Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

VIDEO: U Karlových Varů se řítil cizinec v mercedesu rychlostí 215 km/h

Policisté zadrželi při kontrole mezi Ostrovem a Karlovými Vary dva piráty silnic. V úseku, kde je maximální povolená rychlost 90 km/h, jel první z nich 130 km/h a další ho ještě překonal.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

trodas1

V rámci politické korektnosti...

...hovoříme o "cizinci" i když se jednalo o "občana bývalého Sovětského svazu", který se vší pravděpodobností "zděs rabótajet gángstěrom", jak zjistila jedna televizní stanice méně přesr.ná , než (lž)iDnes  Spěchal do svého podniku, kde mu kur.y začaly stávkovat. Co by nám báťuška v Moskvě řekl, kdybys me šířili takovéto nactiutrhačné správy o občanech našeho přítele nejvěrnějšího!

Vaše redakce

0/0
3.3.2011 13:13

pissflapslover

Dnes jdem

narazil na 70 leteho pirata v klobouku ve skoda 120 ktery se nediva do zrcatek a malem me naboural

0/0
3.3.2011 0:41

Leinad

Důvod omezení rychlosti

Nezavedli soudruzi limit kvůli ropné krizi? Teď, v tržním hospodářství a cenou určovanou benzinovou stanicí je to jedno, ne?

0/0
2.3.2011 22:20

Qíteček

Nechápu...

V diskusi suverénně vedou zastánci omezený rychlosti, co volaj hned po popravě, i když na videu žádný ohrožení vidět není, ale na silnici už je to jiná....

0/0
2.3.2011 19:39

WIFI

Re: Nechápu...

určitě je rozdíl, pokud překročíš rychhlost o 10,20,30 km/h, tam opravdu v mnoha případech (tedy nikoli v obci) o nic nejde nebo pokud překročíš o více než 100 km/h, to už je podstatný rozdíl

0/0
3.3.2011 7:44

Antonín, topič

Re: Nechápu...

Že nikoho neohrozil neznamená, že nemohl. A i za potenciální ohrožení se holt trestá (nezastavení na stopce či na červenou, i když nic po hlavní nejede například).

Poprava je zbytečná, stačí vyhostit.

0/0
3.3.2011 8:34

rh2

Pirát

Vážený pane Soukupe. Označení pirát začalo být v českých médiích používáno evidentně pro každého kdo překročí rychlost. Pirát znamená námořní lupič. Co ten řidič ukradl? Stejné "poslání" měli i bukanýři nebo třeba korzáři. Budete takto řidiče také titulovat? V německu s neomezonou rychlostí se jak víme jezdí i větší rychlostí a někdy i na horších dálnicích. V německu jede 215, ale v ČR je pirát. Samozřejmě porušil zákon, bezpochyby. Ale další rozdíl? Tzn., mimo jiné, že v německu jsou piráti zlegalizováni? Měli byste toto označení maximálně použít pro ty řidiče, kteří úmyslně ohrožují jiné, např. slavný Trpišovský s 2222. Možná, že se k mému názoru i někdo souhlasně připojí. Pro hnidopichy, neschvaluji porušování zákonů, neschvaluji označení pirát v případě překročení rychlosti.

0/0
2.3.2011 19:34

231

Re: Pirát

To máte těžký. Jazyk se vyvíjí a přitom mimo jiné dává slovům dalším význam.

Nebi stejně tak protestujete, když elektronici mluví o švábu (integrovaný obvod) alektrikáři o šťávě (el. napětí či proud) a pod.

Kdysi byl ve spojených státech problém s odposlechy demokratických politiků a protože sídlo demokratické strany bylo v budově s poetickým názvem Watergate (vodní brána), dostala toto jméno i aféra kterou to odstartovala. Když měl po letech R. Regan prolémy s prodejem zbraní do Iránu, tak se aféra označovala írángate, přestože se o žádnou bránu nejdenalo. Dnes je skora akždá aféra něcogate a začas se to asi objeví ve slovníkách.

