ucit a pripravovat, k cemu to pak  je?

maturita je test schopnosti projit tezkou zivotni zkouskou. na to pak navazujte to, ze tim padem musite ziskat znalosti

0 0
možnosti

killian

3. 3. 2011 13:26
Re: podle me je to dobre

ale taky by její součástí měly být předměty, které jsou pro člověka potřebné. Pokud chce jít někdo studovat jazyky, tak by měl mít těžší variantu z cizího jazyka a ne aby do něho někdo cpal matematiku. Ta navíc většině z nás je absolutně k ničemu

0 0
možnosti

killian

3. 3. 2011 13:18
.....

Já si myslím, že záleží od typu školy a podle uvážení studenta. Když někdo chce jít na sociální nebo humanitní vědy, tak proč by měl mít maturitu z matematiky? Přece by si ji měli udělat ti, kteří ji doopravdy potřebují jako například technici nebo ve většině případů i ekonomové, jelikož co vím, tak na ekonomce vypadne půlka lidí na matematice. Myslím si, že každý by měl mít možnost volby. Třeba já jsem na střední byl dobrý v jazycích, zeměpisu a historii, tak jsem poté pokračoval na UK v mezinárodních vztazích. Nevím proč bych v tomto případě se měl učit na předmět, který je mi absolutně k ničemu. Chtěl bych se místních zastánců matematiky zeptat, k čemu je tento předmět dobrý v reálném životě, pokud člověk tedy není matematik nebo technik. O rozvoji technického myšlení bych v našem školství nemluvil. Naše matikářka většinou byla sebestředná a jen si člověka vychutnávala, když něco neuměl. Bylo to jen biflování a nikdo nám nevysvětlil smysl těchto úkolů a jejich vzájemnou provázanost

0 0
možnosti

JTR1

3. 3. 2011 13:25
Re: .....

maturita je jisté osvědčení o dosaženém vzdělání! To nemusí mít každý. Já měl problém s jazyky a také nebrojím proti maturitě z češtiny a cizího jazyka. A kdo nedokáže zvládnout maturitu z matiky alespoň za 4, tak je.... a nemusí tu maturitu mít!! Jistě když je geniální jinak, tak nebude mít problém i bez maturity!! Je to i o tom jak zvládnout něco co mi zrovna nevoní!!! ;-)

0 0
možnosti

vhelsing

3. 3. 2011 12:54
To je totalni nesmysl...

Na co bude matika cloveku,ktery se chce venovat socialnimu studiu....myslim tim slozitejsi matika..funkce,derivace a podobne...protoze mu to bude v zivote k prdu.

To spis zavedte na zakladnich skolach tzv. kupeckou matematiku..a udelate lip....

0 0
možnosti

vhelsing

3. 3. 2011 12:55
Re: To je totalni nesmysl...

Myslim teda presneji aby se ji vice venovali...a bude to lepsi...

0 0
možnosti