Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Začátečník na silnou motorku do 24 let nesedne, rozhodla vláda

Vláda odsouhlasila změny věkových hranic pro získání řidičského oprávnění na motorky. Návrh předložil ministr dopravy Vít Bárta, kabinet nicméně věkové hranice mírně pozměnil a přiblížil je požadavkům EU. Na Bártův návrh, aby nezkušení jezdci mohli na silné stroje až od 24 let, vláda kývla.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

vodnicvcechach

nekteri by na ni nemeli lezt ani ve 140 letech

Rv

0/0
3.3.2011 17:47

IntruderBob

Věkové hranice chápu, rozdělní výkonu absolutně ne

Jezdím na motocyklu řadu letu a za každého počasí. Člověk, který navrhl tuto výkonostní hranici v životě seděl tak maximálně na babetě.  Nedovedu si představit dva dospělé lidi,  kteří si vyjedou na dovču se stanem a spacáky na motocyklu s výkonem do 35kW.  To je naprosto šílené !!

Stejně tak nechápu, proč je věkové omezení mířeno pouze proti řidičům motocyklů a nikoliv automobilů. Je to snad důledek davové hysterie živené novináři v honbě za senzačními titulky, snahy o zviditelnění tajtrlíka s maserati nebo jen strach zatvrzelých automobilistů před něčím, co nechápou a čemu nerozumí ? Možná tři v jednom.

Ostatně tak to ve státě funguje vše....když o věcech rozhodují lidé věci neznalí. Tragedie na co se člověk podívá Rv

0/0
3.3.2011 8:41

jurneff

Re: Věkové hranice chápu, rozdělní výkonu absolutně ne

Ne, je to protože u motocyklů končí větší procento nehod smrtí řidiče - logicky.

A nesnaž se tady mlžit, že osmnáctileté děcko ví něco o zodpovědnosti za řidítky motorky, která může jet 250 a je tak lákavé to vyzkoušet.

0/0
3.3.2011 8:46

IntruderBob

Re: Věkové hranice chápu, rozdělní výkonu absolutně ne

;-D Ses člověče zbláznil !!! Víš jaký výkon musí mít motorka aby jela 250 km/h ????? Můj

A víš, jakou rychlostí jede motocykl s výkonem 35kW, na kterém sedí dva lidi se čtyřiceti kilogramy bagáže ?

Další exot, který seděl naposledy na Jawě 125 před padesáti lety :o)))))))))))))

0/0
3.3.2011 9:03

zog

Re: Věkové hranice chápu, rozdělní výkonu absolutně ne

No tak dospělí lidé můžou jet na kole, autem, vlakem, na koních prostě jakkoliv toto není argument.

Kdyby se motorkáři nechovali jako hovada a dodržovali vyhlášku tak by po nich ani pes neštěknul.

Mimochodem mladé hovado které se mi na motorce rozplesklo o zadní sklo jen proto že nutně potřebovalo na 20ti metrech obrovsky zrychlit mi dodnes dluží peníze. Kdybych neměl hatchback ale sedan tak mu nepomůže už vůbec nic.

Motocykly jezdící víc než 130 by se vůbec neměly prodávat.

Mimochodem aby bylo jasno motorku téže vlastním ale je to skůtr a jezdím na něm jak člověk.

0/0
3.3.2011 11:20

IntruderBob

Re: Věkové hranice chápu, rozdělní výkonu absolutně ne

To jsou vskutku logické argumenty :o)))

Třeba takový Trpišovský vytlačil druhé auto z dálnice taky na motoce, že ?! :o)))  Auta jedoucí více jak 130 by se tedy měly rovněž zakázat ! Nebo ne ?! Zakázal bych také prodej běžeckých bot. Takový rychle běžící člověk, totiž může vběhnout pod auto a poškodit mu kapotu !!!! Vždy''ť já mám doma polobotky a chodím v nich jako člověk, když si jdu nakoupit do Alberta, nač tedy běhat !!!! :o)))

Proč vůbec dělat věci, kterým já sám nerozumím ? Není to nesmysl ?!!!! ;-D

0/0
3.3.2011 11:40

sinn

Re: Věkové hranice chápu, rozdělní výkonu absolutně ne

R^:-)