Můžete s tím nesouhlasit, můžete protestovat, ale nic s tím nenaděléte. Jazyk se vyvíjet bude, i když to občas bude směrem, který se Vám nebude líbit.

0/0
2.3.2011 19:58

Qíteček

Re: Pirát

No třeba si hákem přitáh auto ze sousedního pruhu, a začal po něm pálit bambitkou. Co my víme...

0/0
2.3.2011 23:55

Ulrich

215 není žádná rychlost.

Kdyby chtěl, dostane z toho v pohodě 250. Tohle není žádné téma. A samozřejmě žádné pirátství.

0/0
2.3.2011 17:03

lomihnát

Re: 215 není žádná rychlost.

Samozřejmě.

Možná potřeboval nutně na záchod, nebo - a to by ho omlouvalo jistě - bylo už i na to pozdě a chvátal do sprchy.

0/0
2.3.2011 17:19

Antonín, topič

Re: 215 není žádná rychlost.

Vidíte, a já bych čekal, že veze těhotnou manželku do porodnice. Takových případů musí být miliony, protože to neustále někdo v diskusi zmiňuje.

0/0
2.3.2011 23:08

warekkonecnesmazan

jel rychle

na pomerne dlouhym dvoupruhu, nevim proc hned pirat :-P

0/0
2.3.2011 16:37

ODSakEda

Re: jel rychle

v SRN běžná rychlost :-) Jezdím tam až 180km/h, víc se bojím s nákladem a jen za sucha  a neníli hustý provoz a frrrrrrnk, mě předletí leckerý novší BMW, nebo A6, A8 ;-)

A výmluvy, že na to nemáme dálnice neberu, tam se tak jezdí neomezeně i ze Salzburgu, kde nejsou ani odstavné pruhy a je top ouzký docela, ale lidi tal hledí, používaj blinkry dopředu hodně a zpětná zrcátka!!!!!!!R^

0/0
2.3.2011 18:44

231

Re: jel rychle

SRN bežně na devadesátce 180. ?

0/0
2.3.2011 19:59

ODSakEda

Re: jel rychle

No na 4-proudovkách tam jaksi moc 90-tek neuvidíte logicky, jak je nelogicky v čR běžné...

0/0
2.3.2011 22:04

Antonín, topič

Re: jel rychle

Jistě, zato tam uvidíte mraky 120.

0/0
2.3.2011 23:08

WIFI

Re: jel rychle

běžná rychlost to jo, ale i v Německu je poměrně dost dálničních úseků, kde je max. rychlost snížena

0/0
3.3.2011 7:45

vaclav13

Pro všechny chytré

Tím míním ty, co tady stále melou o úsecích bezpečných i pro rychlosti kolem 200 mám jedno doporučení. Račte si prosím něco nastudovat o technologii a konstrukci takovýchto staveb. Mimo jiné se snad dozvíte, pokud se vám to podaří pochopit, i něco o tom, čím vším je podmíněná maximální povolená rychlost na té které komunikaci. Těch faktorů je celá řada a mnohé z nich normálního člověka ani nenapadnou. Proto se tyhle obory studují na vysokých školách, víme. I těch nedávno diskutovaných 160 splňují jen některé nejnovější úseky. A to se i tam ještě musí občas přivírat obě oči, protože už je to skoro nadoraz. Tak či onak, 200 u nás nelze bezpečně jet nikde a to ani se sebelepším autem. Fyzika platí pro Bugati Veyron stejně jako pro ojetinu za 100kKč. Majitelé těch milionových aut si to ovšem nechtějí připustit a pak mají co dělat havrani.

0/0
2.3.2011 16:21

Mitchell

Re: Pro všechny chytré

R^

0/0
2.3.2011 16:59

Ulrich

Re: Pro všechny chytré

Jak je vidět, ten dotyčný v mercedesu jel 215, a to úplně v klidu, plynule, bez nehody a tedy zjevně bezpečně. To je přímý důkaz nepravdivosti tvého příspěvku.

