Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Desetiletého chlapce z Jirnů zabila chřipka, zní předběžný výsledek pitvy

Za smrt desetiletého chlapce ze středočeských Jirnů může chřipka. Uvedl to deník Blesk na základě předběžných výsledků pitvy. Hoch zemřel v neděli poté, co upadl z neznámého důvodu do kómatu. Jeho rodiče tvrdí, že s ním byli dvakrát v nemocnici, ale lékaři je poslali domů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

medabedaja

Kdo nás někdy opravdu léčí?

Aby se přístup lékařů změnil, MUSÍME VŠICHNI, ale opravdu všichni, VYŽADOVAT INFORMACE, a vše PÍSEMNĚ,I TO,ŽE NÁS VYHAZUJÍ. JSOU LÉKAŘI, KTEŘÍ VYKONÁVAJÍ SVOU PRAXI I BEZ ATESTACÍ! Min. zdravotnictví, VZP, Lék. komora i zdravotní odbory krajů se tváří, že o ničem nevědí. Teprve když si podáte oficielní stížnost, začnou zkoumat zda lékař splňuje podmínky. Je hrozné mluvit stále o penězích, ale úředníci na nic jiného neslyší.. Tak tedy - platíme celé zdravotní pojištění? Platíme. Jak je možné, že nás ošetřují lékaři bez atestací? Lékařská komora vydala doporučení, že stačí, když lékař bez atestace má svého školitele na telefonu. Je jen na blahovůli mladého lékaře bez atestace, jak zváží svoje síly.. Takový lékař k vám může přijet i s rychlou. Jeho postupy zkontrolují 1x za měsíc. Co se děje po zbytek měsíce nejspíš nikdo nezkoumá. STĚŽOVAT SI, NEČEKAT, AŽ NĚKDO UMŘE... ZAVALIT ÚŘEDNÍKY STÍŽNOSTMI. PAK SI MOŽNÁ NĚKDO NA MINISTERSTVU UVĚDOMÍ, ŽE V TOM JEJICH BÍLÉM NADSVĚTĚ JE NĚCO ŠPATNĚ.

0/0
2.3.2011 23:12

venenum

Re: Kdo nás někdy opravdu léčí?

Když odcházíte z pohotovosti, vždycky vám na cestu dají písemnou zprávu o návštěvě (obsahuje anamnézu, místní nález, výsledky případných vyšetření, doporučenou léčbu a na koho se následně obrátit). Je dobré si ji přečíst...

0/0
3.3.2011 13:24

referentka

...nějak tak jsem pročítala diskuzi a je mi z ní blbě...

akorát se hádáte a klukovi to život nevrátí...spíš by to mělo být poučení pro budoucnost jak pro laiky tak pro doktory...mám stejně starého kluka...do pondělí, než se začalo o klučíkovi psát, bych se zachovala jako rodiče toho nešťastníka...ode dneška bych asi ze špitálu neodešla, i za cenu, že bych seděla na vrátnici špitálu...stejně je pro mně, jako pro laika nepochopitelné, že ani v jednom špitálu doktoři neuznali za vhodně, zvlášť v době epidemii chřipky, zvlášť při  ohlašované bolesti břicha,  že ho prostě alespoň den, dva nenechali na pozorování...teď už je pozdě na veškeré diskuze, ale - pro poučení  pro všechny........:-/

0/0
2.3.2011 21:19

jurgen

Re: ...nějak tak jsem pročítala diskuzi a je mi z ní blbě...

doufam, ze mate doma naockovano........

0/0
2.3.2011 22:44

Antonín, topič

Re: ...nějak tak jsem pročítala diskuzi a je mi z ní blbě...

Proti chřipce, že. Nejlepší kšefty pro farmasyčáky.

0/0
2.3.2011 23:07

jurgen

Re: ...nějak tak jsem pročítala diskuzi a je mi z ní blbě...

to taky - ale primarne zabranuji takovymto tragediim......

0/0
2.3.2011 23:57

Antonín, topič

Re: ...nějak tak jsem pročítala diskuzi a je mi z ní blbě...

a způsobují jiné.

0/0
3.3.2011 8:46

jurgen

Re: ...nějak tak jsem pročítala diskuzi a je mi z ní blbě...

- hmm - jasne! treba autismus, ze jo?;-D

0/0
3.3.2011 12:47

referentka

Re: ...nějak tak jsem pročítala diskuzi a je mi z ní blbě...

...ano, každoročně se očkujeme a téměř vždy, když je epidemie chřipky, do jednoho onemocníme...;-)...spolehlivě funguje....

0/0
3.3.2011 5:21

Antonín, topič

Re: ...nějak tak jsem pročítala diskuzi a je mi z ní blbě...