0/0
14.4.2011 5:57

sinn

Re: Věkové hranice chápu, rozdělní výkonu absolutně ne

Ano já si zase myslím že na silnici nemají co dělat SUféčka, Hemry, Džípi, a v nich hlavně blondýny. Na co! A vůbec všichni by měli jezdit na kolech jen hasiči by mohli mít tříkolku. Rv Kecáš blbosti moh to do tebe nakouřit zezadu děda ze stodvácu kterýmu s to zašlápl na na pár metrech a on to už nedobrzdil. A s tim pojištěním, promiň ale to je nemlich to samé, že. Rv:-/

0/0
14.4.2011 5:56

Achnatonek

Re: Věkové hranice chápu, rozdělní výkonu absolutně ne

Budete se divit, ale já znám lidi, kteří ve dvou procestovali kus světa na starých jawkách a ty mají i do těch 35kW hodně daleko :-)

0/0
3.3.2011 17:45

IntruderBob

Re: Věkové hranice chápu, rozdělní výkonu absolutně ne

Když jsem před lety jezdil mototuristiku s ČMF, tak s námi taky jezdil důchodce Jarda Beránek, který vzhledem ke svému vzrůstu musel jezdit na skůtru. Taky dojel všude v Evropě, kam jsme dojeli my na silnějších motocyklech. Ale to přeci není argument. To byste se taky měl spokojit s měsíčním příjmem 1000 Kč, protože přeci v Číně stačí dělníkům na den miska rýže :o)))

0/0
4.3.2011 7:38

sinn

Re: Věkové hranice chápu, rozdělní výkonu absolutně ne

Jsou lidé kteří obeplují svět v plachetnici, létají na padácích, já bych si na to asi nevsadil. Ale to už musíš bejt zapálenej pro tento tip motorky. A já mám zase rád endura, myslíš že by to se mnou dal někde po šotolince. ;-D

0/0
14.4.2011 6:01

uran235

Re: Věkové hranice chápu, rozdělní výkonu absolutně ne

No, 35KW  rozhodne neni malo. Musim se vas zeptat. Jste obezni?

0/0
3.3.2011 20:22

ježo

Re: Věkové hranice chápu, rozdělní výkonu absolutně ne

No nevím,zkusme trošku počítat,jen rámcově,kalkulačka leží na druhé straně bytu.35kw je rámcově 45koní.Při hmotnosti motorky 200kg,Obsazení dvěma lidmi po100kg a bagáži cca 50kg,je to výkon na kilo 1:10.Fabie 1,4 má výkon zhruba 100koní.Při hmotnosti auta cca 1300kg,plus posádky s bagáží,dalších 250kg,Takže vychází výkonový poměr na 1:15,5.Takže o nějaké nemožnosti cestování bych nemluvil.

0/0
3.3.2011 20:48

IntruderBob

Re: Věkové hranice chápu, rozdělní výkonu absolutně ne

Každý tady mele o kalkulačkách, pěkně v teple od stolu. To jsou jen teorie ale je třeba někdy vyrazit do terénu, jinak je z toho jen sušina :o))) Jak jsem psal v příspěvku výše. Na Intruderu VS800 s výkonem 40 kW mně s manželkou a bagáží předjížděla v kopci v Tatrách i Felicie. Pokud nebudou platit shodné podmínky pro auta i motocykly tak nejde o nic jiného než o diskriminaci. Pokud se vymlátí mladý blbec na motorce, tak ublíží především sobě. Pokud se vymlátí mladý blbec v silném autě, tak ublíží většinou i druhým. Následky po nehodě pro ostatní účastníky silničního provozu jsou nepochybně závažnější při nehodách automobilů a ne při nehodách motocyklů. Tak proč nevzniknou omezení i pro řízení automobilů v nízkém věku ? Jistě. Pokud člověk řídí své rozhodování od stolu s kalulačkou v ruce a ovlivněn senzachtivými titulky v novinách bez toho, že by kdy najel na motocyklu za rok deset a více tisíc kilometrů, tak to ani nemůže dopadnout jinak.

0/0
4.3.2011 7:54

IntruderBob

Re: Věkové hranice chápu, rozdělní výkonu absolutně ne

Vážím 78 kilo a jsem vegetarián :o))) Před mnoha lety jsem začínal na choppru Intruder VS800 s výkonem 40 kW. Takže na tento motocykl bych jako mlaďoch nedosáhl. A řeknu vám, že když jsem byl s manželkou (ještě lehčí než já sám ) a bagáží v Tatrách, tak mě do kopce předjížděla i slabá Felicie. 