0/0
2.3.2011 17:02

Sir Humphrey Appleby

Re: Pro všechny chytré

máš skutečně velké mezery v logice, kamaráde :)

0/0
2.3.2011 17:09

Ulrich

Re: Pro všechny chytré

Tak jistěže to není plně korektní, nicméně koncept, kdy nějaký upocený otylý "odborník" ( spíše http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2001011201 ) určuje ostatním , jaká rychlost je bezpečná, zcela odmítám. Každý zkušenější řidič sám dobře umí odhandnout, co je a co není bezpečné. To jistě víš i ty.

0/0
2.3.2011 17:11

Sir Humphrey Appleby

Re: Pro všechny chytré

to by platilo v případě, že by na silnici byl vždy a pouze jen on sám - ve chvíli kdy jsou tam i ostatní, o jejichž řidičském umění, technickém stavu vozidla a momentálním duševním rozpoložení nemůže tušit ani zbla to neplatí. A i k té řidičské zkušenosti se musí nějak dostat, pokud by nebyla ryclost omezená, pak by se této zkušenosti ani moc řidičů nedožilo.

0/0
2.3.2011 17:16

Ulrich

Re: Pro všechny chytré

Čili ten z...d, parazit, pseudoodborník na úřadě je nezbytný, že? To odmítám. Jednoznačně. Úplně každý, i nezkušený řidič ( není-li zrovna ve stavu nějaké psychické poruchy, na kterou jsou ale krátké i všechny pokuty a trestné body ), se snaží seč může, aby dojel bez úhony do cíle. To je úplně klíčový a vlastně jediný skutečný faktor, který zajišťuje celou bezpečnost provozu. Všechno ostatní ( "odborníci" na ministerstvu, policie, pokuty, trestné body ) je balast, podvod a zbytečný teror. V rámci uvedeného pravidla úplně každý řidič mimo jiné neustále sám sobě reguluje rychlost, aby jel bezpečně. Regulace funguje individuálně a skvěle. Méně zkušení jedou zpravidla pomaleji než zkušenější, kteří se lépe orientují v provozu. To úplně postačí. Amen.

0/0
2.3.2011 17:24

Sir Humphrey Appleby

Re: Pro všechny chytré

jediné co by to mělo za následek by bylo urychlení přírodního výběru a většina dnešních "pirátů" by vůbec nejezdila protože by skončila na krchově během prvních pár jízd. Taky by sebou vzali i pár řidičů zkušených a slušných, ale to už je riziko evoluce.  :))

 

prostě nesouhlasím, moc dobře si z autoškoly pamatuju jak jsem byl překvapenej, že i lehoučkej favorit při pomalé jízdě cca 40km/h brzdí tak dlouho. kdyby mi instruktor neřekl ať si to odzkouším na volné ploše a zkoušel jsem si to sám hned na silnici, už bych měl za sebou X karambolů s bůhví jakými následky. takhle řídím 10let bez nehod a musím přiznat že v mnoha případech mne od nehody zachránila i snížená max. rychlost, protože člověk za zatáčku apod prostě nevidí.

0/0
2.3.2011 17:30

Ulrich

Re: Pro všechny chytré

Přirozená eliminace pirátů samozřejmě funguje i teď. Piráti totiž předpisy co? Nerespektují. Zbytek tvojí argumentace nechápu. Jako že by sis bez značek nevěděl rady, kolik máš jet? Tomu sám nevěříš. Jako doporučení ať značky klidně jsou. Ale naprosto nevěřím, že paušální povinné omezení rychlosti na 90 nebo dokonce 50 km/hod. někde dává smysl. Prakticky každý jede tak bezpečně, aby sám sebe neohrozil. To stačí. Tutově. Popřemýšlej nad tím. Jinak já osobně jezdím už dlouho a zásadně velmi defenzivně. Měl jsem dvě drobné nehody - ťukačky bez větších následků. Jedna byla školácká chyba těsně po autoškole a druhá relativně nedávno na parkovišti ( :-) ) , kde mě předjížděl jeden magor a já si ho nevšimnul ve zpětném zrcátku.

