Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Dva vlaky proti sobě na Olomoucku vyjely i kvůli zloději kabelů

Nejen lidská chyba, ale také pokus o krádež sehrál svou roli při ranní situaci na Olomoucku, kde proti sobě omylem dispečerky vyjely na jednokolejné trati dva vlaky. Nefungoval zde totiž systém, který takovou situaci nedovolí. Ve čtvrtek večer ho totiž z provozu vyřadil zloděj kabelů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Leinad

Výmluva

Dispečing prostě spáchal chybu (neříkám jedna jmenovaná dispečerka - zvlášť ne na trati, kde je více výpravčích,...) - a nehoda se stala kvůli selhání člověka. Chybějící kabel sám neoznamí volný úsek, návěstidlo bez spojení neukazuje zelenou. 

Stojí za zvážení, zda nepřepsat předpisy (jízda bez zabezpečovače => omezená rychlost, brzdná dráha vždy kratší, než dohled strojvedocího. )

0/0
26.2.2011 15:07

Qíteček

Re: Výmluva

No nevím, i při normálním provozu to může závodit s kolemseplazícími šneky a slimáky, a brzdná dráha je stejně obrovská.

0/0
26.2.2011 15:39

Nášlap Hrábě z Bolehlav

Re: Výmluva

Jízda bez zabezpečovače (absence/porucha traťové či mobilní části) samozřejmě má omezení rychlosti, což vychází z vyhlášky MD a drážních předpisů. Mimochodem se koukněte, jaké procento tratí má zabezpečovač. To byste dopravu na regionálních tratích úplně zazdil.

0/0
26.2.2011 20:29

Leinad

Re: Výmluva

Dobře no, tak jízda podle rozhledu ne. I když, o kolik dražší má brzdy pendolino, než tramvaj = proč stará tramvaj umí jet >60km/h a ve 30km/h umí projíždět výhybky a křižovatky dle značek.(hlavní/vedlejší, auta, víc tramvají na křižovatce)? ;-D 

(Vím, není vlak jako vlak, ale rýpnutí si neodpustím.)

0/0
26.2.2011 21:12

kOBLICH

Postačí...

... aby sběrny surovin podezřelý materiál odmítly vykoupit a do týdne je po problému. Ovšem to by někdo přišel o dobré bydlo, takže  vše samozřejmě zůstane při starém.

0/0
26.2.2011 12:36

Blackhawks

odsekavat ruce....

0/0
26.2.2011 11:45

neandrtálec

I Amerika měla svoje zloděje koní

I předválečné Česko mělo zákon o potulce, i socialistické Česko mělo zákon o příživnictví.

:-)

To jako že podivná existence je trestná.

:-)

Dnes je krajina plná bezdomovců, kteří se z velké části živí žebráním, krádežemi v supermarketech, možná únosy malých dětí, a krádežemi železničních kabelů. A policie ? Nic. :-)

0/0
26.2.2011 3:36

Kidkid

Re: I Amerika měla svoje zloděje koní

Tak zavedeme zase zákon o příživnictví a bude klid. Jen nevím, kam se dá potvrzení podniku, že je zaměstnaný.

Stačí na to tzv., Domovské právo

0/0
26.2.2011 7:46

carabus

Bylo by tak složité,

v případě, že se kdekoli v ČR ztratí větší než malé množstní barevných kovů v jakékoli pobobě, zajistit automatické vygenerování řekněme desítky článků o nebezpečí xenofobie a nezbytnosti etnického obohacení v ČR a zajistit (

event. za cenu osobních persekucí dostatečně neuvědomělých zodpovědných osob) jejich okamžité uveřejnění v klíčových sdělovacích prostředcích? Počet článků by pak mohl být progresivně upravován pomocí jednotných EU koeficientů, např. k=2 pro barevné kovy v podobě bežné kabeláže, k=3 pro bezpečnostní kabeláž atp., vše by se jistě dalo ošetřit jednoduchou směrnicí. Nezahrávejme si s ohněm a nepřeceňujme uvědomělost běžného EU občana - nebezpečí, že budou podobné politováníhodné poklesky dogmaticky a zcela nepodloženě přizuzovány příslušníkům dlouodobě utiskovaného a diskriminovaného jediného etnika, je příliš velké! 

0/0
26.2.2011 2:13

Kidkid

Re: Bylo by tak složité,

Nezáleží na etniku. Sběrny surovin bude provozovat výhradně policie ČR a je klíííídek.

0/0
26.2.2011 7:48

Leinad

Re: Bylo by tak složité,

Kterého etnika byli výpravčí a dispečeři na dané trati? (Nezvládli svojí práci při poruše zařízení. Když neví, tak nemají vlaky pouštět vůbec.) Kterého etnika je majitel sběrny?