Přitom o papírové maximální rychlosti 179 km/h si můžete nechat jen zdát.Takovou rychlost jsem nedosáhl ani na Suzuki VS1400 s výkonem 45 kW a to jsem na něm jel sám :o)))

A můžedš mi Urane říct, na jakých motocyklech si ve svém životě jezdil ??? ;o)

0/0
4.3.2011 7:45

IntruderBob

Re: Věkové hranice chápu, rozdělní výkonu absolutně ne

Podle mého by omezení mělo být vázáno na výkon cca 45-50 kW a to ještě ve vztahu k hmotnosti vozidla. Ono těžký chopper s nízkootáčkovým motorem jezdí při tomto výkonu podstatně pomaleji, než lehký supersport který točí kolem 10.000 otáček ;-)

0/0
4.3.2011 7:58

_blaf

proč ne i pro auta

Nechápu, proč nejsou zavedena podobná pravidla i pro řidiče osobních aut, když už se tak starají o bezpečnost ovcí. Limity na výkon a hmotnost. Motorkář obvyke zruší jen sám sebe, ale takový nevyježděný mlaďoš v hovadském SUV vymete zastávku... Praxe v malém autě by jen prospěla.

0/0
2.3.2011 18:14

yyjy

S tím musím souhlasit.

Škoda, že se s tím nespláchne také řízení auta, ne po dálnici, v doprovodu dospělého, od 15-16 let.

Asi by to znělo jinak, než píšu, ale..

0/0
2.3.2011 17:03

jurneff

Re: S tím musím souhlasit.

8-o

0/0
3.3.2011 8:48

yyjy

Ano

Tohoto vopíčáka také neznám !

0/0
3.3.2011 11:42

vodnicvcechach

Re: Ano

proc auto? motorka je problem. kazdej jouda si to koupi, pze je to v cesku boom, ale do te doby nejezdil ani na skutru Rv

0/0
3.3.2011 17:48

yyjy

Znal jsem pár 17ti letých bezpapírových bez dospělích auto

řidičů. Setkal jsem se v okolí České Sibiře na místních "asfaltkách" s řítícím se trabantem, kde řidiče a spolujezdce nebylo zvenku skoro vidět. Od kamaráda jsem se dozvěděl, že trabanta si za kapesné koupili tři 13ti letí kluci a ....

Myslím, že řídit auto od 15-16 s omezením, by bylo dobré. Své děti jsem učil řídit daleko dříve. Starší dcera zatím vždy má kluka, který ji vozí, syn udělal v (tuším pár dní před) 18 jako jediný z kurzu (nepamatuji si, kolik jich bylo) na poprvé zkoušky a řídí slušně. Já, když neřídím sám, hned tak s někým nenasednu. Viz autobusy a vlaky. 

0/0
3.3.2011 21:08

werox

nepresne napsany?

"Vyžadovaná dvouletá praxe na strojích o výkonu do 35 kW tak zpřístupní nejsilnější motorky už dvacetiletým řidičům"...clovek bude muset mit ridicak A2 udelanej v 18 aby si moch udelat Acko v 20 nebo bude muset mit opravneni ridit nejakou motorku do 35kW (tz ze by tam patrila skupina AM, A1)? Podle toho co se tu pise, bych si troufal tvrdit, ze v druhym pripade by slo delat Acko ve 20ti za predpokladu ze by clovek mel Becko udelany v 18ti, protoze Becko opravnuje drzitele k rizeni motoroveho vozidla skupiny AM

0/0
2.3.2011 16:52

Jeseter z údolí křemíšů

krok správným směrem

Autoškola kolikrát moc nenaučí, je potřeba se vyjezditR^

0/0
2.3.2011 16:36

luban12

Zcela zbytečné "vlnění",nikoho to nepředělá.