0/0
2.3.2011 17:38

Antonín, topič

Re: Pro všechny chytré

Víte, když jste takovej náramnej chytrák, tak by mne zajímalo, jak byste jako zkušený řidič odhadl, že máte po mostě, na kterém zespodu probíhají stavební práce, jet 40, pokud by tam nějakej úředník nenechal osadit značku. FAKT jsem zvědavej.

0/0
2.3.2011 23:11

TClovek

Re: Pro všechny chytré

Pokud ve dvě ráno projedeš křižovatku na červenou a nikdo tě nesrazí, tak budeš taky řikat, že to je bezpečné a můžeme všichni začít jezdit na červenou?

0/0
2.3.2011 21:43

vaclav13

Re: Pro všechny chytré

"Úplně v klidu, plynule, bez nehody a tedy zjevně bezpečně."

Ach jo. Co hlasatelů podobných slov už leží na hřbitovech a s nima bohužel i jejich nevinné oběti. A to všechno proto, že jednoho smutného dne nastala neočekávaná situace, na kterou dotyčný nebyl díky příliš vysoké rychlosti schopen adekvátně reagovat. A právě tohle je faktor, se kterým podobní závodníci nepočítají. Pak stačí mírná zatáčka nebo horizont, za kterým se něco stalo a najednou není z té dvoustovky čas na zastavení a je malér. Spolužaky manžel jezdil pár let s RZtou jako lékař a podobných mistrů brečících nad umírajícími kamarády nebo se hroutících nad jejich mrtvolami taky pár zažil. A všichni do jednoho to přece měli v klidu a v pohodě.

0/0
2.3.2011 23:51

Mitchell

Re: Pro všechny chytré

Už sedmnáctým rokem je i jejich oběti sbírám po silnicích či vytahuju z vraků. Naprostý souhlas.

0/0
3.3.2011 20:41

ODSakEda

Re: Pro všechny chytré

výmluvy, že na to nemáme dálnice neberu, tam se tak jezdí neomezeně i od

Salzburgu, kde nejsou ani odstavné pruhy!!! a je to tam ouzký docela, ale

lidi tam hledí, neletí vždy maximálkou a používaj blinkry  hodně dopředu a zpětná zrcátka!!!!!!!R^

Jen vyloženě blbý úseky omezili stabilně a pak jen dle provozu na 120kmh vetšinou okolo Mnichovaa  jen vyjímečna na 100 (déšt, plné pruhy i odstavným se pouštípak nákladáky) nebo dokonce 80...(spíše jen při nehodě, práci na silnici a pod.)

0/0
2.3.2011 18:48

trodas1

Re: Pro všechny chytré

Ale ale ale! Já už něco pamatuju, ale rozhodně si nepamatuju, že by kterýkoliv z těchto argumentů padl v okamžiku, kdy se u nás rychlost omezovala! Tehdy bylo bez zábran operováno potřebou snížit celospolečenkou spotřebu pohonných hmot! Že by se od té doby stavěly dálnice ještě mizernější než tehdy? No, při typicky české korupci a dovednostech "zlatých českých ručiček" se to vlastně vyloučit nedá!

0/0
3.3.2011 13:20

BrumlajiciCmelak

Nabízí se otázka

Proč mít v místě, kde zjevně jde jet 210km/h omezní na 90km/h.