Že vy jste nečetla příbalový leták? Například: Možné nežádoucí účinky jsou zvracení, nechutenství, zácpa, průjem, zimnice, horečka, skleslost, rozjařenost, poruchy zraku, poruchy sluchu, nadváha, hubnutí, nespavost, spavost, vysoký tlak, nízký tlak.

0/0
3.3.2011 8:48

jurgen

Re: ...nějak tak jsem pročítala diskuzi a je mi z ní blbě...

- musite rozlisovat chripku (nemoc zpusobena virem influenza) od vsech ostatnich viros (kterym bpohuzel vetsinova populace taky rika chripka - ale s virem influeanzy nemaji nic spolecneho .... u deti to muze byt, RST, Metapneumovirus, parainfluenza, obcas adenovairus atd... atd .... ):-/

0/0
3.3.2011 12:49

jurgen

Re: ...nějak tak jsem pročítala diskuzi a je mi z ní blbě...

oops - RSV - respiratory syncytial virus...

0/0
3.3.2011 12:51

venenum

Re: ...nějak tak jsem pročítala diskuzi a je mi z ní blbě...

Obvykle je lepší hlavně nechat dítě v klidu vyležet, protože neustálé pobíhání od ordinace k ordinaci přináší značná rizika (chytne tam i to, co nemělo, krom toho je fyzicky značně vyčerpáváno, což se na něm zcela jistě podepíše).

Pokud je situace opravdu vážná, je lepší návštěva lékaře u pacienta doma (přesun osobním autem nemocného zpravidla dorazí).

0/0
3.3.2011 13:29

lahab

A to jste snad čekali...

... že když si doktoři vyvydírali 2 mld, tak budou pracovat jak by člověk očekával, tj. léčit a ne jenom něco zkoušet, případně odesílat domů. Chřipka? A co takhle antiviretika? Ano, jsou drahá a proto s nima raději šetříte, ale když je někdo v takto závažném stavu, tak by se nasadit prostě měla. Jenomže za napsání antiviretik se jaksi obálka do kapsy nedává, jak jste si zvykli, že?

0/0
2.3.2011 20:02

jurgen

Re: A to jste snad čekali...

a ktere konkretne bys nasadil?

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_antiviral_drugs

- ale ty urcite mas na mysli, ze ten lekar mel poznat, ze to je chripka (v pravem slova smyslu - zpusobena virem influenza) - a nasadit tolik v mediich omylany tamiflu (oseltamivir) - jenze to by nejdriv musel mit dostatecne podezreni, ze to je prave tento virus - ze? A v CR asi moc rapid-testing pro RVP (Respiratory viral panel) neni - takze jak ze to mel vedet?

0/0
2.3.2011 20:18

zeto

Re: A to jste snad čekali...

Tak vědět to asi nemohl. Ale snad mu udělali alespoň CRP, když to dělá kdejakej obvoďák, takže bakteriální zánět mohli vyloučit. Pak mohli vybrat cokoliv - adamantin, rimantadin, ribavirin, zanamivir. Ano, je to těžké, ale pořád si říkám, že vzhledem k tomu, že to bylo dítě, měli k tomu přistupovat opatrněji a obezřetněji. Lepší dva zbytečné dny v nemocnici, než všechny další na hřbitově.

0/0
2.3.2011 20:46

jurgen

Re: A to jste snad čekali...

no... CRP lze pouzit k vylouceni bakterialni pneumonie +/-  ale ne k potvrzeni virove pneumonie.... - navic, to ze si nemysleli, ze to je bakterialni pneumonie je celkem jasne z toho, ze mu nedali ATB....  a nejsou antivirotika jako antivirotika - nektera funguji jen na chripku A a uz ne na chripku B ..... a jsme zpatky u toho, ze kdyz se rutine nedalaji viralni kultivace a superrychle detekce (rapid testing) - tak ten lekar proste nema informaci k dispozici..... asi ho mel prijmout na pozorovani - ale netroufam si soudit v jake byl situaci a v jakem stavu byl ten kluk, kdyz ho vysetroval...

0/0
2.3.2011 22:54

zeto

Re: A to jste snad čekali...

To ani soudit nemůžeme, předpokládám, že máte také info jen ze sděl. prostředků. Nicméně když už tam byli podruhé, asi bych tam kluka nechal už pro klid svědomí.

0/0
3.3.2011 7:50

jurgen

Re: A to jste snad čekali...

muze byt ...

0/0
3.3.2011 12:52

petrsoroe

Re: A to jste snad čekali...

jsou to antivirotika to zaprvé a zadruhé,nasazují se u lidí např. imunosuprimovaných po transplantacích,u lidí s aids a celkově u lidí v těžkém stavu.Chlapec mohl vypadat úplně stejně jako milión dalších dětí,bez nějakých alarmujících příznaků.Vsadím se,že pokud by měli lékaři byť jenom sebemenší podezření,že je chlapec v ohrožení,tak by s hospitalizací a nasazení virostatik nečekali.