 Vím,že motorkáři se dělí do několika skupin i podle stylu motorky. A to na "machry"které to teprve čeká,v další skupině jsou ti co už to mají za sebou a bohužel někteří už si na motorku nesednou. Je ještě skupina těch,kteří jezdí na těžkých silných strojích a většinou pomalejší,pohodovou jízdou.Někteří motorkáři si chtějí posílit své ego riskantní, rychlou jízdou,většinou na dost zanedbaných strojích, ti druzí si potrpí na nablýskané,naparáděné stroje a pomalejší jízdou se rádi předvedou se svým po různých úpravách,originálním strojem.Statistiky o nehodovosti podle rozlišení motorek to moc neuvádí a hází všechny do jednoho pytle.;-(

0/0
2.3.2011 16:33

Carvin

Je to rozumný

Kdo chce lítat na silné motorce tak muže od 12 let závodit na okruhu. Na běžnou silnici stačí i těch 35kw. To už uveze sebe , ženu a v sidecaru dítě a psa. Na co silnější stroj, když je dovoleno jet jen 80 km/h.

0/0
2.3.2011 16:20

MerlinMagic

Re: Je to rozumný

Pane, vy potřebujete zopakovat autoškolu jako sůl. Dle psaní jste už staršího data narození a neovládáte zákon o PNPK.

0/0
2.3.2011 16:22

Carvin

Re: Je to rozumný

Změny jistě jsou ale na 80ti kilometrové rychlosti se snad nic nezměnilo.

0/0
2.3.2011 16:28

MerlinMagic

Re: Je to rozumný

Opravdu si prostudujte zákon, potřebujete to !!Motorky stejně jako auta 50 - 90 - 130

0/0
2.3.2011 16:36

MerlinMagic

Re: Je to rozumný

Víte, dnes má 35 kw kdejaký lepší skůtr, doba pokročila a vy jste zaspal.

0/0
2.3.2011 16:38

OK313

Re: Je to rozumný

Tak ty patříš k té nebezpečnější skupině řidičů. Zpátky do autoškoly a opakovat a opakovat. Tam se dozvíš i o přednosti na kruhovém objezdu. Taky se jich teď  vyrojilo. To dřív nebejvalo.

0/0
2.3.2011 16:31

sinn

Re: Je to rozumný

" když je dovoleno jet jen 80 km/h"Jejda to je pro mě novinka, a to se živím řidičákem. ;-D

0/0
14.4.2011 6:13

StF

Není

nad to se vyjezdit. Pro dobro vlastní i ostatních. Vyjezdit se z 50 na 125 a ve 24 letech přesedlat na silnější. Proč ne?R^

0/0
2.3.2011 16:11

MerlinMagic

Řidičák na kolo

Já bych spíš místo toho všeho zavedl řidičák na kolo. Cyklisté jsou pohromou na silnicích.

0/0
2.3.2011 16:03

StF

Re: Řidičák na kolo

tak ty bys asi psychotestem neprošel...

0/0
2.3.2011 16:12

___Radi

Re: Řidičák na kolo

ale on má bohužel pravdu

0/0
2.3.2011 16:15

franta-t

Re: Řidičák na kolo

Kolo není motorové vozidlo a řidičáky se vydávají JENOM na motorové vozidla :-). To by pak politici na kolo zavedli ještě zákonné pojištění, pravidelnou STK a kdo ví co ještě na tahání prachů z lidí, děkuju nechcu!

0/0
3.3.2011 16:49

MerlinMagic

Re: Řidičák na kolo

Já jsem prošel, panáčku R^

0/0
2.3.2011 16:17

StF

Re: Řidičák na kolo

Sama jezdim jak v autě, tak na motorce. V cyklistech problém nevidím. Také jsou účastníky provozu a mají právo silnice užívat. NAOPAK jsou diskriminováni. Všem těm cholerikům za volantem by prospělo občas šlapat na kole než sedat do svý krabičky, Rv kde se cítí silní a anonymní.

0/0
2.3.2011 16:25

MerlinMagic

Re: Řidičák na kolo

Nevím jak vy, ale já mám auto jako dopravní prostředek, na motorce jezdím pro zábavu už dobrých 26 let a za cholerika se nepovažuji. Nevím, kdo tady o někom jiném bez příčiny tvrdí, že by neprošel psychotesty. Já jako řidič z povolání (ne kamionu) chodím každý rok do autoškoly a psychotesty jsem prošel. Jen mi prosím vysvětlete, čím jsou cyklisté diskriminovaní, to mě opravdu zajímá? Myslím, že patříte do skupiny militantních cyklistů, kterým překáží každý a všude a soutěžíte o "Bouchalův pohár", chcete jezdit do jednosměrek v protisměru, provádět sportovní jízdu souběžně s cyklostezkou a podobné voloviny za které lobbuje nejmenovaný vyšinutý poradce nejmenovaného ministra.