Ale tak je to na českých silnicích téměř všude - nesmyslně nízké rychlosti, a pak se všichni diví, že je nikdo nedodržuje:-/. Pokud by snížené rychlosti byly tam, kde to smysl má, a tam se i měřilo, tak řidiči zpomalí. Pokud je to všude, nezbývá než to akceptovat jako jistou formu rulety:-/

Stejně tak nechápu, proč je na dálnici 130, když naše slavná politická reprezentace tu jezdí přes 200.Kdyby tam bylo 160, považoval bych to za adekvátní. A to píšu i přes to, že normálně po dálnici jezdím 100kou (páč rychlejc to moc žere a dělá kravál)!

Tímto se nezastávám někoho, kdo jezdí 210, tuto rychlost nepovažuju za bezpečnou!!

0/0
2.3.2011 16:04

Mitchell

Re: Nabízí se otázka

To, že někdo s nějakým autem dokáže jet po určitém úseku silnice 210 ještě neznamená, že by to dokázal každý s každým autem. Proto omezení. Co se týká našich dálnic, tak na 160 vyhovují pouze nové úseky a to ještě ne všechny. D1 by se to rozhodně netýkalo.

0/0
2.3.2011 16:12

BrumlajiciCmelak

Re: Nabízí se otázka

Mám to chápat tak, že jedna moje příbuzná, jejíž schopnosti jsou tak na 40ku způsobí, že v celé ČR se omezí rychlost na 40km/h? Nebo co jste tím chtěl říct?

D1, stejně jako rychlostní silnice na Prostějov, jsou na většině své délky v podě 160kou jetelné... dokazuje to dnes a denně spousta lidí!!

0/0
2.3.2011 16:24

Mitchell

Re: Nabízí se otázka

Nikoli. Máš to chápat tak, že záleží na podmínkách, počasí atd. Ve stejném úseku je jednou přiměřená rychlost 130, podruhé 100 a potřetí 50 (a na náledí klidně i míň). Pokud něčí schopnosti nejsou takové, aby byl schopen řídit auto povolenou rychlostí za běžných podmínek, pak má vrátit řidičák.

Co se týká D1 a R46 - jistě, ono se tam dá jet ryhleji, ale už nikoli bezpečně podle standardů pro takový typ komunikací, tudíž konstrukčně vyšší ryhlosti nevyhovují. A mimochodem, R46 už i na rychlost 130 potřebovala výjimku, protože je původně stavěná na rychlost 90 km/h.

Doporučuji přečís příspěvek výše: 02.03.2011 16:21 vaclav13

0/0
2.3.2011 16:34

BrumlajiciCmelak

Re: Nabízí se otázka

máš v tom dost hokej, a tak jak jsi to napsal to nic moc neříká. nápověda: Povolená rychlost je i 5km/h (všude)

0/0
2.3.2011 16:45

Mitchell

Re: Nabízí se otázka

A co takhle najít normální protiargument než pitvání se v tom, že jsem nenapsal "maximální povolená". Normální člověk to pochopí. A normální člověk taky nemůže o R46 napsat, že je způsobilá pro provoz při rychlosti 160 km/h.

0/0
2.3.2011 16:56

BrumlajiciCmelak

Re: Nabízí se otázka

Pokud si myslíš, že maximální povolená rychlost je rychlost, kterou je možné v daném místě jet, tak vrať řidičák, páč seš všem pěkně nebezpečnej.!! Řidič má vžy přizpůsobit situaci svým okamžitým schopnostem, schopnostem toho co řídí, a aktuálním vlastnostem toho, po čem jede. Nic z toho maximální provolená rychlost neřeší!!

Sám sis naběhl:-/

Celkem často po ni jezdím, tak vím, o čem mluvím8-o. To, že to neumíš, nebo nepovolují normy Ty ještě neznamená, že to nejde8-o

0/0
2.3.2011 17:06

Mitchell

Re: Nabízí se otázka

Ty ses do toho pěkně zamotal. Kde jsem napsal, že maximální povolená rychlost je nezměnitlené dogma? Nikde. I proto jsem psal o přiměřené rychlosti. Čti to, na co reaguješ, pak nebudeš za kašpárka.