0/0
26.2.2011 15:10

carabus

Páni redaktoři, pozor!

Ten článek je napsaný až příliš otevřeně, dbejte prosím (a tady apeluji na vašeho přímého nadřízeného, ať je to kodokoli) více na EU KOREKTNOST (trademark, registered). Vždyť to zavání až DYSKRYMYNACÍ !!! Příště již oznámím přímo na patřičná místa. Eurovlastenec.  

0/0
26.2.2011 2:01

Noli tangere circulos meos

nerozumim jedne veci

proc vlaky nemaji indikaci, kterou by zastavily soupravu, v pripade ze je do jejich protismeru vypraven jiny vlak. Copak dnes musi zaviset jen na dispecinku? primitivni vysilac a prijimac kodu jen pro vlakove soupravy, na jednokolejnych tratich.

0/0
25.2.2011 22:19

Amper77

Já vám to říkal.

.

0/0
25.2.2011 20:29

lexmark

hmm

Vina jednoznačně na majiteli sběrných surovin,...Ideální je peníze za výkup na účet...;-€;-€;-€;-€..Bez tohohle týpka, který vykupuje kanály, kabely apod, by tato trestná činnost nefunovala.R^

0/0
25.2.2011 19:23

109e

Re: hmm

Jak se pozná, že šlo o kabel z trestné činnosti?

0/0
25.2.2011 19:43

Leinad

Re: hmm

Když má obsluha ve sběrně jisté podezření, stačí zavolat městskou policii, aby podezření vyvrátila. ;-D

I mě si nejednou MP zapsali a chtěli občanku, protože jsem dělal mírně neobvyklé věci - dobývání se do svého auta po zabouchnutí klíčů, ... mám na sobě bundu s cenovnkou a dalšími cedulkami z obchodu,... poklidná noční procházka lesem s focením(později se z médií doslýchám, že nedaleko došlo ke  krádeži)... co na tom, až já si v noci ponesu do sběrny svůj vlastní kabel, ať si mě prověří zase.

0/0
26.2.2011 15:41

dan..

Re: hmm

Majitel sběrny je často mladík a vykupuje i v noci, což je všeobecně známo všem, kromě policie.

0/0
25.2.2011 19:47

kak1

Re: hmm

A zároveň je vina na porodníkovi, který ho porodil a na učitelce, která ho učila a na zemědělci, který pro něho vypěstoval jídlo a na vás, protože je to určitě váš spoluobčan a vy jste mu to nevysvětlil a na..............

0/0
26.2.2011 11:11

Qíteček

Re: hmm

Učitelku bych z toho vynechal, prokazatelně ho nikdy neviděla.

0/0
26.2.2011 11:40

Jardajar

Zabezpečovák

Tyhle systémy jsou sice fajn, ale dispečeři potom opravdu zakrní a pořádně neznají podstatu své práce, tedy teď už to vlastně podstata není.;-D Naštěstí se nic nestalo a doufám, že nepřijde o práci.

0/0
25.2.2011 18:42

nejdůvěryhodnější diskutér

Re: Zabezpečovák

Taky doufám. Snad jí dají nějaké prémie.

0/0
25.2.2011 22:04

Leinad

Re: Zabezpečovák

Žel sice o práci nepříjde, ale chybu udělala. Rv Záleží na tom, kolikátou chybu -> asi by nestačila změna pozice.

0/0
26.2.2011 14:56

Ladineeek2

zloděje vrahy okamžitě zastřelit

a celou jejich rodinu poslat na Sibiř do pracovních táborů na doživotní práce Rv toť naivní představa o řešení takovýchto situací

0/0
25.2.2011 18:18

mintík

Re: zloděje vrahy okamžitě zastřelit

8-o Rázýztóóó!!! ;-D

0/0
25.2.2011 22:17

Kidkid

Re: zloděje vrahy okamžitě zastřelit

Jee to by se pak uvolnilo bytů. A s celým příbuzenstvem? Podle posledních zpráv jsem se dočetl, že lední medvědi nemaj co jíst

0/0
26.2.2011 3:26

Kidkid

Re: zloděje vrahy okamžitě zastřelit

Naivní, ale účinná a hlavně pomoc při prevenci.

0/0
26.2.2011 7:43

jbubik

za posledních nejméně 10 let jsem všechno, čeho jsem

se chtěl zbavit vozil zadarmo do sběrného dvora placeného obcí a nic do sběrny. Takže já si umím představit, že obcí nedotované svěrny sběrny nebudou nic vykupovat, naopak se za odložení u nich bude platit.  A bude po problému.

:-P

Jenže jak to vysvětlit politikům?