0/0
2.3.2011 16:35

MerlinMagic

Re: Řidičák na kolo

Mimochodem, co s tím má společného nějaký psychotest?

0/0
2.3.2011 16:20

StF

Re: Řidičák na kolo

Co s tím má co dělat psychotest? Kdysi mi cyklisté vadili stejně. Když člověk přesedne a vidí to také z té druhé strany, změní názor. Zkoušel jste někdy jaké to je být cyklistou v džungli aut a bezohledných cholerických řidičů? Tomu říkám adrenalin, sednout na kolo a jet do provozu, kde nemají cyklisté svůj prostor.

0/0
2.3.2011 16:32

MerlinMagic

Re: Řidičák na kolo

Jaký svůj prostor? Co je to svůj prostor? Kdo jiný má svůj prostor? A pro koho jiného než pro cyklisty se budují cyklostezky? Dámo, opravdu nevíte , co píšete.

0/0
2.3.2011 16:41

StF

Re: Řidičák na kolo

MerlinMagic, pane jestli vy procházíte pravidelnými psychotesty o tom dle Vašich předchozích příspěvků pochybuji. A pro po, kde jezdíte? V Horní Dolní? Neslyšel jste už o tom, jak na tom jsme s pruhy pro cyklisty ve městech i mimo ně? A takových co tvrdí, že jezdí 20 let na motorce a tudíž mají zkušeností habaděj jsem poznala několik;-D Úsměvné...

0/0
2.3.2011 16:55

MerlinMagic

Re: Řidičák na kolo

Dámo, k smíchu jste tady leda vy. Jen mne zde bezdůvodně urážíte. Tvrdíte, že jsou cyklisté diskriminovaní. Dobrá, ptám se tedy, pro jakou jinou skupinu se budují zvláštní pruhy na silnicích (neberu MHD) a cyklostezky? Co chcete za výsady? Proč vám nestačí, jako každému, pouze silnice a řvete tady o diskriminaci? Prosím odpovězte na položené otázky a nezpochybňujte mou praxi. Se znalostmi v oboru dopravy se s Vámi budu směle měřit.

0/0
2.3.2011 17:07

zog

Re: Řidičák na kolo

Když melete takovéto nesmysly tak se nedivte.

Pruhy pro cyklysty jsou na silnici obzvláště ve městě spása. Ikdyž na nich nemá cyklista žádná jiná práva než na silnici tak je řidiči kupodivu respektují a k soužití cyklistů i automobilistů dochází bez problému. Cyklisté mají možnost vyhnout se koloně a zbytečně nebrzdí provoz. Mumláte zde něco o vaší praxi ale vaše argumenty mají hodnotu psího exkrementu.

0/0
3.3.2011 11:27

MerlinMagic

Re: Řidičák na kolo

Mimochodem, demagogie z Vás jen stříká. Nevybírejte si pouze to, co se Vám hodí...a ještě špatně. Takže, ŘP na vše od roku 1985 a automobilová průmyslovka.

0/0
2.3.2011 17:12

Scarlett from Scottland

Re: Řidičák na kolo

proč, vždyť je to pravda. Cyklisté mi přijdou na silnici ze všech nejnebezpečnější a pravidla evidentně mnoho z nich vůbec nezná.

0/0
3.3.2011 7:17

Čičinka Čiči

No spíš by se měly řešit psychotesty obecně u všech skupin.

Víme, jak dokáží dnešní lidé jezdit bez ohledu na motorku či auto. Jednou z otázek by mělo být, jakou značku si chce pořídit a jak silný motor, protože to už dost naznačuje. Samozřejmě napojit na detektor lži, aby budoucí závodníci netvrdili, že Fábii ;-DR^

0/0
2.3.2011 15:50

MerlinMagic

Re: No spíš by se měly řešit psychotesty obecně u všech skupin.

Psychotesty nejsou zaměřeny na agresivitu ale na tendenci k epilepsii a na motorické pohyby. Psychotesty neodhalí potencionálně nebezpečného řidiče ve smyslu agresivity. Naopak se uvažuje o jejich zrušení. Nikde jinde to není. Když o něčem nic nevíš, tak to nepiš.

0/0
2.3.2011 15:56





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.