- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Je smutne, ze tito "hrdinove" bojovali tehdy de facto za pokracovani naseho otroctvi a mozna jeho rozsireni na cely svet. Vzhledem k cenzure v zemich "taboru miru" (ktery se nakonec uzbrojil k smrti) je to ale pochopitelne. Ale jeste smutnejsi je, kdyz dnes svobobni lide tem milionum osvobozenych otroku neveri, ze slo o otroctvi a o nic jineho ani jit nemohlo a nemuze.
Andrease Veiela mrzí, že dnešní Evropa nemá žádné velké ideje. Socialismus, multikulturalismus, genderově spravedlivá společnost, ekologie atd. - to snad ideje nejsou? Ovšem rozdíl tu je: dnešní levicový aktivisté nepotřebují stavět barikády jako v 60. letech, protože sedí prakticky ve všech evropských parlamentech a prosazují své sny o lepší společnosti politickou cestou. To, že Evropa "potřebuje dnes jen přežít" je ovšem pravda. Cesta k přežití však určitě nevede zkrze nějakou další "velkou levicovou ideu", jak si pan režisér asi myslí. Evropě dokonce nepomůžou ani "malé levicové ideje", Evropě pomůže jedině to, že se intelektuální elity konečně rozloučí s imanentním levicovým snílkovstvím, které Evropu ekonomicky, kulturně i sociálně vyčerpává. Relativizovat činy levicových teroristů tvrzením, že za jsou vlastně "objetí měšťácké společnosti", patří k levicovým intelektuálním stereotypům. Jsem si jistý, že skrze dílo režiséra Veiela, cesta k záchraně Evropy určitě nevede.
Film jsem viděl a i když jsem spíš levicově orientovaný člověk,tak sem byl celkem zděšen propagandou terorismu a násilí,které režisér omlouvá tím,že lidé prezentovaní ve filmu chtěli jen lepší život pro sebe a své potomky.Přitom pocházeli z celkem dobře situovaných rodin.Řekl bych,že tento film je svým způsobem i nebezpečný a mohl by se stát pro některé levicové radikály i inspirací a to není dobré vykreslovat lidi,ať už jejich myšlenka boje byla jakkoliv ušlechtilá,jako hrdiny,kteří tím,že zabíjejí podnikatele a průmyslníky chtějí spasit svět.
Ja nevidel tento film, ale videl jsem Bader-Meinhof komplex. A prisel mi zajimavy prave ten moment o kterem tady pise autor - jak clovek, ktery neni zadny primitivni blbec, ma celkam dobre postaveni, rodinu atd. udela rozhodnuti po kterem uz neni cesty zpet. A okolnosti, ktere ho k takovemu kroku postrci.
Fašistický prominent zde RAF nesáhlo vedle
presne, taky mam pocit, ze teroriste nastupuji tam, kde selze pravni system. Akorat pak zacnou spravedlnost porusovat tez
jak jsou komoušové ve filmu ztvárnění hezkými herci. Když ve skutečnosti mají pleš, brýle a rovnátka