0/0
25.2.2011 17:56

Toranoko

Re: za posledních nejméně 10 let jsem všechno, čeho jsem

Tak to u nas je takovy sberny dvur vecne v oblezeni... a to pretridene pak putuje do sberny ;-);-D

0/0
25.2.2011 21:38

Kidkid

Re: za posledních nejméně 10 let jsem všechno, čeho jsem

Tak takhle je to s odpadem, co jde na skládku. Jenže přece nechcete na skládku vozit třeba měděný odpad.

0/0
26.2.2011 7:51

Leinad

Re: za posledních nejméně 10 let jsem všechno, čeho jsem

I kdyby EU nedávala nesmyslné zelené dotace, tak továrny budou kupovat kovy(měď,...),  a občas se spokojí i s levnějším roztavením použitého.

0/0
26.2.2011 14:58

wrah

Dokud se to nebude řešit

Dokud tu nebudou zloději kabelů opravdu trestáni, tak budou dál krást. Navíc dotyční jsou často ti dyškriminovaní, kteří nesmí být trestáni vůbec. Poškozování semaforů, kabelů, krádeže značek atd by měl být trestný čin obecního ohrožení, speciální sazba minimálně 3 roky natvrdo.

0/0
25.2.2011 17:34

lexmark

Re: Dokud se to nebude řešit

To jejich IQ je o tom, že oni nevědí, že dělají něco špatného:-P Ale ten maník ve spěrných surovinách za to nese vinu, ten dobřeví, odkud to je, stejně jako poklopy. Je mu to jasné při pohledu na to individu, které to přináší k výkupu. ;-O

0/0
25.2.2011 19:21

Máslav Nahlavel

Tahle trať by hlavně potřebovala

zvýšit cestovní rychlost z průměrných 20 km/h aspoň na dvojnásobek. Bohužel stát cpe veškeré prostředky do podpory masového automobilismu, který je slepou cestou a maří více hodnot než kolik vytváří. Když ještě stát neměl takový vliv jako dnes, lidi moc dobře věděli, co je pro ně lepší, proto stavěli železnici. !!

0/0
25.2.2011 17:33

AAA2

Re: Tahle trať by hlavně potřebovala

a proc ji teda lidi staveli s prumernou rychlosti 20 km/h, kdyz vedeli co je pro ne lepsi? ;-D

0/0
25.2.2011 18:17

109e

Re: Tahle trať by hlavně potřebovala

Proto, že byly jiné technické možnosti.

0/0
25.2.2011 18:21

BMG

Re: Tahle trať by hlavně potřebovala

A není to právě důvodem že se v 19.století železnice stavěla do každé vesnice a ne jak si Máslav myslí, že lidi věděli co je pro ně dobré?

0/0
25.2.2011 18:34

Máslav Nahlavel

Re: Tahle trať by hlavně potřebovala

Tak proč by to stavěli, kdyby si nemysleli, že je to pro ně dobré? Tenkrát to nebylo jako dnes, že 80 % toho, co vyděláte, různými způsoby sebere stát a použije to na věci, o kterých nemáte šanci rozhodnout.

0/0
25.2.2011 18:51

Máslav Nahlavel

Re: Tahle trať by hlavně potřebovala

Víte, tady nejde ani tak o absolutní rychlost. Jde o rychlost v porovnání s jinými druhy dopravy, o zvýšení konkurenceschopnosti železnice. Prostí lidé si dnes myslí, že čím rychleji, tím lépe, ať to stojí co to stojí. I z pohledu technického pokroku by aspoň nějaké navýšení rychlosti bylo celkem žádoucí, jinak ta trať brzy ztratí význam, což by byla škoda.

0/0
25.2.2011 18:50

Leinad

Re: Tahle trať by hlavně potřebovala

R^ Mimochodem místokilometr převezený vlakem je levnější, než autem. Tedy, pokud se do ceny započítají i náklady na výstavbu a údržbu cesty, a naopak se nepočítá krmení úředního molochu alá ČD + SŽDC.

0/0
26.2.2011 15:23

Qíteček

No jo...

Jenomže trestat zloděje kabelů by byl v Kocourkově rasismus nejhrubšího zrna....

0/0
25.2.2011 17:32

tomas_s

Re: No jo...

Tak...

0/0
25.2.2011 18:47

bull001@seznam.cz

Ta uz stejnou chybu nikdy neudela.

Te se bude o tom i zdat. Kradez tech kabelu by mela byt hodnocena jako teroristicky utok s jedinym trestem. Trestem smrti.Tady uz konci legrace s multikulti obohacenim, tady je to uz na povazenou.

0/0
25.2.2011 17:32

Kidkid

Re: Ta uz stejnou chybu nikdy neudela.

Multikulti obohacení neexistuje. Tady musí být represe a tvrdá. A pokud vězením, tak aby ve vězení dotyčný/á pracoval a ne seděl v cele.

0/0
26.2.2011 7:54





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.