S cenou ani obálkami to nemá co dělat

0/0
2.3.2011 22:28

jurgen

Re: A to jste snad čekali...

R^ - presne...

0/0
2.3.2011 23:58

Antonín, topič

Re: A to jste snad čekali...

Samozřejmě, je běžné, že se desetileté dítě i s léčbou neustále rychle zhoršuje, že.

0/0
3.3.2011 8:49

antigogo

Myslím, že by při diskuzi pomohlo, kdyby si mnozí

na internetu zjistili, co to je CHŘIPKA, co ji způsobuje, jak se to dá prokázat, jak se léčí, jaká je úmrtnost apod. Nemusely by zde být, pardon, tak blbé dotazy.........

0/0
2.3.2011 18:46

jurgen

Re: Myslím, že by při diskuzi pomohlo, kdyby si mnozí

 - jeste bych doplnil - jak ji PREDCHAZET.......

0/0
2.3.2011 18:49

1907 (FK Opava)

Re: Myslím, že by při diskuzi pomohlo, kdyby si mnozí

Neexistují blbé dotazy. Jen blbé odpovědi.

0/0
2.3.2011 18:52

jurgen

Re: Myslím, že by při diskuzi pomohlo, kdyby si mnozí

tak to se mylite .... a hodne....

0/0
2.3.2011 18:53

NewScream

Re: Myslím, že by při diskuzi pomohlo, kdyby si mnozí

Vyloženě nesouhlasím. To by potom nemuseli být žádné Talkshow, když by host odpovídal na otázky: "Si to najdtěte na Googlu"... Je snažší se zeptat kolik ma Finská hokejová liga kol, nežo to 10 minut hledat třeba :-)

0/0
2.3.2011 18:56

fouly

Re: Myslím, že by při diskuzi pomohlo, kdyby si mnozí

Slyšel někdo, někdy, ve svém okolí, že 10ti leté dítě umřelo na chřipku? Já tedy ne!

0/0
2.3.2011 19:29

fichifi

Re: Myslím, že by při diskuzi pomohlo, kdyby si mnozí

Slyšeli. Batole, adolescent, střední věk, starý člověk - každý může na komplikace spojené s chřipkou zemřít. Vy taky, nebo já.

0/0
2.3.2011 19:34

Big.M

Re: Myslím, že by při diskuzi pomohlo, kdyby si mnozí

souhlas

0/0
2.3.2011 19:36

opportunity

Re: Myslím, že by při diskuzi pomohlo, kdyby si mnozí

na KOMPLIKACE

0/0
2.3.2011 20:22

zeto

Re: Myslím, že by při diskuzi pomohlo, kdyby si mnozí

Může, ale dotaz zněl, jestli jste to v reálu zažil.

0/0
2.3.2011 20:48

fichifi

Re: Myslím, že by při diskuzi pomohlo, kdyby si mnozí

Ne. Dotaz zněl ,,Slyšel někdo....?"

0/0
2.3.2011 21:02

zeto

Re: Myslím, že by při diskuzi pomohlo, kdyby si mnozí

Slyšel někdo = jedna paní povídala.

0/0
2.3.2011 21:16

fichifi

Re: Myslím, že by při diskuzi pomohlo, kdyby si mnozí

Podstatný je, od koho a kde to slyšíš. :-P

0/0
2.3.2011 21:27

blondie76

Re: Myslím, že by při diskuzi pomohlo, kdyby si mnozí

Předpokládám, že v této statistice budou lidé všech věkových skupin:

V zemích EU každý rok:25 až 50 miliónů osob dostane chřipku 40

000 (v mírných sezónách) až 220 000 (v sezónách s rozsáhlou chřipkovou

epidemií) osob zemře v důsledku chřipky. Průměrně jde o 125 000 úmrtí v

důsledku chřipky za 1 rok. V ČR je to 2500 lidí ročně.Zdroj: Státní zdravotní ústav

0/0
2.3.2011 22:59

zeto

Re: Myslím, že by při diskuzi pomohlo, kdyby si mnozí

Tohle je samozřejmě snadno dohledatelné - přesto si nemyslím, že je úmrtí jinak zdravého (?) desetiletého dítěte na chřipku běžné. Většinou na ni, nebo s ní spojené komplikace, umírají lidé oslabení, staří, nebo s jinými nemocemi.

0/0
3.3.2011 7:55

Antonín, topič

Re: Myslím, že by při diskuzi pomohlo, kdyby si mnozí

A vy víte, zda-li byl chlapec jinak zcela zdráv? Já to nikde nevidím.