Co se týká té vyšší rychlosti na R46 než 130 - psal jsem o bezpečné rychlosti a 160 tam bezpečná není. Ať už řidiči samotnému nebo ostatním účastníkům provozu. To, že tam někteří vypatlaní jedinci běžně jezdí 160 a víc na tomto faktu naprosto nic nezmění. Počet nehod s fatálními následky na tom úseku taky o něčem hovoří. Pokud tohle chceš popřít, tak už nebudeš za kašpárka ale za něco mnohem horšího. A pokud patříš mezi "řidiče", kteří jezdí po R46 nad 150, pak spadáš do kategorie cvok za volantem. Bez urážky.

0/0
2.3.2011 17:44

BrumlajiciCmelak

Re: Nabízí se otázka

" Pokud něčí schopnosti nejsou takové, aby byl schopen řídit auto povolenou rychlostí za běžných podmínek, pak má vrátit řidičák."

"A co takhle najít normální protiargument než pitvání se v tom, že jsem nenapsal "maximální povolená". Normální člověk to pochopí. "

Opravdu Ti musím řadit myšlenky? Sám to nedáváš?

0/0
2.3.2011 18:27

Mitchell

Re: Nabízí se otázka

Už to přestaň kouřit. Nedokážeš pochopit psaný text a to je pak problém.

0/0
3.3.2011 20:51

TClovek

Re: Nabízí se otázka

5 km/h není povolená rychlost všude - máš mj jezdit tak, aby si ostatní nezdržoval bezdůvodně pomalou jízdou. A třeba na dálnici je předepsaná i minimální rychlost (asi 80km/h), pokud tvoje kára tolik nezvládne, tak tam nemáš co dělat.

0/0
2.3.2011 21:45

BrumlajiciCmelak

Re: Nabízí se otázka

Nemáš pravdu chlapče:

na dálnici samozřejmě žádná minimální předepsaná rychlost není, neplést pojem a průjem.

nikde jsem nepsal, že jedu pomalu bezdůvodně, to jsi si vymyslel až Ty8-o

0/0
2.3.2011 22:29

TClovek

Re: Nabízí se otázka

jestli mas prujem nevim, ale mel by sis asi zopakovat pravidla provozu:

Na dálnici je dovolen jen provoz motorových vozidel a jízdních souprav, jejichž nejvyšší povolená rychlost není nižší než 80 km/hod.

Dojde-li během jízdy na vozidle nebo nákladu k závadě, pro kterou nelze dosáhnout na rovném úseku rychlosti nejméně 80 km/hod., musí řidič dálnici opustit na nejbližším výjezdu.

Takze minimalni rychlost existuje a pokud tvoje kara tolik nejede, tak na dalnici jet nemuzes. Pokud na normalni silnici jezdis 5km/h, tak to bezduvodne pomala jizda je.

0/0
3.3.2011 9:28

BrumlajiciCmelak

Re: Nabízí se otázka

Ano, minimální rychlost existuje, a je to 0 - čili auto stojí (překvapivě)!!

Pokud opravdu nechápeš psaný text, nemá diskuze smysl.8-o

0/0
3.3.2011 10:48

TClovek

Re: Nabízí se otázka

Jestli si myslis, ze na dalnici muzes stat, tak radsi nikam nejezdi. Co na psanem textu jsem nemel pochopit?

0/0
3.3.2011 20:47

Mitchell

Re: Nabízí se otázka

Přečti si Zákon o provozu, hlavně paragrafy 35 a 36. Nebudeš za šaška.

0/0
3.3.2011 20:54

Sir Humphrey Appleby

Re: Nabízí se otázka

210 se dá jet na jakékoli silnici v čr, pokud to není polní cesta. je to jen otázka výkonu auta - takže všude povolíme 210?  :)))

0/0
2.3.2011 16:34





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.