0/0
3.3.2011 8:50

blondie76

Re: Myslím, že by při diskuzi pomohlo, kdyby si mnozí

Našla jsem tohle: Na chřipku jen v České republice umírá více než 2 tisíce lidí a jsou mezi nimi často děti a těhotné ženy. Pro srovnání – na silnicích umírá ročně okolo jednoho tisíce lidí. Znamená to, že každý z nás má dvakrát větší pravděpodobnost, že zemře na chřipku než při autonehodě na silnici.

Ale můžete pátrat klidně dál

0/0
3.3.2011 14:14

blondie76

Re: Myslím, že by při diskuzi pomohlo, kdyby si mnozí

Jo ještě link: http://www.vitalia.cz/clanky/sezonni-chripka-kazdy-rok-zabiji-je-dobre-se-ockovat/

0/0
3.3.2011 14:17

NewScream

Nešťastná souhra okolností.

Nejsem doktor, ale logická úvaha mi říká, že je přeci možné že umře i mladý člověk souhrou neštastných kombinací různých zárodků nemocí, či již rozvinutách v těle atd. Prostě bez toho že za to může doktor.

Člověk není rozbitý jeřáb z Merkuru kde je hned vidět vypadlý šroubek. Kolikrát doktor musí dát na slova člověka jak se cítí kde ho bolí atd. Každá malá nevolnost, bolest apod není přeci vidět FYZICKY.

0/0
2.3.2011 18:37

NewScream

Re: Nešťastná souhra okolností.

Jasně musí se to vyšetřit. Ale prostě je možné, že pokaždé nemusí být někdo vinen...

Něco jako nedávno jak se stalo, že na někoho spadne ve městě na zastávce strom, zabije ho. Ale je to neštastná náhoda a nikdo za to nemohl.

0/0
2.3.2011 18:42

faiva

Nevím tedy, ale domnívám se

že v těch přpadech, že v člověku virus řádí tak, že ho zabíjí (a to tedy poměrně rychle), musí sám na sobě cítit a asi i okolí "vidět", že se děje něco divného, mimořádného.  Nějaké zvláštní a těžší znaky musí vykazovat jak kvalita stavu, jeho zhoršování, tak i rychlost zhoršování. To, že něco člověka donutí jít dvakrát na pohotovost (do nemocnice) s nějakým infekčním stavem, prostě o něčem svědčí. Běžně jde člověk k dokrotu víceméně jen pro to, že potřebuje neschopenku, popř. atb., ale sám cítí, že tohle už na sobě zažil mockrát a nijak víc ho to z míry nevyvádí. Tyhle případy, kdy vedla infekce ke smrti by mohly mít pravděpodobně nějaké společné jmenovatele, kt. by se měly víc sledovat, aby se měli lékaři na pozoru. Bohužel, většinou se vše hodí do jednoho pytle a zbagatelizuje, a až zpětně se zjistí, co se mohlo (mělo) v tomto případě udělat.

0/0
2.3.2011 18:36

mistodrzici

Co to je za dg.

Příčina smrti - chřipka:-( Btw. jak se při pitvě zjistí chřipka?

0/0
2.3.2011 18:19

jurgen

Re: Co to je za dg.

jednoduse - odebere se vzorek tkane (v tomto pripade nejspis plic) a odesle se na mikrobiologii (tedy vlastne virologii) kde to muzou bud otestovat okamzite a nebo to kultivuji a otestuji po par dnech kultivace .....

- o neco slozitejsi metodou by bylo odebrat vzorek tkane a pak se to snazit najit pomoci imunohistochemickych reagencii na parafinovych rezech .... OK?;-)

0/0
2.3.2011 18:27

jurgen

Re: Co to je za dg.

- jo a to otestovani muze byt bud primou fluorescencni protilatkou a nebo podle cytopatickeho efektu, ktere dany virus ma na bunecnou kultury pouzitou ke kultivaci - ale tam to neni uplne specificky - tedy treba nevis jestli chripka A nebo B ....

- a pak jsou samozrejme jeste molekularni metody ......

0/0
2.3.2011 18:29

mistodrzici

Re: Co to je za dg.

detekce chřipkového viru v snad plicní tkání je bezprostřední příčinou smrti?

0/0
2.3.2011 18:35

jurgen

Re: Co to je za dg.

;-D - vy budete na slovo vzaty odbornik - jen tezko rici na ktere slovo ....... patologie a virologie to nebudou

0/0
2.3.2011 18:46

Chytracisko

Re: Co to je za dg.

chřipku způsobuje virus, takže se zjišťuje přítomnost toho viru v těle oběti

0/0
2.3.2011 18:32

1907 (FK Opava)

Re: Co to je za dg.

Nj, ale virus v těle bude mít i šofér s chřipkou, který zahynul při autonehodě.

0/0
2.3.2011 18:43





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.